Tähän on nyt kyllä pakko vastata pari asiaa. Ensinnäkin, ymmärrän sen, että kenenkään ei kuulu olla toisten sylkykuppina, mutta kun esiinnyt julkisilla paikoilla jonkun firman vetimissä ja sinulle maksetaan siitä vielä palkkaakin, niin silloin olet tämän ko. firman edustaja. Asiakkailla on mielestäni tällöin ihan täysi oikeus tulla antamaan palautetta firmanne toiminnasta, tätä ei tietenkään tule ottaa henkilökohtaisesti eikä asiakkaankaan ole asiallista mennä henkilökohtaisuuksiin. Silti jos jonkun firman työntekijälle haukutaan sen firman tekemisiä, se on oleellinen osa asiakaspalvelua ja kuuluu siihen ammattiin, jos oma polla ei tätä kestä ja/tai ottaa tällaisen palautteen henkilökohtaisesti, niin tulisi kyllä vaihtaa ammattia.
Toisekseen tiedän ihan omakohtaisten kokemuksien perusteella, että nimenomaan Posti OYJ:ssä on useitakin sellaisia työntekijöitä jotka ihan tahallisesti tekevät työnsä ihan perseelleen. Olen jopa omin silmin nähnyt miten lähetyksiä on tuhottu, tahallisesti, ajamalla esim. trukilla yli tai miten jakokonetta on sabotoitu niin, että sinne jää paketteja pyörimään hihnalle jne.
Toki hyvästä työstä tulee antaa arvostusta ja ihmisiä ne postinkantajatkin on ja heitä tulisi sellaisina myös kohdella, mielestäni tämä ei silti tarkoita, että mokailuja tulisi katsoa läpi sormien vain sen takia, että postipatelle ei tulisi paha mieli. Asiasta pitää sanoa asiallisesti ja tähän palautteeseen tulisi myös reagoida asiallisesti.
Ymmärrän toki, että ei tunnu kivalta, kun asiakkaat kettuilee päivästä toiseen, mutta vähän vaikea on niitä asiakkaitakaan syyttää turhautumisestaan, kun ne teidän yrityksen palvelut on ollut jo aika pitkän aikaa mitä on ja aspan asenne myös. Eritoten aspan ammattitaidottomuus aiheuttaa sen, että tavalliset duunaritkin joutuvat palauteryöpyn kohteeksi, vaikkei heillä koulutus siihen riittäisikään.
Nimim. Ex-pate.