Vitutus on ehkä vähän vahva sana, mutta jossain määrin rupesi puuduttamaan vilkaistessani Facebookin feediä tänään. En tiedä kumpi puuduttaa enemmän; naiset jotka tänään vaativat tavallistakin enemmän erityishuomiota sukupuolensa vuoksi vaiko miehet, jotka lankeavat tähän ripuliin valkoritaroimalla tänään kahta kauheammin.
Itse tulkitsen tasa-arvoa siten, että sukupuolten välillä täytyy vallita myös yhtäläinen "sosiaalinen vastuu". Mulkvisti on mulkvisti sukupuolesta riippumatta ja siitä täytyy voida sanoa ilman, että mennään idioottimaisen "joo mutta ei naiselle saa sanoa noin" -mantran taakse. Lainopillisia oikeuksiahan ei minä tai kukaan muukaan ole vienyt ainakaan about itseni ikäisiltä ja minua nuoremmilta naisilta.
On myös rasittavaa, että sukupuoleni vuoksi minun oletetaan olevan halukas uhrautumaan, miellyttämään ja noin yleisesti kohtelemaan vähän paremmin minulle täysin vieraitakin ihmisiä sen takia, että sattuvat olemaan naisia. Ärsyttää myös se, että näistä asioista ihan rauhallisesti puhuminen yleensä tulkitaan naisvihaksi.
Kaikesta huolimatta olen onnistunut hankkiutumaan parisuhteeseen ihan elävän naisoletetun kanssa. Kirjoitustani mulkoillessani rupesin kuitenkin miettimään, että olenkohan sittenkin varttihomo tjsp.
Aah, helpotti. Hyvää ja voimaannuttavaa naistenpäivää kaikille upeille naisille hei!