Tuossa kellon käytössä on se "ikävä" seikka, että "usein" sen käyttö vain sekoittaa pakkaa enemmän. Esimerkiksi jos normaalisti olisi hyvin tilaa ohittaa koiran ulkoiluttaja / jalankulkija tms vasemmalta, mutta kun soitat kelloa niin he täysin käsittämättömästi siirtyvät esim toiselle puolelle, ja tämä korostuu varsinkin jos on useampia jalankulkijoita ryhmänä. Aiemmin täysin "avoin" väylä onkin nyt yhtäkkiä täysin tukittu ja joudut jarruttamaan, joskus ihan pysähdyksiin asti, ei tässä toki mitään, mutta koska ilman kellon soittoa tuo olisi mennyt sujuvasti niin vähentää kyllä haluja käyttää sitä uudelleen.
Toisekseen jotkut "suuttuvat" kellon käytöstä, tai säikähtävät / säpsähtävät sitä. On tullut perään huuteluita, että mitä sitä turhia kelloa soittamaan kun hyvin mahtuu ohi. Koita sitten arpoa, ketkä haluavat, että soitetaan kelloa ja ketkä "vihaavat" sitä.
Ensimmäisessä kohdassa kuvattua ei ole kyllä koskaan omalla kohdalla tapahtunut. Pikkulapset saattaa alkaa arpomaan kelloa soittaessa, mutta niillekin soitan varmuuden vuoksi koska saattavat muutenkin tehdä äkkinäisiä ja arvaamattomia liikkeitä. Hallitumpaa se kaaos on kun tietävät, että pyörä lähestyy. Lähin vastaava tilanne on ollut pienen lössin pyöräileviä ~10v sällejä kanssa, lähestyin suunnasta jonne olivat menossa, eli katsoivat minua kohden ja näkivät minut, kevlistä osa vapaana joten jatkoin matkaani vaikkakin varmuudeksi tiputin nopeutta jonkun verran. Yllättäen yksi niistä mukuloista päätti alkaa tekemään kikkastemppuja ja irtosi porukasta toiseen laitaan etupyörä ilmassa katsomatta eteen, vaan päin vastoin katsoi taakse kun ilmeisesti elvisteli jollekin kaverille

Toisesta kohdasta omat kokemukset on täysin päinvastaiset, osa koiranlenkittäjistä jopa morjestaa ohittaessa koska olen antanut äänimerkin, eikä koskaan ole kukaan alkanut perään pärisemään. Ohitan oikeastaan vain yksin kävelevät ja pyöräilevät yli 15-vuotiaat ilman äänimerkkiä, lähes kaikille muille kilautan kelloa lähestyessä. Mun kello on tosin mallia kilikello, eli siitä lähtee se yksi "ding" kun siitä napauttaa, ja sen kun antaa jossain 100m päässä/milloin tulee näköpiiriin niin kukaan ei ole saanut tähän mennessä paskahalvausta, ja kerkeävät hyvin reagoimaan lähestymiseen ja hakemaan paikkansa tiellä. Koiratkin osaa yleensä ottaa silloin fillarin ohituksen lungista, koska kuulevat kellon ja huomaavat mun ilmoittaneen itsestäni ja pystyvät seuraamaan lähestymistä, ts. eivät koe mua silloin niin uhkaavana (edellyttäen että ovat yleensäkään pyöriin tottuneet).