Pitää varmaan siirtyä tuohon seuraavaksi. Tollanen muste-/värikasettiprintterihän päätyy luultavasti samalla reissulla romulavalle. Tarviihan noita printtauksia ja skannauksia keskimäärin kerran vuodessa ja ainakin juuri tällä kerralla kirjasto oli kiinni silloin kun printteriä tarvitsin.Halpa mv laseri on hyvä vaihtoehto perustulostuksiin eikä kuivu kasetit.
Itse ainakin tarvitsen niin tulostinta kuin skanneriakia ihan mukavasti vielä tänä päivänäkin, esimerkiks reseptejä ja eri ostosten takuukuitteja jne. Ja ostoslistat ja muut muistilistat tykkään aina mieluiten tulostaa.
Ja joojoo, kaikki saa digitaalisena, mutta esimerkiks reseptejä on mukavampi lukea paperilta ja sen lisäks siihen on helpompi tehdä muistiinpanoja kokatessa.
Itse en noita kuitteja mielellään kopioi paperille sillä nekin tulosteet vievät aina jossain tilaa (yksi täysi laatikollinen rakennusaikaan liittyviä papereita, joista osa juuri kuitteja tai laskuja). Toisaalta vaan ei ole sen tehokkaampaa varsinaisesti sekään, että mulla on pilvitallennustilat täynnä jotain valokuvia takuukuiteista enkä muista mistä päin kuvakirjastoa ne löytyvät tarvittaessa.
Se tossa toisaalta vain vituttaa, että niitä harvoja mitä ei saa digitaalisena hoidettua, ei saa hoidettua digitaalisena. Valtaosa laskuista tulee sähköisenä, joten postilaatikkoa täytyy tarkistella tasaisin väliajoin lähinnä takassa poltettavan mainospostin varalta.
Valtaosa allekirjoituksista hoituu sähköisenä, joten ei tarvi kovin usein printata, allekirjoittaa ja skannata enää papereita.
Toisaalta sain pari viikkoa sitten meilin jossa liitteenä pdf johon piti laittaa nimmari. Ei muistunut äkkiä mieleen mitään Win11-kikkaretta millä voisi sen allekirjoittaa joten väkersin siihen sitten allekirjoituksen Paintilla. Ei optimi, mutta kelpasi. Olihan ärsyttävää yrittää Paintillakin vääntää jotain edes etäisesti nimmaria muistuttavaa kun se nimmari ei oikein hiirellä tuppaa taittumaan samannäköiseksi kuin paperilla ja kynällä. Kehitys kehittyy.