Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Noin 20 vuotta sitten nousi kova meteli siitä kun Fordin asiakasrekisterissä luki että asiakas on mulkku ja se oli muistaakseeni jopa hiukan laiton.
Mitä laitonta tuossa on jos se on 1) totta 2) yrityksen sisäinen juttu? toki jos rekisterin tiedot näyttää asiakkaalle itselleen niin sanavalinta voisi olla parempi. "vaativa asiakas" tms :lol:
 
Mitä laitonta tuossa on jos se on 1) totta 2) yrityksen sisäinen juttu? toki jos rekisterin tiedot näyttää asiakkaalle itselleen niin sanavalinta voisi olla parempi. "vaativa asiakas" tms :lol:

Eräässä aikoinaan käyttämässäni ITSM-järjestelmässä asiakasyritysten yhteyshenkilökortilla oli parametri "Client Sensitivity". Kentän arvo oli joko "Normal" tai "Sensitive" :smoke:
 
Isäukko otti ja kuoli jo toissakesänä. Haudattiin pienen paikkakunnan hautuumaalle sukupaikalle ja jo tuolloin tilasin (suullisesti tiedot antamalla hautausfirmassa, ei paikallinen ko paikkakunnalle mutta naapurikunnassa toimiva joka hautauksen suoritti) lisäkaiverruksen kiveen. Luvattiin tehdä.

No tänä kesänä tulee tädiltä viestiä että ei oo kaiverrusta. Ei ollu hautausfirmalla asiasta mitään tietoa, kuulemma tilaavat vaan kaivertajalta kaiverrukset.

Sen verran katsoin että eivät näköjään ole myöskään koskaan tuota laskuttaneet. Toki en tiedä olisiko se lasku pitänyt tulla suoraan kaivertajalta vai mistä.

No tilasin sitten kyseisen pikkukunnan hautaustoimistosta uuden kaiverruksen kesän lopulla. Onnistuu, sanottiin. (Soittamalla ja myöhemmin laittamalla tiedot spostilla joten tästä on jotain kirjallistakin)

Ei oo edelleenkään kaiverrusta. Kun kyselin jälkimmäiseltä paikalta että mikä homma, ohjattiin kysymään kolmannesta firmasta josta kuulemma nuo tilaavat.

Selvisi että sinne kolmanteen firmaan ilmeisesti ensimmäinenkin tilaus mennyt.

Kyselin sieltä. Kerrottiin että ovat kuulemma tarkistaneet tältä mystiseltä kaivertajalta, ja ei ollut ehtinyt nyt tällä kertaa kaivertaa. Aiemmin kesällä kun oli kaivertanut isääni myöhemmin kuolleen setämiehen nimen samaan kiveen oli ollut "puhetta" myös isäni nimen kaivertamisesta, mutta se oli "peruuntunut".

Nyt sitten kyselevät lisävarmistusta minulta, jos sitten ensi keväänä tämä kaivertaja saisi nimen kiveen.

Mistään peruuntumisista jne ei ole mulle kuulunut mistään mitään kertaakaan.

Laittelin kyllä vastausta että en ihan nyt ymmärrä mitä lisävarmistuksia ne kaipaa kun olen jo kaksi kertaa tämän tilannut ja odotan että nimi ilmestyy kiveen ihan tälle vuotta vielä.
 
Isäukko otti ja kuoli jo toissakesänä. Haudattiin pienen paikkakunnan hautuumaalle sukupaikalle ja jo tuolloin tilasin (suullisesti tiedot antamalla hautausfirmassa, ei paikallinen ko paikkakunnalle mutta naapurikunnassa toimiva joka hautauksen suoritti) lisäkaiverruksen kiveen. Luvattiin tehdä.

No tänä kesänä tulee tädiltä viestiä että ei oo kaiverrusta. Ei ollu hautausfirmalla asiasta mitään tietoa, kuulemma tilaavat vaan kaivertajalta kaiverrukset.

Sen verran katsoin että eivät näköjään ole myöskään koskaan tuota laskuttaneet. Toki en tiedä olisiko se lasku pitänyt tulla suoraan kaivertajalta vai mistä.

No tilasin sitten kyseisen pikkukunnan hautaustoimistosta uuden kaiverruksen kesän lopulla. Onnistuu, sanottiin. (Soittamalla ja myöhemmin laittamalla tiedot spostilla joten tästä on jotain kirjallistakin)

Ei oo edelleenkään kaiverrusta. Kun kyselin jälkimmäiseltä paikalta että mikä homma, ohjattiin kysymään kolmannesta firmasta josta kuulemma nuo tilaavat.

Selvisi että sinne kolmanteen firmaan ilmeisesti ensimmäinenkin tilaus mennyt.

Kyselin sieltä. Kerrottiin että ovat kuulemma tarkistaneet tältä mystiseltä kaivertajalta, ja ei ollut ehtinyt nyt tällä kertaa kaivertaa. Aiemmin kesällä kun oli kaivertanut isääni myöhemmin kuolleen setämiehen nimen samaan kiveen oli ollut "puhetta" myös isäni nimen kaivertamisesta, mutta se oli "peruuntunut".

Nyt sitten kyselevät lisävarmistusta minulta, jos sitten ensi keväänä tämä kaivertaja saisi nimen kiveen.

Mistään peruuntumisista jne ei ole mulle kuulunut mistään mitään kertaakaan.

Laittelin kyllä vastausta että en ihan nyt ymmärrä mitä lisävarmistuksia ne kaipaa kun olen jo kaksi kertaa tämän tilannut ja odotan että nimi ilmestyy kiveen ihan tälle vuotta vielä.
Äh, pahoittelut... etit jonku kaivertajan ja pyydät häneltä suoraan tarjouksen ilman välikäsiä. Kyl noita kivimiehiä on Suomi täynnä, jotka osaa homman. Onnistuu kyl osaavalta kaverilta ihan hautausmaalla, jos ja kun laitteet löytyy. Jos ei löydy, nii sit ottavat kiven ja käyvät pajalla ja asentavat takas. Mut maksanet ilomielin, kunhan homma hoidetaan.

Eli katsele naapurikuntien kivimestoja, ku ei kerta omalla kunnalla löydy osaamista.
 
Ei taida tuollapäin (keskellä metsää) olla kuin tuo yksi jantteri joka kiertää noita sitten tekemässä. Tai ainakin nuo kaksi firmaa tonne samaan sen on laittaneet.

Toki voishan sitä kysellä ~150km päästä missä lähin isompi pitäjä on paljonko maksasi jos kävisivät.

Toisaalta kyllä vähän houkuttelis ihan periaatteesta lähteä tuosta taistelemaan kun muutenhan noiden vituiksi veto ei lopu koskaan
 
Vanha kunnon postin kulku tässä vituttaa.
UK:sta piti tulla ebayn kautta parit läskipyörän kumit ja toissa päivänä kävin lokerosta hakemassa.
Paketin keveys 400g vähän yllätti, kun paino piti olla 4kg.
No siellähän oli pari auton lasinnostimen katkaisinta paneeleineen.
Paketissa oli postin mun nimitarra, joka oli liimattu royal mailin edelleen mun nimitarran päälle.
Okei ei siinä mitään, mutta näiden kahden tarran alla oli jälleen postin osoitetarra jollekin ihan muulle ja sen alla tietysti se royal mailin tarra.
Kaikki ihan tarkoituksella toistensa päälle liimattuna.

Alkuperäinen lähetystunnus paketin kyljessä ei ollut se mikä piti, mutta postihan ignooraa koko tunnuksen (vaikka sen automaatilla appiin laittaa) pakettia jakaessaan ja menee vain sen oman lappunsa mukaan.

Summa summarum paketti jatkaa nyt oikealle omistajalle, mulle mun paketti on "toimitettu" ja minä sain muistoksi 2 kappaletta 115€ lähetystarraa.

Katotaan nyt miten menee.
Postihan on tavallaan kuitannut orkkis lähetysfirmalle ja sitä kautta ebaylle, että olen paketin saanut, joten en tiedä kuinka se money back hommeli mahtaa toimia.
 
Vanha kunnon postin kulku tässä vituttaa.
UK:sta piti tulla ebayn kautta parit läskipyörän kumit ja toissa päivänä kävin lokerosta hakemassa.
Paketin keveys 400g vähän yllätti, kun paino piti olla 4kg.
No siellähän oli pari auton lasinnostimen katkaisinta paneeleineen.
Paketissa oli postin mun nimitarra, joka oli liimattu royal mailin edelleen mun nimitarran päälle.
Okei ei siinä mitään, mutta näiden kahden tarran alla oli jälleen postin osoitetarra jollekin ihan muulle ja sen alla tietysti se royal mailin tarra.
Kaikki ihan tarkoituksella toistensa päälle liimattuna.

Alkuperäinen lähetystunnus paketin kyljessä ei ollut se mikä piti, mutta postihan ignooraa koko tunnuksen (vaikka sen automaatilla appiin laittaa) pakettia jakaessaan ja menee vain sen oman lappunsa mukaan.

Summa summarum paketti jatkaa nyt oikealle omistajalle, mulle mun paketti on "toimitettu" ja minä sain muistoksi 2 kappaletta 115€ lähetystarraa.

Katotaan nyt miten menee.
Postihan on tavallaan kuitannut orkkis lähetysfirmalle ja sitä kautta ebaylle, että olen paketin saanut, joten en tiedä kuinka se money back hommeli mahtaa toimia.
Tällaisia tilanteissa luottokortti on kätevä.
 
Se että perseilevä firma ei pääse perseilystään aina käsiä levittelemällä eroon?

Ymmärrän, mutta jos homma ei hoidu, niin soittelet sitten puoli vuosittain yritykseen tai alihankkijan alihankkijalle, et viitsisitsä nyt käydä, kunnes käyvät?

Yritys voi asiakkaansa valita. Laitat vaikka kitkerää palautetta paikalliseen FB ryhmään ja etsit toisen vaihtoehdon.
 
Ymmärrän, mutta jos homma ei hoidu, niin soittelet sitten puoli vuosittain yritykseen tai alihankkijan alihankkijalle, et viitsisitsä nyt käydä, kunnes käyvät?

Yritys voi asiakkaansa valita. Laitat vaikka kitkerää palautetta paikalliseen FB ryhmään ja etsit toisen vaihtoehdon.

Tai sitten laitan rekkulaa jossa vaadin palvelun välitöntä suorittamista ja alan sitten vääntämään rekkulasta kvv jne kautta kun jatkavat käsien levittelyä.

Toki voi silti mennä vuosikaudet mutta epäilisin etten ole ainoa jota vituttaa siinä vaiheessa.
 
Tai sitten laitan rekkulaa jossa vaadin palvelun välitöntä suorittamista ja alan sitten vääntämään rekkulasta kvv jne kautta kun jatkavat käsien levittelyä.

Toki voi silti mennä vuosikaudet mutta epäilisin etten ole ainoa jota vituttaa siinä vaiheessa.

Ongelma tuossa on se, että et ole mitään ”palvelusta” maksanut, niin ei se valitettavasti mihinkään johda. Jos sinua olisi laskutettu ja olisit maksanut, niin tilanne olisi täysin toinen.

Edit: Fak. Vitutus ketjussa olenkin taas. Saa vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma tuossa on se, että et ole mitään ”palvelusta” maksanut, niin ei se valitettavasti mihinkään johda. Jos sinua olisi laskutettu ja olisit maksanut, niin tilanne olisi täysin toinen.

Edit: Fak. Vitutus ketjussa olenkin taas. Saa vituttaa.

Rekkulassa voi myös maksamatta jättämisen sijasta vaatia suorittamaan palvelu loppuun. Muutenhan esimerkiksi tilausvahvistuksilla ei tekisi mitään. Muuten ihan hyvää logiikkaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 741
Viestejä
5 010 307
Jäsenet
80 325
Uusin jäsen
urkki.s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom