• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Noin 20 vuotta sitten nousi kova meteli siitä kun Fordin asiakasrekisterissä luki että asiakas on mulkku ja se oli muistaakseeni jopa hiukan laiton.
Mitä laitonta tuossa on jos se on 1) totta 2) yrityksen sisäinen juttu? toki jos rekisterin tiedot näyttää asiakkaalle itselleen niin sanavalinta voisi olla parempi. "vaativa asiakas" tms :lol:
 
Mitä laitonta tuossa on jos se on 1) totta 2) yrityksen sisäinen juttu? toki jos rekisterin tiedot näyttää asiakkaalle itselleen niin sanavalinta voisi olla parempi. "vaativa asiakas" tms :lol:

Eräässä aikoinaan käyttämässäni ITSM-järjestelmässä asiakasyritysten yhteyshenkilökortilla oli parametri "Client Sensitivity". Kentän arvo oli joko "Normal" tai "Sensitive" :smoke:
 
Isäukko otti ja kuoli jo toissakesänä. Haudattiin pienen paikkakunnan hautuumaalle sukupaikalle ja jo tuolloin tilasin (suullisesti tiedot antamalla hautausfirmassa, ei paikallinen ko paikkakunnalle mutta naapurikunnassa toimiva joka hautauksen suoritti) lisäkaiverruksen kiveen. Luvattiin tehdä.

No tänä kesänä tulee tädiltä viestiä että ei oo kaiverrusta. Ei ollu hautausfirmalla asiasta mitään tietoa, kuulemma tilaavat vaan kaivertajalta kaiverrukset.

Sen verran katsoin että eivät näköjään ole myöskään koskaan tuota laskuttaneet. Toki en tiedä olisiko se lasku pitänyt tulla suoraan kaivertajalta vai mistä.

No tilasin sitten kyseisen pikkukunnan hautaustoimistosta uuden kaiverruksen kesän lopulla. Onnistuu, sanottiin. (Soittamalla ja myöhemmin laittamalla tiedot spostilla joten tästä on jotain kirjallistakin)

Ei oo edelleenkään kaiverrusta. Kun kyselin jälkimmäiseltä paikalta että mikä homma, ohjattiin kysymään kolmannesta firmasta josta kuulemma nuo tilaavat.

Selvisi että sinne kolmanteen firmaan ilmeisesti ensimmäinenkin tilaus mennyt.

Kyselin sieltä. Kerrottiin että ovat kuulemma tarkistaneet tältä mystiseltä kaivertajalta, ja ei ollut ehtinyt nyt tällä kertaa kaivertaa. Aiemmin kesällä kun oli kaivertanut isääni myöhemmin kuolleen setämiehen nimen samaan kiveen oli ollut "puhetta" myös isäni nimen kaivertamisesta, mutta se oli "peruuntunut".

Nyt sitten kyselevät lisävarmistusta minulta, jos sitten ensi keväänä tämä kaivertaja saisi nimen kiveen.

Mistään peruuntumisista jne ei ole mulle kuulunut mistään mitään kertaakaan.

Laittelin kyllä vastausta että en ihan nyt ymmärrä mitä lisävarmistuksia ne kaipaa kun olen jo kaksi kertaa tämän tilannut ja odotan että nimi ilmestyy kiveen ihan tälle vuotta vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 549
Viestejä
5 004 261
Jäsenet
80 309
Uusin jäsen
abooo19

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom