Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Naapurin työtön alkkis luulee osaavansa laulaa ja soittaa kitaraa. Vuosia harjoitellut joka päivä ja välillä yölläkin ja ei se nuotti vain tule yhtään lähemmäksi sieltä vierestä.

Vitun applen ylivertaisen paska käyttöjärjestelmä noissa taskulaskimissa ei anna tallentaa whatsapista valokuvia sinne missä muutkin kuvat on. Ei ei ei . Ei tietenkään. Joku oma Files/device jemmapaska hävikki paikkaan vaan voit tallentaa. Mätä omena.

Vitun applen ylivertaisen paska käyttöjärjestelmä noissa taskulaskimissa ei anna tallentaa whatsapista valokuvia sinne missä muutkin kuvat on. Ei ei ei . Ei tietenkään. Joku oma Files/device jemmapaska hävikki paikkaan vaan voit tallentaa. Mätä omena.
Kyllä itselläni ainakin kuvat menee samaan paikkaan missä muutkin kuvat, lisäksi löytyy erikseen whatsapp-albumi kuvasovelluksessa. iOS 18.3.2 käytössä.

Pitikin mennä katsomaan huomisen pörssisähköhinnat.
Eipä toi nyt kovaa lovea tee jos ei ole sähkölämmitystä ja lämmityskausikin on jo ohi. Toki jos se sauna on väkisin lämmitettävä ja lakanapyykki pestävä ja uuni hehkuttaa pizzaa varten niin sitten. Mutta jos sauanan (sähkö) jättämisellä väliin säästyy jo pitkä penni.
E. eilen näyttäis meillä olleen 120m2 omakotitalossa kulutus 26kwh joten vaikka sen tuplais niin ei se ole juuri mitään.

Eipä toi nyt kovaa lovea tee jos ei ole sähkölämmitystä ja lämmityskausikin on jo ohi. Toki jos se sauna on väkisin lämmitettävä ja lakanapyykki pestävä ja uuni hehkuttaa pizzaa varten niin sitten. Mutta jos sauanan (sähkö) jättämisellä väliin säästyy jo pitkä penni.
E. eilen näyttäis meillä olleen 120m2 omakotitalossa kulutus 26kwh joten vaikka sen tuplais niin ei se ole juuri mitään.
On se noinkin mutta toisaalta v-mäistä jättää oleellisia juttuja tekemättä "ihmisten aikaan" koska hinta. Tätä kikkailua se pörssisähköily tietysti voi välillä olla jos siis meinaa jotain sillä säästää.

On se noinkin mutta toisaalta v-mäistä jättää oleellisia juttuja tekemättä "ihmisten aikaan" koska hinta. Tätä kikkailua se pörssisähköily tietysti voi välillä olla jos siis meinaa jotain sillä säästää.
Toki noinkin, mutta ainakin itsellä on tullut tässä viimeisen kuukauden aikana saunottua ilmaiseksi sen verran monta kertaa että jos nyt päivän jättää välistä niin ei ole katastrofi.

Kyllä itselläni ainakin kuvat menee samaan paikkaan missä muutkin kuvat, lisäksi löytyy erikseen whatsapp-albumi kuvasovelluksessa. iOS 18.3.2 käytössä.
18.4.1 versiolla mennään ja… erilainen käyttökokemus täällä.
Onnistui lopen, koska NASsiin sain kuvat talteen just kuten halusin. Ja sieltä sai siten ”download to camera roll”. Eli sinne maagiseen paikkaan missä kaikki valokuvat ovat. Missä sitten lieneekään se.

Toki noinkin, mutta ainakin itsellä on tullut tässä viimeisen kuukauden aikana saunottua ilmaiseksi sen verran monta kertaa että jos nyt päivän jättää välistä niin ei ole katastrofi.
Vaikka energia olisi ilmaista, maksat silti siirrosta - joka on yleensä vieläpä varsin iso osuus sähkön kokonaishinnasta. Eli ei voida missään tapauksessa ilmaisuudesta puhua.

Vaikka energia olisi ilmaista, maksat silti siirrosta - joka on yleensä vieläpä varsin iso osuus sähkön kokonaishinnasta. Eli ei voida missään tapauksessa ilmaisuudesta puhua.
Kyllä, mutta energia on ilmaista joten saan siirron hinnalla ilmaista energiaa.

Kyllä, mutta energia on ilmaista joten saan siirron hinnalla ilmaista energiaa.
Ok.. no en kyllä kykene itse tuota ajattelemaan näin.
Näen asian jotakuinkin näin:
file-RjY9vw8fQ6chSjk77sQ7aw.png
Vähän sama asia kuin että bensa ei voisi maksaa koskaan 0e vaikka raakaöljyn hinta olisi nolla euroa.

Nainen lähti kiitämään, mutta edelleenkään ei koe itsessään olevan kerrassa mitään ongelmaa.

Pohdin hetken, että miten suhtaudun tuohon teatraaliin. Totesin lopuksi, että "hyvää matkaa". :smoke:

Ok.. no en kyllä kykene itse tuota ajattelemaan näin.
Näen asian jotakuinkin näin:
file-RjY9vw8fQ6chSjk77sQ7aw.png
Vähän sama asia kuin että bensa ei voisi maksaa koskaan 0e vaikka raakaöljyn hinta olisi nolla euroa.
Ei vaan enemmänkin vertaus menee näin että jos saat jostain tankata autoa ilmaiseksi niin luulen että säkin sanoisit että "saat ajaa ilmaiseksi autoa" etkä niin että muttakun öljyt maksaa, vakuutus maksaa, autovero maksaa, auton kuolletus maksaa jne vaikka bensa on ilmaista.

Ei vaan enemmänkin vertaus menee näin että jos saat jostain tankata autoa ilmaiseksi niin luulen että säkin sanoisit että "saat ajaa ilmaiseksi autoa" etkä niin että muttakun öljyt maksaa, vakuutus maksaa, autovero maksaa, auton kuolletus maksaa jne vaikka bensa on ilmaista.
Pointti onkin juuri siinä että sitä ei saa tankattua ilmaiseksi, koska polttoainevero. Kuten myös sähkökään ei ole ilmaista vaikka se itse energia olisi. Se on silti niin että mitä enemmän kuluttaa, sitä enemmän maksat.

Itse näen pörssisähkön hinnan kokonaisuutena energia+marginaali+vero+siirto. Vaikka energian hinta painuu nollaan niin halvimmillaan päästään johonkin reilu 8c/kwh. Ei ole ilmaista.

E: ei riitä muuten 8 cnt, tuohon vielä siirron kk maksu päälle.

Viimeksi muokattu:
Pointti onkin juuri siinä että sitä ei saa tankattua ilmaiseksi, koska polttoainevero. Kuten myös sähkökään ei ole ilmaista vaikka se itse energia olisi. Se on silti niin että mitä enemmän kuluttaa, sitä enemmän maksat.
Vero on vero ja siirto on siirto ja ne on pakollisia kuluja mutta edelleen se itse energia on ilmaista. Vaikka sä tankkaat sen auton sillä veron hinnalla niin se bensa on ilmaista.

Vero on vero ja siirto on siirto ja ne on pakollisia kuluja mutta edelleen se itse energia on ilmaista. Vaikka sä tankkaat sen auton sillä veron hinnalla niin se bensa on ilmaista.
Mut vaikka energia on ilmaista tai jopa miinuksellakin, niin ei se itse sähkön (tai bensan käyttö) tee siitä silti ilmaista :) Se on vain alennus kokonaishinnasta, vaikka näyttäisikin josssin käppyrässä tai paperilta kivalta kun se näyttää nollaa. Yhä enemmän säästää kun jättää saunan kokonaan lämmittämättä, kun lämmittää sen 0-hintaisen pörssisähkön aikana. Ei tuo asia muuksi muutu vaikka sitä jollain "ilmaisuudella" koittaakin itselleen vakuutella.

Oli. Sittemmin on tullut niin erinomaiseksi, että vika on kaikissa muissa ja siksi voi käyttäytyä kuten haluaa.

Ehkä parempikin näin.

Varmasti parempi, jos nyt oot vituttaa ketjussa. Kun tuossa vähän aikaa kuluu niin huomaat että vitun parempi elämä ilman hullua eukkoa. Kokemusta on:thumbsup:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 397
Jäsenet
77 304
Uusin jäsen
Foliohattukauppias

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom