Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Vanhin lasku, jonka olen maksanut, taisi olla 8 vuotta. Ihan oma moka. Ostin työn/palvelun, jota maksettiin edistymisen mukaan osissa. Kun homma oli valmis, jäin kuvitelmaan, että olin maksanut kaiken. Viimeinen lasku ei koskaan tullut perille. Laskuttaja ei karhunnut jostain syystä. Myöhemmin tarvitsin kirjallisen todisteen, että työ aikoinaan oli sovitusti tehty. Siinä yhteydessä kävi ilmi, että en ollut maksanut viimeistä erää - en ollut sopimustakaan katsonut enää allekirjoituksen jälkeen, niin maksupostit muistin väärin. Ei siinä mitään, maksoin alkup sovitun loppusumman ja sain kuitin, että homma ok. Lasku taisi olla noin 2000e. Hetken kyllä harmitti, kun oli jäänyt hoitamatta aikanaan. Laskuttaja oli hieman kiukkuinen, mutta en ymmärrä miksi ei ollut kaivanut ajantasaisia yhteystietoja ja ilmoitellut, että loppulasku on maksamatta. (vaihdoin noihin aikoihin duunia, niin vanha sähköpostiosoite, jonne laskut tulivat, ei enää ollut käytössä).
Kolme vuottahan kuluttajille taitaa normisti olla se aika, jonka jälkeen saatava vanhenee. Tässä tapauksessa maksoin kyllä kun ihan oma virhe oli.
En tiedä miten olet sitä maksanut osittain. Jokainen pienikin maksu laskuttajalle aloittaa uuden kolmivuotisen

Vanhin lasku, jonka olen maksanut, taisi olla 8 vuotta. Ihan oma moka. Ostin työn/palvelun, jota maksettiin edistymisen mukaan osissa. Kun homma oli valmis, jäin kuvitelmaan, että olin maksanut kaiken. Viimeinen lasku ei koskaan tullut perille. Laskuttaja ei karhunnut jostain syystä. Myöhemmin tarvitsin kirjallisen todisteen, että työ aikoinaan oli sovitusti tehty. Siinä yhteydessä kävi ilmi, että en ollut maksanut viimeistä erää - en ollut sopimustakaan katsonut enää allekirjoituksen jälkeen, niin maksupostit muistin väärin. Ei siinä mitään, maksoin alkup sovitun loppusumman ja sain kuitin, että homma ok. Lasku taisi olla noin 2000e. Hetken kyllä harmitti, kun oli jäänyt hoitamatta aikanaan. Laskuttaja oli hieman kiukkuinen, mutta en ymmärrä miksi ei ollut kaivanut ajantasaisia yhteystietoja ja ilmoitellut, että loppulasku on maksamatta. (vaihdoin noihin aikoihin duunia, niin vanha sähköpostiosoite, jonne laskut tulivat, ei enää ollut käytössä).
Kolme vuottahan kuluttajille taitaa normisti olla se aika, jonka jälkeen saatava vanhenee. Tässä tapauksessa maksoin kyllä kun ihan oma virhe oli.
On laskutettavan vastuulla pitää huolta siitä, että omat yhteystiedot ovat ajan tasalla laskuttajan suuntaan. Ei ole todellakaan laskuttajan tehtävä alkaa selvittelemään, onko sähköpostiosoitteesi tai kotiosoitteesi muuttunut, ja mikähän se uusi osoite mahtaisi olla.

On laskutettavan vastuulla pitää huolta siitä, että omat yhteystiedot ovat ajan tasalla laskuttajan suuntaan. Ei ole todellakaan laskuttajan tehtävä alkaa selvittelemään, onko sähköpostiosoitteesi tai kotiosoitteesi muuttunut, ja mikähän se uusi osoite mahtaisi olla.
Tässä tapauksessa oli kyllä laskuttajalla postiosoitekin tiedossa. kertoi viimeisen laskun joskus lähettäneensä postitsekin, mutta ei koskaan tullut perille minulle asti jostain syystä. Vaihtui muuten tuossa välissä itsellä puhelinnumerokin, niin sekään ei varmaan edistänyt asiaa.

Univaikeudet. Tai pitäisikö sanoa lepäämisvaikeudet, kun nukahtaminen jopa liiankin helppoa tällä pohjalla. Toissapäivänä valittelin vaimokkeelle ihme yhden kohdan päänsärkyä ja kuittasi sen lähinnä hampaiden yhteen pureskelulla, mitä en mielestäni ole tehnyt. Eilisen valittelun yhteydessä tajusi mainita että tosiaan parin viikon ajan ollut kuorsaamista paljon ja oon öisin ilmeisesti nukkunut selällään vaikka aamuisin herännyt kyljellään.

Sinänsä aika vittumainen tilanne etten oikeasti edes saisi nukkua selällään ja ennen tuli korjattua ongelmaa nukkumalla mahd. kapealla sohvalla, en tiedä miten parisängyssä onnistuu, kai mun pitää tunkea jotain tyynyä niin paljon että nukkumisalue pienenee. Paljon moni asia vituttaa, mutta tää nyt tämmönen mille vaikea tehdä suoraan mitään, ku paska osunut jo tuulettimeen ja nytkin pulssi taivaassa taas, varmaan se pari viikkoa menee korjatessa.

Aamulla duunikoneen näytöllä komeili blue screen. Mikään elvytysyritys ei auttanut ja koko kone sileeksi. Datat on onneksi pilvessä, mutta kaikki apit pitää asentaa uusiksi. Meneekin pari päivää mukavasti taas naksutellessa.

Jeesasin tänään vanhempaa sukulaistani kännykkä-ja tietokoneongelmissa. Jokaiselle tietotekniikkaa ymmärtävälle tämä on tietysti normikauraa, mutta tässä tapauksessa sain palkakseni lähinnä tuittuilua. Onhan se mun vika, kun mm. Android-luurin "Yhteystiedot" -sovellus on tehty liian epäselväksi ja vaikeasti käytettäväksi.

Olisi paljon mukavampaa olla rakennusalan ammattilainen. Saisi käydä rakentelemassa sukulaisille terasseja ja siitä saisi jopa jonkinlaista rahapalkkaa kahvikupillisen sijaan. Saisi myös oikeaa arvostusta, koska onhan kirvesmiehen työ oikeaa duunia näppäimistön naputteluun verrattuna.

Univaikeudet. Tai pitäisikö sanoa lepäämisvaikeudet, kun nukahtaminen jopa liiankin helppoa tällä pohjalla. Toissapäivänä valittelin vaimokkeelle ihme yhden kohdan päänsärkyä ja kuittasi sen lähinnä hampaiden yhteen pureskelulla, mitä en mielestäni ole tehnyt. Eilisen valittelun yhteydessä tajusi mainita että tosiaan parin viikon ajan ollut kuorsaamista paljon ja oon öisin ilmeisesti nukkunut selällään vaikka aamuisin herännyt kyljellään.

Sinänsä aika vittumainen tilanne etten oikeasti edes saisi nukkua selällään ja ennen tuli korjattua ongelmaa nukkumalla mahd. kapealla sohvalla, en tiedä miten parisängyssä onnistuu, kai mun pitää tunkea jotain tyynyä niin paljon että nukkumisalue pienenee. Paljon moni asia vituttaa, mutta tää nyt tämmönen mille vaikea tehdä suoraan mitään, ku paska osunut jo tuulettimeen ja nytkin pulssi taivaassa taas, varmaan se pari viikkoa menee korjatessa.
Uni/nukkumisvaikeudet ovat kyllä ihan perseestä. Itsellänikin oli joku aika sitten vähän ongelmia nukkumisen kanssa kun oli toinen olkapää ihan pirun kipeä. No, fyssari määräsi jumppaa ja sanoi ettei saisi nukkua sillä kyljellä pariin viikkoon että olkapää rauhoittuisi. Kun oli tottunut että nukkuu milloin milläkin kyljellä niin oli aluksi aika hankala opetetlla siihen että nukkuu vain toisella kyljellä.

No, nyt kun sitten olkapää on ollut kunnossa niin edellen tulee nukuttua vain toisella kyljellä ja sekin alkaa näin pidemmällä aikavälillä olemaan ongelma. Nyt siis pitäisi opetella taas nukkumaan molemmilla kyljillä. Huomaa kyllä että automaattisesti menee nukkumaan sille kyljelle millä on juuri oppinut nukkumaan ja sama juttu herätessä, samalla kyljellä ollaan. Todella hankala taas opetella nukkumaan molemmilla kyljillä kuten ennen kun juuri on opetellut nukkumaan vain toisella kyljellä.

Jeesasin tänään vanhempaa sukulaistani kännykkä-ja tietokoneongelmissa. Jokaiselle tietotekniikkaa ymmärtävälle tämä on tietysti normikauraa, mutta tässä tapauksessa sain palkakseni lähinnä tuittuilua. Onhan se mun vika, kun mm. Android-luurin "Yhteystiedot" -sovellus on tehty liian epäselväksi ja vaikeasti käytettäväksi.

Olisi paljon mukavampaa olla rakennusalan ammattilainen. Saisi käydä rakentelemassa sukulaisille terasseja ja siitä saisi jopa jonkinlaista rahapalkkaa kahvikupillisen sijaan. Saisi myös oikeaa arvostusta, koska onhan kirvesmiehen työ oikeaa duunia näppäimistön naputteluun verrattuna.

Se nyt on ihan sama minkä alan ammattilainen olisit, mutta sukulaisille pitäis aina tehdä talkootöinä kaikki.

Tossa ne oleellisimmat tuli, sukulaisille pitäis kaikki tehä ilmatteeks ja maksaa vielä tarvikkeetkin, tai saattaahan siitä kaffetta ja yhen pullan jopa saada vaivan palkkaa..:rofl:

Joskus aikoinaan kun remppailin autoja harrastuksena, niin silloin useempikin sukulainen kyseli ties mitä remppaa jos viittisin tehä niiden autoille/mopoille. Niin aina se oli että kaffetta ja pullaa tai ehkä jopa ruuan olis saanu. Osat mitä olis tarvinnu niin olis kans pitäny maksaa ku ovat niin saatanan köyhiä.. :lol:Ihan kun sitä rahaa olis pari kymppisellä pätkäduunarillakaan ollu. Loppu noiden kysely kyllä aika nopiaan ku sanoin että se on 50e/h ja osat sen verran kun lista hinta sanoo tiskillä. Pikku jupinaa tuli ens alkuun ja narisvat vielä mun porukoillekin että kylläpä se teijän poika on ahne, eikä viitti sukulaisiaan auttaa yhtään.. :lol:

Onneks nykyään ei tarvii olla niiden kanssa missään tekemisissä. :D

Erään vähän työläämmän tekemisen palkkio sukulaiselta oli pikkupullo viinaa. Siis 35 cl. Eräs toinen tapaus sittemmin, jossa tuttava lupasi pari kymppiä riesasta ja laittelinkin koneen hänelle. Ei muistanut toimitettaessa enää luvanneensa mitään eikä muistuttelut auttaneet. Eipä ole yhteyttä pidelty sittemmin. Yhtä oikeasti rahatonta tuttavaa olen autellut sittemmin pari kertaa, mutta en taida sitäkään hyväntekeväisyyttä enää jatkaa eli perheen ulkopuolelle ei enää aateekoota ilman ennakkomaksua.

Erään vähän työläämmän tekemisen palkkio sukulaiselta oli pikkupullo viinaa. Siis 35 cl. Eräs toinen tapaus sittemmin, jossa tuttava lupasi pari kymppiä riesasta ja laittelinkin koneen hänelle. Ei muistanut toimitettaessa enää luvanneensa mitään eikä muistuttelut auttaneet. Eipä ole yhteyttä pidelty sittemmin. Yhtä oikeasti rahatonta tuttavaa olen autellut sittemmin pari kertaa, mutta en taida sitäkään hyväntekeväisyyttä enää jatkaa eli perheen ulkopuolelle ei enää aateekoota ilman ennakkomaksua.
ATK hommia en tee enää ku vanhemmille ja vaimolle. Kukaan ei vuosiin ole (ryyppyreissu)kuskiksikaan pyytäny kun aamuyön kyydistä aloin pyytää vitosen.

Itse pyydän aina mahdollisuuksien mukaan apua tutuiltkavereilta jos on joku asia mitä ne osaa mutta itse en ja tarjoan mielelläni apua heille jos vaan osaan.
Mutta koskaan ei ole pienessä mielessäkään käynyt että en sitä heille vähintään rahalla korvaisi ja itse odotan myös jotain korvausta jos jotain teen. Toki hommasta riippuen ja ei pienistä jutuista toki mitään tarvii.

Itellä hyvät kokemukset sukulaisille tekemistä (enemmän se riippuu ihmisestä kuin sukulaissuhteesta, tai näin ainakin itsellä). Viimeksi pienestä 10minuutin hommasta sain palkaksi sain 1,5kg hirven/peuran lihaa. Olisin kyllä ihan rahaakin saanut, mutta mielummin lihana tällä kertaa otin.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 248
Jäsenet
76 176
Uusin jäsen
Hirvosen_Tiina77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom