Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Herää kyllä kysymys miksi ylipäätään levytila on noin "kortilla" läppärissä näin pilvipalveluiden aikakaudella? Ts. onko jotain erityistä syytä miksi (oletettavasti useampia satoja gigoja) tavaraa täytyy säilöä lokaalisti? Toki jos kyseessä on peliläppäri niin nykypelithän kyllä saattavat syödä tuhottomasti tilaa, mutta näissäkin voi toki kierrättää mitä milloinkin asennettuna.
Noin vajaa vuosikymmenen vanha läppäri. Ei kovin toistuvassa käytössä. Steam ja muutama retropeli löytyy, muun muassa Halo: The Master Chief Collection.

Eipä tuonne käyttiksen ja recovery-osuuden perään mahdu kuin ehkä max 100 gigaa omaa tilaa.

Herää kyllä kysymys miksi ylipäätään levytila on noin "kortilla" läppärissä näin pilvipalveluiden aikakaudella? Ts. onko jotain erityistä syytä miksi (oletettavasti useampia satoja gigoja) tavaraa täytyy säilöä lokaalisti? Toki jos kyseessä on peliläppäri niin nykypelithän kyllä saattavat syödä tuhottomasti tilaa, mutta näissäkin voi toki kierrättää mitä milloinkin asennettuna.

No esimerkiksi paska netti ja valokuvaava akka (tosin ulkoiset on kova sana niiden 20k rawin säilyttelyyn muutenkin)

Jos ymmärrän oikein, Nvidian Geforce NOW:in premium tilausta ei voi vain lopettaa kauden loppuun. Lopettamiselle ei ole toimintoa, vaan se tapahtuu vaihtamalla tilaus 'ilmaistilaukseen' . Toiminnon yhteydessä varoitetaan kaikkien etujen poistumisesta. Tämänkin 'ominaisuuden' jouduin googlaamaan, kun en löytänyt cancel subscription painiketta mistään. Meh. Nyt sitten arvon perumisen 2025 alussa ja muistamattomuuden välillä (109€). Pitäisi varmaan merkata tällaiset kalenteriin. Mutta muistuttaa läppäristä jonka jälkeen ei tullut Nvidiaa moneen vuoteen laitettua koneeseen.

Yrittänyt tässä downshiftata oikein urakalla, mutta yksin asuvalle isäukolle se tuntuu olevan jokin itsestäämselvyys, että heti kun on vähänkään vapaata, ryntään toki aivan ilomielin sinne tekemään hänen kanssaan hommia.

Ilmoitin että unet on olleet mallia surkea. Ja mitä muita lystikkäitä oireita nyt äkillinen stressireaktio tekeekään. Mutta tämä nyt ei tunnu painavan kerrassa missään, vaan jahtaaminen jatkuu päivästä toiseen, että milloin tulet tänne?

Eikä mene millään jakeluun kun olen yrittänyt sanoa, että kun huilaa tässä pari päivää, niin eiköhän se siitä.

Toisaalta kun toinen vääntää töitä kotitoimistossa, niin vähänhän sitä tylsännahkeaa tahtoo olla. Niin kaipa se on hyvä vähän liikkua. Kun vaan tulisi sitä unta vähän enemmän kuin pari tuntia yössä..

Yrittänyt tässä downshiftata oikein urakalla, mutta yksin asuvalle isäukolle se tuntuu olevan jokin itsestäämselvyys, että heti kun on vähänkään vapaata, ryntään toki aivan ilomielin sinne tekemään hänen kanssaan hommia.

Ilmoitin että unet on olleet mallia surkea. Ja mitä muita lystikkäitä oireita nyt äkillinen stressireaktio tekeekään. Mutta tämä nyt ei tunnu painavan kerrassa missään, vaan jahtaaminen jatkuu päivästä toiseen, että milloin tulet tänne?

Eikä mene millään jakeluun kun olen yrittänyt sanoa, että kun huilaa tässä pari päivää, niin eiköhän se siitä.

Toisaalta kun toinen vääntää töitä kotitoimistossa, niin vähänhän sitä tylsännahkeaa tahtoo olla. Niin kaipa se on hyvä vähän liikkua. Kun vaan tulisi sitä unta vähän enemmän kuin pari tuntia yössä..
Luulisi, että juuri se fyysinen työ toisi sen hyvän unen. Ja eikö se isäukon kanssa tekeminen ole sitä downshiftaamista, kun on pois omasta työstä. Vai tarvisko se aika maata sohvalla.

Itellä ainakin vapaa aika koostuu erinäisisten hommien tekemisestä(jotka ei liity omaan ammattiin), vaikka työkin on liikkumista vaativaa.
Se vasta saisi väsymään, jos pitäisi illat maata sohvalla tms...

Luulisi, että juuri se fyysinen työ toisi sen hyvän unen. Ja eikö se isäukon kanssa tekeminen ole sitä downshiftaamista, kun on pois omasta työstä. Vai tarvisko se aika maata sohvalla.

Itellä ainakin vapaa aika koostuu erinäisisten hommien tekemisestä(jotka ei liity omaan ammattiin), vaikka työkin on liikkumista vaativaa.

Sanotaanko näin, että on tullut lennettyä sen verran, että saattaisi ehkä kaivata hieman pidemmän breikin kuin pari päivää.

Kyllähän se konkreettinen tekeminen on ihan varmasti fiksua ja tekee hyvää - siis sitten, kun akuutti vaihe on ohi.

Tuosta nukkumisen riemusta voi lukea lisää tuolta unettomuusketjusta. Eipä paljoa itsellä vaikuta yöuniin tekemiset.

Ja ennekaikkea tuonne täytyisi tehdä reilun sadan kilometrin siirtymä. Ja se ei tule olemaan kovin rattoisa, jos menee kolmaskin yö punaiselle ristille.

Niin ja tässä siis tuli kenkää töistä torstaina, niin siksi on ollut vähän haasteita tuon nukkumisen ja jaksamisen kanssa jo ihan omissakin hommissa.

No, meitä on moneksi. Itseä taas kähinnä vituttaa jos pitää tehdä jotain pakollisia hommia. Haluan päästä mahdollisimman helpolla.

No, meitä on moneksi. Itseä taas kähinnä vituttaa jos pitää tehdä jotain pakollisia hommia. Haluan päästä mahdollisimman helpolla.

Eipä tuo tekeminen itseä yleensä haittaa.

Mutta nyt on ollut pari aika tikkuista päivää..

Ja hitusen pelottaa, että ihan kauheasti ei unta tule tänäkään yönä.

Varasin tölkin olutta evääksi nukkumaan käydessä, hyvällä tuurilla rentouttaa sen verran, että pääsee uneen..

Univaikeudet on yhtä helvettiä, otan osaa.

Joo. Kun tämä ei tähänkään asti ollut kovin helppoa, niin nyt se on sitä vielä vähemmän.

Enpä ole yhtään varma, että olenko nukkunut vielä silmällistäkään, vai käväisinkö unessa tunnin verran.

Mutta tätäpä olen juuri koittanut tolkuttaa että etenkään tässä tilanteessa en oikein pysty tilanteeseen itse vaikuttamaan..

Voi olla, että käväisin hetken unessa, kun oli tuntuu olevan tähän aikaan niin kovin pirteä.

Noh, vielähän tässä on yötä jäljellä - ja olutta niin käväisin toisen melatoniinin ja oluen.

Jospa se siitä..

Joo. Kun tämä ei tähänkään asti ollut kovin helppoa, niin nyt se on sitä vielä vähemmän.

Enpä ole yhtään varma, että olenko nukkunut vielä silmällistäkään, vai käväisinkö unessa tunnin verran.

Mutta tätäpä olen juuri koittanut tolkuttaa että etenkään tässä tilanteessa en oikein pysty tilanteeseen itse vaikuttamaan..

Voi olla, että käväisin hetken unessa, kun oli tuntuu olevan tähän aikaan niin kovin pirteä.

Noh, vielähän tässä on yötä jäljellä - ja olutta niin käväisin toisen melatoniinin ja oluen.

Jospa se siitä..
Nojuu, mä tulin kuuden jälkeen töistä kotiin, siitä lähtien tehnyt ne akuuteimmat paperihommat pois. (ettei työmaat mun takia myöhästy ym.) Vielä sais ainakin 6h tehdä laskuja ja maksella omia, että olis kaikki ajantasalla, mutta kai se tarvii alkaa itekkin pyörimään sängyssä, vaikka jossain vaiheessa sitä herää ja noi tekemättömät tulee mieleen, eikä saa unta uudestaan, vaikka nyt väsyttää niin pirusti...

Onneksi mä oon aika alusta asti kun aloin yrittäjäksi tehnyt niin, että viikonloppuna en tee mitään omaan työhön liittyvää. Se on jännä miten mieli rentoutuu, kun pe iltana pääsee autolla kotipihaan, oli sitten millainen vain viikko takana tai edessä.... Yöunetkin tahtoo venyä aika pitkiksi, kun stressi on pois.

Juu, en tarkoitakkaan mitään pakollisia hommia... Tekee vaikka jotain autoremppaa, klapeja, fiksailee pihaa, käy jeesaamassa kavereita, tms. Mikä nyt milloinkin huvittaa. On kivaa vastapainoa työlle, kun on jotain erilaista tekemistä.
Kaikki paljon mukavampaa, kuin tvn tuijotus tms.

Jospa se siitä..

Kuule, pidä breikkiä tänne kirjoittamiseen. Se olisi hyvä alku downshiftaukselle.

Läppärin huollossa näyttö saatiin korjattua, mutta tuuletin on äänekkäämpi kuin ennen. Bitlocker myös kysyy salasanaa joka kerta bootissa enkä saa sitäkään korjattua.

Näin se on.
Mulla on tänä syksynä ollu kolmena viikonloppuna aina jotain pientä. Flunssa pari kertaa ja kerran joku tulehdus jalkapöydässä johon tehosi vain kortisoni sisäisesti.
Vähän samaa vikaa täälläkin, yritti joku lentsu iskeä juuri viikonlopuksi. Koko viikon tuntui että olisi tulossa kipeäksi mutta ilmeisesti tällä kerralla tänä aamuna otettu Finrexin tepsi ja työpäivän loppuun mennessä alkoi helpottaa. No, kattoo nyt oliko helpotus vain väliaikainen. Mun tuurilla joku lentsu iskee vaan kahta kauheammin ensi viikonloppuna kun olisi pitkä vapaa...

Vituttaa, että kaikki muut saa käydä tänne kertomassa, että mikä vituttaa, paitsi minä. :D

Niin, nami nami.

Katsokaas kun se flunssa on maailman yleisin tauti. Ja kun keholta poistuu sterssitila, niin se on herkempi sairastumaan.

Sen takia ne kovat duunarit sairastaa lomilla ja vapailla.

Vituttaa, että kaikki muut saa käydä tänne kertomassa, että mikä vituttaa, paitsi minä. :D

Niin, nami nami.

Katsokaas kun se flunssa on maailman yleisin tauti. Ja kun keholta poistuu sterssitila, niin se on herkempi sairastumaan.

Sen takia ne kovat duunarit sairastaa lomilla ja vapailla.
No, mutta, itse avasit pelin downshitaamisella, jonka suuri yleisö ymmärtää omaehtoisella kulutuksen jne. vähentämisellä, mutta sitten tuli kuvaan fudut, joka muutti narratiivin ihan täysin, joten mikä oli se alkuperäinen ongelma oikeasti?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 529
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom