Huhhuh mitä hintoja

sitten ihmetellään kun kauppa ei käy. Joo,tiedän että Suomessa työvoima ym. sivukulut ovat kalliita mutta onhan nuo aika huikeita hintoja! ABC kahvit naurattaa kun on tienpäällä ja itse kaataa kahvit, jonottaa kassalle ja sit saa maksaa 2,5€. Kyseessä muuten hyvä tuote jos miettii keitetyn kahvin hintaa ( "Yhden kotona keitetyn kahvikupin hinnaksi tulee noin 0,06 euroa."
Noutokahvi vai kotona keitetty? Katso kuinka paljon säästät vuodessa useamman vuoden vanha linkki mutta siltikin). Mä ostin muutamaankin otteeseen kesälomalla jonkun olut-tuopin tai muita juomia mutta jäi mieleen kun rouvan kanssa olin liikkeellä ja ostin jotain perus-ipaa ja vaimolle siiderin ja näille tuli hintaa 21€. Mietin siinä kun olin nuo maksanut että Alkosta (joka sekin on kallis Eurooppalaisella tasolla) olisin voinut ostaa jonkun viinipullon, pari olutta ja pari siideriä tuolla rahalla (toki siis taskulämpimiä). Mutta olihan se ravitsemusliikkeessä kylmänä tuopista nautittuna hyvää, mutta kallista.
Ja jos joku nyt sanoo että tuo vain on kallista täällä, niin joo, ymmärrän kyllä mutta kai tähän ketjuun saa purkaa näitä asioita jotka tympäisee??