Juu, tai sitten taloyhtiö ryssii ILPin asennuksen suunnittelun. Meillä päätettiin että ILP:n saa asentaa, "tässä kuvat minkä mukaan pitää toteuttaa". Muuten hyvä mutta esitetty asennustapa onnistuu vain noin 1/3 asunnoista. Sattumoisiin kaikki taloyhtiön hallituksen jäsenet sattuivat asumaan juuri ehdotetun mallin mukaisissa asunnoissa niin ongelmat ei käyneet ilmi. Tuo suunnitelma siis on mahdoton toteuttaa 1/3 asunnoista ja toisessa 1/3 asunnoista se heikentää parvekkeen käyttöä kohtuuttomasti. Ja minä kun olin ensimmäinen joka oli kiinnostunut asiasta ja totesin suunnitelman olevan älytön niin se nyt sitten meni uudestaan suunnitelupöydälle ja menee varmaan vähintään ensi vuoteen että saadaan uudet suunnitelmat.Mainitsin kyllä että ottaa huomioon näiden noin 2/3 unohdetun asuntomallin lisäksi samalla ne 3 asuntoa jotka ovat poikkeuksellisesti totaalisen erilaisia ettei tarvitse taas tehdä suunnitelmia uusiksi niiden takia.
Tässä kyllä huomaa eron talkkarin ja huoltoyhtiön välillä, aikanaan kun oli vielä talkkari niin oli mikä remontti, muutos, selvitys tai mikä tahansa taloyhtiötä koskeva asia niin talkkari osasi heti sanoa suorilta miettimättä suunnilleen kaikki ongelmat mitä jossain ideassa tai aivopierussa oli ja saatiin yleensä kaikki kerralla maaliin. Nyt kun on huoltoyhtiö ja random taloyhtiön hallitus niin joka ikisestä asiasta jää aina joku juttu huomioimatta ja homma mietitään kahteen kertaan. Pitäisi varmaan itse pyrkiä hallitukseen...