Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Itse kun vain haluaisi ajella patteriautollaan rennosti ja turvallisesti rajoitusten mukaan autopilotti/vakkari päällä.. Motarilla tosin kun ottaa vaan vasemman kaistan ja pistää 120 autopilottiin, niin saa hyvin rauhassa ajella tätä nykyä, onneksi.
Kun siirtymät on 4-600km, niin sillä alkaa olla jo hieman vaikutusta matka-aikaan ajaako 80, 100 vai 120.
Minä valitsen motarilla 80km/h ja silloin myös saa ajella rauhassa. Ei tarvii taustapeiliin tuijotella kun rekatkin menee ohi. En tee tätä polttoaineen säästön vuoksi vaan tavan.
 
Minä valitsen motarilla 80km/h ja silloin myös saa ajella rauhassa. Ei tarvii taustapeiliin tuijotella kun rekatkin menee ohi. En tee tätä polttoaineen säästön vuoksi vaan tavan.
Joo pysyttelehän suosiolla sitten pienemmillä teillä jos et uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Tuommoinen 20-40kmh alinopeutta aiheuttaa turhia vaaratilanteita ja kaistanvaihtoja.
 
1,5 viikkoa jäljellä odotusta juurihoitoon, 2kk tässä odotellut ja popsinut kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Tänään tuli vastaan päivä, kun ei enää kipulääkkeet auttaneet. Pitänee toivoa ettei ihan tällä kivulla tarvis ootella loppuaikaa.

Vituttaa sun puolesta. Aikoinaan itselläni semmoset kivut että lompakko joutui nöyrtymään ja menin yksityiselle kun ei kunnalliseen riittävän nopeasti päässyt vaikka miten vinku ja valitti.

Toinen vitutus kun huomenna pitäs herätä töihin klo 6.30. Kolmas työviikko loman jälkeen mutta unirytmit ihan persiillään vielä.
 
Viisaudenhampaat ainakin sai irti päivystyksessä. Toinen Peijaksessa ja vuotta myöhemmin toinen Haarmanissa. Onneksi ei kahta enempää olekkaan.

PS. Ottakaa ne viisurit irti ajoissa. Mieluusti otan vaikka kerran minuutissa potkun munille, kun sitä hammassärkyä kestän. Toisen viisurin kohdalla kun ekan kerran vihlaisi, niin soitin heti päivystykseen. Ekalla oppi.

Jos olisit ekalla oppinut, niin olisit käyny poistattamassa toisen jo ennekuin olisi alkanut juilimaan?
 
Joo pysyttelehän suosiolla sitten pienemmillä teillä jos et uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Tuommoinen 20-40kmh alinopeutta aiheuttaa turhia vaaratilanteita ja kaistanvaihtoja.
Otapa selvää kumpi ajotyyli aiheuttaa enemmän kolareita. Onkohan montakaan peräänajoa sattunut motarilla kulkuneuvolle, joka menee 80km/h kun rajoitus 100km/h. Kysehän ei tässä tapauksessa ole uskalluksesta tai pelkuruudesta vaan valinnasta. Sinä valitset ylinopeuden ja minä ajan alle rajoitusten. Kummallakin tavalla pääsee kyllä perille.
 
Otapa selvää kumpi ajotyyli aiheuttaa enemmän kolareita. Onkohan montakaan peräänajoa sattunut motarilla kulkuneuvolle, joka menee 80km/h kun rajoitus 100km/h. Kysehän ei tässä tapauksessa ole uskalluksesta tai pelkuruudesta vaan valinnasta. Sinä valitset ylinopeuden ja minä ajan alle rajoitusten. Kummallakin tavalla pääsee kyllä perille.
Miksi ajat motarilla alle nopeusrajoituksen kun yleisellä teillä se 80km/h on normi. Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
 
Ei ole laitonta. Motarillakin saa ajaa niin hitaasti kuin haluaa.

Miksi valehtelet?

Palsternakan twiitti pari vuoden takaa:
"1.6.2020 uuden tieliikennelain voimaantultua voi poliisi määrätä alinopeudesta liikennevirhemaksun 100 euroa. Voidaan valvoa myös liikenneturvallisuuskameroilla."
 
Miksi valehtelet?

Palsternakan twiitti pari vuoden takaa:
"1.6.2020 uuden tieliikennelain voimaantultua voi poliisi määrätä alinopeudesta liikennevirhemaksun 100 euroa. Voidaan valvoa myös liikenneturvallisuuskameroilla."

Liikenneturvan syksyllä 2019 toteuttamassa kyselyssä* lähes joka kolmas (31 %) autoilija oli kuitenkin siinä uskossa, että moottoritiellä ei liikenteen sujuvuuden takia saisi ajaa 80 kilometrin tuntinopeudella tai sen alle.

– Tämä ei siis pidä paikkaansa. On ensinnäkin tärkeää muistaa, että nopeusrajoitus on nimensä mukaisesti suurin sallittu nopeus, eikä se läheskään aina ole sama asia kuin turvallinen ajonopeus. Jos tilanne sitä vaatii, on nopeutta alennettava roimastikin, myös moottoritiellä. Liikenteen sujuvuudesta ei tarvitse erikseen huolehtia, kunhan kuljettajat ottavat olosuhteet huomioon ja ajavat ennakoiden, huomauttaa Liikenneturvan koulutusohjaaja Elias Ruutti.

 
Pitää olla erikseen merkitty vähimmäisnopeus kyltillä.

Tieliikennelaki 3 §

Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet

Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
 
Hitaasti voi ajaa ainoastaan silloin kun on perähinaaja takapuskurissa kiinni - siinä minimoidaan potentiaalisen jarrutustilanteen riskejä. Eli saa hiljentää kävelyvauhtiin kun takatuuppari ahdistelee.
 
Oispa autossa joku juttu, millä sais ohjattua sitä, mihin suuntaan se menee... sillain että kun siitä vaik painas vasempaan, niin auto menis vasempaan tj. tai vois pyyhkästä vasemalle tai oikeelle, tosin sit varmaan pitäs olla kääntycät pyörätkin, en tiedä oisko niiden parempi olla takana vai edes, mut kun nää kaks sais jotenkin autoon, niin vois mennä helposti ohi kaksi tai useampikaistaisella tiellä, mut taitaa olla aika utopistista ees haaveilla tollasista varusteista autossa?
 
Voi olla jopa laitonta tuollainen perseily. Jos et osaa ajaa, älä pilaa muiden ajoja ja mene bussilla.
Väitän että vaarallisempaa on ajella esim. 80 km/h alueella 60 km/h ja aiheuttaa vaarallisia ohituksia kuin ajaa motarilla pientä alinopeutta. Motarilla vasen kaista vapaana, sen kun oikaisee nilkkaa ja painelee ohi. Tai näin kuuluisi olla mutta ehkä joskus juhannusruuhkien aikaan tai pk-seudulla voi olla vasen kaistakin "tukossa".
 
80 motarilla on vielä normaalia. Ja oikestaan vituttaa että jonkun mielestä se olisi väärin. Tuosta alaspäin kyllä ihan syystä.
 
Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
Parhaimpia ovat peiliin katselematta ohituskaistalle hyökkäävät ohittajat, jotka ajavat sitä 90 km/h 120 alueella.
Voisi nyt kuitenkin ensin peiliin katsoa ja päästää ne normaalia 120 km/h ajavat ohitse, ennen kuin päättää sillä 90 km/h vauhdilla pöllähtää eteen. Siinä sitä sitten ihmetellään perään kasvavaa jonoa ja tuo ohittaja yleensä kääntää vielä sitten suoraan ohitettavan eteen. Satoi tai paistoi.
 
Ainut oikea ratkaisu on luopua kokonaan autoilusta jos kokee että motarilla oikealla kaistalla 80 km/h kulkeva auto on kova turvallisuusuhka. 80 km/h on mm. kuorma-autojen suurin sallittu nopeus. Jos tuon kokee turvallisuusuhaksi niin oma tilannenopeus on kyllä kaikkea muuta kuin turvallinen.

Meninköhän trölliin.
 
Jospa menisitte vääntämään kättä noista autoista ja ajonopeuksista tuonne auto-osastolle...

Mutta asiaan, tänään kyllä alkoi jo vituttamaan pahemman kerran kun etsiskelin useampaakin tuotetta netistä ja tuntui kaikissa tuotteissa olevan saatavuus luokkaa "Ei myymälässä, ei tukkurilla, ei tietoa koska tulee lisää". Ilmeisesti komponenttipula ja mahdollisesti Ukrainan sota vaikuttavat vähän kaiken elektroniikan saatavuuteen. Kaikenlaisia vastaavia mutta huonompia ja/tai epäluotettavampia tai sitten ihan törkeästi kalliimpia ja turhilla ominaisuuksilla varustettuja kyllä löytyi mutta ei meinannut oikein mistään haluamastani tuotteesta löytyä sitä haluamaani hinta/laatusuhteen omaavaa.
 
Miksi ajat motarilla alle nopeusrajoituksen kun yleisellä teillä se 80km/h on normi. Kyllä noi jonon kasaajat motarilla väliin vituttaa.
Siksi että. Ei tarvii kytätä ohitusväliä, että kerkeis 100km/h ohi seuraavasta. Aina kun vaihtaa vasemmalle kaistalle, niin siellä on joku mulkku valoja vilkuttamassa vaikka ajan suurinta sallittua. Tällä ajotyylillä nopeammat menee ohi ja minä saan ajaa rauhassa omaa kaistaani. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa kanssa-autoilijoille. Jos minä hidastan sinun matkaasi, niin laita vilkku vasempaan ja mene ohi? Joku tuossa kommentoi, että aiheutan vaaraa kanssaliikkujoille. Minun mielestä 20km/h erotus suurimpaan sallittuun ei ole mikään vaara. Ethän sinä rekan peräänkään aja kun se kulkee 20km/h alle nopeurajoituksen.

edit: Mitä helvetin merkitystä mun ajonopeudella on sille, joka painaa ylinopeutta vasenta kaistaa? Tämä kuskihan painaa kaikesta edelle riippumatta siitä millä nopeudellä oikea kaista vetää.
 
Viimeksi muokattu:
Siksi että. Ei tarvii kytätä ohitusväliä, että kerkeis 100km/h ohi seuraavasta. Aina kun vaihtaa vasemmalle kaistalle, niin siellä on joku mulkku valoja vilkuttamassa vaikka ajan suurinta sallittua. Tällä ajotyylillä nopeammat menee ohi ja minä saan ajaa rauhassa omaa kaistaani. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa kanssa-autoilijoille. Jos minä hidastan sinun matkaasi, niin laita vilkku vasempaan ja mene ohi? Joku tuossa kommentoi, että aiheutan vaaraa kanssaliikkujoille. Minun mielestä 20km/h erotus suurimpaan sallittuun ei ole mikään vaara. Ethän sinä rekan peräänkään aja kun se kulkee 20km/h alle nopeurajoituksen.

edit: Mitä helvetin merkitystä mun ajonopeudella on sille, joka painaa ylinopeutta vasenta kaistaa? Tämä kuskihan painaa kaikesta edelle riippumatta siitä millä nopeudellä oikea kaista vetää.

Etkö näe mitään ongelmaa tai riskiä siinä, kun toimit KAIKELLE muulle liikenteelle tukkeena liikennevirrassa, jossa oletusarvo on, että sallittua nopeutta kuljetaan ainakin likipitäen.

Olet kirjaimellisesti 20km/h muuta liikennettä hitaammin eteenpäin kulkeva pullonkaula, joka pakottaa mulkkuilullaan muut toimenpiteisiin vain siksi, että koet moraalista ylemmyyttä.

Moottoritiellä ylinopeuksia ajavat menevät vasemmalta joka tapauksessa ohi. Sinä pakotat KAIKKI ohi.

Normitiellä taas aiheutat vain vittuillaksesi helvetinmoisia letkoja. Turvallista.

Toki voi aina argumentoida, että niin tekevät rekatkin ja muut samanlaiset. Niin tekevät, mutta niissä on sama ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Kela-kortti -sirkus. Unohtui taas ottaa kortti mukaan lääkäriin. Ja tottakai sitä taas kysyttiin maksaessa vaikka olin juuri näyttänyt kuvallisen henkilötodistuksen.

Kortin funktiohan on osoittaa, että haltija on sairausvakuutettu Suomessa ja oikeutettu Kela-korvauksiin apteekeissa ja yksityisillä lääkäriasemilla ( linkki ). En kanna Kela-korttiani jatkuvasti mukana, mistä syystä se usein unohtuu yksityisellä käydessä. Tai apteekissa. Aina olen kuitenkin saanut korvauksen vähennettyä maksusta puhumalla.

Outoa että tietoa sairausvakuutuksesta ei ole liitetty samaan tietojärjestelmään (väestötieto?) josta sen voisi todeta henkilöllisyystodistuksen avulla. Oma Kela-korttini on yli 30 vuotta vanha. Tunnen ainakin yhden henkilön, joka on asunut pysyvästi ulkomailla vuosikymmenet, ja jolla on tallessa ihan samanlainen Kela-kortti. Mitä virkaa on kortilla, jonka ainoaa käyttötarkoitusta ei ole varmistettu vuosikymmeniin? Ylittää pienen ihmisen ymmärryksen.
 
Apteekissa ei tarvitse kela-korttia, onnistuu ihan ajokortillakin.
Juu, pelkkä viivakoodi riittää eli ajokortti tai henkilökortti käy apteekissa, kuten ainakin itselläni on käynyt lääkärissäkin. Itseasiassa en ihan tarkaan edes tiedä missä oma KELA-kortti edes on, jossain pikkuromulaatikossa jossain päin kämppää todennäköisesti.
 
Etkö näe mitään ongelmaa tai riskiä siinä, kun toimit KAIKELLE muulle liikenteelle tukkeena liikennevirrassa, jossa oletusarvo on, että sallittua nopeutta kuljetaan ainakin likipitäen.

Olet kirjaimellisesti 20km/h muuta liikennettä hitaammin eteenpäin kulkeva pullonkaula, joka pakottaa mulkkuilullaan muut toimenpiteisiin vain siksi, että koet moraalista ylemmyyttä.

Moottoritiellä ylinopeuksia ajavat menevät vasemmalta joka tapauksessa ohi. Sinä pakotat KAIKKI ohi.

Normitiellä taas aiheutat vain vittuillaksesi helvetinmoisia letkoja. Turvallista.

Toki voi aina argumentoida, että niin tekevät rekatkin ja muut samanlaiset. Niin tekevät, mutta niissä on sama ongelma.
Kerran sinä edustat KAIKKIA autoilijoita, niin kerroppa mistä johtuu se, että motarilla hiljaseen aikaan ajaessa jengi ei vain mene ohi vaan jää ajamaan mun perään sitä 80km/h. En usko sitä selitystä, että heidän autonsa ei vain kulje niin lujaa, etteikö ohi pääsisi. Minä en ole normitiellä liikenteen tukkona. Miten ajattelit seuraavan tilanteen: Tiellä on 80km/h rajoitus ja ohituskaista alkaa. Ohituskaistan alussa on liikennemerkki, joka antaa luvan ajaa 100km/h ohituskaistan aikana. Pitääkö minun nostaa nopeus väkisin sataseen, vai saanko ajaa sitä tiekohtaista rajoitusta mikä ennen ohituskaistaa oli? Tämä koko vääntö alkoi siitä, kun piti valita satasen motarilla ajaako ylinopeutta vai alle rajoituksen. Viimeksi kouluttaja sanoi ajavansa 135 motarilla, jolloin hänen mielestään on helpointa ajaa. Minä taas otan sen toisenpään ja mitä nyt olen kortin omistanut reilut 20 vuotta, niin ei kaikki todellakaan mene ohi. Ne menee joilla kiire. Uskoisin niin, että satasen motarilla KAIKKIEN autojen mediaaninopeus on 90km/h.

edit: keskinopeus vaihdettu mediaaniin
 
<klip> motarilla hiljaseen aikaan ajaessa jengi ei vain mene ohi vaan jää ajamaan mun perään sitä 80km/h. <klip>
Olenkohan jäänyt ajasta jälkeen, kun muistelen että ainakin raskas kalusto ajaa moottoritiellä sitä noin 89 km/h nopeutta, mihin rekkojen rajoittimet on kalibroitu. Pienimmän vitutuksen periaate minulla ainakin Tre-Hki välillä on ajaa joko oikeaa kaistaa raskaan liikenteen perässä sitä noin yhdeksääkymppiä, tai sitten paahtaa samaa nopeutta mitä vasemmalla kaistalla vedetään ohi.
 
Nukun ikkuna auki, koska lämpimät yöt ja kerrostalo. Herään kello 3 yöllä sikeimmästä unesta siihen, kun ulkoa kuuluu kovaa laulua, suurin osa äänistä naisia, mutta myös miehiä mukana. Eikä siis mitään perus humalaista hoilausta - siihen tuskin olisin edes herännyt - vaan iso porukka ja niin kovaa kuin kurkusta lähtee. Sitä jatkuu minuuttikaupalla (tuntui tunneilta) ja lopulta pakotan itseni laittamaan ikkunan kiinni, mutta mökä silti kantautuu vielä sisään. Ti-ke välisenä yönä, helvetti. Ihmisillä on töitä, saatana! Sen jälkeen kun meteli loppui, niin meni vielä varmaan puoli tuntia saada unen päästä kiinni vitutuksen vuoksi. Nopeasti sitä kyllä voi alkaa toivoa vieraan ihmisen kuolemaa, kun tilanne on oikea.
 
Viimeksi muokattu:
Halppisjuomat ja niin ohuet pullot että rutistamatta ei saa avattua vältämättä.

Halvempaa kuljettaa ja parempi tuotto. Mutta joo, ittekään en uskalla niitä käsitellä yhdellä kädellä ku aina pelottaa että ne sortuu alta ja kusee lattialle.
 
Halppisjuomat ja niin ohuet pullot että rutistamatta ei saa avattua vältämättä.
Se että joku puhuu "halppiksesta" eikä halpiksesta. Tai että sossua sanotaan "soskuksi". Tai näyttäriä/näyttistä "näykkäriksi".
Loma lähellä niin jostain pitää vitutusta repiä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom