Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uutiset!
Moneen päivään/viikkoon ei ole tuntunut olevan mitään muuta puheenaihetta kuin lottovoittajat ja työpaikkojen seksuaaliset häirinnät.
Urheilun olen blokannut jo muutenkin ei kiinnostavana uutisvirrasta pois.
Ihanan halpaa. 503,01 kilowattituntia ja kaunis tasasumma 120,99 euroa, 24 c/kWh, josta energian osuus (veroineen ja perusmaksuineen) 33,17 euroa (6,6 c/kWh).Katselin tuossa taas sähkölaskuja
Elenia repii siirtomaksua enemmän per kWh kuin mitä maksan Lumme Energialle energiasta (siirto 4,32c ja energia 4,29c).
Myös Elenian perusmaksu (9,17€) on yli 4,5 kertaa suurempi mitä Lumpeen kk-maksu (1,99€)
Tähän vielä sähköverot päälle. Kun laskee laskujen loppusummasta ja kulutetusta energiasta, niin makselen melkein 20c per kWh
Ohan tossa siirtomaksut kohillaan. Keravalla 2,95snt/kwh + vero 2,79snt/kwh(siirto). Perusmaksu lienee aikalailla sidottu sulakekokoon.Ihanan halpaa. 503,01 kilowattituntia ja kaunis tasasumma 120,99 euroa, 24 c/kWh, josta energian osuus (veroineen ja perusmaksuineen) 33,17 euroa (6,6 c/kWh).
Tietää, kuka neFortuminCarunan osingot maksaa
ilman valitusta ei nykyään tapahdu enää mitään, valitettava tosiasia.Meinaatko että verkkoa on pelkästään kaupungissa? Meinaatko että sitä kaupunginkaan verkkoa ei ole koskaan saneerattu tai ei tulla koskaan saneeraamaan? Tai että se ei vaadi huoltoa?
Ja joo, maksat osittain maalla asuvien piuhat. Miksi se on mielestäsi huono asia?
Edit. ja ihan nyt vaan lisäyksenä, että kaupungissa korjaaminen ja saneeraaminen maksaa aivan helvetisti enemmän kun mitä vastaavat toimet maaseudulla, missä kaapelia voi vetää peltoon auralla ja muuntamon perustaa ihan mihin lystää. Mutta ei näitä toki kannata ajatella yhtään sen pidemmälle, parempi ulista siitä miten mikään ei taaskaan sais maksaa mitään.
dynamo ja poljin pyörimään vaanSe on totta, mutta ilman siirtomaksua teille ei tulisi töpselistä sähköäkään.
Hyvinhän tuota tuli ennen kuin energianmyynti ja -siirto piti poliittisista syistä eriyttää. Tosin kallista se silloinkin oli eikä päässyt kilpailuttamaan yhtään mitään.Se on totta, mutta ilman siirtomaksua teille ei tulisi töpselistä sähköäkään.
Ihanan halpaa. 503,01 kilowattituntia ja kaunis tasasumma 120,99 euroa, 24 c/kWh, josta energian osuus (veroineen ja perusmaksuineen) 33,17 euroa (6,6 c/kWh).
Tietää, kuka neFortuminCarunan osingot maksaa
Kun pari kertaa vuodessa tarvitsee skannata jotain, niin joka vitun kerta ja joka vitun laitteella on jotain onglemaa.
Saikkua, ihan paska olo, jääkaapissa lohturuokaa, spagetti and meatballs valmiina, vaimo rakkaudella tehny ja sit ei oo ketsuppia. Yritän miettii voisko sitä vetää ilman, tai vaikka jollain muulla saucella mut ei voi. Pakko lähtee autoilee tonne -15 ja toivoo ettei pyörry rattiin yms.
Jossain vaiheessa kun tuo vielä nousee ja aurinkopaneelien hinta tippuu lisää niin aika moni saattaa irtaantua verkosta kokonaan. Lämmitys puilla ja sähköt paneeleista/tuulimyllystä niin pääsee paljon halvemmalla.Täällä omakotitalossa Carunan perusmaksu on vaatimattomat 28e/kk.
Joo mutta ei taida olla ihan seuraavien 20 vuoden aikana vielä. Luulen että mä saan kituuttaa ryöstöhinnoilla oman elämäni loppuun, mutta seuraavalla sukupolvella voi olla eri. Tosin jos nykymenoa jatketaan niin eiköhän aurinkosähköstä veroteta tulevaisuudessa huomattavasti enemmän.Jossain vaiheessa kun tuo vielä nousee ja aurinkopaneelien hinta tippuu lisää niin aika moni saattaa irtaantua verkosta kokonaan. Lämmitys puilla ja sähköt paneeleista/tuulimyllystä niin pääsee paljon halvemmalla.
Mototurva tuo avun joka tilanteessa | Motonet OyAjoinpa sitten auton penkkaan.. Saakin päivän miettiä miten sen sais hinattua sieltä poies. Onneksi ei itelle tai autolle käynyt mitenkään eikä ollut muutakaan liikennettä.
Kun ihmiset ei vastaa viesteihin tai puhelimeen.
Kun ihmiset ei vastaa viesteihin tai puhelimeen.
Ihan vaan vinkkinä, jos sama henkilö useamminkin tekee vastaavaa, niin kertoo siitä että ei pidä sinua tarpeeksi tärkeänä.
PAITSI, silloin kun ko. ihminen ITSE tarvitsee jotain maan ja taivaan väliltä ja tietysti ilmaiseksi
Ihan vaan vinkkinä, jos sama henkilö useamminkin tekee vastaavaa, niin kertoo siitä että ei pidä sinua tarpeeksi tärkeänä.
No tapaus 1. pitää puhelintaan milloin missäkin eikä vaan kuule. Sitten kun puhelin on vieressä ja esim mä olen kylässä, niin puhelin saa kilkutella vaikka mitä ja ei paljoa näytä kiinnostavan. Pistihän tuo viestiä takaisin, tosin monta tuntia myöhemmin.
Tapaus 2. Ilmeisesti vaan vitutti eikä halunnut vastata mitään viestiin. Seuraavana päivänä laittoi hyvinkin aikaseen viestin ja pyysi käymään, ja mulle oli pieni lahjakin...
Itselläkin kyllä välillä puhelin on "jossain", äänettömällä tms ja sitten tulee pieniä viiveitä.
-Ei puremalla korjata sähkölaitteita....Hammas lohkes ja useemman sadan euron arvoinen elektroniikkalaite hajos.
Pitäisikö pelata sittenkin eliteä kun se minulta jo löytyy? No ei, siihenkin pitäisi ostaa season passi ja ties mitä.
Minulla aina puhelin äänettömällä, jos en puhelua varta vasten odota. Soitan kyllä, jos on asiaa! Sanon aina, että viesteihin vastaan kunhan ehdin.
Tätä tulee harrastettua itsekkin varsinkin jos on ulkona,siinä voi vähän tarkkavaisuus harpaantua jos se puhelin soi ja olet ylittämässä jotain ruuhkaista risteyttä talvella kävelle ja sitten tapahtuukin jotain.Toi kylläkin aina välillä aiheuttaa sitä ettei huomaa kuin joskus >6t kuluttua että joku yrittänyt soittaa.Tosin itsellä on myös melkein aina päällä se harrasment filtteri eli kaikki tuntemattomat numerot/tekstarit jää siihen kiinni.Hyvä esto varsinkin jos joku v*tun puhelimyyjä soittelee.Minulla aina puhelin äänettömällä, jos en puhelua varta vasten odota. Soitan kyllä, jos on asiaa! Sanon aina, että viesteihin vastaan kunhan ehdin.