Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Ikävä uutinen, kun ebookers.fi lopettaa Suomessa toimintansa syyskuussa. Sen kautta tuli vuosien aikana varattua monta omatoimimatkaa.
 
Nykyappelsiinit vituttaa.

Kun mä oli pieni niin appelsiinin saattoi ottaa vaikka junaan evääksi ja syödä siististi. Mutta nykyään se on sellaksta tuherrusta ja teurastusta että ei niitä edes tee mieli syödä. Kuori on paksu kuin perkele eikä irtoa kunnolla ja kun on äheltäny kuoren vihdoin pois niin appelsiinin päälle jää vielä paksu kerros valkoista "nahkaa" joko on sitkeää kuin perkele. Sitten kun alkaa "lohkoamaan" niin voi pojat se onkin kivaa. Yksikään lohko ei irtoa toisesta vaan repeytyy ja kädet ja vaatteet ihan mehussa ja kun saat viimein sen suupalan kokoisiksi "lohkoiksi" niin saat joka lohkoa pureskella 5min ja senkin jälkeen joutuu sen purkkaakin sitkeämmän "nahka"klöntin räkimään pois.

Saatana.
 
Vaikkakin on jo helpottanut mutta hanhet. Ovat viimeisen kuukauden viettäneet aikaa viereisellä pellolla mutta heidän nousu ja lasku reittinsä menee suoraan meidän talon yli ja sellainen 10k hanhen lauma on kuin natsisaksan pommituslaivue kun lentävät ylitse. Sitä paskaa saisi siivoilla jatkuvasti. Sksyllä uusiksi kun lähtevät talvilomalle etelään..
 
Vaikkakin on jo helpottanut mutta hanhet. Ovat viimeisen kuukauden viettäneet aikaa viereisellä pellolla mutta heidän nousu ja lasku reittinsä menee suoraan meidän talon yli ja sellainen 10k hanhen lauma on kuin natsisaksan pommituslaivue kun lentävät ylitse. Sitä paskaa saisi siivoilla jatkuvasti. Sksyllä uusiksi kun lähtevät talvilomalle etelään..

Ja nokkaansa eivät voi pitää kiinni sekunttiakaan. Ovat kuin joku naapurin juoru akka. Eikö niiden pitäisi syödä koko ajan? Miten halvatussa ehtivät rääkyä kuin kurkkua leikattaisiin?
Valkoposkihanhet pitäisi metsästää sukupuuttoon.

Kanadan hanhet ovat kuin täysi vastakohta. Yksi tai muutama pariskunta lipuu rauhassa aalloilla ja syö, eikä ole minkäänlaista tarvetta koko ajan kaakattaa tauottomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla missä appivanhemmat asuu niin siellä on rantaan pesitynny kyhmyjoutsenpari ja hyvä helvetti jos meet yhtään liian lähelle niin kyyti on ja kylmää, ne ei väistä sillon kun hautovat eli pitää oikeesti olla varovainen. Ei sinällään vituta, komee lintu se on.

Ja triviaa, Isossa-Brfitanniassa jokainen joutsen on kuninkaan/kuningattaren omaisuutta 1600-luvulta peräisin olevan lain nojalla, ja pätee tänäkin päivänä.
 
Sen harvan kerran ku tartteis sinihammasta niin windows onkin päättänyt että ei sun koneessas mitää BT:tä ole.
 
Burgeriravintolassa luki menussa että hanajuoma sisältyy aterian hintaan. Kävin varta vasten tarkastamassa että hanassa on limua jota voi juoda, siis muutakin kuin sokerittomia. Sitten vaan lasi täyteen tavallista Pepsiä ja pöytään odottamaan ruokaa. Lensi Pepsit maistamiseen jälkeen viemäriin. Pikainen netin selailu paljasti syyn kuvotukselle. Ei ole tavallisessa Pepsissä sokeria, vaan sotku makeutusaineita. Saisivat, saatana, laittaa ison varoituksen noihin limuihin kun paskovat reseptinsä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ilmeisesti ole enää sokeria muussa kuin Pepsi Original versiossa johon siihenkin on sotkettu makeutusaineita, makeutusaineena toimivat E950 (asesulfaami K) ja E955 (sukraloosi).
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän vitutuksen jos viiteen(?) vuoteen ottaa ensimmäisen Pepsin ja sinne on tullut makeutusaineita.
 
Ymmärrän vitutuksen jos viiteen(?) vuoteen ottaa ensimmäisen Pepsin ja sinne on tullut makeutusaineita.
Joo, tunnustan että olen ulkona makeutettujen litkujen skenestä. Ennestäänkin vähäinen limun juonti on väheni lisää, kun oikeita limppareita alkoi olemaan hankala löytää.
 
Joo, tunnustan että olen ulkona makeutettujen litkujen skenestä. Ennestäänkin vähäinen limun juonti on väheni lisää, kun oikeita limppareita alkoi olemaan hankala löytää.
Se on kyllä typerää. Miksi ne ei voi vaan laittaa kunnon varoitusta etukäteen, eikä vasta jälkikäteen selvitellä. Itelläki meni kerran hermot ku ostin jonku sokerittoman juoman ja se maistu ihan pahvilta. Nyt tarkistan aina etiketin, mut eipä sitä aina muista kaupassa. Tuntuu et nää firmat vaan testa jaksanko valittaa.
 
Burgeriravintolassa luki menussa että hanajuoma sisältyy aterian hintaan. Kävin varta vasten tarkastamassa että hanassa on limua jota voi juoda, siis muutakin kuin sokerittomia. Sitten vaan lasi täyteen tavallista Pepsiä ja pöytään odottamaan ruokaa. Lensi Pepsit maistamiseen jälkeen viemäriin. Pikainen netin selailu paljasti syyn kuvotukselle. Ei ole tavallisessa Pepsissä sokeria, vaan sotku makeutusaineita. Saisivat, saatana, laittaa ison varoituksen noihin limuihin kun paskovat reseptinsä.
Tämä vituttaa itseäkin hieman aina. En myöskään siedä ollenkaan nuita keinomakeutettuja juomia ja joissakin ravintoloissa ei sitten ole tarjolla mitään "oikeaa" limsaa. Pepsi tosiaan tuota makeutusaine paskaa ja perus jaffakin korvattu sokerittomalla. Onneksi monessa paikassa myös optio ottaa joku 0.33 tai 0.5 limu kylmäkaapista.
 
Tohon on ihan verotukselliset seikat Suomessa syynä että sokeri korvataan osittain, perseestä joo mutta yrittäkää ymmärtää myös panimoitten/juomavalmistajien kanta tässä, ei ne tahallaan sitä tee.

Jos kiinnostaa tarkemmin niin tässä selitetty kansantajusesti se porrastus et mihin tää perustuu: Virvoitusjuomavero muuttuu 1.4.2026: mitä se tarkoittaa juomahankinnoille ja valikoimille?

Tämä suoraan vero.fi otettu: ( Valmisteverotuksen muutoksia 2026 )

Virvoitusjuomaveroon muutoksia 1.4.2026
Virvoitusjuomavero porrastetaan kuuteen verotasoon sokeripitoisuuden perusteella.
Kasvipohjaisten juomien verovapauden edellytyksiä täydennetään vaatimuksella vähimmäiskalsiumpitoisuudesta. Lisäksi palkokasveihin pohjautuvien juomien verotus yhdenmukaistetaan.
Makeuttamattomien ja maustamattomien vesien ja kivennäisvesien virvoitusjuomaveroa kannetaan myös yli viiden litran vähittäismyyntipakkaukseen pakatuista juomista.
Virvoitusjuomaveroa korotetaan. Sokerittomien juomien vero nousee 20 senttiin litralta. Sokeria sisältävien juomien veron määrä on 27, 35, 43, 51 tai 59 senttiä litralta juoman sokeripitoisuuden mukaan.
Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.
Vain vähän alkoholia sisältävien juomien alkoholiveroa korotetaan. Veronkorotus kohdistuu1,2–2,8 prosenttia alkoholia sisältäviin mietoihin käymisteitse valmistettuihin juomiin.
Virvoitusjuomaverolakiin tehtävät muutokset ovat saaneet Euroopan komission valtiontukihyväksynnän.

Että joo, syyttäkää noita Arkadianmäen Apinatalon paviaaneja tästä(kin).
 
Tohon on ihan verotukselliset seikat Suomessa syynä että sokeri korvataan osittain, perseestä joo mutta yrittäkää ymmärtää myös panimoitten/juomavalmistajien kanta tässä, ei ne tahallaan sitä tee.

Jos kiinnostaa tarkemmin niin tässä selitetty kansantajusesti se porrastus et mihin tää perustuu: Virvoitusjuomavero muuttuu 1.4.2026: mitä se tarkoittaa juomahankinnoille ja valikoimille?

Tämä suoraan vero.fi otettu: ( Valmisteverotuksen muutoksia 2026 )

Virvoitusjuomaveroon muutoksia 1.4.2026
Virvoitusjuomavero porrastetaan kuuteen verotasoon sokeripitoisuuden perusteella.
Kasvipohjaisten juomien verovapauden edellytyksiä täydennetään vaatimuksella vähimmäiskalsiumpitoisuudesta. Lisäksi palkokasveihin pohjautuvien juomien verotus yhdenmukaistetaan.
Makeuttamattomien ja maustamattomien vesien ja kivennäisvesien virvoitusjuomaveroa kannetaan myös yli viiden litran vähittäismyyntipakkaukseen pakatuista juomista.
Virvoitusjuomaveroa korotetaan. Sokerittomien juomien vero nousee 20 senttiin litralta. Sokeria sisältävien juomien veron määrä on 27, 35, 43, 51 tai 59 senttiä litralta juoman sokeripitoisuuden mukaan.
Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.
Vain vähän alkoholia sisältävien juomien alkoholiveroa korotetaan. Veronkorotus kohdistuu1,2–2,8 prosenttia alkoholia sisältäviin mietoihin käymisteitse valmistettuihin juomiin.
Virvoitusjuomaverolakiin tehtävät muutokset ovat saaneet Euroopan komission valtiontukihyväksynnän.

Että joo, syyttäkää noita Arkadianmäen Apinatalon paviaaneja tästä(kin).
Summasummarum: sokeri on saatanasta joten tällöin täytyy myös sokerittomien juomien veroja nostaa :devilish:
 
Summasummarum: sokeri on saatanasta joten tällöin täytyy myös sokerittomien juomien veroja nostaa :devilish:
Eipä muuta lisättävää, tosta nous kyllä helvetiilnen haloo koska tossa säädöksessä itsessään on tällänen pikku valuvika:

Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.

ja tohon osu sit muunmuassa YRTTITEET ja tästä nosti valmistaja helvetillisen metelin et ei tää jumalauta näin voi mennä. Tässä yks juttu jossa teentuottajaa haastateltiin ton pohjalta: Hallitus halusi hillitä sokerijuomien kulutusta – päätti verottaa yrttiteetä

se meteli mikä nous perustuu tälläseen pikkuseikkaan: (artikkelista suoraan napattuna)

Kahvista, teestä ja kaakaosta ei makseta virvoitusjuomaveroa​

Suomen terveystuotekauppiaiden toiminnanjohtaja Mika Rönkön mukaan luontaistuotealan toimijoiden on vaikea ymmärtää yrttiteen tulkinta virvoitusjuomaksi, kun tavanomainen tee on rajattu virvoitusjuomaveron ulkopuolelle.

Että joo, Arkadianmäen Paviaanit, miten meni niinku omasta mielestä?
 
No joo, totta toikin jos sen ajattelet noin... *hörppää teetään* Ja mitä seuraavaks keksitään verottaa?
 
Allekirjotan vitutuksen aiheen ja siksi juon burgeriravintoloissa käydessä olutta vaikka keskellä päivää, Suomen lainsäädäntö kun sallii autoilla kotiin ruokajuomankin jälkeen. Muistaakseni Espoon Isossa Omenassa tuli joskus joku junnu repimään hihasta limpparien makutestiin. Kysyi kumpi on parempaa ja arvaanko kumpi on sokeriton ja kumpi ei. Nimesin ne heti maistettuani Pepsi Maxiksi ja sokerilliseksi Coca-Colaksi ja kaverilla meinas jäädä monttu auki ihmetellen mistä tiesin. No maistaahan sen eron, jos sitä maisteleekin eikä ihan täysin ajattelematta juo mitä tahansa limpparia janojuomana. Ei ole lasipullokokiksen voittanutta ja kaipaan lasipullokoreja sekä kokikseen että olueen. Vituttaa, että hyvät korit piti poistaa asiakkaiden saatavilta ja kaikki pitäisi juoda muovipullosta.
 
Allekirjotan vitutuksen aiheen ja siksi juon burgeriravintoloissa käydessä olutta vaikka keskellä päivää, Suomen lainsäädäntö kun sallii autoilla kotiin ruokajuomankin jälkeen. Muistaakseni Espoon Isossa Omenassa tuli joskus joku junnu repimään hihasta limpparien makutestiin. Kysyi kumpi on parempaa ja arvaanko kumpi on sokeriton ja kumpi ei. Nimesin ne heti maistettuani Pepsi Maxiksi ja sokerilliseksi Coca-Colaksi ja kaverilla meinas jäädä monttu auki ihmetellen mistä tiesin. No maistaahan sen eron, jos sitä maisteleekin eikä ihan täysin ajattelematta juo mitä tahansa limpparia janojuomana. Ei ole lasipullokokiksen voittanutta ja kaipaan lasipullokoreja sekä kokikseen että olueen. Vituttaa, että hyvät korit piti poistaa asiakkaiden saatavilta ja kaikki pitäisi juoda muovipullosta.
Aika tuohisuu-junnu oli, jos luulee, ettei tuolllaista erota. Aikanaan pystyi karhun lasipullossa maistamaan sokkotestissä mitkä oli tehty Keravalla ja mitkä Porissa. Vituttaa lasipullojen ja koppakaupan loppuminen myös. Makusyistä. Logistiselta kantilta ja rikottujen pullojen kantilta toisaalta ymmärrän siirtymän.
 
No joo, totta toikin jos sen ajattelet noin... *hörppää teetään* Ja mitä seuraavaks keksitään verottaa?
Jonkinlainen ALV:n tilitysmaksu vois olla paikallaan. Senhän tietenkin jokain myyjä leipoo myyntihintaan ja silloin se nostaa myös ALV:tä.
 
Tohon on ihan verotukselliset seikat Suomessa syynä että sokeri korvataan osittain, perseestä joo mutta yrittäkää ymmärtää myös panimoitten/juomavalmistajien kanta tässä, ei ne tahallaan sitä tee.

Jos kiinnostaa tarkemmin niin tässä selitetty kansantajusesti se porrastus et mihin tää perustuu: Virvoitusjuomavero muuttuu 1.4.2026: mitä se tarkoittaa juomahankinnoille ja valikoimille?

Tämä suoraan vero.fi otettu: ( Valmisteverotuksen muutoksia 2026 )

Virvoitusjuomaveroon muutoksia 1.4.2026
Virvoitusjuomavero porrastetaan kuuteen verotasoon sokeripitoisuuden perusteella.
Kasvipohjaisten juomien verovapauden edellytyksiä täydennetään vaatimuksella vähimmäiskalsiumpitoisuudesta. Lisäksi palkokasveihin pohjautuvien juomien verotus yhdenmukaistetaan.
Makeuttamattomien ja maustamattomien vesien ja kivennäisvesien virvoitusjuomaveroa kannetaan myös yli viiden litran vähittäismyyntipakkaukseen pakatuista juomista.
Virvoitusjuomaveroa korotetaan. Sokerittomien juomien vero nousee 20 senttiin litralta. Sokeria sisältävien juomien veron määrä on 27, 35, 43, 51 tai 59 senttiä litralta juoman sokeripitoisuuden mukaan.
Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.
Vain vähän alkoholia sisältävien juomien alkoholiveroa korotetaan. Veronkorotus kohdistuu1,2–2,8 prosenttia alkoholia sisältäviin mietoihin käymisteitse valmistettuihin juomiin.
Virvoitusjuomaverolakiin tehtävät muutokset ovat saaneet Euroopan komission valtiontukihyväksynnän.

Että joo, syyttäkää noita Arkadianmäen Apinatalon paviaaneja tästä(kin).

En ole perillä koko Euroopan alueen verotuksesta, mutta tuo langassa mainittu Pepsi on yksi hyvä esimerkki, missä sokerillisen Pepsin sokeripitoisuutta laskettiin ensin 11g/100ml:sta 7g/100ml, mutta nyt se on enää vain 4,6g/100ml. Paikallista verotuspolitiikkaa on loogista syyttää, mutta jostain syystä tämä Pepsin reseptimuutos näyttää koskevan muutakin Eurooppaa, joskin virallisten tietojen perusteella pientä eroa näyttää olevan ajankohtaisesti.
7g:n Pepsiä löytyy myös mm. Australiasta.
Ei sillä etteikö voisi vituttaa tästäkin huolimatta...

Pepsi UK
1779360522824.png


Pepsi Saksa
1779360580544.png


Pepsi Kreikka
1779360638456.png


Pepsi Bulgaria
1779360707719.png


Pepsi Espanja
1779360820107.png


Pepsi Norja
1779360887416.png
 
Mä epäilen että tossa on kans joku paikallinen laki/säädös taustalla että reseptejä muutetaan, onko verotus vai mikä syynä sitten?
 
En ole perillä koko Euroopan alueen verotuksesta, mutta tuo langassa mainittu Pepsi on yksi hyvä esimerkki, missä sokerillisen Pepsin sokeripitoisuutta laskettiin ensin 11g/100ml:sta 7g/100ml, mutta nyt se on enää vain 4,6g/100ml. Paikallista verotuspolitiikkaa on loogista syyttää, mutta jostain syystä tämä Pepsin reseptimuutos näyttää koskevan muutakin Eurooppaa, joskin virallisten tietojen perusteella pientä eroa näyttää olevan ajankohtaisesti.
7g:n Pepsiä löytyy myös mm. Australiasta.
Ei sillä etteikö voisi vituttaa tästäkin huolimatta...

Pepsi UK
1779360522824.png


Pepsi Saksa
1779360580544.png


Pepsi Kreikka
1779360638456.png


Pepsi Bulgaria
1779360707719.png


Pepsi Espanja
1779360820107.png


Pepsi Norja
1779360887416.png
Enpä ole ostanut Pepsiä monen vuoteen juurikin tuon vuoksi. Enkä osta myöskään Hartwallin limuja, kun niissäkin on toteutettu samanlainen mädätys.

Täältä voi ostaa sokerillista Pepsi Twistiä (ja toitinaan myös jenkkipepsiä ym.), jos on kova Pepsin tuska.

Tuolta löytyy välillä mm. erilaisia USA:n Mountain Dew -variantteja, mutta tällä hetkellä valikoima on aika suppea.
Toimitus on todella nopea.
edit.
Fanta ja Sprite on myös nykyään pilattua, mutta kokikseen eivät onneksi ole uskaltaneet koskea.
 
Onko noi jenkkiversiot ihan oikeella kidesokerilla makeutettuja vaiko maissisiirapilla?
 
Onko noi jenkkiversiot ihan oikeella kidesokerilla makeutettuja vaiko maissisiirapilla?
Yleensä maissisiirapilla.
Mutta pidän siitä enemmän kuin sokeriversiosta.
Olen (tuolta juuri ja parista toisesta paikasta) varta vasten tilannut normi ja 'real sugar' -versioita, ja minusta se maissisiirappiversio maistuu paremmalta.
Ehkä tottumuskysymys...
 
Yleensä maissisiirapilla.
Mutta pidän siitä enemmän kuin sokeriversiosta.
Olen (tuolta juuri ja parista toisesta paikasta) varta vasten tilannut normi ja 'real sugar' -versioita, ja minusta se maissisiirappiversio maistuu paremmalta.
Ehkä tottumuskysymys...
Se on juuri sitä kuten keinomakeankin kanssa. Lähinnä kun jenkit tuppaavat tuota siirappia käyttämään ja sillä mahdollisesti on noita terveysvaikutuksia (eikä sokeri tai keinomakeakaan ole siinä mielessä synnitön).
 
Heräsin aamulla ihan saakelinmoiseen toisen korvan tinnitukseen ja kuulo alentunnu samalta puolelta... Mahtavaa, päivystyskeikka kai sit edessä.
 
Heräsin aamulla ihan saakelinmoiseen toisen korvan tinnitukseen ja kuulo alentunnu samalta puolelta... Mahtavaa, päivystyskeikka kai sit edessä.
omassa päässä inisee aina eli tinnitys, vittumainen vaiva mut senkin kans oppii elämään.
 
Se että kuulo alenee äkillisesti ei ole ihan vaaraton oire, sain ohjeet et päivystykseen ja heti.
 
Mullakin on 24/7/365 vinkuna vasemmalla. Se muuttaa välillä vähän muotoaan, joskus sitä ei edes oikein tavallaan huomaa. Maskaavaa ääntä voisi laittaa, mutta enpä jaksa. Vituttaako se? No, kyllähän se ainakin vähän koko ajan ja joskus paljonkin.

Joku lääkäri väitti, että aivot saattavat oppia "suodattamaan" sen pois. No, ihan äkkiä ei kyllä ole aivo moista oppinut, mutta katsotaan. Ei kun kuunnellaan. Vaivan oikea nimi on "tinnitus", vaikka moni sen jonkin sortin suomeksi vääntääkin ("tinnitys"). Eli: "The word tinnitus comes from the Latin tinnire, "to ring"." (Wikipedia).
 
Mullakin on 24/7/365 vinkuna vasemmalla. Se muuttaa välillä vähän muotoaan, joskus sitä ei edes oikein tavallaan huomaa. Maskaavaa ääntä voisi laittaa, mutta enpä jaksa. Vituttaako se? No, kyllähän se ainakin vähän koko ajan ja joskus paljonkin.

Joku lääkäri väitti, että aivot saattavat oppia "suodattamaan" sen pois. No, ihan äkkiä ei kyllä ole aivo moista oppinut, mutta katsotaan. Ei kun kuunnellaan. Vaivan oikea nimi on "tinnitus", vaikka moni sen jonkin sortin suomeksi vääntääkin ("tinnitys"). Eli: "The word tinnitus comes from the Latin tinnire, "to ring"." (Wikipedia).
Itsellä tinnitti vasen korva kymmenisen vuotta ja ei siitä kauaa ole kun havaitsin etten kuule sitä jatkuvaa vihellystä enään. Ei varmuutta milloin se loppui mutta loppui kumminkin. Pahimmillaan oli niin vittumainen, että piti aina nukkua radio tai tv päällä ettei pää räjähtänyt siihen ulinaan. 😂
 
Tuohon virvoitusjuomaveroon liittyen. Okei sokeriläskijuomia verotetaan enemmän, mutta miksi v*tussa sitten sokerittomia verotetaan samalla skaalalla? Tietääkseni Pepsi Maxissa on 0 kaloria, jos tätä nyt kansanterveydellisestä näkökulmasta katsotaan. Ja ennen kuin aspartaanifoobikot tulee vauhkoamaan, niin se aspartaami on myrkyllistä ihmiselle vain jos sitä vetää suunnilleen 20l Pepsi Maxia päivässä.

Makupolitiikan ymmärrän, itse en voi sietää sokeroituja virvoitusjuomia kun niistä jää sellainen kalvo hampaisiin ja muutenkin liian makea, siksi light-juomat itselle.
Toiset taas tykkää sokeriversioista.

Mutta mikä oikeasti korpeaa tässä nykyisessä virvoitusjuomaveron korotuksessa, miksi kivennäisvesiä ja vichyjä verotetaan kovemmin myös?!

Itse vichyjen suurkuluttajana varsinkin kesäkuumalla (paras janojuoma) Miksi verottaa entistä enemmän terveellistä juotavaa? Paska hallitus. :rage:
 
Tuohon virvoitusjuomaveroon liittyen. Okei sokeriläskijuomia verotetaan enemmän, mutta miksi v*tussa sitten sokerittomia verotetaan samalla skaalalla? Tietääkseni Pepsi Maxissa on 0 kaloria, jos tätä nyt kansanterveydellisestä näkökulmasta katsotaan. Ja ennen kuin aspartaanifoobikot tulee vauhkoamaan, niin se aspartaami on myrkyllistä ihmiselle vain jos sitä vetää suunnilleen 20l Pepsi Maxia päivässä.

Makupolitiikan ymmärrän, itse en voi sietää sokeroituja virvoitusjuomia kun niistä jää sellainen kalvo hampaisiin ja muutenkin liian makea, siksi light-juomat itselle.
Toiset taas tykkää sokeriversioista.

Mutta mikä oikeasti korpeaa tässä nykyisessä virvoitusjuomaveron korotuksessa, miksi kivennäisvesiä ja vichyjä verotetaan kovemmin myös?!

Itse vichyjen suurkuluttajana varsinkin kesäkuumalla (paras janojuoma) Miksi verottaa entistä enemmän terveellistä juotavaa? Paska hallitus. :rage:
No, jos lumesta ja jäästäkin verotetaan niin en ihmettele jos esmes hiilidioksidistakin tulee rosentit mukaan.
 
Rusakon poikanen oli maastoutunut nurmikkoon ja päätyi leikkurin alle. Ikävä tunne kun pienet veriset korvat lentää säärtä vasten. Surettaa ja vituttaa, ei onneksi kitunut pitkään. Helvetti mikä laji, emo jättää täysin itsesuojeluvaistottomat poikaset lojumaan pitkin poikin.
 
Skuutti nussittiin tänään työpaikan pihalta. Ja mikä enemmän vituttaa niin toinen tekijöistä jäi kiinni mutta ei siinä hässäkässä tajuttu mitä tapahtu niin pääs lähtemään livohkaan.
Eikun rikosilmoitusta ja vakuutusyhtiölle itkemään ja uus skuutti on jo tilauksessa.

Jos jotain hyvää niin uusi skuutti ihan sopuhintaan ja tilatessa oli 2kpl varastossa, nyt ei ole yhtään eli ehdin saada vielä toisen. Onpahan kohta päivitetty skuutti tubeless renkailla. Joku 600km vanhalla tuli hinkattua mutta mun käytöllä olis varmaan menny vielä jokusen kesän vielä. Vakuutusyhtiöltä saa varmaan joku 150e max takas. Jee. Vittu.
 
Rusakon poikanen oli maastoutunut nurmikkoon ja päätyi leikkurin alle. Ikävä tunne kun pienet veriset korvat lentää säärtä vasten. Surettaa ja vituttaa, ei onneksi kitunut pitkään. Helvetti mikä laji, emo jättää täysin itsesuojeluvaistottomat poikaset lojumaan pitkin poikin.
Eihän tuo mukavaa ole. Itelle kävi vuosia sitten että koira keksi poikasen jonkun talon portin vierestä, ja rottakoirana tietty nappasi kiinni ja puri kunnolla. Kiljuntaa kuului ja kun koira ei hoitanut asiaa loppuun niin mun piti ensin vilkaista - eka reaktio - että näkyykö ketään tai näkikö. Ja sitten siitä joku kivi ja lopetta itse se rusakon poikanen. Ei se hyvältä tuntunut tappaa turhaan, mutta kitumaankaan ei voinut jättää.

Pitäis toi saatanan nurmikko muuten ajaa ja toivoa ettei sieltä löydy mitään yllätyksiä kuten em. Muutenkin koko nurmikko vituttaa. Tai sen ajaminen ylipäänsä.
 
Tämän kesän trendi, tulla pihan parkkipaikalle luukuttaa bassoautoa lähellä nukkumisaikaa.
 
Tämän kesän trendi, tulla pihan parkkipaikalle luukuttaa bassoautoa lähellä nukkumisaikaa.
Nää bassoautot on kyllä oma lukunsa. Tulee mieleen se kun yrität nukkua ja joku päättää että sun ikkunan alla on hyvä paikka testaa subbareita. Ei oo kiva. Mutta onneks on korvatulpat. Tai sit vaa toivoo et ne siirtyis jonneki kauemmas.
 
Vituttaa, että jostain suvivirrestä jaksetaan vääntää. Ministerillä riittää aikaa jonkun kylähullun kanssa käydä tällaisista iltapäivälehtien studiossa vänkäämässä, ei jumalauta:D

 
Nyt alkaa tatti kasvamaan otsaan pohteen ajanvarauksen kanssa.
Tarvin 3kk välein ajan. Ja tänään taas soittelin uutta aikaa tasan klo 8 ja soitto jonoon ja soittivat vasta klo 14 takas ja sain ajan, mutta soittivat takas 10 minuutin päästä…ja en pystynyt vastaamaan nyt en tiedä onko aikaa vai ei.

Jospa saisivat joskus ajanvarauksen nettiin myös erikoisemmille käynneille ja viestinnän suomi.fi
 
Nyt alkaa tatti kasvamaan otsaan pohteen ajanvarauksen kanssa.
Tarvin 3kk välein ajan. Ja tänään taas soittelin uutta aikaa tasan klo 8 ja soitto jonoon ja soittivat vasta klo 14 takas ja sain ajan, mutta soittivat takas 10 minuutin päästä…ja en pystynyt vastaamaan nyt en tiedä onko aikaa vai ei.

Jospa saisivat joskus ajanvarauksen nettiin myös erikoisemmille käynneille ja viestinnän suomi.fi
Ep:n ha:lla on oma sovellus, jonka kautta pystyy yleisimmät ajat varata. Erikoisempia ei varmaan pysty varata, mutta nekin näkee sieltä, jos tulee tollasia epävarmuustilanteita. Ja pystyy myös perumaan, jos tällanen tarve tulee. Oikein kätevä sovellus.
 
Tuhlasin aamulla elämästä 90 minuuttia, kun kuvittelin saavani VR:n kusisesta kampanjasta halvan junalipun. Voi vittujen vittu. Ei jotenkin yllättänyt ettei tämänkään tekninen toteutus onnistunut.
 
Tämän kesän trendi, tulla pihan parkkipaikalle luukuttaa bassoautoa lähellä nukkumisaikaa.
Tähän päivitys että toistunut nyt n. joka toinen päivä. Kuulee aina kun joku huutaa että nyt musiikkia hiljemmalle. Eilen n. klo 23:30 alkoi jumputus. Kyllä ihmiset on helvetin tyhmiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 176
Viestejä
5 243 053
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom