- Liittynyt
- 27.09.2017
- Viestejä
- 391
Ikävä uutinen, kun ebookers.fi lopettaa Suomessa toimintansa syyskuussa. Sen kautta tuli vuosien aikana varattua monta omatoimimatkaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikkakin on jo helpottanut mutta hanhet. Ovat viimeisen kuukauden viettäneet aikaa viereisellä pellolla mutta heidän nousu ja lasku reittinsä menee suoraan meidän talon yli ja sellainen 10k hanhen lauma on kuin natsisaksan pommituslaivue kun lentävät ylitse. Sitä paskaa saisi siivoilla jatkuvasti. Sksyllä uusiksi kun lähtevät talvilomalle etelään..
Kyllä Pepsissä on sokeria muiden makeutusaineiden lisäksi.Ei ole tavallisessa Pepsissä sokeria, vaan sotku makeutusaineita. Saivat, saatana, laittaa ison varoituksen noihin limuihin kun paskovat reseptinsä.
Paskalle maistui silti. Keinotekoisten makeutusaineiden ällötys hyökkäsi heti makuhermoihin.Kyllä Pepsissä on sokeria muiden makeutusaineiden lisäksi.
Joo, tunnustan että olen ulkona makeutettujen litkujen skenestä. Ennestäänkin vähäinen limun juonti on väheni lisää, kun oikeita limppareita alkoi olemaan hankala löytää.Ymmärrän vitutuksen jos viiteen(?) vuoteen ottaa ensimmäisen Pepsin ja sinne on tullut makeutusaineita.
Se on kyllä typerää. Miksi ne ei voi vaan laittaa kunnon varoitusta etukäteen, eikä vasta jälkikäteen selvitellä. Itelläki meni kerran hermot ku ostin jonku sokerittoman juoman ja se maistu ihan pahvilta. Nyt tarkistan aina etiketin, mut eipä sitä aina muista kaupassa. Tuntuu et nää firmat vaan testa jaksanko valittaa.Joo, tunnustan että olen ulkona makeutettujen litkujen skenestä. Ennestäänkin vähäinen limun juonti on väheni lisää, kun oikeita limppareita alkoi olemaan hankala löytää.
Tämä vituttaa itseäkin hieman aina. En myöskään siedä ollenkaan nuita keinomakeutettuja juomia ja joissakin ravintoloissa ei sitten ole tarjolla mitään "oikeaa" limsaa. Pepsi tosiaan tuota makeutusaine paskaa ja perus jaffakin korvattu sokerittomalla. Onneksi monessa paikassa myös optio ottaa joku 0.33 tai 0.5 limu kylmäkaapista.Burgeriravintolassa luki menussa että hanajuoma sisältyy aterian hintaan. Kävin varta vasten tarkastamassa että hanassa on limua jota voi juoda, siis muutakin kuin sokerittomia. Sitten vaan lasi täyteen tavallista Pepsiä ja pöytään odottamaan ruokaa. Lensi Pepsit maistamiseen jälkeen viemäriin. Pikainen netin selailu paljasti syyn kuvotukselle. Ei ole tavallisessa Pepsissä sokeria, vaan sotku makeutusaineita. Saisivat, saatana, laittaa ison varoituksen noihin limuihin kun paskovat reseptinsä.
Summasummarum: sokeri on saatanasta joten tällöin täytyy myös sokerittomien juomien veroja nostaaTohon on ihan verotukselliset seikat Suomessa syynä että sokeri korvataan osittain, perseestä joo mutta yrittäkää ymmärtää myös panimoitten/juomavalmistajien kanta tässä, ei ne tahallaan sitä tee.
Jos kiinnostaa tarkemmin niin tässä selitetty kansantajusesti se porrastus et mihin tää perustuu: Virvoitusjuomavero muuttuu 1.4.2026: mitä se tarkoittaa juomahankinnoille ja valikoimille?
Tämä suoraan vero.fi otettu: ( Valmisteverotuksen muutoksia 2026 )
Virvoitusjuomaveroon muutoksia 1.4.2026
Virvoitusjuomavero porrastetaan kuuteen verotasoon sokeripitoisuuden perusteella.
Kasvipohjaisten juomien verovapauden edellytyksiä täydennetään vaatimuksella vähimmäiskalsiumpitoisuudesta. Lisäksi palkokasveihin pohjautuvien juomien verotus yhdenmukaistetaan.
Makeuttamattomien ja maustamattomien vesien ja kivennäisvesien virvoitusjuomaveroa kannetaan myös yli viiden litran vähittäismyyntipakkaukseen pakatuista juomista.
Virvoitusjuomaveroa korotetaan. Sokerittomien juomien vero nousee 20 senttiin litralta. Sokeria sisältävien juomien veron määrä on 27, 35, 43, 51 tai 59 senttiä litralta juoman sokeripitoisuuden mukaan.
Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.
Vain vähän alkoholia sisältävien juomien alkoholiveroa korotetaan. Veronkorotus kohdistuu1,2–2,8 prosenttia alkoholia sisältäviin mietoihin käymisteitse valmistettuihin juomiin.
Virvoitusjuomaverolakiin tehtävät muutokset ovat saaneet Euroopan komission valtiontukihyväksynnän.
Että joo, syyttäkää noita Arkadianmäen Apinatalon paviaaneja tästä(kin).

Eipä muuta lisättävää, tosta nous kyllä helvetiilnen haloo koska tossa säädöksessä itsessään on tällänen pikku valuvika:Summasummarum: sokeri on saatanasta joten tällöin täytyy myös sokerittomien juomien veroja nostaa![]()
Saatiin yhdellä keppihevosella lisää veroja, meni just niinkuin suunniteltiin.Että joo, Arkadianmäen Paviaanit, miten meni niinku omasta mielestä?
Aika tuohisuu-junnu oli, jos luulee, ettei tuolllaista erota. Aikanaan pystyi karhun lasipullossa maistamaan sokkotestissä mitkä oli tehty Keravalla ja mitkä Porissa. Vituttaa lasipullojen ja koppakaupan loppuminen myös. Makusyistä. Logistiselta kantilta ja rikottujen pullojen kantilta toisaalta ymmärrän siirtymän.Allekirjotan vitutuksen aiheen ja siksi juon burgeriravintoloissa käydessä olutta vaikka keskellä päivää, Suomen lainsäädäntö kun sallii autoilla kotiin ruokajuomankin jälkeen. Muistaakseni Espoon Isossa Omenassa tuli joskus joku junnu repimään hihasta limpparien makutestiin. Kysyi kumpi on parempaa ja arvaanko kumpi on sokeriton ja kumpi ei. Nimesin ne heti maistettuani Pepsi Maxiksi ja sokerilliseksi Coca-Colaksi ja kaverilla meinas jäädä monttu auki ihmetellen mistä tiesin. No maistaahan sen eron, jos sitä maisteleekin eikä ihan täysin ajattelematta juo mitä tahansa limpparia janojuomana. Ei ole lasipullokokiksen voittanutta ja kaipaan lasipullokoreja sekä kokikseen että olueen. Vituttaa, että hyvät korit piti poistaa asiakkaiden saatavilta ja kaikki pitäisi juoda muovipullosta.
Jonkinlainen ALV:n tilitysmaksu vois olla paikallaan. Senhän tietenkin jokain myyjä leipoo myyntihintaan ja silloin se nostaa myös ALV:tä.No joo, totta toikin jos sen ajattelet noin... *hörppää teetään* Ja mitä seuraavaks keksitään verottaa?
Tohon on ihan verotukselliset seikat Suomessa syynä että sokeri korvataan osittain, perseestä joo mutta yrittäkää ymmärtää myös panimoitten/juomavalmistajien kanta tässä, ei ne tahallaan sitä tee.
Jos kiinnostaa tarkemmin niin tässä selitetty kansantajusesti se porrastus et mihin tää perustuu: Virvoitusjuomavero muuttuu 1.4.2026: mitä se tarkoittaa juomahankinnoille ja valikoimille?
Tämä suoraan vero.fi otettu: ( Valmisteverotuksen muutoksia 2026 )
Virvoitusjuomaveroon muutoksia 1.4.2026
Virvoitusjuomavero porrastetaan kuuteen verotasoon sokeripitoisuuden perusteella.
Kasvipohjaisten juomien verovapauden edellytyksiä täydennetään vaatimuksella vähimmäiskalsiumpitoisuudesta. Lisäksi palkokasveihin pohjautuvien juomien verotus yhdenmukaistetaan.
Makeuttamattomien ja maustamattomien vesien ja kivennäisvesien virvoitusjuomaveroa kannetaan myös yli viiden litran vähittäismyyntipakkaukseen pakatuista juomista.
Virvoitusjuomaveroa korotetaan. Sokerittomien juomien vero nousee 20 senttiin litralta. Sokeria sisältävien juomien veron määrä on 27, 35, 43, 51 tai 59 senttiä litralta juoman sokeripitoisuuden mukaan.
Pakkaamattomista juomista ei makseta virvoitusjuomaveroa sokeripitoisuuden perusteella, vaan alimman verotason mukaan. Kiinteistä juoma-aineksista saatavia juomia verotetaan saatavan juomamäärän perusteella.
Vain vähän alkoholia sisältävien juomien alkoholiveroa korotetaan. Veronkorotus kohdistuu1,2–2,8 prosenttia alkoholia sisältäviin mietoihin käymisteitse valmistettuihin juomiin.
Virvoitusjuomaverolakiin tehtävät muutokset ovat saaneet Euroopan komission valtiontukihyväksynnän.
Että joo, syyttäkää noita Arkadianmäen Apinatalon paviaaneja tästä(kin).
Enpä ole ostanut Pepsiä monen vuoteen juurikin tuon vuoksi. Enkä osta myöskään Hartwallin limuja, kun niissäkin on toteutettu samanlainen mädätys.En ole perillä koko Euroopan alueen verotuksesta, mutta tuo langassa mainittu Pepsi on yksi hyvä esimerkki, missä sokerillisen Pepsin sokeripitoisuutta laskettiin ensin 11g/100ml:sta 7g/100ml, mutta nyt se on enää vain 4,6g/100ml. Paikallista verotuspolitiikkaa on loogista syyttää, mutta jostain syystä tämä Pepsin reseptimuutos näyttää koskevan muutakin Eurooppaa, joskin virallisten tietojen perusteella pientä eroa näyttää olevan ajankohtaisesti.
7g:n Pepsiä löytyy myös mm. Australiasta.
Ei sillä etteikö voisi vituttaa tästäkin huolimatta...
Pepsi UK
![]()
Pepsi Saksa
![]()
Pepsi Kreikka
![]()
Pepsi Bulgaria
![]()
Pepsi Espanja
![]()
Pepsi Norja
![]()
Yleensä maissisiirapilla.Onko noi jenkkiversiot ihan oikeella kidesokerilla makeutettuja vaiko maissisiirapilla?
Se on juuri sitä kuten keinomakeankin kanssa. Lähinnä kun jenkit tuppaavat tuota siirappia käyttämään ja sillä mahdollisesti on noita terveysvaikutuksia (eikä sokeri tai keinomakeakaan ole siinä mielessä synnitön).Yleensä maissisiirapilla.
Mutta pidän siitä enemmän kuin sokeriversiosta.
Olen (tuolta juuri ja parista toisesta paikasta) varta vasten tilannut normi ja 'real sugar' -versioita, ja minusta se maissisiirappiversio maistuu paremmalta.
Ehkä tottumuskysymys...
omassa päässä inisee aina eli tinnitys, vittumainen vaiva mut senkin kans oppii elämään.Heräsin aamulla ihan saakelinmoiseen toisen korvan tinnitukseen ja kuulo alentunnu samalta puolelta... Mahtavaa, päivystyskeikka kai sit edessä.
Itsellä tinnitti vasen korva kymmenisen vuotta ja ei siitä kauaa ole kun havaitsin etten kuule sitä jatkuvaa vihellystä enään. Ei varmuutta milloin se loppui mutta loppui kumminkin. Pahimmillaan oli niin vittumainen, että piti aina nukkua radio tai tv päällä ettei pää räjähtänyt siihen ulinaan.Mullakin on 24/7/365 vinkuna vasemmalla. Se muuttaa välillä vähän muotoaan, joskus sitä ei edes oikein tavallaan huomaa. Maskaavaa ääntä voisi laittaa, mutta enpä jaksa. Vituttaako se? No, kyllähän se ainakin vähän koko ajan ja joskus paljonkin.
Joku lääkäri väitti, että aivot saattavat oppia "suodattamaan" sen pois. No, ihan äkkiä ei kyllä ole aivo moista oppinut, mutta katsotaan. Ei kun kuunnellaan. Vaivan oikea nimi on "tinnitus", vaikka moni sen jonkin sortin suomeksi vääntääkin ("tinnitys"). Eli: "The word tinnitus comes from the Latin tinnire, "to ring"." (Wikipedia).

No, jos lumesta ja jäästäkin verotetaan niin en ihmettele jos esmes hiilidioksidistakin tulee rosentit mukaan.Tuohon virvoitusjuomaveroon liittyen. Okei sokeriläskijuomia verotetaan enemmän, mutta miksi v*tussa sitten sokerittomia verotetaan samalla skaalalla? Tietääkseni Pepsi Maxissa on 0 kaloria, jos tätä nyt kansanterveydellisestä näkökulmasta katsotaan. Ja ennen kuin aspartaanifoobikot tulee vauhkoamaan, niin se aspartaami on myrkyllistä ihmiselle vain jos sitä vetää suunnilleen 20l Pepsi Maxia päivässä.
Makupolitiikan ymmärrän, itse en voi sietää sokeroituja virvoitusjuomia kun niistä jää sellainen kalvo hampaisiin ja muutenkin liian makea, siksi light-juomat itselle.
Toiset taas tykkää sokeriversioista.
Mutta mikä oikeasti korpeaa tässä nykyisessä virvoitusjuomaveron korotuksessa, miksi kivennäisvesiä ja vichyjä verotetaan kovemmin myös?!
Itse vichyjen suurkuluttajana varsinkin kesäkuumalla (paras janojuoma) Miksi verottaa entistä enemmän terveellistä juotavaa? Paska hallitus.![]()
Kaikesta mahdollisesta terveys ym. kuorrutuksesta huolimatta kyseessä on kuitenkin syynä vain perinteinen valtion tyhjä kirstu.Okei sokeriläskijuomia verotetaan enemmän, mutta miksi v*tussa sitten sokerittomia verotetaan samalla skaalalla?![]()
Luonto kyllä kompensoi sillä tuotannon nopeudellaHelvetti mikä laji, emo jättää täysin itsesuojeluvaistottomat poikaset lojumaan pitkin poikin.
Eihän tuo mukavaa ole. Itelle kävi vuosia sitten että koira keksi poikasen jonkun talon portin vierestä, ja rottakoirana tietty nappasi kiinni ja puri kunnolla. Kiljuntaa kuului ja kun koira ei hoitanut asiaa loppuun niin mun piti ensin vilkaista - eka reaktio - että näkyykö ketään tai näkikö. Ja sitten siitä joku kivi ja lopetta itse se rusakon poikanen. Ei se hyvältä tuntunut tappaa turhaan, mutta kitumaankaan ei voinut jättää.Rusakon poikanen oli maastoutunut nurmikkoon ja päätyi leikkurin alle. Ikävä tunne kun pienet veriset korvat lentää säärtä vasten. Surettaa ja vituttaa, ei onneksi kitunut pitkään. Helvetti mikä laji, emo jättää täysin itsesuojeluvaistottomat poikaset lojumaan pitkin poikin.
Nää bassoautot on kyllä oma lukunsa. Tulee mieleen se kun yrität nukkua ja joku päättää että sun ikkunan alla on hyvä paikka testaa subbareita. Ei oo kiva. Mutta onneks on korvatulpat. Tai sit vaa toivoo et ne siirtyis jonneki kauemmas.Tämän kesän trendi, tulla pihan parkkipaikalle luukuttaa bassoautoa lähellä nukkumisaikaa.
Ep:n ha:lla on oma sovellus, jonka kautta pystyy yleisimmät ajat varata. Erikoisempia ei varmaan pysty varata, mutta nekin näkee sieltä, jos tulee tollasia epävarmuustilanteita. Ja pystyy myös perumaan, jos tällanen tarve tulee. Oikein kätevä sovellus.Nyt alkaa tatti kasvamaan otsaan pohteen ajanvarauksen kanssa.
Tarvin 3kk välein ajan. Ja tänään taas soittelin uutta aikaa tasan klo 8 ja soitto jonoon ja soittivat vasta klo 14 takas ja sain ajan, mutta soittivat takas 10 minuutin päästä…ja en pystynyt vastaamaan nyt en tiedä onko aikaa vai ei.
Jospa saisivat joskus ajanvarauksen nettiin myös erikoisemmille käynneille ja viestinnän suomi.fi
Tähän päivitys että toistunut nyt n. joka toinen päivä. Kuulee aina kun joku huutaa että nyt musiikkia hiljemmalle. Eilen n. klo 23:30 alkoi jumputus. Kyllä ihmiset on helvetin tyhmiä.Tämän kesän trendi, tulla pihan parkkipaikalle luukuttaa bassoautoa lähellä nukkumisaikaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.