Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Tuota tuntuu olevan liikkeellä vähän joka kaupassa ja palvelussa nykyään. Jos käyt ruokakaupassa ja vilautat kassalla etukorttia niin kyllä sähköpostissa on seuraavana päivänä joku "Kuinka asiointisi sujui kaupassa x?" -viesti. Oli pakko ruveta noita suodattamaan kun alkoi tosiaan tulemaan about joka kaupasta ja melkeinpä joka käynnin jälkeen. Lisäksi en ihan hirveästi ymmärrä mitä noilla kyselyillä oikein aiotaan saada aikaiseksi kun yleensä noissa on ollut vain yksi kysymys per käyntikerta, tyyliin "Millainen käyntikokemuksesi oli 1-10?" tai "Suosittelisitko kaverille 1-10?". Jotain NPS:ääkö nuo tuolla laskevat?
markup_1000017032.png

Kyselyn ainoa kysymys. Sinänsä paikassa ei ole valitettavaa, mutta suosittelisinko kaverille että kannattaa käydä... :whistling:
 
Kyselyn ainoa kysymys. Sinänsä paikassa ei ole valitettavaa, mutta suosittelisinko kaverille että kannattaa käydä... :whistling:

En tiedä, koitko tulleesi hoidetuksi/kuunnelluksi, arveletko, että jollakin toisella neurologisella klinikalla saisi asiat hoidettua paremmin? (en tiedä onko toi niitä palveluja, joissa voi valita hoitopaikan).

Noh, tuo nosti kyllä vitutuksen muistoista hereille:
Nykyisestä tilanteesta en tiedä, oletan, että asiat paremmin uuden synnytysyksikön myötä, mutta 'jälkihoito' synnytyksen jälkeen TAYSissa oli viitisen vuotta sitten aika karua. Aika paljon verta, mutta äidiltä ei koskaan tarkistettu yhtään mitään, vaikka tiedossa oli, että verta tuli jo lapsiveden mukana. Neuvolassa sain erikseen pyytämällä tarkistamaan, kun oli valkoinen kuin lakana. En nyt muista mkä se arvo oli, mutta selvästi alle 100.

Noin muuten kyllä yksi hyvä kokemus hoidon tasosta paikassa (e. ja synnytyksen aikaisesta. Lääkäriä odotellessa puolison kohtelu oli myös vähän karua, kunnes päästyään lääkärin katsottavaksi otti suoraan osastolle)
 
Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että kun soitat tai muuten olet yhteydessä johonkin tai tilaat jotain, niin heti aletaan ruinata palautetta tai arvostelua. Tälle yhteisölle voin ihan hyvin arvostella hankintojani, mutta yleensä en muille tahoille ala aikaani käyttää, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä itselleni. Se hyöty voi olla esim. joku alennus etc. arvostelun laatimisesta.
Ehkä pelottavinta mitä mulla oli kun ostin Meaterin ja tein safkaa ja hetken päästä kilahti mailiin postia jossa kysyttiin että "oliko juuri tekemäsi naudan ulkofilee hyvää?".
 
Ehkä pelottavinta mitä mulla oli kun ostin Meaterin ja tein safkaa ja hetken päästä kilahti mailiin postia jossa kysyttiin että "oliko juuri tekemäsi naudan ulkofilee hyvää?".
Oliko tuo siis vain sattumaa, vai määritelläänkö tohon meateriin mihin ruokaan se on milloinkin tökättynä? Jos näin, ja se on vieläpä nettiin yhteydessä, niin eihän tuossa mitään kummallista sinänsä ole.
 
Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että kun soitat tai muuten olet yhteydessä johonkin tai tilaat jotain, niin heti aletaan ruinata palautetta tai arvostelua. Tälle yhteisölle voin ihan hyvin arvostella hankintojani, mutta yleensä en muille tahoille ala aikaani käyttää, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä itselleni. Se hyöty voi olla esim. joku alennus etc. arvostelun laatimisesta.

Sitten vielä, jos oikeasti on jotain mihin haluaisi parannusta, niin palautteella ei ole mitään vaikutusta.
Minulla menossa yhden henkilön testi. Kaupasta, jossa käyn, tulee usein palaute sähköposti. Varmaan tusinan olen nyt lähettänyt toivoen kahteen asiaan parannusta. Toimenpidettä, mikä mielestäni vielä parantaisi tämän kaupan palvelua. Mitään ei ole tapahtunut.
 
Oliko tuo siis vain sattumaa, vai määritelläänkö tohon meateriin mihin ruokaan se on milloinkin tökättynä? Jos näin, ja se on vieläpä nettiin yhteydessä, niin eihän tuossa mitään kummallista sinänsä ole.
Määritellään ja pilvitili käytössä.
Eihän tossa mitään kummallista olekkaan, en niin väittänytkään vaan sitä että melko spookyä meininkiä kun kysellään oliko ruoka hyvää..
 
Sitten vielä, jos oikeasti on jotain mihin haluaisi parannusta, niin palautteella ei ole mitään vaikutusta.
Minulla menossa yhden henkilön testi. Kaupasta, jossa käyn, tulee usein palaute sähköposti. Varmaan tusinan olen nyt lähettänyt toivoen kahteen asiaan parannusta. Toimenpidettä, mikä mielestäni vielä parantaisi tämän kaupan palvelua. Mitään ei ole tapahtunut.

Mä olen pari kertaa lähi k-supermarketista pyytänyt hankkimaan jotain tuotetta, aika nopeasti yleensä tullut vastaus että "Laitoin tilaukseen, pitäisi tulla to/pe" tai "Ei löynyt keskolta, katson vielä jos muualta saisi" tms.
Tosin en palautteen kautta vaan K-Ruoka/Yhteydenotto tms.. Että kyllä ne toimiikin ainakin jossain.
 
Sitten vielä, jos oikeasti on jotain mihin haluaisi parannusta, niin palautteella ei ole mitään vaikutusta.
Minulla menossa yhden henkilön testi. Kaupasta, jossa käyn, tulee usein palaute sähköposti. Varmaan tusinan olen nyt lähettänyt toivoen kahteen asiaan parannusta. Toimenpidettä, mikä mielestäni vielä parantaisi tämän kaupan palvelua. Mitään ei ole tapahtunut.
Tämä on niin totta! Tilasin Prisman verkkokaupasta Asics Phoenix -juoksulenkkarit. Tiedoissa kerrottiin, että DUOMAX™-teknologia parantaa vakautta, minkä normitapaan ajattelin olevan jonkun yhdentekevän teknologian, minkä tapaisilla ilmauksilla lenkkareita yleisesti mainostetaan. Myöhemmin selvisi, että tämä DUOMAX tarkoittaa askellusvirheellisille juoksijoille tarkoitettua YLIPRONAATIOkorjausta. Normaalisti askeltavalle tällaisten lenkkareiden käyttö aiheuttaa jalkojen kipeytymisen tai jopa vaurioitumisen! Ohessa kuva DUOMAX ylipronaation korjauksesta. Lisäksi kokovalinnassa ei ilmoiteta, ovatko mitat UK/US-standardin mukaiset, mikä tekee valinnasta arpapeliä. Lenkkarit menivät palautukseen.

Laitoin näistä ilmoituksen virheistä palautetta Prismalle. Jo vastauksen saaminen UK/US-ongelmaan kesti tuotevastaavalta ja asiakaspalvelulta viikon. Jos lenkkareiden tiedoissa ei osata kertoa kokoasioita yksiselitteisesti eikä ymmärretä kertoa lenkkareiden olevan askellusongelmista kärsiville, niin tuotevastaava ei kyllä ole ajan tasalla hommiensa perusasioista. Tämänkin kerroin palautteessani. Kuten KiLLPaTRiCKinkin tapauksessa, epäilen kokemuksiini perustuen, ettei Prisma koskaan saa näitä ilmoituksen virheitä korjattua. Lisäksi ei tuotevastaavalta ole kovin järkevää ottaa Asics-valikoiman paremmaksi vaihtoehdoksi vähemmistönä oleville askellusvikaisille tarkoitettuja lenkkareita.

Näyttökuva 2023-05-09 223344.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on niin totta! Tilasin Prisman verkkokaupasta Asics Phoenix -juoksulenkkarit. Tiedoissa kerrottiin, että DUOMAX™-teknologia parantaa vakautta, minkä normitapaan ajattelin olevan jonkun yhdentekevän teknologian, minkä tapaisilla ilmauksilla lenkkareita yleisesti mainostetaan. Myöhemmin selvisi, että tämä DUOMAX tarkoittaa askellusvirheellisille juoksijoille tarkoitettua YLIPRONAATIOkorjausta. Normaalisti askeltavalle tällaisten lenkkareiden käyttö aiheuttaa jalkojen kipeytymisen tai jopa vaurioitumisen! Ohessa kuva DUOMAX ylipronaation korjauksesta. Lisäksi kokovalinnassa ei ilmoiteta, ovatko mitat UK/US-standardin mukaiset, mikä tekee valinnasta arpapeliä. Lenkkarit menivät palautukseen.

Laitoin näistä ilmoituksen virheistä palautetta Prismalle. Jo vastauksen saaminen UK/US-ongelmaan kesti tuotevastaavalta ja asiakaspalvelulta viikon. Jos lenkkareiden tiedoissa ei osata kertoa kokoasioita yksiselitteisesti eikä ymmärretä kertoa lenkkareiden olevan askellusongelmista kärsiville, niin tuotevastaava ei kyllä ole ajan tasalla hommiensa perusasioista. Tämänkin kerroin palautteessani. Kuten KiLLPaTRiCKinkin tapauksessa, epäilen kokemuksiini perustuen, ettei Prisma koskaan saa näitä ilmoituksen virheitä korjattua. Lisäksi ei tuotevastaavalta ole kovin järkevää ottaa Asics-valikoiman paremmaksi vaihtoehdoksi vähemmistönä oleville askellusvikaisille tarkoitettuja lenkkareita.

Näyttökuva 2023-05-09 223344.jpg

Tosin Asicsin sivutkaan eivät oikeastaan näytä rajaavan tuota kohderyhmää vähemmistöön, vaan kertoo tuon 'estävän ylipronaatiota' (ja senkin vasta tarkemmassa kuvauksessa).


DUOMAX™
Smooth Your Stride
In conjunction with GUIDANCE TRUSSTIC™ technology, this precisely shaped dual density midsole is positioned to adjust to dynamic motion and provide adaptive stability.
 
Itse en lähtisi tilaamaan mitään kenkiä verkkokaupasta ilman että on niitä jalkaan sovittanut jossain muualla.
 
Olo on kun junan alle jääneenä. Eilen kyllä kastuin lenkillä aika huolella kun sadetutka näytti mitä näytti. Aamulla ei mitään oloja, lievää kuumetta ja väsyttää niin että lähes mahdotonta edes telkkaria katsoa.
Päivällä kun olin liikkeellä niin kotiin tullessa olikin yllätys että pihatien kohdalle oli kaivettu oja, ja koko paikka aidattu. Auto sitten toisaalle parkkiin ja naapurin aidan läpi rämpien kotiin. Näistäkin urakoista voisi tulla joku ilmoitus sentään... Siinähän olisin ollut jumissa iltaan saakka ellen olisi sattumalta lähtenyt ajoissa liikkeelle.
 
Auton navigaattoriin oli näköjään tullut uudet kartat jakoon, ja ajatuksena ladata ne valmiiksi muistitikulle asennusta varten. Nyt ei vain mistään löydy 32Gt:n tikkua, isommat eivät toimi autossa ja pienemmille ei kartat mahdu. Yllättäen heti löytyi kyllä noita isompia ja pienempiä, mutta juuri se tarvittava tikku on jälleen kateissa.

Auta armias, jos menee ostamaan uuden tikun, niin heti löytyy tuo nyt kateissa oleva tikku ihan silmien edestä.
 
Auton navigaattoriin oli näköjään tullut uudet kartat jakoon, ja ajatuksena ladata ne valmiiksi muistitikulle asennusta varten. Nyt ei vain mistään löydy 32Gt:n tikkua, isommat eivät toimi autossa ja pienemmille ei kartat mahdu. Yllättäen heti löytyi kyllä noita isompia ja pienempiä, mutta juuri se tarvittava tikku on jälleen kateissa.

Auta armias, jos menee ostamaan uuden tikun, niin heti löytyy tuo nyt kateissa oleva tikku ihan silmien edestä.
Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?
Vai eikö sekään toimi?
 
Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?
Vai eikö sekään toimi?
Auton järjestelmät on jostakin syystä yllättävän nirso. Eipä ole tosin tullut edes mieleen kokeilla formatoida pienemmäksi. Noh, todennäköisesti se jostakin löytyy sattumalta, ja tietenkin sieltä mistä sitä vähiten osaa odottaa.
 
Auton navigaattoriin oli näköjään tullut uudet kartat jakoon, ja ajatuksena ladata ne valmiiksi muistitikulle asennusta varten. Nyt ei vain mistään löydy 32Gt:n tikkua, isommat eivät toimi autossa ja pienemmille ei kartat mahdu. Yllättäen heti löytyi kyllä noita isompia ja pienempiä, mutta juuri se tarvittava tikku on jälleen kateissa.

Auta armias, jos menee ostamaan uuden tikun, niin heti löytyy tuo nyt kateissa oleva tikku ihan silmien edestä.
Heh, mulla oli tänään ihan vastaava ongelma yhden laitteen kanssa, se kun ei hyväksy kuin SD- tai SDHC-kortteja eli maksimissaan 32GB asti. Tietty nurkat on täynnä joko 4GB tai 64GB+ kortteja ja tarvittava tila datalle on noin 5GB. No, pienellä kikkailulla sai yhden sulautetun härvelin muistikortin vaihdettua pienempään ja sai sieltä yhden 8GB kortin tuota varten mutta kyllähän siinä taas meni tunti jos toinenkin kun ensin etsi korttia, keksi mistä sellaisen saa kaapattua ja sitten kikkaili datansiirtoa kortilta toiselle.
Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?
Vai eikö sekään toimi?
USB-tikulla tuo saattaa jopa toimia mutta esim omassa tapauksessa SD (tai oikeasti MicroSD) -korteissa tuntuu olevan ainakin yhteensopivuusongelmia vaikka koittaa huijata laitetta että on tehty vain pienempi partitio kortille.
 
Pitihän se arvata. Nyt kateissa oleva tikku löytyi, ja niinkin arvattavasta paikasta kuin autosta. Jostakin syystä tikku oli viime käytön jälkeen unohtunut sinne. No, positiivista on, että nyt latautuu uudet kartat ja huomenna taitaa päästä asentamaan niitä autoon.
 
Yritin tehdä tulli-ilmoitusta toiminimen nimissä ja homma törmäsi taas mahdottomuuksiin. Ei ole vuosien kuluessa muuttunut tuo paska miksikään. Miksi tämä pitää olla tuommoista kuraa, kun yksityishenkilönä hommassa ei ole mitään hankalaa:poop:
1684080809707.png

Tähän täytyy sanoa että kun itse tuskailin tämän kanssa niin Tullin asiakaspalvelu oli kyllä varmaan parasta mitä on ikinä tullut vastaan. Useampi työntekijä kenen kanssa juttelin oli tosi mukavia ja osasi ulkomuistista neuvoa about kaiken.
 
No tänään ei vituta, mutta eilen sitäkin enemmän. Tuttava tuli auttamaan muutossa ja parkkeerasi autonsa vieraspaikalle kuten tontin omistajan ohjeet sanoo eli pelkkä pysäköintikiekko. No siinäpä ensin ihmeteltiin mikäs uus kyltti vieraspaikalle on ruuvvattu jossa on lisämaininta myös pysäköintitunnuksesta. Noh, eipä asiasta ollu tiedotettu mitään joten mentiin pelkän kiekon varassa.

Siinäpä tavaroita kannellessa kateltiin kun ParkkiPaten kiituri kurvaa pihaan ja alkaa kuvata kaverin autoa niin mentiin kyselemään jotta mitäs ihmettä touhuat. Oli niiiin nuiva suhtautuminen kyseisellä parkkipirkolla, että melkein vittuili päin näköä samointein. Koitettiin tiedustella mitä tuo kyseinen pysäköintitunnus kiekon lisäksi tarkottaa niin tiuski vain että kysykää isännöitsijältä että hää tekkee vaan työtään. Siinä meni hetken lässytyksen kuuntelun jälkeen sitten kuppi nurin ja annettiin täyslaidallinen takasin josta parkkipirkko pillastu, käänty kantapäillään ja kaasu pohjassa renkaat vinkuen katos pihasta.

No eipä siinä, seurailtiin tilannetta tavaroiden kantamisen lomassa ja jokainen auto paikalla sakotettiin. Soittelimpa sitten tänään isännöitsijälle jotta mikäs juttu tää oikein on niin sielläpäs olikin tyypit ihan ihmeissään koko asiasta. Eivät olleet kuulletkaan koko kyltistä saatika siitä, että kyseiselle paikalle olis mitään pysäköintitunnuksia edes suunniteltu. Jännästi vain ja ainoastaan ParkkiPate tiesi koko kyltistä. Herättää jälleen kerran ihmetystä miten mielivaltasta kyseisen puljun toiminta on ja miten tuota firmaa ei saaha ruotuun.

Lopputulema oli, että parkkisakot mitätöity ja kyltti revitään irti. Tuli aivan helvetin hyvä fiilis kun isännöitsijä ilmotti asiasta.

Sakotettu 1 - ParkkiPate 0.
 
No tänään ei vituta, mutta eilen sitäkin enemmän. Tuttava tuli auttamaan muutossa ja parkkeerasi autonsa vieraspaikalle kuten tontin omistajan ohjeet sanoo eli pelkkä pysäköintikiekko. No siinäpä ensin ihmeteltiin mikäs uus kyltti vieraspaikalle on ruuvvattu jossa on lisämaininta myös pysäköintitunnuksesta. Noh, eipä asiasta ollu tiedotettu mitään joten mentiin pelkän kiekon varassa.

Siinäpä tavaroita kannellessa kateltiin kun ParkkiPaten kiituri kurvaa pihaan ja alkaa kuvata kaverin autoa niin mentiin kyselemään jotta mitäs ihmettä touhuat. Oli niiiin nuiva suhtautuminen kyseisellä parkkipirkolla, että melkein vittuili päin näköä samointein. Koitettiin tiedustella mitä tuo kyseinen pysäköintitunnus kiekon lisäksi tarkottaa niin tiuski vain että kysykää isännöitsijältä että hää tekkee vaan työtään. Siinä meni hetken lässytyksen kuuntelun jälkeen sitten kuppi nurin ja annettiin täyslaidallinen takasin josta parkkipirkko pillastu, käänty kantapäillään ja kaasu pohjassa renkaat vinkuen katos pihasta.

No eipä siinä, seurailtiin tilannetta tavaroiden kantamisen lomassa ja jokainen auto paikalla sakotettiin. Soittelimpa sitten tänään isännöitsijälle jotta mikäs juttu tää oikein on niin sielläpäs olikin tyypit ihan ihmeissään koko asiasta. Eivät olleet kuulletkaan koko kyltistä saatika siitä, että kyseiselle paikalle olis mitään pysäköintitunnuksia edes suunniteltu. Jännästi vain ja ainoastaan ParkkiPate tiesi koko kyltistä. Herättää jälleen kerran ihmetystä miten mielivaltasta kyseisen puljun toiminta on ja miten tuota firmaa ei saaha ruotuun.

Lopputulema oli, että parkkisakot mitätöity ja kyltti revitään irti. Tuli aivan helvetin hyvä fiilis kun isännöitsijä ilmotti asiasta.

Sakotettu 1 - ParkkiPate 0.

Hesarissa oli tänään juttua Parkkipetestä mutta jäi vähän vajaaksi. Nostettiin noita epäkohtia esille mutta koko homma jäi vähän niinkuin kesken, tuossa olisi ollut hyvä paikka korostaa miten paskaa toimintaa koko yksityinen pysäköinninvalvonta ja näiden toiminta on. Siinä kyllä kysyttiin työntekijlöiltä kommenttia että toivottavasti vastataan ja lisäjuttua tulee.
 
Hesarissa oli tänään juttua Parkkipetestä mutta jäi vähän vajaaksi. Nostettiin noita epäkohtia esille mutta koko homma jäi vähän niinkuin kesken, tuossa olisi ollut hyvä paikka korostaa miten paskaa toimintaa koko yksityinen pysäköinninvalvonta ja näiden toiminta on. Siinä kyllä kysyttiin työntekijlöiltä kommenttia että toivottavasti vastataan ja lisäjuttua tulee.

Oon tavannu tyypin joka oli mukana luomassa ekaa yksityistä parkkivalvontafirmaa. Omien sanojensa mukaan oli jopa se joka koko homman keksi/toi Suomeen. Tosi mukava kaveri eikä sen ihmeemmin leveillyt asialla, mainitsi vaan lakonisesti että keksivät käytännössä rahanpainokoneen.
 
Allergiat. Voi jeesuksen perse että voi olla paska olo :dead: kesä on muuten ihmisen parasta aikaa, mutta se alkaa vasta kun koivut lopettaa pahoinpitelyn
 
Allergiat. Voi jeesuksen perse että voi olla paska olo :dead: kesä on muuten ihmisen parasta aikaa, mutta se alkaa vasta kun koivut lopettaa pahoinpitelyn

Ei pitäis kännissä lukea tätä koko foorumia, kun esim. tuosta sun viestistä lähti mielikuvitus lentoon ja näin ihan selkeän mielikuvan kun koivu taipuu latvasta alaspäin ja alkaa näyttämään random jalankulkujalle, että miksi joitakin alkaa pelottamaan kun sanotaa et kohta saat "koivuniemenherrasta", vastasta, tai vihtasta.
 
Elämänlaatua on turha laskea kun oireita helpottamaan löytyy lääkkeitä.
Eipä nuo vaan kaikilla toimi. Nimimerkillä vierestä katselen ku yks popsii pilleriä ja käyttää sumutetta ja silti kuulostaa ja näyttää ihan flunssaselta varsinki jos ulkona käväsee vähäänkää. Tokihan tuhansia euroja laittamalla voi sit siedätyshoitoa harkita.
 
Näitähän on käytössä, pitää vaan varmaan seuraavaksi kokeilla taas jotain toista jos toimis paremmin
Itsellä vähän sama vika, aiemmin on ihan halpismallin apteekin käsikauppatuotteet riittäneet mutta esim tänä vuonna tuntuu ettei oikein teho riitä. Lievittää kyllä oireita eli ei ole ihan toivoton olo mutta ehkäpä pitää seuraavalla kerralla katsella jos löytyisi jotain toista allergialääkettä (tai siis vaikuttavaa ainesosaa). Taitaa vaan toisella vaikuttavalla aineella olevat vaan olla vähintäänkin tuplahintaisia.

Vähän kyllä alkaa tuo katupölykin vituttamaan, hetken jo luuli että siitä edes olisi päässyt eroon mutta paskanmarjat. Eipä sadellut tarpeeksi että olisi kaikki huuhtoutunut tieltä pois ja sitten kun täällä jätettiin hiekkojenkin poisto vähän puolitiehen niin paikoitellen on vielä sitäkin parkkiksilla ja tienvarsilla ja siinähän se ajan saatossa murenee pölyksi. Meilläkin taloyhtiön parkkiksesta on putsattu ehkäpä 75%, oikein kahdella käyntikerralla, eivät vaan ilmoittaneet asukkaille että olisi voinut autot siirtää väliaikaisesti parkkikselta pois että olisivat saaneet kerralla putsattua koko parkkiksen ja piha-alueen. Varmaan jotain piilovittuilua huoltoyhtiöltä kun se vaihtuu kuunvaihteessa toiseen.
 
Meillä ilmotettiin kaksviikkoa ennen pihan pesua ja silti jäi useampi auto parkkiin. Itse kerkesin unohtaa koko asian, kun tuli vapaapäivä väliin. Noh, kävin siirtämässä aamulla, kun huomasin kahvia juodessa, että pitäs vissiin tehdä jotain.

Vituttaa taas oma toiminta ja sen jälkeen muidenkin. Piti aamusta hakea tupakkaa lähimarketista, muttei se ollut edes auki aamu yhdeksältä. (En katsonut aukioloaikoja.) Ajelin sitten nelinkertasen matkan seuraavaan kauppaan.

Noh, sai aamukahvit juotua tupakin kanssa ja käytyä suihkussa niin uudestaan kauppaan.

Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle. Tässä vaiheessa onneksi vielä puoliunissa etten käskenyt painumaan helvettiin siitä blokkaamasta muita.
 
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle. Tässä vaiheessa onneksi vielä puoliunissa etten käskenyt painumaan helvettiin siitä blokkaamasta muita.

Itsekin kyllä noudatan tuota koronahajurakoa edelleen ja en ymmärrä mikä ongelma tuossa on... Ilmeisesti se että, et pystynyt laittamaan omia ostoksiasi hihnalle 10-30sek. aikaisemmin? Se kassan läpiveto on siltikin rajallinen, se kassan hihna siirtää yleensä ne ostokset näin vuonna 2023 kassahenkilön käsiteltäväksi automaattisesti kun edellisen shoppailijan viimeinen ostos on kadonnut hihnalta ja joka tapahtuu jo ennenkuin edellinen shoppailija on edes löytänyt missä se lompakko/kortti on.

Ja, jos se hihna on tyhjää täynnä, sekä tuntuu et edellä oleva haaveilee, niin (jos hihna on oikealla puolella) vasemmalla kädellä nostan ensimmäisen ostokseni hihnalle edellä olevan asiakkaan eteen ja pyydän samalla anteeksi, jos käteni osuu häneen. Tuolla tavalla kertaakaan kukaan ei ole suuttunut, tai edes sanonut mitään, tai muilkaissu pahasti. Lähinnä pikainen vilkaisu minuun, kassan hihnaan ja välitön liikahtaminen eteenpäin, että saan lisää tilaa jatkaa ostoksien lastaamista hihnalle.
 
Itsekin kyllä noudatan tuota koronahajurakoa edelleen ja en ymmärrä mikä ongelma tuossa on... Ilmeisesti se että, et pystynyt laittamaan omia ostoksiasi hihnalle 10-30sek. aikaisemmin? Se kassan läpiveto on siltikin rajallinen, se kassan hihna siirtää yleensä ne ostokset näin vuonna 2023 kassahenkilön käsiteltäväksi automaattisesti kun edellisen shoppailijan viimeinen ostos on kadonnut hihnalta ja joka tapahtuu jo ennenkuin edellinen shoppailija on edes löytänyt missä se lompakko/kortti on.

Ja, jos se hihna on tyhjää täynnä, sekä tuntuu et edellä oleva haaveilee, niin (jos hihna on oikealla puolella) vasemmalla kädellä nostan ensimmäisen ostokseni hihnalle edellä olevan asiakkaan eteen ja pyydän samalla anteeksi, jos käteni osuu häneen. Tuolla tavalla kertaakaan kukaan ei ole suuttunut, tai edes sanonut mitään, tai muilkaissu pahasti. Lähinnä pikainen vilkaisu minuun, kassan hihnaan ja välitön liikahtaminen eteenpäin, että saan lisää tilaa jatkaa ostoksien lastaamista hihnalle.
Tämä rouva/täti seisoa hihnan päässä kahden ostoksensa kanssa ja edellisellä oli yksi ostos siellä hihnalla. En olisi saanut omia ostoksia sinne hihnalle tönimättä.
 
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle. Tässä vaiheessa onneksi vielä puoliunissa etten käskenyt painumaan helvettiin siitä blokkaamasta muita.

Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
 
Tämä rouva/täti seisoa hihnan päässä kahden ostoksensa kanssa ja edellisellä oli yksi ostos siellä hihnalla. En olisi saanut omia ostoksia sinne hihnalle tönimättä.

Se voi varmasti ärsyttää ja nää mun kommentit ei sitä voi jälkikäteen muuttaa :). Sanon silti, et se ei sun kaupassa käyntiä hidastanut ollekaan, ainoa haitta oli et jouduit kannattalemaan niitä ostoksiasi sen 10-30 sekuntia pidempään.

Mut joo vitutuksen kohdetta/aihetta ei voi valita, se joko vituttaa, tai sitten ei :D . Voiku sen voiski edes valita... Vielä parempi toki ois et vois päättää vituttaako, vai ei :lol:. Sitä päivää odotellessa :rage:
 
Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.

Mikä helvetin tarve on päästä blokkaamaan tarkoituksella muiden ihmisten toimintaa? Siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
 
Mikä helvetin tarve on päästä blokkaamaan tarkoituksella muiden ihmisten toimintaa? Siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Toimin kuten normaalit ihmiset kassalla. Näitä on n. 95%. Sitten on nämä 5% joilla ei ole käytöstapoja tai ymmärrystä miten toimitaan siellä jossa on muitakin ihmisiä.
 
Toimin kuten normaalit ihmiset kassalla. Näitä on n. 95%. Sitten on nämä 5% joilla ei ole käytöstapoja tai ymmärrystä miten toimitaan siellä jossa on muitakin ihmisiä.

Eli normaali ihminen toimii sun mielestä eskaloimalla pientä asiaa :hmm:? Jooooo-o... Pelottaa kuvitella minkälaisissa piireissä sä pyörit...
 
Eli normaali ihminen toimii sun mielestä eskaloimalla pientä asiaa :hmm:? Jooooo-o... Pelottaa kuvitella minkälaisissa piireissä sä pyörit...
Ei se ole mitään "eskalointia". Menen itse sinne hihnalle vasta sitten, kun edellinen on saanut oman hommansa siihen vaiheeseen että menee pakkaamaan tai maksamaan. Ei siinä kassa hidastu. Jos joku on oikeasti siellä tukkona, sitten sanon hänelle että voisiko päästää muutkin.

Mutta näitä perseeseen liimautujia ja kiilaajia on joskus. Jos minulla on 200 euron ostokset hihnalla niin että se hihna on aivan täynnä perälautaan asti, niin silti ollaan ostos kädessä tulossa siihen ihan kantaan kiinni. Aivan järjetöntä toimintaa. Se hihna voi tyhjentyä kassaa edeltävällä osuudelta kokonaan, siltikään ei tule kiire, koska maksutapahtuma. Jos huomaan tällaisen perätuupparin, käytän sen 5 sekuntia siihen että liimautujakin tajuaa typeryytensä.
 
Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Niin, eli seistään mielenosoituksellestiseesti siellä kassan päässä ennen kuin päästetään seuraava siihen hihnalle? Vaikka olisi kymmenen ihmisen jono takana? Onko nämä ihmiset ihan syntyjään kusipäitä vai pitääkö tuota harjoitella?
 
Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Mitä haittaa siitä on että pääsen latomaan ostokseni hihnalle toisen maksaessa omiaan? Se, että jäädään seisomaan tiskin päähän estäen toisten asioinnin oli se vitutuksen aihe.
 
Mitä haittaa siitä on että pääsen latomaan ostokseni hihnalle toisen maksaessa omiaan? Se, että jäädään seisomaan tiskin päähän estäen toisten asioinnin oli se vitutuksen aihe.

Ei siitä olekaan, ja kukaan en ole tällaista väittänyt. Minä en estä kenenkään asiointia, eikä kassa hidastu koskaan minun takiani, se riippuu aina kassahenkilön kapasiteetista.

Se, että joku haiseva urpo tulee tökimään kärryllään ja tunkemaan ostoksiaan kassalle tulemalla edellisen asiakkaan iholle, on täysin turhaa ja vituttavaa. Kyllä muiden ihmisten seassa pitäisi osata edes alkeelliset käytöstavat.

Tässä demonstraatio jostain random videosta: 3-6 metrin välit, ja ainoa pullonkaula on kassan täti. Ei tarvita edes välikapuloita. Tämä sama pätee myös Lidlissä, jossa kassan nopeus on 2-3 kertaa nopeampi.

 
Viimeksi muokattu:
Niin, eli seistään mielenosoituksellestiseesti siellä kassan päässä ennen kuin päästetään seuraava siihen hihnalle? Vaikka olisi kymmenen ihmisen jono takana? Onko nämä ihmiset ihan syntyjään kusipäitä vai pitääkö tuota harjoitella?

Toivon et toi on harjoittelun tulosta, muuten menee usko ihmiskuntaan. Etenkin kun hänen mielestään se ei ole eskalointia kun hän jää paikalleen seisomaan, vaikka olisi tilaa liikkua eteenpäin jopa sisällyttäen koronavälit. Ja sen jälkeen alkaa olkiukkoilemaan 200€ ostoksilla ja täydellä hihnalla...

Ja kehtaa vielä sanoa: "Kyllä muiden ihmisten seassa pitäisi osata edes alkeelliset käytöstavat." ilman, että näkee omassa toiminnassa mitään väärää. Ei hyvää päivää :facepalm: ...
 
Ei siitä olekaan, ja kukaan en ole tällaista väittänyt. Minä en estä kenenkään asiointia, eikä kassa hidastu koskaan minun takiani, se riippuu aina kassahenkilön kapasiteetista.

Se, että joku haiseva urpo tulee tökimään kärryllään ja tunkemaan ostoksiaan kassalle tulemalla edellisen asiakkaan iholle, on täysin turhaa ja vituttavaa. Kyllä muiden ihmisten seassa pitäisi osata edes alkeelliset käytöstavat.

Tässä demonstraatio jostain random videosta: 3-6 metrin välit, ja ainoa pullonkaula on kassan täti. Ei tarvita edes välikapuloita. Tämä sama pätee myös Lidlissä, jossa kassan nopeus on 2-3 kertaa nopeampi.


Paikallisessa kaupassa huomattavasti pidemmät liukuhihnat ja kapeammat käytävät.
 
Laitoin Nettiautosta hakuvahdin päälle 2 viikkoa sitten itselle mielenkiintoisesta autosta "jos sattuisi tulemaan halvalla joku järkevä vaihtoehto myyntiin tähän lähelle" ajatuksella.
Tänään oli hakuvahti tästä ilmoittanut, niin mitä tekee Hotmail?
"Heitän tän sähköpostin roskapostiin, eioo keltään pois t. Hotmail". Nyt kun asian huomasin ja kyseisestä autosta soitin, niin se oli jo varattu.:itku:

Tästä viisastuneena tein Nettiautoon uuden käyttäjän käyttäen Gmail sähköpostia, mikä on kännykkään liitetty. Tiedä tosin toimiiko nuo Gmail ilmoitukset yhtään sen varmemmin, kun kännykkänä on Oneplus ja onnistuneet sähköpostin ilmoituksetkin sotkemaan päivityksissään.
Olis vaan rahaa niin ei tarvitsisi tämmöisillä itseään kituuttaa ja vittuuntua jonkun parin tonnin auton takia...
 
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle.

Tämä oli se vitutuksen aihe. Mutta kun kenelläkään ei ole koskaan mitään tarvetta mennä 2 metriä lähemmäs toista henkilöä kassajonossa. Nyt vaan opettelemaan sitä kaupassa käyntiä, muita ihmisiä kunnioittaen ja käytöstapoja noudattaen. Lukutaito olisi myös suotavaa.
 
Tämä oli se vitutuksen aihe. Mutta kun kenelläkään ei ole koskaan mitään tarvetta mennä 2 metriä lähemmäs toista henkilöä kassajonossa. Nyt vaan opettelemaan sitä kaupassa käyntiä, muita ihmisiä kunnioittaen ja käytöstapoja noudattaen. Lukutaito olisi myös suotavaa.
Anteeksi mitä? Ei ole tarvetta mennä kahtametriä lähemmäksi edelläolevaa ihmistä?
 
Laitoin Nettiautosta hakuvahdin päälle 2 viikkoa sitten itselle mielenkiintoisesta autosta "jos sattuisi tulemaan halvalla joku järkevä vaihtoehto myyntiin tähän lähelle" ajatuksella.
Tänään oli hakuvahti tästä ilmoittanut, niin mitä tekee Hotmail?
"Heitän tän sähköpostin roskapostiin, eioo keltään pois t. Hotmail". Nyt kun asian huomasin ja kyseisestä autosta soitin, niin se oli jo varattu.:itku:

Tästä viisastuneena tein Nettiautoon uuden käyttäjän käyttäen Gmail sähköpostia, mikä on kännykkään liitetty. Tiedä tosin toimiiko nuo Gmail ilmoitukset yhtään sen varmemmin, kun kännykkänä on Oneplus ja onnistuneet sähköpostin ilmoituksetkin sotkemaan päivityksissään.
Olis vaan rahaa niin ei tarvitsisi tämmöisillä itseään kituuttaa ja vittuuntua jonkun parin tonnin auton takia...

Itellä oli pitkänaikaa et Gmail-sovellus ei ilmoittanut yhdestäkään gmail-osoitteisiini tulleista maileista mitenkään mun OnePlus 7-luuriin. Se korjaantu about 2vk sitten ja nyt taas on ainakiin kaksi mailia tullut, joista ei ole tullut mitään ilmoitusta...

Tosin itelllä on ollut jo pitkän aikaa ajatuksena siirtää gmailiin osoitetut tunnukset mikkisoftan omalla domailla olevaan maksulliseen mailiin. En vaan ymmärrä miksi Android (Google) + Gmail-appi (Google) + gmail-osoitteet (Google) toimii niin paskasti ainakin omassa luurissa nykyisin.

Reiluun 3-vuoteen ei ole ollut pienintäkään ongelmaa, mutta nyt sitten on alkanyt noi ilmoitusten toimimattomuus...
 
Tämä oli se vitutuksen aihe. Mutta kun kenelläkään ei ole koskaan mitään tarvetta mennä 2 metriä lähemmäs toista henkilöä kassajonossa. Nyt vaan opettelemaan sitä kaupassa käyntiä, muita ihmisiä kunnioittaen ja käytöstapoja noudattaen. Lukutaito olisi myös suotavaa.

Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti.

@PCB noi on ihan sun omia viestejä, jos et huomannu :lol:.

Upeat käytöstavat sulla! Oliko se syy miksi et vastannu mun viestiin vaan skippasit sen yli :rofl2:?
 
Itellä oli pitkänaikaa et Gmail-sovellus ei ilmoittanut yhdestäkään gmail-osoitteisiini tulleista maileista mitenkään mun OnePlus 7-luuriin. Se korjaantu about 2vk sitten ja nyt taas on ainakiin kaksi mailia tullut, joista ei ole tullut mitään ilmoitusta...

Tosin itelllä on ollut jo pitkän aikaa ajatuksena siirtää gmailiin osoitetut tunnukset mikkisoftan omalla domailla olevaan maksulliseen mailiin. En vaan ymmärrä miksi Android (Google) + Gmail-appi (Google) + gmail-osoitteet (Google) toimii niin paskasti ainakin omassa luurissa nykyisin.

Reiluun 3-vuoteen ei ole ollut pienintäkään ongelmaa, mutta nyt sitten on alkanyt noi ilmoitusten toimimattomuus...
Pitkään oli itelläkin, ettei tuon 7T Pron Gmail sähköposti ilmoitukset toimineet, mutta nyt viimeisin päivitys ehkä nuo korjasi tai ainakin osasta on tullut nyt ilmoitukset normaalisti.
Seuraava kännykkä ei tule Oneplus olemaan se on varmaa. Tietoturvapäivitykset tulee puolivuotta myöhässä ja ovat valmiiksi vanhentuneita jne sekoilua päivityksissä. Viimeisen naulan arkkuun löi tuo vuodenvaihteen päivitys, jossa ei tullut mitään hyvää, kaikki meni huonompaan suuntaan ja alkoi kännykkä sekoilemaan.
 
Pitkään oli itelläkin, ettei tuon 7T Pron Gmail sähköposti ilmoitukset toimineet, mutta nyt viimeisin päivitys ehkä nuo korjasi tai ainakin osasta on tullut nyt ilmoitukset normaalisti.
Seuraava kännykkä ei tule Oneplus olemaan se on varmaa. Tietoturvapäivitykset tulee puolivuotta myöhässä ja ovat valmiiksi vanhentuneita jne sekoilua päivityksissä. Viimeisen naulan arkkuun löi tuo vuodenvaihteen päivitys, jossa ei tullut mitään hyvää, kaikki meni huonompaan suuntaan ja alkoi kännykkä sekoilemaan.

Joo itekkin oon ajatellu vaihtaa johonkin luuriin, joka löytyy "Android Enterprise Recommended"-listalta ja sen myötä varmaankin kokeilen Nokiaa, joka ei olisi koskaan tullut enään nykyisin mieleenkään, jos töiden kautta ei olisi tullut tutksi toi "Android Enterprise Recommended" tägi, jossa näin Kuluttajan-roolissa kiinnostaa se pitkä tukiaika käyttikseen.

Nokiakaan ei oo mikään suora tie onneen. Töissä 1x luuri aiheutti noin joka toinen päivä ongelmia heti hankinnan ja käyttöön oton jälkeen ja se oli juuri Nokia (mallia en muista). Siinä oli joku ihme bugi, että joskus puhelua ei voinut katkaista ollenkaan muutenkuin käynnistämällä puhelin uudelleen (hot-reboot). Se korjaantui päivitysten myötä noin 1kk päästä ja sen jälkeen ei ole tullut raportteja ongelmista kyseisen luurin kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 478
Viestejä
4 425 763
Jäsenet
73 369
Uusin jäsen
MarkkuKangas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom