- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 336
Eli kyseessä perus saamattomuus. Kun itseä ei kiinnosta, niin vika on kaikissa muissa.
En ole vastuussa muiden tuotteiden tai palveluiden laadottomuudesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli kyseessä perus saamattomuus. Kun itseä ei kiinnosta, niin vika on kaikissa muissa.
Olet vastuussa siitä, että et osaa ennakoida tuommoisia perusasioita kuten ruoan riittävyyttä (tai edes ajoissa tilaamista). Siperia opettaa.En ole vastuussa muiden tuotteiden tai palveluiden laadottomuudesta.
Tuota tuntuu olevan liikkeellä vähän joka kaupassa ja palvelussa nykyään. Jos käyt ruokakaupassa ja vilautat kassalla etukorttia niin kyllä sähköpostissa on seuraavana päivänä joku "Kuinka asiointisi sujui kaupassa x?" -viesti. Oli pakko ruveta noita suodattamaan kun alkoi tosiaan tulemaan about joka kaupasta ja melkeinpä joka käynnin jälkeen. Lisäksi en ihan hirveästi ymmärrä mitä noilla kyselyillä oikein aiotaan saada aikaiseksi kun yleensä noissa on ollut vain yksi kysymys per käyntikerta, tyyliin "Millainen käyntikokemuksesi oli 1-10?" tai "Suosittelisitko kaverille 1-10?". Jotain NPS:ääkö nuo tuolla laskevat?Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että kun soitat tai muuten olet yhteydessä johonkin tai tilaat jotain, niin heti aletaan ruinata palautetta tai arvostelua. Tälle yhteisölle voin ihan hyvin arvostella hankintojani, mutta yleensä en muille tahoille ala aikaani käyttää, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä itselleni. Se hyöty voi olla esim. joku alennus etc. arvostelun laatimisesta.
Tuota tuntuu olevan liikkeellä vähän joka kaupassa ja palvelussa nykyään. Jos käyt ruokakaupassa ja vilautat kassalla etukorttia niin kyllä sähköpostissa on seuraavana päivänä joku "Kuinka asiointisi sujui kaupassa x?" -viesti. Oli pakko ruveta noita suodattamaan kun alkoi tosiaan tulemaan about joka kaupasta ja melkeinpä joka käynnin jälkeen. Lisäksi en ihan hirveästi ymmärrä mitä noilla kyselyillä oikein aiotaan saada aikaiseksi kun yleensä noissa on ollut vain yksi kysymys per käyntikerta, tyyliin "Millainen käyntikokemuksesi oli 1-10?" tai "Suosittelisitko kaverille 1-10?". Jotain NPS:ääkö nuo tuolla laskevat?
Joku vihdoin keksinyt miten mitataan luotettavasti hoidon laatua ja vaikuttavuutta eiku![]()
Kyselyn ainoa kysymys. Sinänsä paikassa ei ole valitettavaa, mutta suosittelisinko kaverille että kannattaa käydä...![]()
Kyselyn ainoa kysymys. Sinänsä paikassa ei ole valitettavaa, mutta suosittelisinko kaverille että kannattaa käydä...![]()
Ehkä pelottavinta mitä mulla oli kun ostin Meaterin ja tein safkaa ja hetken päästä kilahti mailiin postia jossa kysyttiin että "oliko juuri tekemäsi naudan ulkofilee hyvää?".Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että kun soitat tai muuten olet yhteydessä johonkin tai tilaat jotain, niin heti aletaan ruinata palautetta tai arvostelua. Tälle yhteisölle voin ihan hyvin arvostella hankintojani, mutta yleensä en muille tahoille ala aikaani käyttää, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä itselleni. Se hyöty voi olla esim. joku alennus etc. arvostelun laatimisesta.
Oliko tuo siis vain sattumaa, vai määritelläänkö tohon meateriin mihin ruokaan se on milloinkin tökättynä? Jos näin, ja se on vieläpä nettiin yhteydessä, niin eihän tuossa mitään kummallista sinänsä ole.Ehkä pelottavinta mitä mulla oli kun ostin Meaterin ja tein safkaa ja hetken päästä kilahti mailiin postia jossa kysyttiin että "oliko juuri tekemäsi naudan ulkofilee hyvää?".
Itseä ärsyttää suunnattomasti se, että kun soitat tai muuten olet yhteydessä johonkin tai tilaat jotain, niin heti aletaan ruinata palautetta tai arvostelua. Tälle yhteisölle voin ihan hyvin arvostella hankintojani, mutta yleensä en muille tahoille ala aikaani käyttää, ellei siitä ole jotain konkreettista hyötyä itselleni. Se hyöty voi olla esim. joku alennus etc. arvostelun laatimisesta.
Määritellään ja pilvitili käytössä.Oliko tuo siis vain sattumaa, vai määritelläänkö tohon meateriin mihin ruokaan se on milloinkin tökättynä? Jos näin, ja se on vieläpä nettiin yhteydessä, niin eihän tuossa mitään kummallista sinänsä ole.
Sitten vielä, jos oikeasti on jotain mihin haluaisi parannusta, niin palautteella ei ole mitään vaikutusta.
Minulla menossa yhden henkilön testi. Kaupasta, jossa käyn, tulee usein palaute sähköposti. Varmaan tusinan olen nyt lähettänyt toivoen kahteen asiaan parannusta. Toimenpidettä, mikä mielestäni vielä parantaisi tämän kaupan palvelua. Mitään ei ole tapahtunut.
Tämä on niin totta! Tilasin Prisman verkkokaupasta Asics Phoenix -juoksulenkkarit. Tiedoissa kerrottiin, että DUOMAX™-teknologia parantaa vakautta, minkä normitapaan ajattelin olevan jonkun yhdentekevän teknologian, minkä tapaisilla ilmauksilla lenkkareita yleisesti mainostetaan. Myöhemmin selvisi, että tämä DUOMAX tarkoittaa askellusvirheellisille juoksijoille tarkoitettua YLIPRONAATIOkorjausta. Normaalisti askeltavalle tällaisten lenkkareiden käyttö aiheuttaa jalkojen kipeytymisen tai jopa vaurioitumisen! Ohessa kuva DUOMAX ylipronaation korjauksesta. Lisäksi kokovalinnassa ei ilmoiteta, ovatko mitat UK/US-standardin mukaiset, mikä tekee valinnasta arpapeliä. Lenkkarit menivät palautukseen.Sitten vielä, jos oikeasti on jotain mihin haluaisi parannusta, niin palautteella ei ole mitään vaikutusta.
Minulla menossa yhden henkilön testi. Kaupasta, jossa käyn, tulee usein palaute sähköposti. Varmaan tusinan olen nyt lähettänyt toivoen kahteen asiaan parannusta. Toimenpidettä, mikä mielestäni vielä parantaisi tämän kaupan palvelua. Mitään ei ole tapahtunut.
Tämä on niin totta! Tilasin Prisman verkkokaupasta Asics Phoenix -juoksulenkkarit. Tiedoissa kerrottiin, että DUOMAX™-teknologia parantaa vakautta, minkä normitapaan ajattelin olevan jonkun yhdentekevän teknologian, minkä tapaisilla ilmauksilla lenkkareita yleisesti mainostetaan. Myöhemmin selvisi, että tämä DUOMAX tarkoittaa askellusvirheellisille juoksijoille tarkoitettua YLIPRONAATIOkorjausta. Normaalisti askeltavalle tällaisten lenkkareiden käyttö aiheuttaa jalkojen kipeytymisen tai jopa vaurioitumisen! Ohessa kuva DUOMAX ylipronaation korjauksesta. Lisäksi kokovalinnassa ei ilmoiteta, ovatko mitat UK/US-standardin mukaiset, mikä tekee valinnasta arpapeliä. Lenkkarit menivät palautukseen.
Laitoin näistä ilmoituksen virheistä palautetta Prismalle. Jo vastauksen saaminen UK/US-ongelmaan kesti tuotevastaavalta ja asiakaspalvelulta viikon. Jos lenkkareiden tiedoissa ei osata kertoa kokoasioita yksiselitteisesti eikä ymmärretä kertoa lenkkareiden olevan askellusongelmista kärsiville, niin tuotevastaava ei kyllä ole ajan tasalla hommiensa perusasioista. Tämänkin kerroin palautteessani. Kuten KiLLPaTRiCKinkin tapauksessa, epäilen kokemuksiini perustuen, ettei Prisma koskaan saa näitä ilmoituksen virheitä korjattua. Lisäksi ei tuotevastaavalta ole kovin järkevää ottaa Asics-valikoiman paremmaksi vaihtoehdoksi vähemmistönä oleville askellusvikaisille tarkoitettuja lenkkareita.
![]()
DUOMAX™
Smooth Your Stride
In conjunction with GUIDANCE TRUSSTIC™ technology, this precisely shaped dual density midsole is positioned to adjust to dynamic motion and provide adaptive stability.
Itse olen noin 20 paria tilannut Asicsin ja Salomonin lenkkareita verkosta, kun tunnen niiden kokopolitiikan. Yksiäkään ei tarvinnut palauttaa ennen tätä Prisman sekoilua. Ostan tietenkin myös kivijalkakaupoista kenkiäni.Itse en lähtisi tilaamaan mitään kenkiä verkkokaupasta ilman että on niitä jalkaan sovittanut jossain muualla.
Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?Auton navigaattoriin oli näköjään tullut uudet kartat jakoon, ja ajatuksena ladata ne valmiiksi muistitikulle asennusta varten. Nyt ei vain mistään löydy 32Gt:n tikkua, isommat eivät toimi autossa ja pienemmille ei kartat mahdu. Yllättäen heti löytyi kyllä noita isompia ja pienempiä, mutta juuri se tarvittava tikku on jälleen kateissa.
Auta armias, jos menee ostamaan uuden tikun, niin heti löytyy tuo nyt kateissa oleva tikku ihan silmien edestä.
Auton järjestelmät on jostakin syystä yllättävän nirso. Eipä ole tosin tullut edes mieleen kokeilla formatoida pienemmäksi. Noh, todennäköisesti se jostakin löytyy sattumalta, ja tietenkin sieltä mistä sitä vähiten osaa odottaa.Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?
Vai eikö sekään toimi?
Heh, mulla oli tänään ihan vastaava ongelma yhden laitteen kanssa, se kun ei hyväksy kuin SD- tai SDHC-kortteja eli maksimissaan 32GB asti. Tietty nurkat on täynnä joko 4GB tai 64GB+ kortteja ja tarvittava tila datalle on noin 5GB. No, pienellä kikkailulla sai yhden sulautetun härvelin muistikortin vaihdettua pienempään ja sai sieltä yhden 8GB kortin tuota varten mutta kyllähän siinä taas meni tunti jos toinenkin kun ensin etsi korttia, keksi mistä sellaisen saa kaapattua ja sitten kikkaili datansiirtoa kortilta toiselle.Auton navigaattoriin oli näköjään tullut uudet kartat jakoon, ja ajatuksena ladata ne valmiiksi muistitikulle asennusta varten. Nyt ei vain mistään löydy 32Gt:n tikkua, isommat eivät toimi autossa ja pienemmille ei kartat mahdu. Yllättäen heti löytyi kyllä noita isompia ja pienempiä, mutta juuri se tarvittava tikku on jälleen kateissa.
Auta armias, jos menee ostamaan uuden tikun, niin heti löytyy tuo nyt kateissa oleva tikku ihan silmien edestä.
USB-tikulla tuo saattaa jopa toimia mutta esim omassa tapauksessa SD (tai oikeasti MicroSD) -korteissa tuntuu olevan ainakin yhteensopivuusongelmia vaikka koittaa huijata laitetta että on tehty vain pienempi partitio kortille.Mut eikös isomman tikun voi formatoida tohon kokoon?
Vai eikö sekään toimi?
Yritin tehdä tulli-ilmoitusta toiminimen nimissä ja homma törmäsi taas mahdottomuuksiin. Ei ole vuosien kuluessa muuttunut tuo paska miksikään. Miksi tämä pitää olla tuommoista kuraa, kun yksityishenkilönä hommassa ei ole mitään hankalaa
![]()
No tänään ei vituta, mutta eilen sitäkin enemmän. Tuttava tuli auttamaan muutossa ja parkkeerasi autonsa vieraspaikalle kuten tontin omistajan ohjeet sanoo eli pelkkä pysäköintikiekko. No siinäpä ensin ihmeteltiin mikäs uus kyltti vieraspaikalle on ruuvvattu jossa on lisämaininta myös pysäköintitunnuksesta. Noh, eipä asiasta ollu tiedotettu mitään joten mentiin pelkän kiekon varassa.
Siinäpä tavaroita kannellessa kateltiin kun ParkkiPaten kiituri kurvaa pihaan ja alkaa kuvata kaverin autoa niin mentiin kyselemään jotta mitäs ihmettä touhuat. Oli niiiin nuiva suhtautuminen kyseisellä parkkipirkolla, että melkein vittuili päin näköä samointein. Koitettiin tiedustella mitä tuo kyseinen pysäköintitunnus kiekon lisäksi tarkottaa niin tiuski vain että kysykää isännöitsijältä että hää tekkee vaan työtään. Siinä meni hetken lässytyksen kuuntelun jälkeen sitten kuppi nurin ja annettiin täyslaidallinen takasin josta parkkipirkko pillastu, käänty kantapäillään ja kaasu pohjassa renkaat vinkuen katos pihasta.
No eipä siinä, seurailtiin tilannetta tavaroiden kantamisen lomassa ja jokainen auto paikalla sakotettiin. Soittelimpa sitten tänään isännöitsijälle jotta mikäs juttu tää oikein on niin sielläpäs olikin tyypit ihan ihmeissään koko asiasta. Eivät olleet kuulletkaan koko kyltistä saatika siitä, että kyseiselle paikalle olis mitään pysäköintitunnuksia edes suunniteltu. Jännästi vain ja ainoastaan ParkkiPate tiesi koko kyltistä. Herättää jälleen kerran ihmetystä miten mielivaltasta kyseisen puljun toiminta on ja miten tuota firmaa ei saaha ruotuun.
Lopputulema oli, että parkkisakot mitätöity ja kyltti revitään irti. Tuli aivan helvetin hyvä fiilis kun isännöitsijä ilmotti asiasta.
Sakotettu 1 - ParkkiPate 0.
Hesarissa oli tänään juttua Parkkipetestä mutta jäi vähän vajaaksi. Nostettiin noita epäkohtia esille mutta koko homma jäi vähän niinkuin kesken, tuossa olisi ollut hyvä paikka korostaa miten paskaa toimintaa koko yksityinen pysäköinninvalvonta ja näiden toiminta on. Siinä kyllä kysyttiin työntekijlöiltä kommenttia että toivottavasti vastataan ja lisäjuttua tulee.
![]()
Pysäköinti | HS selvitti Parkkipate-konsernin taustat
HS selvitti, millainen pelikenttä yksityisen pysäköinninvalvonnan taakse kätkeytyy.www.hs.fi
Allergiat. Voi jeesuksen perse että voi olla paska olokesä on muuten ihmisen parasta aikaa, mutta se alkaa vasta kun koivut lopettaa pahoinpitelyn
Elämänlaatua on turha laskea kun oireita helpottamaan löytyy lääkkeitä.Allergiat. Voi jeesuksen perse että voi olla paska olokesä on muuten ihmisen parasta aikaa, mutta se alkaa vasta kun koivut lopettaa pahoinpitelyn
Elämänlaatua on turha laskea kun oireita helpottamaan löytyy lääkkeitä.
Eipä nuo vaan kaikilla toimi. Nimimerkillä vierestä katselen ku yks popsii pilleriä ja käyttää sumutetta ja silti kuulostaa ja näyttää ihan flunssaselta varsinki jos ulkona käväsee vähäänkää. Tokihan tuhansia euroja laittamalla voi sit siedätyshoitoa harkita.Elämänlaatua on turha laskea kun oireita helpottamaan löytyy lääkkeitä.
Itsellä vähän sama vika, aiemmin on ihan halpismallin apteekin käsikauppatuotteet riittäneet mutta esim tänä vuonna tuntuu ettei oikein teho riitä. Lievittää kyllä oireita eli ei ole ihan toivoton olo mutta ehkäpä pitää seuraavalla kerralla katsella jos löytyisi jotain toista allergialääkettä (tai siis vaikuttavaa ainesosaa). Taitaa vaan toisella vaikuttavalla aineella olevat vaan olla vähintäänkin tuplahintaisia.Näitähän on käytössä, pitää vaan varmaan seuraavaksi kokeilla taas jotain toista jos toimis paremmin
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle. Tässä vaiheessa onneksi vielä puoliunissa etten käskenyt painumaan helvettiin siitä blokkaamasta muita.
Tämä rouva/täti seisoa hihnan päässä kahden ostoksensa kanssa ja edellisellä oli yksi ostos siellä hihnalla. En olisi saanut omia ostoksia sinne hihnalle tönimättä.Itsekin kyllä noudatan tuota koronahajurakoa edelleen ja en ymmärrä mikä ongelma tuossa on... Ilmeisesti se että, et pystynyt laittamaan omia ostoksiasi hihnalle 10-30sek. aikaisemmin? Se kassan läpiveto on siltikin rajallinen, se kassan hihna siirtää yleensä ne ostokset näin vuonna 2023 kassahenkilön käsiteltäväksi automaattisesti kun edellisen shoppailijan viimeinen ostos on kadonnut hihnalta ja joka tapahtuu jo ennenkuin edellinen shoppailija on edes löytänyt missä se lompakko/kortti on.
Ja, jos se hihna on tyhjää täynnä, sekä tuntuu et edellä oleva haaveilee, niin (jos hihna on oikealla puolella) vasemmalla kädellä nostan ensimmäisen ostokseni hihnalle edellä olevan asiakkaan eteen ja pyydän samalla anteeksi, jos käteni osuu häneen. Tuolla tavalla kertaakaan kukaan ei ole suuttunut, tai edes sanonut mitään, tai muilkaissu pahasti. Lähinnä pikainen vilkaisu minuun, kassan hihnaan ja välitön liikahtaminen eteenpäin, että saan lisää tilaa jatkaa ostoksien lastaamista hihnalle.
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle. Tässä vaiheessa onneksi vielä puoliunissa etten käskenyt painumaan helvettiin siitä blokkaamasta muita.
Tämä rouva/täti seisoa hihnan päässä kahden ostoksensa kanssa ja edellisellä oli yksi ostos siellä hihnalla. En olisi saanut omia ostoksia sinne hihnalle tönimättä.
Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Toimin kuten normaalit ihmiset kassalla. Näitä on n. 95%. Sitten on nämä 5% joilla ei ole käytöstapoja tai ymmärrystä miten toimitaan siellä jossa on muitakin ihmisiä.Mikä helvetin tarve on päästä blokkaamaan tarkoituksella muiden ihmisten toimintaa? Siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Toimin kuten normaalit ihmiset kassalla. Näitä on n. 95%. Sitten on nämä 5% joilla ei ole käytöstapoja tai ymmärrystä miten toimitaan siellä jossa on muitakin ihmisiä.
Ei se ole mitään "eskalointia". Menen itse sinne hihnalle vasta sitten, kun edellinen on saanut oman hommansa siihen vaiheeseen että menee pakkaamaan tai maksamaan. Ei siinä kassa hidastu. Jos joku on oikeasti siellä tukkona, sitten sanon hänelle että voisiko päästää muutkin.Eli normaali ihminen toimii sun mielestä eskaloimalla pientä asiaa? Jooooo-o... Pelottaa kuvitella minkälaisissa piireissä sä pyörit...
Niin, eli seistään mielenosoituksellestiseesti siellä kassan päässä ennen kuin päästetään seuraava siihen hihnalle? Vaikka olisi kymmenen ihmisen jono takana? Onko nämä ihmiset ihan syntyjään kusipäitä vai pitääkö tuota harjoitella?Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Mitä haittaa siitä on että pääsen latomaan ostokseni hihnalle toisen maksaessa omiaan? Se, että jäädään seisomaan tiskin päähän estäen toisten asioinnin oli se vitutuksen aihe.Aina kun kaltaisesi perseeseen liimautuja ilmaantuu jonossa taakse, pistän totaaliblokin ja mulkoilen vihaisesti. Mikä helvetin tarve on päästä laittamaan ostokset puoli minuuttia aiemmin hihnalle, kun siitä ei ole mitään etua kenellekään, vain haittaa.
Mitä haittaa siitä on että pääsen latomaan ostokseni hihnalle toisen maksaessa omiaan? Se, että jäädään seisomaan tiskin päähän estäen toisten asioinnin oli se vitutuksen aihe.
Niin, eli seistään mielenosoituksellestiseesti siellä kassan päässä ennen kuin päästetään seuraava siihen hihnalle? Vaikka olisi kymmenen ihmisen jono takana? Onko nämä ihmiset ihan syntyjään kusipäitä vai pitääkö tuota harjoitella?
Ei siitä olekaan, ja kukaan en ole tällaista väittänyt. Minä en estä kenenkään asiointia, eikä kassa hidastu koskaan minun takiani, se riippuu aina kassahenkilön kapasiteetista.
Se, että joku haiseva urpo tulee tökimään kärryllään ja tunkemaan ostoksiaan kassalle tulemalla edellisen asiakkaan iholle, on täysin turhaa ja vituttavaa. Kyllä muiden ihmisten seassa pitäisi osata edes alkeelliset käytöstavat.
Tässä demonstraatio jostain random videosta: 3-6 metrin välit, ja ainoa pullonkaula on kassan täti. Ei tarvita edes välikapuloita. Tämä sama pätee myös Lidlissä, jossa kassan nopeus on 2-3 kertaa nopeampi.
Yksi kassa auki, edellä oleva tantta jätti kahden metrin välin edellä olevaan jottei mitenkään saa omia ostoksia lapattua hihnalle.