Pesukone rikki. Tämä ei vielä ole suurin vitutus vaan se, että sen korjaus tuntuu kestävän aivan hiton kauan. Ilmoitin 11.7 valmistajalle, joka hienosti laittoi huoltolähetettä korjausfirmaan. Eli heidän toimintaan olen tyytyväinen, mutta tuo korjausfirma vituttaa. Olen sinne soitellut jo kahdesti ja vieläkään ei konetta ole korjattu. Nyt tuli tekstaria, että korjausaika kotona olisi 2.8 klo 9 aamulla ja, että hyväksynkö. Vastasin samantien, että en. Tuli uusi aika 3.8 aivan kuin vittuiluna.
Soitin samantien valmistajalle, joka lupasi ottaa yhteyttä huoltoon, että saisivat huollon nopeammin. Vielä ei ole kuulunut mitään, ja jos ei tuota nopeammin huoltoa saa niin vaadin uuden koneen tai kaupan purun. Kohtuullinen huoltoaika on 2 viikkoa, ja pesukoneissa se on vain päiviä (varsinkin lapsiperheen kohdalla). Nyrkkipyykki alkaa vituttaa. Ja toki jos vielä alkaa vituttamaan niin alan kuskaamaan pyykit pesulaan ja lasku myyjälle.
"
Vaatimus kahden viikon korjausajasta pohjautuu Kuluttajavalituslautakunnan ratkaisukäytäntöön.
Jos korjaus kestää ja kestää, Kivimaa kannustaa kuluttajaa vaatimaan myyjältä, että laite korvataan uudella ja virheettömällä. Jos myyjä ei suostu, kannattaa soittaa oman kunnan kuluttajaneuvojalle.
- Tilanne ratkeaa yleensä viimeistään silloin, kun kuluttajaneuvoja ottaa yhteyttä liikkeeseen.
Laitteen vaihtamisen lisäksi kyseeseen voi tulla kaupan purkaminen. Joskus myyjä on myös joutunut korvaamaan esimerkiksi pesulalaskuja asiakkaalle, jonka pesukone on hajonnut.
"