Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Harmi kun on hieman viileitä päiviä, tuon kanssa olisi ollut tyylikästä kävellä ulkona ilman paitaa :think: Ketähän varten nuo "ÄLÄ OTA POIS" teipit on :D
Mulla ei lue mitään, mutta otin peilin kautta kuvan noista tarralapuista ja pelkästään oikealla puolella selkää niitä on 35kpl ja vasemmalla puolella vielä vähän enemmän :vihellys:

Omakanta -palveluun oli kirjattu: Epikutaanitestien perussarja, säilytesarja, hoitoainesarja.

Varmaan nyt pari-kolmeviikkoa on vituttanut niin suunnattomasti! Tiedättekö te tuntee, kun vituttaa koska vituttaa! En pääse tästä saatana yli, koska en voi purkaa tätä mihinkään, vaikka oikeasti voisin (todennäköisesti). Oikeasti todella säälittävää tämä, muttakun asun yksin ja käyn töissä asiakaspalvelu työssä, niin keinot käy vähiin!
Ensin menen päiväksi nuolemaan asiakkaiden perseitä, ja sekään ei vittu riitä! Taas on joku luomu pinaattilätty loppu, ja juuri se missä on puolukkahillo mukana, niin ne muut luomu pinaattilätyt ei kelpaa. Tilannehan ei lopu tähän, koska minun täytyy seistä siinä kuuntelemassa kuinka vaikeaa ja yksinäistä näillä "olen parempi kuin sinä" idiooteilla on. VITTUSAATANA!?!?!

Sitten mä menen kotiin, ja pelaan jotain fps peliä -_-
Voisiko joku nyt vaikka vittuilla mulle? Antaa tulla, auttaisi suuresti kun joku antaisi tulla oikeen kunnolla, eikä vaan työkaverit lässytä kaikkia päiviä!

Tiedän tuon tunteen, sitä tuntee itsensä jopa "vaaralliseksi" muille, kun on pakko käppäillä kaupungissa niin tekee mieli tirvaista jokaista älykääpiö vastaantulijaa nenään, itsellä tuo tilanne nollautuu nukkumisella.
Aspassa ollessa on todellakin haastavaa jos joku oikein alkaa piilovattuilee niin pidä siinä sitten pokkaa "anteeksi että olen olemassa" :(

Paras tapa nollata asiakaspalvelutyön vitutus on haistattaa raakasti vitut päin naamaa muutaman kerran ja sitten ansiosidonnaiselle eheytymään.

Tupakanpolttajat. Tupakansavuun verrattuna esim. sianpaska haisee ruusuille. Pitäis lailla kieltää tommonen toisten hengitysilman pilaaminen. Tai ainakin vähintään 1000% haittavero tupakalle. Naapurustossa about joka toinen polttaa, ei voi kesällä pitää ikkunoita auki, kun jatkuvasti pihalla leijailee tupakankäry.

Tai sais nikotiiniriippuvaiset laittaa aineet suoraan piikillä suoneen niin kuin kovempien aineiden käyttäjät, ei aiheuttais haittaa muille.

Tupakanpolttajat. Tupakansavuun verrattuna esim. sianpaska haisee ruusuille. Pitäis lailla kieltää tommonen toisten hengitysilman pilaaminen. Tai ainakin vähintään 1000% haittavero tupakalle. Naapurustossa about joka toinen polttaa, ei voi kesällä pitää ikkunoita auki, kun jatkuvasti pihalla leijailee tupakankäry.

Tai sais nikotiiniriippuvaiset laittaa aineet suoraan piikillä suoneen niin kuin kovempien aineiden käyttäjät, ei aiheuttais haittaa muille.

Vihdoinkin joku samaa mieltä :D Se helvetin tunne kun edessä kävelevä polttaa tupakkansa loppuun ja rupeaa räkimään räkälimppejänsä ympäri katua

Itse en tupakoi mutta olen koko elämäni henkittänyt tupakansavua kiitos äitimuorin joka polttaa sisällä. Kiva kun koneen ropellitkin ovat jossakin nikotiini pölyssä joka ei lähde edes kirveellä.
Mielenkiinnolla odotan sitä kun muutan omilleni ja rupean saamaan vieroitusoireita :dead:

Itse en tupakoi mutta olen koko elämäni henkittänyt tupakansavua kiitos äitimuorin joka polttaa sisällä. Kiva kun koneen ropellitkin ovat jossakin nikotiini pölyssä joka ei lähde edes kirveellä.
Mielenkiinnolla odotan sitä kun muutan omilleni ja rupean saamaan vieroitusoireita :dead:
oliskohan joko ihan pölyä tai nokea(nämä lähtee kyllä irti niistä koneen tuulettimista) mitä tulee autoista,voimaloiden savupiipuista yms esim kaupungissa?.En ole ikinä nähnyt tätä sun "nikotiiinipölyä joka ei lähde kirvelläkään" tuulettimissa ja tietokoneita on tullut räplättyä >20v.Selitä nyt vielä että valkoisten paitojen tummuminen kaupungissa johtuu tupakansavusta kun kuivaat niitä ulkona.:D

Vähän asian vierestä. Pari viikkoa olen ite ollu nyt polttamatta ja en voi kuin yhtyä tähän. En aikaisemmin "tajunnut" miten pahalta tuo savu haisee.

Vähän asian vierestä. Pari viikkoa olen ite ollu nyt polttamatta ja en voi kuin yhtyä tähän. En aikaisemmin "tajunnut" miten pahalta tuo savu haisee.
Olet kai myös huomannut kuinka pahalta muut ihmiset(ja niiden dödöt) sekä autojen pakokaasut yms haisee?.:D

Lähinnä tervaa, ja osittain nikotiinia, pääosin tervaa mikä imeytyy vähän jokapaikkaan. Yksi tuttu baarinpitäjä aikoinaan kun baareissa sai polttaa sisällä, kertoili ettei mitään kalliita musavehkeitä kannata ostaa siihen luolaan missä ilmanvaihto on luokkaa olematon, laitteet hajoaa muutaman vuoden sisään.

Lähinnä tervaa, ja osittain nikotiinia, pääosin tervaa mikä imeytyy vähän jokapaikkaan. Yksi tuttu baarinpitäjä aikoinaan kun baareissa sai polttaa sisällä, kertoili ettei mitään kalliita musavehkeitä kannata ostaa siihen luolaan missä ilmanvaihto on luokkaa olematon, laitteet hajoaa muutaman vuoden sisään.
meinaat että terva jotenkin hajoittaa elektronisia laitteita?.Menee liittimien väliin ja estää sähkönkulun piireissä?.:rofl::kahvi:

Sä et selvästikään ole koskaan nähnyt sisällä tupakoivan korsteenin konetta... Kyllä, se on myös pölyä yms. mitä paskaa ilmassa liikkuu, mutta niin vaan se jää kiinni oikein kunnolla sen tupakan sisältämien aineiden takia.

Sä et selvästikään ole koskaan nähnyt sisällä tupakoivan korsteenin konetta... Kyllä, se on myös pölyä yms. mitä paskaa ilmassa liikkuu, mutta niin vaan se jää kiinni oikein kunnolla sen tupakan sisältämien aineiden takia.
:D

Tupakoin ulkona, mulla on lasipurkki joka on ollut käytössä ikuisuuden. Peltikansi mikä siinä on, on sisäpuolelta aivan tervan peitossa, ja varmaan muutakin jos sitä alkaisi oikein analysoimaan.
Autossakaan en polta, mutta kun välillä on ostettu tupakoituja autoja, niin sitä paskaa kun alkaa hinkkaamaan ikkunoista ja pinnoista pois, rätti muuttuu rusehtavan mustaksi.
Itse hajulle ei oikein voi muuta kun otsonoida, jos oikein paha on.

Tai kämppä missä on tupakoitu vuosikymmenet, siinä on omat haasteensa, googlesta löytyy...:smoke:

Menee ooteksi taas.

oliskohan joko ihan pölyä tai nokea(nämä lähtee kyllä irti niistä koneen tuulettimista) mitä tulee autoista,voimaloiden savupiipuista yms esim kaupungissa?.En ole ikinä nähnyt tätä sun "nikotiiinipölyä joka ei lähde kirvelläkään" tuulettimissa ja tietokoneita on tullut räplättyä >20v.Selitä nyt vielä että valkoisten paitojen tummuminen kaupungissa johtuu tupakansavusta kun kuivaat niitä ulkona.:D

Nykyisen asunnon entinen asukki oli tupakoitsija.
Parvekkeen lasit möhnän peitossa eikä tuloilma venttiilikään ollut mikään kaunis.

Otetaan vaikka joku suht rento 140mm 1000rpm pröpeli á la ~70CFM -30% eli noin 50CFM tai ~85m3/h. 2.5x3x5m huone on 37.5m3
Kyllä sitä paskaa ja tervamöhnää vaan kertyy sinne koneen sisälle ja tuulettimen lapoihin kun läpi virtaa helposti parin huoneen verran ilmaa tunnissa.
Sekotetaan siihen ilmassa leijaileva pöly yms partikkelit mitkä normaalistikin haluaa tarttua koneen sisällä milloin mihinkin. Ihana cocktail ja vielä vittumaisempi (yrittää) puhdistaa.

Nykyisen asunnon entinen asukki oli tupakoitsija.
Parvekkeen lasit möhnän peitossa eikä tuloilma venttiilikään ollut mikään kaunis.

Otetaan vaikka joku suht rento 140mm 1000rpm pröpeli á la ~70CFM -30% eli noin 50CFM tai ~85m3/h. 2.5x3x5m huone on 37.5m3
Kyllä sitä paskaa ja tervamöhnää vaan kertyy sinne koneen sisälle ja tuulettimen lapoihin kun läpi virtaa helposti parin huoneen verran ilmaa tunnissa.
Sekotetaan siihen ilmassa leijaileva pöly yms partikkelit mitkä normaalistikin haluaa tarttua koneen sisällä milloin mihinkin. Ihana cocktail ja vielä vittumaisempi (yrittää) puhdistaa.
olet juuri muuttanut ensimmäiseen asuntoon?.Ne paskavanat ilmestyy sinne vaikka asukas ei tupakoisi ja parvekelasit nyt menee aivan varmasti paskaseksi varsinkin jos asut helsingissä.Mulla muuten pitäisi olla teidän kuvailema tietokone.. :D:D:D

/offtopic
itse huomannut että ainoa mikä haittaa konetta on pöly(varsinkin jos kämpässä on mattoja) sekä kissan/koiran karvat eli pölyä voi kerääntyä aivan liikaa kotelon/powerin sisään ja karvat/pöly taas voi tukkia tuulettimet.Pölyiset tuulettimet myöskin siirtävät ilmaa vähemmän joka johtaa siihen että prossu/gpu voi ylikuumeta.Poweri kannattaa myöskin putsata pölystä ettei se hieno pöly siellä sisällä aiheuta mitään tulipalovaaraa.cd/dvd/br soittimet ei myöskään tykkää yhtään pölyisestä ympäristöstä.

ps
Melko varmasti ikkunat vuotaa(tai korvausilma on tullut esim oven kautta/muista raoista tms) eli siellä on kulmissa paskavanat joten se paskanen ilma on tullut ulkoa ja mennyt kämpän kautta niihin imeviin venttiileihin.:)

Viimeksi muokattu:
Itse joskus lopetin champixin voimalla ja tuli huomattua sama. Haisi vielä pitkälle. Voi olla että tuo lääkitys hieman vaikutti, sillä parin viikon jälkeen meni ohi. Nykyään ei siis enää haise pahalle, eikä se kyllä häirinnyt ennen tupakointiakaan. Tosin vaikka itse savu ei häiritse, niin henkilöt jotka on just imassu röökin ei kyllä kauhean miellyttävän hajuisia ole. Oma ryhmänsä on henkilöt jotka kylpee tuhkakupeissa. Tällaisia ukkoja tulee joskus kaupassa samaan jonoon ja oksu meinaa lentää.

Varmaan jotain tervaa tai vastaavaa tarttuu pintoihin ja sitten siihen töhnään sekoittuu normaalia pölyä. Ei enää jäähdytys toimi kuten on suunniteltu alunperin? Esim tuulettimen lapoihin tarttuu töhnää ja jäähdytyssiili tukkeentuu kokonaan "pölystä"?

Leikksasin sit puolet oikean käden etusormen kynnestä, iltapalaa valmiistaessa. Onneksi sentään omistan terävät veitset, niin tulee hienot ja helppohoitoiset haavat.. ;) Jos jotain positiivista tästäkin pitäisi kaivaa. Sormi kyl on tavallaan käyttökelvoton kun se on paketissa. Sormi kuitenki taipuu ja tunto tallella, ei mitää hätää siis. Voileipäkakun viimeistelyyn siis :P

Leikksasin sit puolet oikean käden etusormen kynnestä, iltapalaa valmiistaessa. Onneksi sentään omistan terävät veitset, niin tulee hienot ja helppohoitoiset haavat.. ;) Jos jotain positiivista tästäkin pitäisi kaivaa. Sormi kyl on tavallaan käyttökelvoton kun se on paketissa. Sormi kuitenki taipuu ja tunto tallella, ei mitää hätää siis. Voileipäkakun viimeistelyyn siis :p
Sulla on väärä asenne. Tän pitäis kuulua "hyvä päivä" säikeeseen, koska leikkasit sormees, mutta kuitenkin saat homat hoidettua vaikka sormi paketissa :)

Sulla on väärä asenne. Tän pitäis kuulua "hyvä päivä" säikeeseen, koska leikkasit sormees, mutta kuitenkin saat homat hoidettua vaikka sormi paketissa :)

Heh,no joo oikeassahan olet kun sen noin päin ajattelee. Hiemanhan tuo paketoitu sormi hankaloittaa askareita, muttei kyllä mitenkään estä. Tuuriahan tässäkin mukana oli, pahemminkin olisi voinut käydä. Oli ne nuori hoitsu ja lääkäri btw varmaan enemmän kauhusteneita tilanteesta kuin minä itse kun paketoimassa sormeni kävin. Jotenki kalpeita, osittain sanattomiakin ja pohtivia että mitä nyt oikeasti pitäisi tehdä :D

Onhan toi nyt ihan selvä asia että se tupakkapaska kertyy pinnoille, ja se sitten kerää puoleensa lisää paskaa ja pölyä.

Sillon kun rafloissa kiellettiin tupakointi niin loppui aika pian useammaltakin huoltofirmalta hommat kun vehkeitä ei tarvinnut enää putsata jatkuvalla syötöllä sisuskaluja myöten.

Tietokoneessa lieveilmiöitä saattaa olla esimerkiksi tuo lämmönjohtavuuden seutu, joka kärsii kun siili on täynnä paskaa.
No eipä ainakaan omissa koneissa ole tota sun "tupakkapaskaa" vaan pelkkää pölyä/hiuksia yms.Kai mä en sitten polta tarpeeksi tai jotain kun mitään "tervaa" ei tonne tunnut kertyvän.. :kahvi:

/edit
Jos asuu helsingin keskustassa tai lähistöllä niin se paska mitä sinne koneen sisään kertyy(kuten myös ikkunoihin,ikkunalaudoille yms) tulee kaduilta,liikenteestä ja voimaloiden savupiipuista(ja hiilikasoista),ei tupakasta.

Viimeksi muokattu:
Just oli lehdessä että sisällä tupakoineen kämpän remppa n.15 000€.
Koska joudutaan uusimaan kaappien ovet ja vetää pahimmassa tapauksessa muovimatto hitoilleen ja uusi tilalle, sillä pesut eivät auta.
Seinäthän ovatkin sitten tosi siistissä kunnossa, heittää leivän seinään niin siinä se terva-törkyssä pysyy kätevästi kiinni :D

Kerran kävin kaverilla joka höyrystää vakiona sisällä, sen käynnin jälkeen meni kaikki vaatteet pesuun, niin hyvin tarttui tupakan savu että :(

"En nyt halua lähteä ajamaan pyörällä 120km maantielle. Näköjään sadettakin luvassa, katon jos pääsis sinne toisella tapaa"
"NO ELÄ SITTEN LÄHE"

Ei vittu näitä ihmisiä.

Edit: Osa perheestä yrittää väkisin repiä jokainen eri suuntaan ja sitten suuttuu kun en lähde rakettina välittömästi paikalle. Eikö se perkele ole tarpeeksi että pääsen jokaista näkemään edes hetkellisesti kun ovat nyt kaikki (kerran-pari vuodessa) suunnilleen samalla paikkakunnalla. Vanhemmat siis eronneet ja osa sisaruksista vierailemassa äitin luona, osa isän luona.

Viimeksi muokattu:
Huomasinpa nyt kaiken tapahtuneen jälkeen, että olisin voinut tarjota sokeria tai makeutusainetta siihen kahviin, vaikkei maitoa tai kermaa ollut jääkaapissa saatavilla. Tarjosin kahvit, sellaisena kuin itse ne nautin ja jäi totaalisen huomiotta, että se voi olla raakana kitkerää, jos ei ole koskaan laihduttanut ja oppinut raaan kahvin makuun. Vittu kanssani...

Kerran kävin kaverilla joka höyrystää vakiona sisällä, sen käynnin jälkeen meni kaikki vaatteet pesuun, niin hyvin tarttui tupakan savu että :(
Ei höyrystä kyllä pitäisi tarttua mitään hajuja vaatteisiin tai muuhunkaan? Korjaa toki, jos väärässä, mutta kaveri höyrystää 24/7 kotonaan ja en ole kyllä huomannut mitään ihmeellistä kun siellä käynyt.

Ei höyrystä kyllä pitäisi tarttua mitään hajuja vaatteisiin tai muuhunkaan? Korjaa toki, jos väärässä, mutta kaveri höyrystää 24/7 kotonaan ja en ole kyllä huomannut mitään ihmeellistä kun siellä käynyt.

Tarkoitin heikkona slangina; tupakoi sisällä jatkuvasti ja seinillä on karmeat hajut ja koko kämpässä :)

Hiukan vituttaa tämä unelmahöttö, jota alettiin taas Turkua seuraavana päivänä tuputtaa. "Suvaitkaa suvaitkaa, ei saa antaa pelolle valtaa, muuten terroristit ovat voittaneet". Vittu ketä kiinnostaa tuo vajukkimantra. Ja kuinka halpoja suomalaisten henget näille päättäjämulkuille on, kehdataan jatkaa tämän saman paskan hokemista, kiitellään reippautta ja Eurostoliiton johtajat kilvan ottavat osaa.

Kyllä siitä jää. Semmonen rasvakerros. Ja ikkunat saattaa vetää huuruun (rasvaan). Ainakin VG:tä käyttäessä. Mutta ei se kyllä haise ja lähtee ihan kostealla rätillä pois. Niin ne tuolla sähkötupakkifoorumilla osa pelkää että saattaa hajottaa koneen komponenttejakin jos koneen vieressä höyryää (jollonka kone imasee höyryt sisään). Niinkuin varmaan tiiät niin osa vehkeistä on kunnon jumalhöyrylaitteita jollonka sitä höyryäkin riittää. Autossa myös vetää tuulilasin huuruun jos paljon höyryää.

Ihan perinteinen (mies)flunssa. Ottaisin potemisen kannalta jos ei olisi jälikasvua. Siinä herkässä iässä molemmat jolloin toiminnan tulee olla jossain tasolla ohjattua etteivät karkaa toistensa kimppuun.

Koirakin kaipaa liikuntaa joten menee nuo siinä samalla mutta...olisi se ylellisyyttä olla vaan sairas (fyysesti siis). Hyvänä puolena menin eilen aikaisin nukkumaan ja vedin aamustakin pitkään lonkkaa kun netflix koukutti kaksikon.

Joo et ilmeisesti "polta vain tarpeeksi". ~13vuotta sitten vielä tuli poltettua kämpässä sisällä, ja hyi vittu sitä paskan määrää mikä kerääntyi koneen,vhs-nauhurin,telkkarin, jne. sisälle. Paikkakunta oli silloin vielä n. 10000 asukkaan pikkukylä. Vieläkin haistaa sen sen paskan kun kerran vuodessa siirtelee vhs:ltä digiin, hyi helvetti. kahdeksan vuotta asuin Konalassa kehä1:sen vieressä, eikä samaa paskaa kertynyt elektroniikkaan. Ei nykyisin tarvitse pahemmin tietokoneenkaan tuulettimia/suodattimia putsata.

Edit: Siis hyi helvetti. Sitä paskaa oli ihan joka paikassa. Vanhan putkitelkkarin joskus kaivoin häkkivarastosta, jossa se oli ollu ~5vuotta. Se vitun tupakan haju tuli heti kun laatikon aukaisi. YÖÖKKKK... Edelleen poltan röökiä, mutta en kämpässä sisällä. Sitä paskaa en enää halua joka vtun paikkaan.

Edit2: Työkseni joskus korjasin telkkareita ym. kodinelektroniikkaa. Vaikka tupakkaa poltankin, niin sen haistaa/näkee elektroniikasta ketkä polttaa sisällä.
sun mielestä normaali pöly tulee tupakasta?.Tuhkiksen tuhkat on sitten erikseen.

Hiukan vituttaa tämä unelmahöttö, jota alettiin taas Turkua seuraavana päivänä tuputtaa. "Suvaitkaa suvaitkaa, ei saa antaa pelolle valtaa, muuten terroristit ovat voittaneet". Vittu ketä kiinnostaa tuo vajukkimantra. Ja kuinka halpoja suomalaisten henget näille päättäjämulkuille on, kehdataan jatkaa tämän saman paskan hokemista, kiitellään reippautta ja Eurostoliiton johtajat kilvan ottavat osaa.

Eliitin ajatukset ovat samoja kuin Stalinin, että katsellaan uhreja statistiikkana. Se ideologia mitä ajavat kuin käärmettä pyssyyn niin siitä saavat suuret rahalliset korvaukset/palkintovirat, kun jatkavat kansan kusettamista kuin mitkäkin sosiopaatit. Olen aivan varma, jos Schaumannin kaltainen kävisi noita vähän napsuttelemassa niin sillä sanomalla on enemmän vaikutusta kuin kusetusvaaleilla.

Vituttaa koska: yksin yövuorossa, ehtii ajatella liikaa.. Ikää nyt 36, pari lasta , vaimo, varsin mieluinen työ.

Välillä vaan iskee raskas olo, tulee ajatuksia tyyliin : tässäkö tämä nyt oli, olenko jo vanha paska, eikö mitään jännää enää tapahdu ? jne.. Kai tää on jotain helvetin ikäkriisiä, baariin tekis mieli. Mut tiedä toisko se onnea, edellisestä kunnon reissusta yli vuosi.

Tuntuu välillä että olen ainut ihminen mailmassa joka murehtii ikääntymistä tai nuoruuden (?) loppumista..

Vituttaa koska: yksin yövuorossa, ehtii ajatella liikaa.. Ikää nyt 36, pari lasta , vaimo, varsin mieluinen työ.

Välillä vaan iskee raskas olo, tulee ajatuksia tyyliin : tässäkö tämä nyt oli, olenko jo vanha paska, eikö mitään jännää enää tapahdu ? jne.. Kai tää on jotain helvetin ikäkriisiä, baariin tekis mieli. Mut tiedä toisko se onnea, edellisestä kunnon reissusta yli vuosi.

Tuntuu välillä että olen ainut ihminen mailmassa joka murehtii ikääntymistä tai nuoruuden (?) loppumista..
Ainut, niinkö luulet? :think:
Monet funtsii samoja juttuja, toisia vituttaa työ, vaimo jättänyt eikä tietoa missä lapset, helevetisti velkaa asunnosta ja autoista yms. ja on jo 37v ja kauhea kankkunen edellisen illan baariseikkailusta....? :nb:
-Että ihan hyvinhän sulla menee ei tarvitse murehtia, leuka ylös, selkä suoraksi ja eteenpäin sano mummokin hangessa.... :kahvi:

Ainut, niinkö luulet? :think:
Monet funtsii samoja juttuja, toisia vituttaa työ, vaimo jättänyt eikä tietoa missä lapset, helevetisti velkaa asunnosta ja autoista yms. ja on jo 37v ja kauhea kankkunen edellisen illan baariseikkailusta....? :nb:
-Että ihan hyvinhän sulla menee ei tarvitse murehtia, leuka ylös, selkä suoraksi ja eteenpäin sano mummokin hangessa.... :kahvi:

Tiedän kyl että on muitakin, ei vaan nykyään ole oikein hirveästi kavereita kelle puhua asioista. Elämä ja työt vetäneet kaikki eri paikkakunnille. Samoin sitten kun muksuja tullu itselle niin ne muksuttomat tuttavat kaikonneet..eri harrastukset jne..

Lisätääs vielä että mielenterveys alalla töissä niin kaikkea skeidaa kuulee ja näkee. Elämäntarinoita monenlaisia ja sitten kun alkaa yöntunteina pohtia omaa...niin.. :D

Onneksi on edes internet :p

Joo periksi ei tule annettua, sitkeyttä riittää yhä. Onneksi.

Miten Facebookit, Tinderit, Instagrammit, Ask.Fmt ja vastaavat epäkäytettävät mainosspämmiaplikaatiot ovat niin suosittuja? Nykypäivän snäppääjä-sukupolven on koostuttava pääosin itsenäiseen ajatteluun kykenemättömistä idiooteista. Huomaahan sen jo kadullakin.

Jos näet sauman toteuttaa vastaavia palveluita käyttömaksullisina tai ilmaisina ilman mainosspämmiä niin antaa mennä vaan.

Kannatta pitää mielessä se viisaus että jos et maksa palvelusta, olet luultavasti kauppatavaraa itse.

Katohan. Sulle on tullu neljänkympin kriisi.
Itte olen vähän vanhempi kuin sinä, ja onneks itelle ei ole moista tullut. Varmasti johtuu siitä että ei ole koskaan ollu juuri mitään suuria tavoitteita mihin pyrkiä.
Tai no, olishan se kiva saada oma talo eikä asua näin lähempänä neljääkymppiä jossain kerrostalossa itsemurhakaksiossa.
Rahaa ei ole koskaan ollut liikaa joten ei tarvii paljon miettiä että voisko elämällä tehdä muutakiin kuin maksella asuntolainaa ja laskuja.
Lapsia ei ole enkä niitä halua joten ei ole suurta stressiä sinnekkään suuntaan.
Autot ei kiinnosta sen enempää kuin että se vie mut paikasta toiseen.

Kyllähän tää elämä aika paikallaan junnaamista tuntuu olevan kun arki koostuu lähinnä seuraavaa palkkapäivää vartoessa. Olishan se mukava vaikka matkustella sun muuta mukavaa mutta nyt kävi näin. Oma kämppä maksettu piirun ennen eläkkeelle sirtymistä joten ei helpostusta ole odotettavissa.
No, ehkä se sitten helpottaa ku uurnaan pääsee.

Ja eikö tää mun juttu ole juuri ikäkriisi? No ei ole koska samat ajatukset on ollu päällä siitä lähtien kun työelämän aloitin yli 20v sitte.

Pari hammaslääkärikäyntiä, >300€. Joo, hyvähän hampaat on hoitaa kuntoon, mutta vituttaa silti kun sille rahalle ois muutakin käyttöä nyt.

Kävin tuossa vähän aikaa sitten hammaslääkärissä kerran ja katsoivat hampaita sen 5 minuuttia ja kehotti ostamaan herkille hampaille olevaa hammastahnaa. Laskukin tuli jo niin yli 30€.
Tulee niin yllätyksenä, kun reiätön hammas vihloo ihmeen kivuliaasti.

Tiedän kyl että on muitakin, ei vaan nykyään ole oikein hirveästi kavereita kelle puhua asioista. Elämä ja työt vetäneet kaikki eri paikkakunnille. Samoin sitten kun muksuja tullu itselle niin ne muksuttomat tuttavat kaikonneet..eri harrastukset jne..

Lisätääs vielä että mielenterveys alalla töissä niin kaikkea skeidaa kuulee ja näkee. Elämäntarinoita monenlaisia ja sitten kun alkaa yöntunteina pohtia omaa...niin.. :D

Onneksi on edes internet :p

Joo periksi ei tule annettua, sitkeyttä riittää yhä. Onneksi.
Eihän tuo ikä ole vielä mitään luultavasti :) Eikä kait se nuoruuskaan ole vielä tuossa iässä mennyttä :)

Itsellä oli työ ja oli parisuhde ja lastakin yritettiin, mutta ne nyt sitten kaikki on mennyttä. Enkä niitä harmittele yhtään. Baareissa en ole käynyt koskaan. Tottahan tuo, että kaverit on muuttaneet muualle ja sitten kun itse on lapseton, niin kaikki ovat sitten suurin piirtein lapsellisia. Sille nyt ei oikein mitään mahda.

Itsellä vain haittaa että jalat on kipeät. Toki se työpaikkakin vielä olisi mutta en pysty menemään koska olen sairaseläkkeellä. Kuulemma masennusta, mutta voihan se jotain muutakin tietysti olla, vaikka neurologista. Tätä on sellaiset kaksi vuotta kestänyt, että pitää kovistella kait lääkäriä että tutkivat paremmin :D

Varmaan ne lapset tekee sen että tunnet itsesi vanhaksi? Itse taas tykkäsin niistä yövuoroista kun oli rauhallisempaa :)
Katohan. Sulle on tullu neljänkympin kriisi.
Itte olen vähän vanhempi kuin sinä, ja onneks itelle ei ole moista tullut. Varmasti johtuu siitä että ei ole koskaan ollu juuri mitään suuria tavoitteita mihin pyrkiä.
Tai no, olishan se kiva saada oma talo eikä asua näin lähempänä neljääkymppiä jossain kerrostalossa itsemurhakaksiossa.
Rahaa ei ole koskaan ollut liikaa joten ei tarvii paljon miettiä että voisko elämällä tehdä muutakiin kuin maksella asuntolainaa ja laskuja.
Lapsia ei ole enkä niitä halua joten ei ole suurta stressiä sinnekkään suuntaan.
Autot ei kiinnosta sen enempää kuin että se vie mut paikasta toiseen.

Kyllähän tää elämä aika paikallaan junnaamista tuntuu olevan kun arki koostuu lähinnä seuraavaa palkkapäivää vartoessa. Olishan se mukava vaikka matkustella sun muuta mukavaa mutta nyt kävi näin. Oma kämppä maksettu piirun ennen eläkkeelle sirtymistä joten ei helpostusta ole odotettavissa.
No, ehkä se sitten helpottaa ku uurnaan pääsee.

Ja eikö tää mun juttu ole juuri ikäkriisi? No ei ole koska samat ajatukset on ollu päällä siitä lähtien kun työelämän aloitin yli 20v sitte.
Itse oon saanut talon ostettua ja saanut ihan kivasti kaikkea muutakin, kun on suht säästeliäästi elellyt. Itse en kauheasti tykännyt itsemurhakuutiosta ja sitten tuli sekin, että en jaksanut lenkittää koiraa. Omakotitalossa taas voi päästää koiran pihalle ja muutenkin voi touhuta pihalla jos jaksaa. Kissakin on ollut vielä kolmisen vuotta sitten, mutta ei enää.

En halua enää minäkään lapsia, koska ei oma terveys jaksaisi yhtään sellaista. Kulkupelejä on kertynyt vähän liikaa, 4 kpl, mutta en ole sitä pahemmin harmitellut. Kallein oli joskus moottoripyörä.

Onhan tää eläkkeellä oleminenkin sellaista paikallaan junnaamista, mutta ei onneksi tarvitse tässä kunnossa mennä töihin. Itse en ole jaksanut matkustellakaan oikeastaan paljon koskaan.

Totta että onhan niitä ajatuksia kaikenlaisia ollut joskus ennenkin. Piti löytää seurustelu suhdetta ja muuta sellaista jonka on voinut kokonaan unohtaa, koska ei ole sellaiselle voimia ja ne jutut on onneksi jo ehtinyt nähdä. Itsellä on töiden aloituksesta vajaa 15 vuotta, eli vähän vähemmän toki. Ehdin kumminkin olla vuoden vuorotteluvapaalla.

DNA:n puhelinmyyjä kauppasi uutta ja nopeampaa liittymää nykyisen määräaikaisuuden päättyessä kuukauden päästä. Erehdyin ottamaan. Puhelinmyyjä pisti uuden valokuitu plus liittymän alkamaan saman tien ja jätti vanhan määräaikaisen myös voimaan (jatkumaan normaalisti tilauskauden jälkeen). Asiakaspalvelunumeron jono on täynnä. Sähköpostiin ei ole vuorokaudessa vastattu. Keleen myyjä, ei todellakaan ole aikomusta maksaa tuplalaskutusta kahdesta eri liittymätyypistä samaan kämppään.

Juu, tiedän että pitää vain peruuttaa 14 päivän sisällä tämä tilaus ja sitten miettiä mistä ja keneltä jatkaa tilausta nykyisen määräaikaisuuden loppuessa...

DNA:n puhelinmyyjä kauppasi uutta ja nopeampaa liittymää nykyisen määräaikaisuuden päättyessä kuukauden päästä. Erehdyin ottamaan. Puhelinmyyjä pisti uuden valokuitu plus liittymän alkamaan saman tien ja jätti vanhan määräaikaisen myös voimaan (jatkumaan normaalisti tilauskauden jälkeen). Asiakaspalvelunumeron jono on täynnä. Sähköpostiin ei ole vuorokaudessa vastattu. Keleen myyjä, ei todellakaan ole aikomusta maksaa tuplalaskutusta kahdesta eri liittymätyypistä samaan kämppään.

Juu, tiedän että pitää vain peruuttaa 14 päivän sisällä tämä tilaus ja sitten miettiä mistä ja keneltä jatkaa tilausta nykyisen määräaikaisuuden loppuessa...

Onko toi ees mahdollista? Itselle joskus sanoivat elisamyymälässä ettei ees voi laittaa tollein, kun vaihdoin sopimusta ja varmistelin et kai se vanha nyt katkee sieltä (Kyllä elisan kanssa ollut niin paljon ongelmia, että piti varmistella ihan kaikki)

Onko toi ees mahdollista? Itselle joskus sanoivat elisamyymälässä ettei ees voi laittaa tollein, kun vaihdoin sopimusta ja varmistelin et kai se vanha nyt katkee sieltä (Kyllä elisan kanssa ollut niin paljon ongelmia, että piti varmistella ihan kaikki)

DNA:lla näemmä on. "Minun palveluni" näyttää tälläkin hetkellä nuo kaksi päällekkäistä sopimusta. Toinen on alkanut eilen, toinen pari vuotta sitten ja sillä ei ole päättymispäivää.

Yksi kuva vituttaa enemmän kuin tuhat sanaa..

Ensimmäinen pakkopalautettu turvapaikanhakija palasi Suomeen -

Zaki.jpg

Tuo kaverihan käsittääkseni tulee tänne duuniin? Eli siitä peukkua. Itse tässä tapauksessa ihmettelen kolmea asiaa:
- jos työlupa-asiat on olleet jo pitkällä niin miksi pakko käännytys?
- jos pakkokäännytys niin mitä se tarkoittaa? Voitkin tulla hyvin nopeasti takaisin mutta et pakolaisena?
- näyttää vanhalta jos ikää on vain 19-v? Kaveri vois olla 40v omaan silmääni :D

Tuo kaverihan käsittääkseni tulee tänne duuniin? Eli siitä peukkua. Itse tässä tapauksessa ihmettelen kolmea asiaa:
- jos työlupa-asiat on olleet jo pitkällä niin miksi pakko käännytys?
- jos pakkokäännytys niin mitä se tarkoittaa? Voitkin tulla hyvin nopeasti takaisin mutta et pakolaisena?
- näyttää vanhalta jos ikää on vain 19-v? Kaveri vois olla 40v omaan silmääni :D

Minusta maasta poistaminen on täysin oikea ratkaisu. Ei turvapaikkaprosessin pitäisi lähtökohtaisesti olla mikään vaihtoehtoinen reitti työperäiselle maahanmuutolle. Työluvan haun lisääminen tähän samaan prosessiin tarkoittaa vain sitä, että joka ikinen hylätty hakija joka tekee valituksen päätöksestään, tekisi myös työlupa-hakemuksen joka lisää entisestään kustannuksia.

Toisellekin puolelle parveketta on muuttanut tupakoiva pariskunta. Kylläpäs taas vituttaa, käytännössä ei voi tuulettaa ollenkaan. Onneksi tuuletuksen tarve vähän vähenee kun kelit viilenee. Ikkunat jos on yhtään auki niin tuo paskanhaju tulee sisälle.

:sangry:

Toisellekin puolelle parveketta on muuttanut tupakoiva pariskunta. Kylläpäs taas vituttaa, käytännössä ei voi tuulettaa ollenkaan. Onneksi tuuletuksen tarve vähän vähenee kun kelit viilenee. Ikkunat jos on yhtään auki niin tuo paskanhaju tulee sisälle.

:sangry:
Oletko jutellut naapureillesi asiasta? Vähänkin fiksumpi väki tajuaa kyllä ongelman ja yleensä joustaa.

Oletko jutellut naapureillesi asiasta? Vähänkin fiksumpi väki tajuaa kyllä ongelman ja yleensä joustaa.

Voishan tuota tietty yrittää. Toinen naapuri huonosti suomea puhuva venäläinen ja toisesta en oikein voi vielä sanoa mitä porukkaa ne on. Vähän epäilen että ei mitään auta kun ei sitä ole täällä erikseen kielletty.

Minusta maasta poistaminen on täysin oikea ratkaisu. Ei turvapaikkaprosessin pitäisi lähtökohtaisesti olla mikään vaihtoehtoinen reitti työperäiselle maahanmuutolle. Työluvan haun lisääminen tähän samaan prosessiin tarkoittaa vain sitä, että joka ikinen hylätty hakija joka tekee valituksen päätöksestään, tekisi myös työlupa-hakemuksen joka lisää entisestään kustannuksia.
Joops,ei tehnyt asiaa kuten se olisi pitänyt tehdä eli hakea duunia täältä ennen sen työluvan hakemista.Toi maastapoistaminen oli byrokratiaa eli siellä on lukenut että karkoitetaan ja seuraavana päivänä tullut ettei karkoiteta.Toi noiden viivyttelytaktiikka toimii kumpaakin suuntaan eli hakemuksien päätöksien antaminen pitkittyy kun noi valittaa jokaisesta kielteisesti päätöksestä ja samalla noiden päätöksien kulkeminen hidastuu yms.:)

Statistiikka

Viestiketjuista
283 251
Jäsenet
78 624
Uusin jäsen
rupureiska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom