Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nykynuoriso joka ei snaijaa muuta kuin smileja, eikä tiedä edes mikä on kapusta taikka sultsina
patongille vaan tiedoksi että on aivan sama haukkua ja kirota viattomia cp-vammaisia kuin luku-kirjoitus taidottimia ihmisiäkin. Kumma että tuosta selvästä asiasta saa olla joka toinen viikko muistuttamassa, se siis vituttaa.
Myrkky: Hienoa että kapustan tiesit, Sultsinoita saa ainakin Sokoksen ruoka-osastolta, hiton hyviä ja täyttäviä.
Pitäisi perustaa "hauskat sanat"-kettu, johon kasata kaikkea _kivaa_ mitä ulkolaiset ihmettelee kovasti, nyt kun miettii niin pää lyö tyhjää, välillä syttyy yläkerran lamppu kirkkaasti
Pahimmat ovat "monikäsite sanat" kuten luistin, aseen luistin ja luistelu luistin, näitä kivoja sanoja riittää Suomen kielessä
Kyllä niitä löytyy muissakin kielissä, kuten englannissa, kerran suomensin yhtä leffaa teksteinä ja pitkään mietin ja googlasin jotain hemmetin fraasia, sitten vasta löysin netin kätköistä vastaavuuden luokkaa "sitä saa mitä tilaa"
Oikeinkirjoitukseen liittyen ihmetyttää kuinka monet, kaiketi amerikkalaiset, kirjoittavat then, kun pitäisi kirjoittaa than. Ja ehkä toisinpäinkin. En usko, että kyse on useinkaan puhelimen ennakoivasta tekstinsyötöstä. Muuten teksti voi olla hyvälaatuista ja vaikuttaa, että henkilön äidinkieli voisi olla englanti. Aluksi luulin tämän olevan meemi.
Pahimmat ovat "monikäsite sanat" kuten luistin, aseen luistin ja luistelu luistin, näitä kivoja sanoja riittää Suomen kielessä
Joopa joo, kivojahan ne voi olla mutta aseessa tai vaikkapa kaasuttimessa on luisti, ei luistin.
Yhdys sana virheet raivostuttavat - testaa, kuinka hyvin itse osaat sanojen oikeinkirjoituksen
Siinä vähän asian vierestä, en ole kokeillut vielä kuin ka pieleen menee, jos tuossa myöhemmin jaksaa kokeilla
Kapusta masteria tullut aikoinaan luettua, niin sieltäkin löytyy lainasanoja yms.
Kävi vituttamaan, kun tein tuon testin 4/10. Ilmankos tämä on niin kuoleva kieli..
Kävi vituttamaan, kun tein tuon testin 4/10. Ilmankos tämä on niin kuoleva kieli..
Heräsin 3.30 eikä unta millään. Nousin syömään aamupalaa ja painelin sohvalle odottelemaan töihin lähtöä.
Taju pois n. 4.30 ja herätys tunnin päästä. Nyt vähän väsyttää.
Itse oon ajanut autokortin 2000 ja moottoripyörän 2008. Kortissa lukee että on voimassa 2052.Tajusin että uusi ajokortti on voimassa vaan 5 vuotta
Trafi.fi - Ajokortin voimassaoloAjokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä.
Mulla on tuo C kortissa, niin vaan 5v voimassa ilmeisesti.
Jos en ota uutta ja teippaan tämän rikkinäisen, niin on 2033 asti voimassa. Taidan käydä kirjakaupassa hakee läpinäkyvää teippiä...
Käsittääkseni nämä vanhat kortit ovat voimassa 2033 asti. Muistaakseni tuo muutos liittyi johonkin EU-maiden käytäntöjen yhdentämiseen. En ole tästä kyllä ihan 100% varma. Perseestä joka tapauksessa 5v välein uusia korttia. Itselle on tuosta kuorma-autokortista muutenkin tosi vähän hyötyä nykyään.Onkos tää jotain trafin spedelyä sen "ammattipätevyyden" vuoksi, jos C on se kirjain mikä vaikuttaa? Sen verran sekavaks on mennyt etten oikein itekään tiedä mihin saakka kortti on voimassa. Mulla kuitenkin sen verran vanha kortti ettei siinä ole edes myöntämispäivämäärää. Vaan voimassa johonkin pvm asti, ja ABeC on.
Ilmeisesti on voimassa 18.1.2033 asti. Mutta jos joudut uusimaan kortin, niin kortti on voimassa 5 vuotta.Onkos tää jotain trafin spedelyä sen "ammattipätevyyden" vuoksi, jos C on se kirjain mikä vaikuttaa? Sen verran sekavaks on mennyt etten oikein itekään tiedä mihin saakka kortti on voimassa. Mulla kuitenkin sen verran vanha kortti ettei siinä ole edes myöntämispäivämäärää. Vaan voimassa johonkin pvm asti, ja ABeC on.
Kaikki 19.1.2013 jälkeen myönnetyt uudet ajokortit ovat määräaikaisia.
Ajokorttisi on voimassa seuraavasti:
- Henkilöautojen, moottoripyörien, mopojen ja traktorien ajokortit 15 vuotta kerrallaan. Täytettyäsi 65 vuotta ajokortti on voimassa enintään 5 vuotta kerrallaan.
- Kuorma- ja linja-autojen ajokortit 5 vuotta kerrallaan. Täytettyäsi 68 vuotta ajokortti on voimassa enintään 2 vuotta kerrallaan.
Kaksoiskappaleiden voimassaolo 1.11.2016 alkaen
Ajokortin kaksoiskappale myönnetään 15 vuodeksi, mutta kuitenkin enintään 70-vuotiaaksi asti. Ajokortti annetaan 65 ikävuoden jälkeen kuitenkin 5 vuodeksi.
Ryhmä 2: Kuorma- ja linja-auton kuljettamiseen oikeuttavat ajokortit:
Ajokortin kaksoiskappale annetaan 5 vuodeksi, mutta kuitenkin enintään 70-vuotiaaksi asti. Ajokortti annetaan 68 ikävuoden jälkeen 2 vuodeksi.
Käsittääkseni nämä vanhat kortit ovat voimassa 2033 asti. Muistaakseni tuo muutos liittyi johonkin EU-maiden käytäntöjen yhdentämiseen. En ole tästä kyllä ihan 100% varma. Perseestä joka tapauksessa 5v välein uusia korttia. Itselle on tuosta kuorma-autokortista muutenkin tosi vähän hyötyä nykyään.
Mulla on tuo C kortissa, niin vaan 5v voimassa ilmeisesti.
Jos en ota uutta ja teippaan tämän rikkinäisen, niin on 2033 asti voimassa. Taidan käydä kirjakaupassa hakee läpinäkyvää teippiä...
Jumalauta mitä zombeja ihmiset ovat nykyään.
Kaupassa tänään. Ennen minua on joku mummo, jolla kaksi jugurttipurkkia ja kyrsä. Minä lataan ostokset hihnalle ja ehdin hyvin valmiusasemiin nopea pakkaus mielessä, kun kangaskasseja käytän eikä muutenkaan huvita ruokakaupassa viettää sekuntiakaan ylimääräistä aikaa. Noh mummo maksaa kolikoilla tai jotain ja kassa alkaa vetämään mun ostoksia (joita ei edes ole kuin yksi kassillinen yhteensä, kun täydennyskauppakäynti), kassana kohtuullisen reippaan näköinen nuorehko mies.
Puolessavälissä ostoksia sen hihna pysähtyy ja kassa lappaa niitä mun ostoksia kasalle siihen sentin päähän itsestään. Minä siellä kassi avoimena odottelen, että voisko sen hihnan laittaa liikkeelle. Kaikki edelliset tavarat olen jo pakannut ja ehtinyt kaivaa rahapussin ja kortinkin esille nopeuttaakseni maksua.
Eikä ole eka kerta ja tuskin viimeinenkään. Ei mun maailmani tästä romahda, kunhan vituttaa vaan näinä päivinä tällaiset tilannetajun puutostaudit ja tumpuloinnit. Lisäksi kun vihdoin saan loputkin tavarat kassiin, maksettua ja lähden kaupasta niin lähes aina on joku helvetin unelmoija keskellä liukuovia kärryjensä kanssa eikä pääse kummaltakaan sivulta ohi.
Jumalauta mitä zombeja ihmiset ovat nykyään.
jäävät vielä tarinoimaan jonkun kanssa ja alkavat valittamaan kun kaikilla on niin kiire nykyään?.toi onkyllä ärsyttävää, aina joku zombi pysähtyy kärrinsä kanssa juuri siihen käytävän kapeampaan kohtaan uneksimaan. tällähetkellä ärsyttää kun hartia on niin perkuleen jumissa, eikä ketää hieromassa.
Kyllä toi lähimaksu toimii ihan suhteellisen hyvin.Eniten ottaa päähän se ettei se ilmoita esim lidl:ssä että pitäisi kirjoittaa se pinni vaan ei yksinkertaisesti hyväksy sitä ostosta.Toi että voi "jumiutua" johtuunee siitä että se voi soittaa ja varmentaa sen ostoksen jolloin pitää odotella vähän aikaan.Taitaa käteisellä maksaa kuitenkin suurin piirtein yhtä nopeasti kuin kortilla, jos ei ala kolikkoja kaivelemaan ja vaihtorahan takaisin saatuaan alkaa jo liikkua hihnan loppua kohden. Kortin tunnistuksessa ja maksun varmentamisessa menee aika paljon aikaa ja usein lukija ei tunnista korttia, nykyään pyyhkäisen sirua aina ennen, kun laitan kortin lukijaan, kun se tuntuu auttavan. Eilenkin koitin maksaa kortilla, mutta lukija jumitui kahteen kertaan varmentamaan PIN:n syöttämisen jälkeen ja lopulta maksoin käteisellä. Seuraavan asiakkaan kortin sama lukija kuitenkin hyväksyi heti.
Eilen julkistettu budjettiehdotus
Rikkaiden verotusta alennetaan, köyhien=spurgujen asumistukea leikataan??
Tämä siksi että nyt on "kohiseva nousukausi"
Mitenkäs sitten kun tulee taas lama?
Ja auta armias jos joskun keksit jotain mikä helpottais työntekoa, ..
Sitten kun joskus sanot tälle kivestenkiillottajalle,..
OT: Sori lainasin vähän hassusti. Eräs nainen keksi hyvän idean ja kaksi miestä siinä vieressä ei edes kuullut kuin kait toisen kohdalla alitajunnan tasolla, koska toinen mies omi sen naisen idean hetkeä myöhemmin ja niillä miehillä tuli sitten keskenään sellainen heureka-tunnelma. "Olet sä Reino eri välkky tyyppi!"
..
OT Jatkaen: Tekstistäsi ei saa päätä eikä häntää.
Noh, en tiedä. Ehkä järkeni ei toimi näin töistä juuri palanneena.No kyllä minä sain aika hyvin selvää, että naisen idean varasti se toinen ns."alitajunnan kuulija" joka sitten sai ne kehut tältä joka "ei kuullut".
Heittomerkkejä kannattaa ainakin sarkasmissa selventää. On nimittäin totta, että samat ajatukset voivat muodostua jopa kahdella tai useammalla päässä. Varsinkin niiden "alitajuntaisena kuultujen sanojen" johdatuksella, joka ei silloin itsessään ole ideavarkaus.
Noh, en tiedä. Ehkä järkeni ei toimi näin töistä juuri palanneena.