Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Virhevastuu voimassa. Takaisin vaan myyjälle.

Joo tiesin kyllä että takuu tai virhevastuu voimassa. Vituttaa vaan alkaa tämän kyseisen liikkeen kans sumpliin asiaa kun kaikkien mielestä niillä ei mee kerralla kaikki jakeluun ja homma on muutenkin hidasta jne.. Tietenkin toivon, että kaikki menee ok. Toivossa on hyvä elää sano lapamato.

Tietenkin pitää muistaa, että eihän ne valita ja kirjottele nettiin joilla homma toimii ja jotka yleensä on enemmistöä.
 
Viimeksi muokattu:
Boulderoinnissa oikea etusormi tökkäsi ikävästi otteeseen ja tuli repeytymä kynnen alle. Aika vittumaista käyttää hiirtä tai kirjoittaa.
 
Vaarallista ja vaarallista, miten sen nyt ottaa. Olin tuossa semmoisessa 20cm korkeudessa patjoista :D. Olen tuolla tippunut monasti enkä ole viellä kuollut, varmaan johtuu että tuolla sisällä seinien alla on paksut patjat (ja ulkonakin käytetään pädejä)
 
Pieni asia, kun toisilta löytyy syöpiä ja vaikka mitä oikeasti ikävää... ei niin kehtaisi aina kaikesta kitistä....

Matkahuolto rikkoi netistä ostamani uuden 4-osaisen ja oikeasti hyvin lujassa valmistajan suojakuoressa toimitetun perhovavan aivan päreiksi. Liekö jäänyt trukin alle vaiko mitä, mutta vapa oli murtunut poikki jopa oman korkkikahvansa alta. Kovan suojakuoren lävitse kohdistuneet voimat eivät ole olleet mitään pieniä, eivätkä myöskään pelkästä kovakouraisesta reteästä käsittelystä syntyneitä vahinkoja. Vapa oli siis suoraan sanoen tuhottu aivan täysin. Vähän silleen kuin että jos oravan päälta ajettaisiin katujyrällä. Joka jumalan pätkä oli täysin murtunut hyvin monesta kohdasta, ja vapa oli täysin muusina siinä omassa kotelossaan. Ja kova kotelokin oli litissä kuin olisi jäänyt jonkin paperikoneen telan väliin ja mennyt siitä lävitse. Sanon nyt rehellisen vainoharhaisena ihan suoraan, että en oikein usko, että millekään paketille voi "vahingossa" tapahtua ihan noin kauheita. Joku on nyt purkanut siihen pakettiin omaa pahaa mieltään ja oman elämänsä vitutustaan oikein kunnolla. Vapa oli kuitenkin minun, ja minä myös maksoin siitä sen kuljettamisesta paikasta toiseen. Maksoin siis ne särkijöiden palkatkin. En ole ollenkaan huvittunut tuosta pikku käytännön "pilasta", mitä tuolle minun uudelle vavalleni nyt tehtiin.

No, minä niistä jäänteistä otin kuvia ja lähetin niitä eteenpäin pitkin ja poikin matkahuollon organisaatiota, ja täytin netissä kaavaketta ja kyselin vielä liki kuukauden hiljaisuuden jälkeen myös peräänkin tätä asiaa. Tulihan sieltä sitten se korvaus päätös... johonkin kuljetuslakiin perustuen korvauksia tuli kokonaista 20 euroa / kilo jonkin oudon ja omituisen tariffin mukaan. Perhovavasta. Sain siis tuosta koko isosta aikaa vievästä selvittely rumbasta yhden kaksikymppisen, ja ne maksetut rahtikustannukset, jotka nekin olivat vielä sitten väärin ja muutaman euron alakanttiin laskettuja. Oli sen vavan hinta nyt vähän suurempi kuitenkin. Aika paljonkin.

Lopettaisivat tuollaisen "korvaus" -ohjelman... on kuin olisi saanut kaupan päälle vielä ilmaisen vittuilunkin. Siltä se nyt tuntui.

T -.-
 
Pieni asia, kun toisilta löytyy syöpiä ja vaikka mitä oikeasti ikävää... ei niin kehtaisi aina kaikesta kitistä....

Matkahuolto rikkoi netistä ostamani uuden 4-osaisen ja oikeasti hyvin lujassa valmistajan suojakuoressa toimitetun perhovavan aivan päreiksi. Liekö jäänyt trukin alle vaiko mitä, mutta vapa oli murtunut poikki jopa oman korkkikahvansa alta. Kovan suojakuoren lävitse kohdistuneet voimat eivät ole olleet mitään pieniä, eivätkä myöskään pelkästä kovakouraisesta reteästä käsittelystä syntyneitä vahinkoja. Vapa oli siis suoraan sanoen tuhottu aivan täysin. Vähän silleen kuin että jos oravan päälta ajettaisiin katujyrällä. Joka jumalan pätkä oli täysin murtunut hyvin monesta kohdasta, ja vapa oli täysin muusina siinä omassa kotelossaan. Ja kova kotelokin oli litissä kuin olisi jäänyt jonkin paperikoneen telan väliin ja mennyt siitä lävitse. Sanon nyt rehellisen vainoharhaisena ihan suoraan, että en oikein usko, että millekään paketille voi "vahingossa" tapahtua ihan noin kauheita. Joku on nyt purkanut siihen pakettiin omaa pahaa mieltään ja oman elämänsä vitutustaan oikein kunnolla. Vapa oli kuitenkin minun, ja minä myös maksoin siitä sen kuljettamisesta paikasta toiseen. Maksoin siis ne särkijöiden palkatkin. En ole ollenkaan huvittunut tuosta pikku käytännön "pilasta", mitä tuolle minun uudelle vavalleni nyt tehtiin.

No, minä niistä jäänteistä otin kuvia ja lähetin niitä eteenpäin pitkin ja poikin matkahuollon organisaatiota, ja täytin netissä kaavaketta ja kyselin vielä liki kuukauden hiljaisuuden jälkeen myös peräänkin tätä asiaa. Tulihan sieltä sitten se korvaus päätös... johonkin kuljetuslakiin perustuen korvauksia tuli kokonaista 20 euroa / kilo jonkin oudon ja omituisen tariffin mukaan. Perhovavasta. Sain siis tuosta koko isosta aikaa vievästä selvittely rumbasta yhden kaksikymppisen, ja ne maksetut rahtikustannukset, jotka nekin olivat vielä sitten väärin ja muutaman euron alakanttiin laskettuja. Oli sen vavan hinta nyt vähän suurempi kuitenkin. Aika paljonkin.

Lopettaisivat tuollaisen "korvaus" -ohjelman... on kuin olisi saanut kaupan päälle vielä ilmaisen vittuilunkin. Siltä se nyt tuntui.

T -.-



Jos olit sen ostanut netistä, niin lähetys on aina lähettäjän vastuulla. Olisit ilmoittanut lähettäjälle ja hän matkahuollolle. Ei noita itse kannata alkaa setvimään.
 
Myyjä on vanha mies, joka noita välittää aika pienellä katteella, vähän noin niin kuin harrastusmielessä. Tiedän kyllä, että lähetys on lähettäjän vastuulla loppuun saakka, mutta ei vain tee mieli viedä asiaa tuohon suuntaan. Se meni niin kuin se meni. Jatkossa sitten näitä muita kuriiri palveluja ja ehkä postin palveluja. Tilaan jatkossa isommista liikkeistä suoraan ulkomailta, ja he saavat käyttää dhl:ää, fedexiä, postnordia ja mitä niitä nyt onkaan. Saavat kuriirit tuoda suoraan kotiovelle ja käteen nuo paketit jatkossa.

Myyjä myi hyvässä uskossa ehjän ja asiallisesti pakatun vavan, ja yritti toimittaa sen järkevillä toimituskuluilla. En voi mitenkään pitää häntä vastuullisena matkahuollon käyttämän henkilökunnan ja alihankkijoiden suoranaisista perseilyistä omissa töissään.

T -.-
 
Tulihan sieltä sitten se korvaus päätös... johonkin kuljetuslakiin perustuen korvauksia tuli kokonaista 20 euroa / kilo jonkin oudon ja omituisen tariffin mukaan. Perhovavasta.

Eli kannattaa tilata 40 kilon ja 200 euron halpispesykone ja toivoa, että rikkovat - > Profit?
 
CDON automaattinen aspa -> "Ota yhteyttä Adlibrikseen joka toimittaa tavaran"
Adlibris aspa -> "no sun tilaushan on CDON:sta, miks tänne kirjotat"
Lopputulema oli, että tilaus peruttu ja rahat takas. Jäi nyt kyl kaivelemaan kuitenki tää, et mainostetaan halvalla ja sit perutaan. "sori siitä" oli molempien kommentti. On muuten tuote siellä edelleen samalla hinnalla vaikka ei voida toimittaa.
 
Ei jumalauta mitä pelleilyä... Näytönohjaimen mukana tullut Call of Duty: Modern Warfare. Ei oo ikinä codit kiinnostanu, mutta tästä oon nähny positiivisia juttuja niin aattelin nyt testata kun kaupantekijäisinä sai.

-Ensin pitää asentaa Geforce Experience. Ei liity kyllä mitenkään pelin toimintaan, mut ok, asennellaan.
-Geforce Experienceen pitää tottakai tehdä tunnukset, noh, tympeetä paskaa mutta tehdään nyt.
-Aktivoin pelin Geforce Experiencessä. Saan onnittelun pelin aktivoimisesta.
-Seuraavaksi peli pitääkin aktivoida uudestaan Battle.netissä :facepalm:
-Battle.nettiin pitää tehdä tunnukset. Alkaa vituttaan koska turhaa paskaa yhden pelin testaamisen takia.
-Seuraavaksi ladataan Battle.net clientti.
-Pelin lataaminen kestää kaksi päivää koska heillä ei vissiin serverit oikein toimi.
-Saan pelin vihdoin asennettua. Käynnistän pelin.
-Peli vaatii sisäänkirjautumisen, vaikka mua kiinnostaa vain yksinpelin. Tähänkin tarvi eri tunnukset.
-Pelaan peliä muutaman tunnin, ihan kivalta vaikuttaa :)
-Seuraavana päivänä en voi pelata peliä ollenkaan, siis yksinpeliä, koska netti ei ollut toiminnassa.
-Tätä seuraavana päivänä olisi ollut hetki aikaa pelata, mutta peli halusikin ladata 20 gigaisen päivityksen joten meni sen odotteluksi.
-Nyt peli on päivitetty mutta kaatuu ~heti.
-Ironisesti yksi useimmin mainituista korjauksista on "poista Geforce Experience". Ei auttanut, eikä mikään muukaan mitä kokeilin.
-Ajattelen kokeilla jos Activisionilla olisi edes hyvä support. Supporttiin kirjautuminen vaatii tunnukset, onneksi tähän käy samat kuin itse peliin kirjautuessa.
-Kirjautumisen jälkeen pakko täyttää henkilötietoja.. Haistakaa nyt p****!

JA MITÄ TÄÄLLÄ SUPPORTISSA ON? "onhan jäähdytys kunnossa" "Päivitä näytänohjaimen ja äänikortin ajurit"???????? Tuota varten tarvivat sisäänkirjautumisen ja henkilötiedot?? Ei edes minkäänlaista "jos ei ollut apua niin tästä pääset chattiin" tai mitään vastaavaa vaan nuo on tasan ainoat ohjeet kaikkiin pelin kaatumisiin :facepalm:

Joo, on ehkä aika first world problem vitutukset, vaan eipä tämä ole ainoa asia mistä nykyään pitää tehdä niin saakelin vaikeeta ihan turhaan.
 
Ei jumalauta mitä pelleilyä... Näytönohjaimen mukana tullut Call of Duty: Modern Warfare. Ei oo ikinä codit kiinnostanu, mutta tästä oon nähny positiivisia juttuja niin aattelin nyt testata kun kaupantekijäisinä sai.

-Ensin pitää asentaa Geforce Experience. Ei liity kyllä mitenkään pelin toimintaan, mut ok, asennellaan.
-Geforce Experienceen pitää tottakai tehdä tunnukset, noh, tympeetä paskaa mutta tehdään nyt.
-Aktivoin pelin Geforce Experiencessä. Saan onnittelun pelin aktivoimisesta.
-Seuraavaksi peli pitääkin aktivoida uudestaan Battle.netissä :facepalm:
-Battle.nettiin pitää tehdä tunnukset. Alkaa vituttaan koska turhaa paskaa yhden pelin testaamisen takia.
-Seuraavaksi ladataan Battle.net clientti.
-Pelin lataaminen kestää kaksi päivää koska heillä ei vissiin serverit oikein toimi.
-Saan pelin vihdoin asennettua. Käynnistän pelin.
-Peli vaatii sisäänkirjautumisen, vaikka mua kiinnostaa vain yksinpelin. Tähänkin tarvi eri tunnukset.
-Pelaan peliä muutaman tunnin, ihan kivalta vaikuttaa :)
-Seuraavana päivänä en voi pelata peliä ollenkaan, siis yksinpeliä, koska netti ei ollut toiminnassa.
-Tätä seuraavana päivänä olisi ollut hetki aikaa pelata, mutta peli halusikin ladata 20 gigaisen päivityksen joten meni sen odotteluksi.
-Nyt peli on päivitetty mutta kaatuu ~heti.
-Ironisesti yksi useimmin mainituista korjauksista on "poista Geforce Experience". Ei auttanut, eikä mikään muukaan mitä kokeilin.
-Ajattelen kokeilla jos Activisionilla olisi edes hyvä support. Supporttiin kirjautuminen vaatii tunnukset, onneksi tähän käy samat kuin itse peliin kirjautuessa.
-Kirjautumisen jälkeen pakko täyttää henkilötietoja.. Haistakaa nyt p****!

JA MITÄ TÄÄLLÄ SUPPORTISSA ON? "onhan jäähdytys kunnossa" "Päivitä näytänohjaimen ja äänikortin ajurit"???????? Tuota varten tarvivat sisäänkirjautumisen ja henkilötiedot?? Ei edes minkäänlaista "jos ei ollut apua niin tästä pääset chattiin" tai mitään vastaavaa vaan nuo on tasan ainoat ohjeet kaikkiin pelin kaatumisiin :facepalm:

Joo, on ehkä aika first world problem vitutukset, vaan eipä tämä ole ainoa asia mistä nykyään pitää tehdä niin saakelin vaikeeta ihan turhaan.
Mä hoidin tän niin että myin heti kärkeen koko kikkareen pois :D
 
Ei jumalauta mitä pelleilyä... Näytönohjaimen mukana tullut Call of Duty: Modern Warfare. Ei oo ikinä codit kiinnostanu, mutta tästä oon nähny positiivisia juttuja niin aattelin nyt testata kun kaupantekijäisinä sai.

-Ensin pitää asentaa Geforce Experience. Ei liity kyllä mitenkään pelin toimintaan, mut ok, asennellaan.
-Geforce Experienceen pitää tottakai tehdä tunnukset, noh, tympeetä paskaa mutta tehdään nyt.
-Aktivoin pelin Geforce Experiencessä. Saan onnittelun pelin aktivoimisesta.
-Seuraavaksi peli pitääkin aktivoida uudestaan Battle.netissä :facepalm:
-Battle.nettiin pitää tehdä tunnukset. Alkaa vituttaan koska turhaa paskaa yhden pelin testaamisen takia.
-Seuraavaksi ladataan Battle.net clientti.
-Pelin lataaminen kestää kaksi päivää koska heillä ei vissiin serverit oikein toimi.
-Saan pelin vihdoin asennettua. Käynnistän pelin.
-Peli vaatii sisäänkirjautumisen, vaikka mua kiinnostaa vain yksinpelin. Tähänkin tarvi eri tunnukset.
-Pelaan peliä muutaman tunnin, ihan kivalta vaikuttaa :)
-Seuraavana päivänä en voi pelata peliä ollenkaan, siis yksinpeliä, koska netti ei ollut toiminnassa.
-Tätä seuraavana päivänä olisi ollut hetki aikaa pelata, mutta peli halusikin ladata 20 gigaisen päivityksen joten meni sen odotteluksi.
-Nyt peli on päivitetty mutta kaatuu ~heti.
-Ironisesti yksi useimmin mainituista korjauksista on "poista Geforce Experience". Ei auttanut, eikä mikään muukaan mitä kokeilin.
-Ajattelen kokeilla jos Activisionilla olisi edes hyvä support. Supporttiin kirjautuminen vaatii tunnukset, onneksi tähän käy samat kuin itse peliin kirjautuessa.
-Kirjautumisen jälkeen pakko täyttää henkilötietoja.. Haistakaa nyt p****!

JA MITÄ TÄÄLLÄ SUPPORTISSA ON? "onhan jäähdytys kunnossa" "Päivitä näytänohjaimen ja äänikortin ajurit"???????? Tuota varten tarvivat sisäänkirjautumisen ja henkilötiedot?? Ei edes minkäänlaista "jos ei ollut apua niin tästä pääset chattiin" tai mitään vastaavaa vaan nuo on tasan ainoat ohjeet kaikkiin pelin kaatumisiin :facepalm:

Joo, on ehkä aika first world problem vitutukset, vaan eipä tämä ole ainoa asia mistä nykyään pitää tehdä niin saakelin vaikeeta ihan turhaan.
Ite jo tämmönen about paappa-osaston kaveri (+40v) ja tän takia tykkään konsoleista pelikäytössä. Koska pelaan harvoin, niin se on helpointa ostaa vaan joku peli Pleikkarille ja pelata sitä muutaman kerran ja unohtaa. Mitään ei tarvi tehdä, korkeintaan asennat jonkun update paketin.

Ton asennusrumban lisäksi on kyllä suhteellisen ärsyttävää kun joka paikkaan pitää tehdä noita tunnuksia.. Kyllähän tunnukset jossain tallessa pysyy mutta joku kertakäyttöpalvelu/-appi niin ei vaan haluaisi.
 
Pieni asia, kun toisilta löytyy syöpiä ja vaikka mitä oikeasti ikävää... ei niin kehtaisi aina kaikesta kitistä....

Matkahuolto rikkoi netistä ostamani uuden 4-osaisen ja oikeasti hyvin lujassa valmistajan suojakuoressa toimitetun perhovavan aivan päreiksi. Liekö jäänyt trukin alle vaiko mitä, mutta vapa oli murtunut poikki jopa oman korkkikahvansa alta. Kovan suojakuoren lävitse kohdistuneet voimat eivät ole olleet mitään pieniä, eivätkä myöskään pelkästä kovakouraisesta reteästä käsittelystä syntyneitä vahinkoja. Vapa oli siis suoraan sanoen tuhottu aivan täysin. Vähän silleen kuin että jos oravan päälta ajettaisiin katujyrällä. Joka jumalan pätkä oli täysin murtunut hyvin monesta kohdasta, ja vapa oli täysin muusina siinä omassa kotelossaan. Ja kova kotelokin oli litissä kuin olisi jäänyt jonkin paperikoneen telan väliin ja mennyt siitä lävitse. Sanon nyt rehellisen vainoharhaisena ihan suoraan, että en oikein usko, että millekään paketille voi "vahingossa" tapahtua ihan noin kauheita. Joku on nyt purkanut siihen pakettiin omaa pahaa mieltään ja oman elämänsä vitutustaan oikein kunnolla. Vapa oli kuitenkin minun, ja minä myös maksoin siitä sen kuljettamisesta paikasta toiseen. Maksoin siis ne särkijöiden palkatkin. En ole ollenkaan huvittunut tuosta pikku käytännön "pilasta", mitä tuolle minun uudelle vavalleni nyt tehtiin.

No, minä niistä jäänteistä otin kuvia ja lähetin niitä eteenpäin pitkin ja poikin matkahuollon organisaatiota, ja täytin netissä kaavaketta ja kyselin vielä liki kuukauden hiljaisuuden jälkeen myös peräänkin tätä asiaa. Tulihan sieltä sitten se korvaus päätös... johonkin kuljetuslakiin perustuen korvauksia tuli kokonaista 20 euroa / kilo jonkin oudon ja omituisen tariffin mukaan. Perhovavasta. Sain siis tuosta koko isosta aikaa vievästä selvittely rumbasta yhden kaksikymppisen, ja ne maksetut rahtikustannukset, jotka nekin olivat vielä sitten väärin ja muutaman euron alakanttiin laskettuja. Oli sen vavan hinta nyt vähän suurempi kuitenkin. Aika paljonkin.

Lopettaisivat tuollaisen "korvaus" -ohjelman... on kuin olisi saanut kaupan päälle vielä ilmaisen vittuilunkin. Siltä se nyt tuntui.

T -.-
Tää on vittumaista, isäukolla meni muutama vuosi takaperin Loopin 700 euron vapa myös aivan päreiksi. En muista millä firmalla kuljetus hoitui, mutta heidän vakuutukseen se kuitenkin meni.
 
Rupeaa loppumaan helpoin kitsastelun paikka, eli se vyö. Yllätti juuri vaaka, jonka mukaan painoa oli lähtenyt kaksi kiloa jostain kuukauden takaisesta, vaikka arvelin sen olevan vähän noususuhtainen. Olisin iloinen (ja osin olen, lähti tässä 8kiloa vuodessa tarkoituksella "säästöissä" ja 4+nyt 2kg ylimääräisenä (siis 14kg yhteensä!)) jos ei tarvitsisi investoida uuden koon vaatekerrastoon.
Kalliiksi alkaa tulemaan halvin kitsastelu, jos sen todeksi alkaa ottamaan. Naisille tiedoksi, että kilo, pari tai viisi ei riitä, mutta sitten kun jälkeen itse havahtuu siihen että takin hihat roikkuvatkin tai farkun lahkeet ovat uuteen pituuteen tullut huomaamatta käännettyä tai vaihdettua kokonaan, huomaa ulkopuolinen ehkä jopa ennen sinua. Itse tuijotat ehkä vaan sitä vaakaa, mutta huomio lähteekin aikas yksinkertaisista ilmiöistä.
 
Ite ei niin laihtumista huomaa, maha näyttää samalta. vaikka 17kg lähteny painoa pois vajaassa vuodessa. Sukulainen kyllä mainitsit että on rajusti lähteny ihraa pois. Ja yritti innoissaan kysellä laihdutusvinkkejä.
 
Kassajonossa ollaan tehokkaan tiiviisti, mutta kassan kohdalla jätetään pahimmillaan yli 1,5 metrin turha hajurako. :rage:
 
Kassajonossa ollaan tehokkaan tiiviisti, mutta kassan kohdalla jätetään pahimmillaan yli 1,5 metrin turha hajurako. :rage:
Aina voi sanoa, että liikuta luitasi jotta muutkin pääsevät etenemään.

Eilen viereisen kassan asiakas päätti siirtää ostoskärryt minun kassan eteen, etten minä ja seuraava asiakas päässyt pakkaamaan tavaroita (ruuhka-aika kaupassa).

Tönäsin ostoskärryt käytävälle poistuvien asiakkaiden tielle ja sanoin, että sori mutta et voi viedä kahden kassan pakkaustilaa. Näytti suuttuvan, mutta itseäni lähinnä huvitti.
 
Tunnustan että jätän itse sen metrin hajuraon siihen edelläolevaan joka maksaa ostoksiaan. Ostosjonoissa vituttaa idiootit, pääosin jotkut mummelit tai perheenäidit jotka tökkivät vauvanruokaa ja maitoa täynnä olevine kärryineen ilman että edes tietävät koko asiasta.

Pakkaaminen-etiketti kaupan kassoilla joskus vituttaa. Hitaat ihmisperkeleet jotka seistä tuijottavat kassalla niin pitkään kun kassaneiti latoo kaikki ostokset skannerin läpi, kun tuon ajan voisi käyttää tehokkaasti pakkaamalla omia tavaroita. Tämä sitten aiheuttaa ruuhkautumista.

Itse kun sanon "päivää" kassaneidille niin samantien marssin sinne liukuhihnan toisen päähän ja pakkaan tavaroitani niin paljon kuin pystyn.

Sitten vähän ennakoimalla kun vilkuilee milloin alkaa olemaan viimeinen tavara kassaneidin näpeissä, niin nopea siirtyminen siihen kassalle kortti kädessä että voi maksaa nopeasti välittömästi ilman viiveitä. Toki tässähän joskus aiheuttaa ongelmia se, että ohjataanko ne ostoksesi sinne vasemmanpuoleiselle väylälle, mistä on helppo napsia, vaiko sinne oikeanpuoleiselle väylälle mistä saattaa olla hankalaa hamuta tavaroita varsinkin jos joku edellinen törppö seisoo siinä vasemmanpuoleisella väylällä tukkona kärreineen ja lapsineen.

Toki tämäkin onnistuu parhaiten jos on double team-ostoksilla, eli yhdessä puolison kanssa. Puoliso pakkaa ja itse liipaisinsormi luottokortilla.

Ja ongelma on joskus myös se, että joku idiootti tulee siihen ihan kassan kohdalle kun pakkaan omia tavaroitani, kuvittelee kai että jotenkin maagisesti maksoin jo omat ostokseni vaikka kassaneiti vielä vetelee niitä skannerin läpi siitä.

Ainoastaan Lidlissä on vaikeuksia pysyä kassaneitien tahdissa, muissa kaupoissa on kuin hidastetusta filmistä ja reilusti aikaa pakkailla tavaroita ostoskasseihin. Hyvä esimerkki tänään kun joku pariskunta selvittelee asioitaan siinä kassalla jostain pullopanteista ja palautetusta tavarasta.
Sitten kun homma oli selvitetty niin kassaneiti alkoi latomaan minun tavaroitani vieläkin nopeammalla boostilla, noin nopeaa toimintaa en ole koskaan nähnyt. :D

Ei tuossa mitään, kiitettävää toimintaa henkilöstöltä.

1st world problems.
 
Aina voi sanoa, että liikuta luitasi jotta muutkin pääsevät etenemään.

Eilen viereisen kassan asiakas päätti siirtää ostoskärryt minun kassan eteen, etten minä ja seuraava asiakas päässyt pakkaamaan tavaroita (ruuhka-aika kaupassa).

Tönäsin ostoskärryt käytävälle poistuvien asiakkaiden tielle ja sanoin, että sori mutta et voi viedä kahden kassan pakkaustilaa. Näytti suuttuvan, mutta itseäni lähinnä huvitti.

Kai ennen kärryjen tönäisyä toteutit oman neuvosi eli liikuttamaan luitaan? Tämän tosin voisi tehdä myöskin ystävällisemmin sanoin. Normaalisti asia tämän jälkeen etenee suunnilleen niin että kärryt siirtyvät edestäsi pahoittelujen kera ja ketään ei olisi vituttanut.
 
Kai ennen kärryjen tönäisyä toteutit oman neuvosi eli liikuttamaan luitaan? Tämän tosin voisi tehdä myöskin ystävällisemmin sanoin. Normaalisti asia tämän jälkeen etenee suunnilleen niin että kärryt siirtyvät edestäsi pahoittelujen kera ja ketään ei olisi vituttanut.
En vaan huomasin kun kassa alkoi tunkemaan seuraavan asiakkaan ostoksia samalle puolelle kun omat ostokset ja vielä itse yritin pakata nopeasti.

Ostoksissa oli 20 tölkkiä olutta ja ruokaa ja niitä ei saa sekunnissa ladottua reppuun, vaikka kuinka nopeasti yritin.

Odotin siis hetken omaa pakkaamista, että kärry siirtyisi, mutta ei.

Kyseessä oli Tikkurilan Prisma ja kauppa oli täynnä ihmisiä, varmaan kaikki hankkimassa itsenäisyyspäivän ruoat yms.
 
Kassa-etiketistä: Vituttaa ihmiset, jotka tulee jonossa niin lähelle selkään, että melkein hengityksen tuntee. Vituttaa ihmiset, jotka melkeinpä tönii sua, jotta "ehtii" latoa ostoksensa linjalle, ennenkuin oot saanu välimerkin näppeihisi ja haluat pitää hajurakoa edelläolevaan. Vituttaa ihmiset, jotka kassan toisessa päässä jättää kärrryt miten sattuu jne. ettei siihen seuraava pääse. Joo ja kyl hieman ärsyttää, jos itse joutuu välimerkin pistään :)

Tossa tiukasti jonostuksessaki vituttaa se, että jostain syystä se oon mie, jonka edestä ihmiset pääsee jonon läpi. sit ku otat askeleenki taaksepäin, nii siellä on joku perseessä kiinni... no kait sitä nopeammin pääsee, ku minimoi jokaisen sentin?
 
Sen välimerkin pistäminenhän kuuluu sille edessä olevalle henkilölle. Mistä sitä muuten tietää milloin edelläoleva on latonut kaikki ostoksensa hihnalle tai satunnaiset tupakit, muuten kuin siitä välimerkistä.

Se mikä kivastuttaa, on se että nykyään noin 90% ihmisistä minun edellä aina laittaa sen välimerkin asiallisesti niin kuin kuuluukin.
Tosin tämä toteutuu yleensä vain Lidlissä asoidessa, mutta muuallakin ihmiset ovat alkaneet soveltaa tätä kohteliasta ja kaikinpuolin fiksua ja rationaalista käytäntöä.
 
Kassalla asioinnissa vituttaa myös se, että takana tulevan äidin/isin kupeiden hedelmät norkoilee siellä hihnan pakkauspäädyssä tukkien sen pakkausalueen ja mahdollisesti sitten lääppivät myös niitä minun sinne lipuvia ostoksia räkäisillä käpälöillään.
 
Se vasta vituttaa kun olet kassalla maksamassa ja seuraava on aivan iholla kiinni. Muutamaan otteeseen olenkin seuraavalta kysynyt, että haluaako hän maksaa vai miksi pitää seistä 10cm päässä. Yleensä hölmistyneenä ottavat askeleen taaksepäin.
 
Ite kyl jätän maksajaan aina metrin hajuraon, ei mulla oo kiire siihen maksajan perseeseen kiinni ku ei se edistä mun etenemistä mitenkään, korkeintaan hidastaa sitä maksajaa ku joutuu peittelemään enemmän tunnuslukua tai ja kyyläämään et oonko tullu viemään rahat.

Mut vissii mul on asiat huonosti ku en saa kassajonosta tämmösiä vitutuksia aikaseks kun täällä näyttää jatkuvasti toistuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsepalvelukassojen tulon jälkeen on ruvennut vituttamaan. Siinä kun itse piippaa ostokset ja laittaa ne siihen toisen puolen tasolle ja suorittaa maksun -> seuraava tulee jo piippaamaan omiaan ennen kuin on kerennyt kassia napauttamaan auki. :rage:

Itse aluksi pakkasin ostokset suoraan kassiin, mutta ensimmäisen natsin satunnaistarkastuksen jälkeen (piti levittä kaikki takaisin tasolle) en ole niin tehnyt.
 
Ilmeisesti valtakunnassa on kaikki hyvin, kun taas kerran muutaman päivän ajan media on täynnä rättejä ja egoistisia naama lehteen -mulkeroita.
Eipähän tarvitse nettilehtiä tai televisiota katsoa kuin ehkä ensi viikolla seuraavan kerran.
 
Ilmeisesti valtakunnassa on kaikki hyvin, kun taas kerran muutaman päivän ajan media on täynnä rättejä ja egoistisia naama lehteen -mulkeroita.
Eipähän tarvitse nettilehtiä tai televisiota katsoa kuin ehkä ensi viikolla seuraavan kerran.

Etenkin eilen oli High sivuston suosituimmissa juuri näitä rättirätin rättiä toimittajien julkaisuja. Rättisodallahan se itsenäisyys tuli:facepalm:
 
Sen välimerkin pistäminenhän kuuluu sille edessä olevalle henkilölle. Mistä sitä muuten tietää milloin edelläoleva on latonut kaikki ostoksensa hihnalle tai satunnaiset tupakit, muuten kuin siitä välimerkistä.

Tottakai, mutta ku oot latonu ostokset tiskille, nii se välimerkki on joskus kaukana edessä. Ei mulla niin kiire sitä ole laittaan, että hypin ihmisten yli noukkiin sitä :D
 
Itsepalvelukassojen tulon jälkeen on ruvennut vituttamaan. Siinä kun itse piippaa ostokset ja laittaa ne siihen toisen puolen tasolle ja suorittaa maksun -> seuraava tulee jo piippaamaan omiaan ennen kuin on kerennyt kassia napauttamaan auki. :rage:

Itse aluksi pakkasin ostokset suoraan kassiin, mutta ensimmäisen natsin satunnaistarkastuksen jälkeen (piti levittä kaikki takaisin tasolle) en ole niin tehnyt.
Olisit sanonut sille "natsille" että levitäppä kuule itse romut, ja kasaa takaisin kassiin.
Jos ei kelpaa, niin vaihtaisin kauppaa.

Itse ainakin kasaan kaikki sinne kassiin, eikä ole kertaakaan noita satunnaistarkastuksia osunut kohdalle.
 
Kyllä LIDL on selkeästi listan kärjessä jos kassan työskentelyä nopeuden suhteen vertaillaan. Viimeksi kun kävin niin osui jonoton kassa mutta siitä huolimatta kassa viuhtoi tavarat koodinlukijan läpi kuin paska olisi tulossa housuun. Ei siinä mitään - erittäin hyvä että edes jossakin näin koska itse käyn kaupassa AINA vain hakemassa sen mitä silloin tarvitsee eikä se ole minulle minkään juttelupaikka (paitsi jos pakosti johonkin tuttavaan joskus törmää).

Tuosta jonottamisesta: kyllä hajurakoa täytyy seuraavaan olla, kuvottavaa kun joku toope hengityksellä joka on luokkaa "kuolema" hönkii niskaan. Ja se kori on tosi vaikea laittaa paikalleen vaan jätetään niin että se on kasassa kallellaan.
 
Lidlissä taitavat ottaa aikaa siinä kassan läpi menossa. Sen verran kovasti niitä viskoovat. Joskus tehnyt mieli sanoa että en sitte maksa noita viskeltyjä ruokia. Mikkään koira oo.
 
Olisit sanonut sille "natsille" että levitäppä kuule itse romut, ja kasaa takaisin kassiin.
Jos ei kelpaa, niin vaihtaisin kauppaa.

Itse ainakin kasaan kaikki sinne kassiin, eikä ole kertaakaan noita satunnaistarkastuksia osunut kohdalle.

Miksi? Työtään hän vain teki. Joku aika sitten oli juttua noista itsepalvelukassoista ja niiden näpistyksiä lisäävästä vaikutuksesta. Kyllä mulle on ainakin aika usein osunut tuo tarkastus kohdalle.

Tuohon omaan ensimmäiseen viestiin lisäten: joskus on jopa käynyt sama niin, että on myös vapaita itsepalvelukassoja 5m päässä.
 
Miksi? Työtään hän vain teki. Joku aika sitten oli juttua noista itsepalvelukassoista ja niiden näpistyksiä lisäävästä vaikutuksesta. Kyllä mulle on ainakin aika usein osunut tuo tarkastus kohdalle.

Tuohon omaan ensimmäiseen viestiin lisäten: joskus on jopa käynyt sama niin, että on myös vapaita itsepalvelukassoja 5m päässä.
Vaikka siksi, että itseäsi vitutti, etkä enään viitsi tämän takia pakata tavaroitasi etukäteen :confused:
Yhtähyvin saa työkseen myös purkaa ja kasata sen kassin.
 
Lidlissä taitavat ottaa aikaa siinä kassan läpi menossa. Sen verran kovasti niitä viskoovat. Joskus tehnyt mieli sanoa että en sitte maksa noita viskeltyjä ruokia. Mikkään koira oo.
Ei se Lidl:n kassan nopeus ole niinkään kiinni siitä miten nopeasti sitä tavaraa liikutetaan vaan siitä että Lidl:ssä on hiton hyvin suunitellut viivakoodit ja niiden lukijat jolloin sen kassan ei tarvitse pyöritellä joka tuotetta vaan se kone lukee sen viivakoodin ihan sama miten päin sen tuotteen vetää siitä lukijasta läpi.
 
Ei se Lidl:n kassan nopeus ole niinkään kiinni siitä miten nopeasti sitä tavaraa liikutetaan vaan siitä että Lidl:ssä on hiton hyvin suunitellut viivakoodit ja niiden lukijat jolloin sen kassan ei tarvitse pyöritellä joka tuotetta vaan se kone lukee sen viivakoodin ihan sama miten päin sen tuotteen vetää siitä lukijasta läpi.

Mitä! Onko Lidlillä jo digimarkki käytössä?
 
Aikaisemmin cdon tilaukset tulleet postin kautta ja nyt paukahti postnord "lähellä" paketti 28km päähän.
 
Mitä! Onko Lidlillä jo digimarkki käytössä?
En tiedä mistään digimarkista, mutta tarkotin sitä että niiden tuotteiden viikoodit on printattu niihin paketteihin niin että ne menee ainakin yhdellä sivulla koko matkan. Lisäksi ainakin tuossa paikallisessa Lidl:ssä siinä kassalla on pöydässä yksi lukija ja sitten samalla kohtaa pystyssä toinen jolloin siitä tuotteesta voidaan lukea sitä viivakoodia monelta sivulta yhtä aikaa. Tämä mahdollistaa sen että myyjä voi vain "heittää" sen tuotteen siitä lukijoiden ohi ja se viivakoodi saadaan yleensä luettua kun taas muissa kaupoissa sitä tuotetta pitää pyöritellä niin että se viivakoodi osuu siihen lukijan kohdalle.
 
Vituttaa kun näin loppuvuotta kohti motivaatio aivan hakusessa. Työpaikan "virkistyspäivätkin" vaatii matkustamista Helsinkiin ja yöpymistä siellä sekä ylisosiaalista kissanristiäisissä hölynpölyn kuuntelemista, joka taas ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkän vertaa. Tällaiselta epäsosiaaliselta juntilta tuollaiset virkistyspäivät toimivat lähinnä päinvastoin, vie sen viimeisenkin motivaation ja kiinnostuksen hommiin. Onneksi kohta on sentään joululomat.
 
Vituttaa kun näin loppuvuotta kohti motivaatio aivan hakusessa. Työpaikan "virkistyspäivätkin" vaatii matkustamista Helsinkiin ja yöpymistä siellä sekä ylisosiaalista kissanristiäisissä hölynpölyn kuuntelemista, joka taas ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkän vertaa. Tällaiselta epäsosiaaliselta juntilta tuollaiset virkistyspäivät toimivat lähinnä päinvastoin, vie sen viimeisenkin motivaation ja kiinnostuksen hommiin. Onneksi kohta on sentään joululomat.
Itse en koe moraalista tuskaa jos valehtelee sairastuneensa vastaavassa tilanteessa, jos siinä reissulla ei ole samalla jotain koulutuksia tai muuta tärkeetä. Turhaa vaivaa koittaa selittää miksi oikeasti ei kiinnosta, koittavat vaan hehkuttaa jollain "no mikset muka, firma tarjoaa juotavat!!" niinkuin se olisi muka joku hyvä asia kun se tarkoittaa vaan isompaa meteliä ja turhia keskustelunaloituksia :shifty:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 241
Viestejä
4 898 792
Jäsenet
78 946
Uusin jäsen
Eister

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom