Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Kaupassa: Nainen tutkii hyllyä että mitä sitä ostaisi, tiedostaen samalla olevansa jonkunlaisessa yskässä tms. Mitä hän tekee? Köhii 5s välein ja vain välillä peittäen suun... *Kyykistyy vielä lähemmäs hyllyä* eikä peitä sitten suutaan millään tapaa. Katoin vaan kun nainen yski kaikki kivat pöpöt muovisten pakkausten päälle. Vittu meinas hirttää kiinni..:sangry:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Kaupassa: Nainen tutkii hyllyä että mitä sitä ostaisi, tiedostaen samalla olevansa jonkunlaisessa yskässä tms. Mitä hän tekee? Köhii 5s välein ja vain välillä peittäen suun... *Kyykistyy vielä lähemmäs hyllyä* eikä peitä sitten suutaan millään tapaa. Katoin vaan kun nainen yski kaikki kivat pöpöt muovisten pakkausten päälle. Vittu meinas hirttää kiinni..:sangry:
En ole bakteerikammoinen mutta tuo pistää vituttamaan. Etenkin jos leipä tms osastolla ovat.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
En ole bakteerikammoinen mutta tuo pistää vituttamaan. Etenkin jos leipä tms osastolla ovat.
En minäkään, mutta jostain syystä toi tapa kyllä nostaa itselläkin verenpainetta. Maalla kun asunut niin on sitä muksuna tullu koettua kaikki pöpöt että ei ne pöpöt vaan toi tapa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 889
Kipsipöly. Huoneen kipsisaumat laitettu ja hiottu ja voi helvetti sitä pölyn määrää. Eikä sitä saa oikein millään pois ku harjaaminen ei juuri auta ja imuri on sekunnissa tukossa.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Kaupassa: Nainen tutkii hyllyä että mitä sitä ostaisi, tiedostaen samalla olevansa jonkunlaisessa yskässä tms. Mitä hän tekee? Köhii 5s välein ja vain välillä peittäen suun... *Kyykistyy vielä lähemmäs hyllyä* eikä peitä sitten suutaan millään tapaa. Katoin vaan kun nainen yski kaikki kivat pöpöt muovisten pakkausten päälle. Vittu meinas hirttää kiinni..
Itse välttelen kauppojen irtopulla/pasteijapiirakka-hyllyjä tuostakin syystä. Toki asiakkaat myös ottavat tuotteita noista paljain käsin ja eivät millään voi käsittää tehneensä väärin jos henkilökunta huomauttaa. Parhaimmat tapaukset pyörtävät ostopäätöksensä ja pistävät tuotteen takaisin hyllyyn. Paljaon käsin sekin
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 836
Ihmiset, jotka käyttää sanaa "suhkot". Vittu että tekisi mieli vetäistä retkikirves keskelle otsaa jokaiselle.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Ihmiset, jotka käyttää sanaa "suhkot". Vittu että tekisi mieli vetäistä retkikirves keskelle otsaa jokaiselle.
Jos et ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan, niin kannattaa kysyä, ennen kuin väkivaltafantasiat alkavat realisoitua.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 802
No mitäpäs se tarkoittaa? Ärsyttää ihan tietämätöntäkin, vaik mun lähes ainoa kosketuspinta suomen kieleen onkin nämä bbs:t ja irkki.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
No mitäpäs se tarkoittaa? Ärsyttää ihan tietämätöntäkin, vaik mun lähes ainoa kosketuspinta suomen kieleen onkin nämä bbs:t ja irkki.
Riippuu tietenkin tapauksesta, siksi kannattaa kysyä siltä, joka sitä käyttää. Olen itse joskus kuullut puhuttavan "suhtkoht" tarkoittaen jotakuinkin samaa kuin "melko", voi olla että kyseessä on ollut vastaava. Tai sitten ei, mutta turha sitä ärsyyntyä jos ei ymmärrä kun voi ottaa selvää. Varsinkin jos ei raivopäisenä kysy, niin ihmiset usein ihan ystävällismielisesti auttavat.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 802
Kyllä mä tiedän mitä "suhtkoht" tarkoittaa, ja selvän ottaminenhan meni ihan reisille tässäkin taas.. Sinällään mua ärsyttää myös se, että joku kertoo mulle mistä en saa ärsyyntyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Kyllä mä tiedän mitä "suhtkoht" tarkoittaa, ja selvän ottaminenhan meni ihan reisille tässäkin taas.. Sinällään mua ärsyttää myös se, että joku kertoo mulle mistä en saa ärsyyntyä.
Älä nyt ärsyynny missään nimessä tästä!!! Mutta jos äidinkieli ei ole suomi, niin voihan tuollaiset asiat suhtkoht ärsyttää:) Mutta peace and love, kysyvä ei tieltä eksy:btooth:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
En mä edelleenkään tiedä mitä se "suhkot" tarkoittaa.
Jos se jää asiayhteydestä epäselväksi, niin tosiaan kannattaa kysyä siltä, joka sitä sanaa käyttää. Mutta yllättävän hyvin toimiva keino on miettiä, että miltä sanalta se kuulostaa (esim. "suhkot" -> "suhtkoht"). Et ole varmaankaan huomannut, mutta ihmiset puhuvat muutenkin murteilla sanoja lyhentäen ja väännellen. Tuota kun hiukan treenaa, voi ymmärtää sitten ärsyyntymättä vaikka oululaista: "ookkonää vihane?" vai miten se nyt meneekään.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 802
No oululaisia ei ymmärrä ees oululainen, enkä mä ole moista suhkot:ia ikinä ennen kuullutkaan ku tässä ketjussa tänään. Silti se ärsyttää kun en tiedä mitä se tarkoittaa, jos se on joku murresana ni sit se ärsyttää vielä enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
No oululaisia ei ymmärrä ees oululainen, enkä mä ole moista suhkot:ia ikinä ennen kuullutkaan ku tässä ketjussa tänään. Silti se ärsyttää kun en tiedä mitä se tarkoittaa, jos se on joku murresana ni sit se ärsyttää vielä enemmän.
Turun murre se vasta jännä onkin. "ketä" sanaan kun törmää niin sekin voi riipiä. Murre ei ole Turkulainen koira. Tää suomen kieli on vähän mitä on, stadin slangista puhumattakaan. Ja kuulemma aidot heseläiset ei ees käytä niitä sanoja mitä siksi slangiksi mielletään. Tässä kohtaa mietin mikä on aito hesalainen tänäpäivänä. No niin off topick.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Olen kyllä kuullut suhtkoht moneen kertaan vuosikymmeniä, ensimmäistä kertaa kuulin siitä joskus 90-luvulla.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
Tennis kulkee vaihtelevasti. Vastustajilla aivan helvetin kova draivi että hyväkään taso ei tunnu riittävän. Alkaa tulla kalliiksi pelata kokoajan itseään parempia vastaan, If you know what I mean...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Turun murre se vasta jännä onkin. "ketä" sanaan kun törmää niin sekin voi riipiä. Murre ei ole Turkulainen koira. Tää suomen kieli on vähän mitä on, stadin slangista puhumattakaan. Ja kuulemma aidot heseläiset ei ees käytä niitä sanoja mitä siksi slangiksi mielletään. Tässä kohtaa mietin mikä on aito hesalainen tänäpäivänä. No niin off topick.
Vaikka olen turkulainen, mutta en tiedä mitään murresanoja, kun minut on koulutettu puhumaan kirjakieltä niin kuin puoli yhdeksän uutistoimittajat. En vain osaa mitään murrekieltä ja puhun vaan ainoastaan kirjakieltä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 850
No postilootaan tuli joku mainoslappu vähän aikaan sitten että joku haluaa ostaa alueelta asunnon. Jos tämä menee nyt yhtään samalla tavalla kuin viimeksi, niin sitten joku mafian ryssä ostaa sen viikonloppuasunnoksi:D, jossa käy välillä ja talvella lähinnä hylättynä. Joku "muu" käy tosin hoitamassa lumityöt ja pitämässä kämpän asutun näköisenä. Muussa tapauksessa myyntiin menee vuosia aikaa. Ei muuttotappiokunnassa kukaan täällä osta yhtään mitään.
Täällä Oulussa ainakin parilla kiinteistövälitysfirmalla on tapana kusettaa ihmisiä moisilla lapuilla. Mitään valmistaja ostajaa ei ole vaan se on vain niiden keino yrittää hankkia uusia myyntitoimeksiantoja.

Jos olisi oikeasti ostotoimeksianto, niin nehän osaisivat kertoa kun sinne soittaa että millainen on hakusessa ja välityspalkkio menisi luonnollisesti toimeksiantajan piikistä. Keskustelu lopahtaa niiden suunnasta täydellisesti viimeistään siinä vaiheessa kun kuulevat että asunto on toisella välittäjällä jo myynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Vaikka olen turkulainen, mutta en tiedä mitään murresanoja, kun minut on koulutettu puhumaan kirjakieltä niin kuin puoli yhdeksän uutistoimittajat. En vain osaa mitään murrekieltä ja puhun vaan ainoastaan kirjakieltä.
Vain kirjakieltä, nyt pitää kysyä miten ihmeessä noin on käynyt? Itse olen lapsena ollut vähän milloin missäkin, ja paikalliset murteet on seuraanneet perässä ainakin jonkun aikaa. Nyt varsinaisen kotikunnan murretta olen jotenkin onnistunut välttämään ja puhun kai sitten vähän mitä sattuu, siis sellaista sekalaista missä on vähän jotain jostain mutta tiettyjä sanoja vältellen. Jopa kirjoittaessa netin mestoihin mietin vähän mikä on kirjoitustyyli ja sanavalinnat mitkä sopii mihinkin.
Ehkä omituista mutta silti täysin kantasuomalainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Täällä Oulussa ainakin parilla kiinteistövälitysfirmalla on tapana kusettaa ihmisiä moisilla lapuilla. Mitään valmistaja ostajaa ei ole vaan se on vain niiden keino yrittää hankkia uusia myyntitoimeksiantoja.

Jos olisi oikeasti ostotoimeksianto, niin nehän osaisivat kertoa kun sinne soittaa että millainen on hakusessa ja välityspalkkio menisi luonnollisesti toimeksiantajan piikistä. Keskustelu lopahtaa niiden suunnasta täydellisesti viimeistään siinä vaiheessa kun kuulevat että asunto on toisella välittäjällä jo myynnissä.
Hmm, tällä alueella ei ole nimittäin montaakaan asuntoa myytävänä. Koko lapun unohdin ennenkuin tuli tuo näyttö huomattua. Tai siis jotain ikuisuuskohteita on, mutta hinnalla suojattuja. Saa nyt nähdä. Eräs tuttu oli henkisesti valmistautunut ainakin vuoden myyntiaikaan, vaan menipä viikossa. Toinen paikkakunta tosin niin en niin tiedä miten siellä kauppa käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 200
Vaikka olen turkulainen, mutta en tiedä mitään murresanoja, kun minut on koulutettu puhumaan kirjakieltä niin kuin puoli yhdeksän uutistoimittajat. En vain osaa mitään murrekieltä ja puhun vaan ainoastaan kirjakieltä.
Uutistoimittajat eivät puhu kirjakieltä. Puhekieli ja kirjakieli eivät ole sama asia. Miten eristyksissä olet oikein elänyt jos et tiedä murresanoja?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Uutistoimittajat eivät puhu kirjakieltä. Puhekieli ja kirjakieli eivät ole sama asia. Miten eristyksissä olet oikein elänyt jos et tiedä murresanoja?
Koska olen huonokuuloinen ja äitini on kieltänyt ankarasti murresanojen käyttöä ja isä oppinut, että minulle ei saanut sanoa minkäänlaista murresanoja. Äitini ajatteli, että osaan aikuisena kirjakieltä parhaiten ja siinä hän oli oikeassa. Isäni oppi tekemään samoin, että ei saa sanoa murrekieltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Ihmiset, jotka käyttää sanaa "suhkot". Vittu että tekisi mieli vetäistä retkikirves keskelle otsaa jokaiselle.
En mä edelleenkään tiedä mitä se "suhkot" tarkoittaa.
Kai se sitten pitäisi sanoa suhtkoht = suhteellisen kohtuullinen?

Esim suht hyväkuntoinen auto olisi melko hyväkuntoinen.

Jossain tuota käytetään, onko sitten suht helpompi tai kuvaavampi kuin melko?

"(puhekieltä) sama kuin melko tai aika
Hän suoriutui tehtävästään suht hyvin."

Suhtkoht tai suht koht:
"Jos haluaa käyttää tyyliltään virallisempaa ilmausta, voi käyttää esimerkiksi sanoja suhteellisen, verraten, aika, kohtalaisen, varsin, melko."
 
Viimeksi muokattu:

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 836
Kyllä minä tiedän mitä "suhkot" tarkoittaa, en vain voi sietää sen käyttöä. "Suht koht" (yleisesti hyväksytympänä muotona) ei pitäisi olla liian vaativa kirjoitusasu kuin pahimmille elämän kululaisille.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 160
Puhelinmyyjä. Minä en koskaan lyö luuria korvaan/töykeile, koska ne tekevät ainoastaan työtään, vaan kieltäydyn kohteliaasti. Nyt oli sellainen änkyttäjätapaus, että punainen nappi löytyi - varmaan ekaa kertaa 5 vuoteen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Suht. koht.; melkein, kohta puolin tai ei tapahdu tänään, katsotaan joku toinen päivä.

Menee samaan kategoriaan abouttiarallaa, jooei ja niinno kanssa.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Puhelinmyyjä. Minä en koskaan lyö luuria korvaan/töykeile, koska ne tekevät ainoastaan työtään, vaan kieltäydyn kohteliaasti. Nyt oli sellainen änkyttäjätapaus, että punainen nappi löytyi - varmaan ekaa kertaa 5 vuoteen.
Minä en koskaan edes vastaa puhelinmyyjille tai jos en tunnista soittajaa etukäteen tai saa henkilöllisyyttä tietoon etukäteen

Ps. kyllähän se baltialainen asuntomurtajakin vain tekee työtään. Jos on valinnut työkseen häiriköinnin, niin kyllä noille saa olla töykeä. Siis jos haluaa..itse en jaksa välittää niin paljoa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itse välttelen kauppojen irtopulla/pasteijapiirakka-hyllyjä tuostakin syystä. Toki asiakkaat myös ottavat tuotteita noista paljain käsin ja eivät millään voi käsittää tehneensä väärin jos henkilökunta huomauttaa. Parhaimmat tapaukset pyörtävät ostopäätöksensä ja pistävät tuotteen takaisin hyllyyn. Paljaon käsin sekin
Ne kaikki bakteerit on käytännössä jokaisessa pinnassa siellä kaupassa kuitenkin. Oma käsihygienia merkitsee paljon enemmän kuin se, että onko joku aivastanut kohti muovipakkausta. Tietty johonkin irtokarkkeihin tai leipiin köhiminen nyt on vähän vittumaista.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Koitin hakea Prismasta grillimakkaraa (muitten ostosten ohella), niin mummeli siinä edessä blokkasi koko tiskin ja otti hyllystä yksi kerrallaan paketin ja laittoi sen takaisin hyllyyn katseltuaan hetken.

Muutama minuutti siinä varmaan vierähti, kun en kehdannut mitään sanoa. (Ei keneltäkään pois, auto oli renkaidenvaihdossa alakerrassa, ja annettiin tunti aikaa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 889
Koitin hakea Prismasta grillimakkaraa (muitten ostosten ohella), niin mummeli siinä edessä blokkasi koko tiskin ja otti hyllystä yksi kerrallaan paketin ja laittoi sen takaisin hyllyyn katseltuaan hetken.

Muutama minuutti siinä varmaan vierähti, kun en kehdannut mitään sanoa. (Ei keneltäkään pois, auto oli renkaidenvaihdossa alakerrassa, ja annettiin tunti aikaa).
Tähän varmaan kuuluu sanoa että kuinka uusavuton pitää olla ettei vaihda renkaitaan itte vaan vie jonnekkin liikkeeseen vaihdettavaks?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Tähän varmaan kuuluu sanoa että kuinka uusavuton pitää olla ettei vaihda renkaitaan itte vaan vie jonnekkin liikkeeseen vaihdettavaks?
Tähän varmaan kuuluu sanoa miten ei halua tukea paikallisyritysten edellisottaamuksia.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Kyllä minä tiedän mitä "suhkot" tarkoittaa, en vain voi sietää sen käyttöä.
Siinä tapauksessa tilanne on vieläkin mielenkiintoisempi, vastaava kuin jos tekee mieli lyödä kirveellä päähän kaikkia, jotka käyttävät väärän värisiä sukkia. Saatko paikannettua tarkemmin sitä, miksi tarkalleen ottaen et voi asiaa sietää?
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Tähän varmaan kuuluu sanoa että kuinka uusavuton pitää olla ettei vaihda renkaitaan itte vaan vie jonnekkin liikkeeseen vaihdettavaks?
Ei vaadi uusavuttomuutta, riittää pelkkä haluttomuus tehdä sitä itse. Kuinka uusavuton pitää olla ettei osaa tehdä ruokaa vaan käy ravintolassa syömässä? Ja niin edelleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 404
Lunta tullut 20cm ja ainavain sataa lisää. Aamulla pitäisi lähteä viideltä aamulla töihin ja autossa kesärattaat alla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Vielä ehtii tosiaan vaihtaa nastat alle. Itsellä toisessa autossa vielä nastat ja toisessa kesärenkaat. Yllättävää että 3.5. tulee vielä lunta vähän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Tähän varmaan kuuluu sanoa että kuinka uusavuton pitää olla ettei vaihda renkaitaan itte vaan vie jonnekkin liikkeeseen vaihdettavaks?
Ei se välttämättä ole uusavuttomuutta, enemminkin mukavuuden halua.

Taloyhtiössä on sen verran pieni tuo huoneistokohtainen varastotila, että sinne ei muiden tavaroiden lisäksi enää oikeastaan mahdu rengassarjaa. Toisaalta rengashotelli vaihtaa renkaat alle, pesee renkaat ja varastoi samaan hintaa. Itse vaihtamalla olisi renkaiden pesukin aikalailla hankalaa, koska ulos ei tule juoksevaa vettä jolla saisi renkaat pestyä. Ja kun tätä ikääkin alkaa jo olemaan, ei se renkaan vaihto oikein jaksa innostaa samallatavalla kuin silloin parikymppisenä kun siinä samalla autoon tuli tehtyä kaikkea muutakin "huoltoa".
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 318
Kaikki ei halua viedä niitä 2000e vannesarjoja 5e munalukolliseen häkkivarastoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Toppavaatetta päälle ja jos sitä lenkille jäätymään ja heräämään. Heräsin sitten tänään täysin turhaan 6am ja alkaa tuntumaan kanssa siltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 889
Kaikki ei halua viedä niitä 2000e vannesarjoja 5e munalukolliseen häkkivarastoon.
Ja tähän kuuluu vastata että miksi pitää olla 2000e sarja ja häkkivarasto? Jos on häkkivarasto niin halvimmat peltivanteet ja jos on 2000e sarja niin sitä säilytetää OMAKOTITALON varastossa minne nisteillä ei ole asiaa :p
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Ja tähän kuuluu vastata että miksi pitää olla 2000e sarja ja häkkivarasto? Jos on häkkivarasto niin halvimmat peltivanteet ja jos on 2000e sarja niin sitä säilytetää OMAKOTITALON varastossa minne nisteillä ei ole asiaa :p
Tähän kuuluu vastata, että hauska tuo ihmisten kuvitelma siitä, että se, mitä asioista itse arvostaa, olisi jotenkin absoluuttinen totuus. Ja tähän kenties kuuluisi esittää kysymys, että lieneekö kyseessä sitten se, että ei riitä, että tykkää jostain asioista ja tekee niin kuin tykkää, vaan on tärkeää, että on oikeassa siinä, mistä tykkää?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 818
Viestejä
4 209 014
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom