Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
28
No ei ne varastosaldot netissä ole (tuskin koskaan) reaaliaikaisia, tai inventaariotiedot välttämättä muutenkaan 100% paikkansa pitäviä. Tiedoksi ennen kuin lähdet seuraavan kerran vastaavalle ristiretkelle.
Piti olla useita, mutta ei ollut yhtään. Kiitos tiedosta vaan, en ole tuon jälkeen ainakaan Kärkkäisen varastosaldoihin luottanut.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Käytännössä ihan turhamaisuuttani heh.. hommahan lähti siitä, että sain vähän perintöä ja oli kerrankin tilanne, että voin shoppailla useampia luureja ja kokeilla mikä niistä tuntuu omaan kätöseen parhaimmalta. Ensin ostin Mpf:ltä Google Pixel 8 Pron käytettynä, jonka myin ja ostin ton keltaisen Ultran, joka oli Mpf:n termein ehdottomasti ns. "pitopeli" kaikessa muussa suhteessa, paitsi muistinsa ja värityksensä takia. Ostohuumassa en ollut ajatellut väriä vaan speksejä, mutta kun kapulan sain, niin vaikka se onkin ihan helvetin hienon näköinen puhelin, niin ei se ole ns. se omin väri. Ton hintaluokan vehkeessä haluan myös tykätä laitteesta esteettisesti ja lisäksi haaveissa oli päivittää vielä isompaan versioon, sillä teraseen mahtuu enemmän videoo kuin puoliteraseen. (Mut tää mun puhelinseikkailu on menny jo sen verran karikolle, että mä taidan nyt kuitenki vaan pysytellä tässä Ihimeeltä ostetussa mustassa puoliterasessa.. )

Matkapuhelinfoorumilla oli myynti- ja ostohommat sujuneet erittäin sutjakkaasti, ja siellä pystyi käymään nopeasti ja helposti kauppaa. Ajattelin että laitan keltaisen version kiertoon, ja hommaan itselleni jonkin tummemman värisen ja mieluummin isompiteraisen. Täällä sattui sitte keskustelussa vastaan nimim. Ihimeen maininta että hänellä olisi ultra joutilaana. Mulla oli aikaa, rahaa, hyvä tarjous hienomman näköisestä luurista ja hyvä väylä mitä kautta laittaa ylimääräinen kapula kiertoon nopeasti ja suht vähällä tai olemattomalla tappiolla, joten miksipä ei. Toiselta puolen kaupunkia bussin kyydissä huristellessa testailin Ihimeeltä saatua magneettista rinkulaa Pitakan selkään, ja päätin päivittää ilmoitusta S22 Ultrasta, joka minulla oli Mpf:llä myynnissä. Siinä sitte kaikesta innossaan ja touhussaan teinkin puolihuolimattomasti uuden postauksen siihen myyntiketjuun enkä päivittäny sitä ilmoitusta.

Tästä seurasi välitön bänni. Olin ihmeissään, kun en tiennyt että bäniskää tulee ihan välittömästi tollaisesta, luulin voivani selittää ja yrittää korjata virheeni. Mulla oli ollu alustavat keskustelut sekä S22 että S24 Ultrasta meneillään, enkä saanu yhteyttä ylläpitoon kun olisin halunnu selittää miten asian kanssa kävi. Teen ahdistuksen takia tällä hetkellä työtä vain osa-aikaisesti, ja silloin kun ahdistus meinaa ottaa vallan niin ei ajattele loppuun asti, vaan yrittää hätäpäissään tehdä esim. toisia tunnuksia foorumille. Siitä seurasikin sitten kuukauden bänni, ja arvatkaapa vaan ahistiko viikonloppuna..

Ymmärrän kuitenkin Matkapuhelinfoorumin politiikan ihan täysin. Pakko se on ollakin tiukat säännöt ja niitä on kaikkien noudatettava, ja ihan mielelläni lusin kuukauden bänniä koska minähän se töpeksin ilman muuta. Myönnän virheeni, kärsin jäähyn ja otan opiksi, eipä tässä tällä haavaa muuta voi. Pöljästä päästä kärsii koko pää, niinku meillä päin sanotaan.


Tiivistettynä mä sössin, ja yritin paikata ekaa sössintää vielä isommalla sössinnällä. Näitä terveisiä saa viedä sinne Mpf:lle päin jos siellä vaikka jotain ihmetellään.

Ylläoleva vastannee myös tähän:
Nii ja tähän vielä lisäyksenä siis, että se tässä harmittaa eniten, että Mpf:llä oli mainetta ja kunniaa keskustelujen sekä kauppapaikan puolella, ei yhtään negatiivista palautetta ja muutenki yli 15v moitteeton kokemus ja aika ko. foorumilla, ja tommosen yhden pienen virheen olo tuntuu nyt sitte hylkiöltä tälläkin foorumilla. Aika hemmetin pienestä näyttää olevan kiinni nää hommat, vaikka en siis missään nimessä nyt tai sen puoleen koskaan muutenkaan ole ollut kusettamassa kauppahommissa ketään, ikinä. Ei mulla pää kestäis jotain rikollista kikkailua vaikkapa varastetun tavaran parissa, kun ahistushäiriö puskee päälle jo pelkistä väliaikaisista banneista jollekin nettifoorumille.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Nii ja tähän vielä lisäyksenä siis, että se tässä harmittaa eniten, että Mpf:llä oli mainetta ja kunniaa keskustelujen sekä kauppapaikan puolella, ei yhtään negatiivista palautetta ja muutenki yli 15v moitteeton kokemus ja aika ko. foorumilla, ja tommosen yhden pienen virheen olo tuntuu nyt sitte hylkiöltä tälläkin foorumilla. Aika hemmetin pienestä näyttää olevan kiinni nää hommat, vaikka en siis missään nimessä nyt tai sen puoleen koskaan muutenkaan ole ollut kusettamassa kauppahommissa ketään, ikinä. Ei mulla pää kestäis jotain rikollista kikkailua vaikkapa varastetun tavaran parissa, kun ahistushäiriö puskee päälle jo pelkistä väliaikaisista banneista jollekin nettifoorumille.
Kannattaa ottaa aikalisä jos foorumibannit aiheuttaa mielenterveysongelmia. Ei se ole niin vakavaa. Jatkossa vaan noudatat ohjeita ja homma toimii.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Kannattaa ottaa aikalisä jos foorumibannit aiheuttaa mielenterveysongelmia. Ei se ole niin vakavaa. Jatkossa vaan noudatat ohjeita ja homma toimii.
Joo ilman muuta otan tästä opiksi ja toimin jatkossa sääntöjen mukaan. Eikä tää muutenkaan ahistais yhtään niin paljon nytkään, mutta kun en ole hyvätuloinen niin tommonen tonnin kapula joutilaana pöydällä kuumottelee kummasti ehheh. Mut eiköhän tää tästä!

E: ja siis ahistushäiriö on ollu kyllä jo ennen foorumointiakin, pikemminkin Mpf:llä roikkuminen on auttanut kuin pahentanut ongelmaa ennen tota viikon takaista sössimistä.
 
Viimeksi muokattu:

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Joo ilman muuta otan tästä opiksi ja toimin jatkossa sääntöjen mukaan. Eikä tää muutenkaan ahistais yhtään niin paljon nytkään, mutta kun en ole hyvätuloinen niin tommonen tonnin kapula joutilaana pöydällä kuumottelee kummasti ehheh. Mut eiköhän tää tästä!
Pistä Toriin myyntiin. Kyllä se sieltä menee kaupaksi myös.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Hehe justhan mä tässä päivittelen että Torin kautta on jos jonkinlaista kikkailijaa liikenteessä: Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)
Enemmän luottoa olis tosiaan vaikkapa tän foorumin käyttäjiin, mut ymmärrän ettei luottamusta ole samalla lailla toiseen suuntaan koska olen tällä foorumilla uusi tyyppi.
Noista kikkailijoista pääsee eroon kun myyt vain noudolla. Rahat käteen ja puhelin vaihtaa omistajaa. Eka joka tulee noutamaan saa puhelimen. Älä tuhlaa aikaa renkaanpotkijiin.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Noista kikkailijoista pääsee eroon kun myyt vain noudolla. Rahat käteen ja puhelin vaihtaa omistajaa. Eka joka tulee noutamaan saa puhelimen. Älä tuhlaa aikaa renkaanpotkijiin.
Eilinen noutaja yritti kusettaa tekaistulla kuitilla :rofl: oon kertonut asiasta tarkemmin tossa toisessa viestiketjussa minkä linkkasin
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Eilinen noutaja yritti kusettaa tekaistulla kuitilla :rofl: oon kertonut asiasta tarkemmin tossa toisessa viestiketjussa minkä linkkasin
Nojoo tuollehan ei voi mitään, oli kauppapaikka mikä vaan. Parasta vaan tehdä kaupat, kun rahat näkyy tilillä. Kannattaa siihen ilmoitukseen kanssa tästä mainita. Jos ei halua face to face niin postilla voi myydä kanssa ihan hyvin mutta postitus vasta kun rahat näkyy tilillä.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Tuo Mpf ainakin on niin syöpäinen npc-foorumi että bänni on lähinnä hyväksi mielenterveydelle.. ok kauppapaikkana kenties
Heheh tää on varmaan osittain totta, meno on muuttunut ehkä ajan kanssa vähän tommoseen suuntaan. Ja siis tosiaan joku vuosi sitten kun myin edellisen kerran tuolla jotain, niin tultiin muistaakseni ensin ylläpidon toimesta sanomaan jos oli rikkonut sääntöjä ja siihen oli mahdollisuus reagoida, tätä nykyä pamahtaa näköjään heti bännit.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Parina viime yönä on tullut melko huonosti nukuttua. Ehkä syy voi olla kevään lähestyminen, pidemmillä vapailla ympäri heitetty unirytmi yhdistettynä kofeiinin toleranssin laskuun. Oli useampi päivä vapaata ja sinä aikana en juonut laisinkaan kahvia.

Sitten vapaiden jälkeen havahduin kesken unien, olin vetänyt hirsiä ja nukkunut työpäivän aloituksen yli. Ei muuta, kuin soittoa töihin ja saavuin paikalle pari tuntia myöhässä. Olin toki herännyt ajoissa herätykseen, joskin olin erehtynyt makoilemaan kellon soimisen jälkeen sänkyyn ja uni vei mennessään. Töissä pomo tuli vastaan ja aika rennosti otti asian, koska ei myöhästely oikein ole ollut tapana. Vuosien aikana on tullut pari myöhästymistä töistä joten asia hoitui näppärästi ja pomo muistutti kellon päälle laitosta.

Vapailla tuli tehtyä asunnon remppaa pitkälle yöhön, joskin sitä ei tajunnut pitää unirytmiä kunnossa.

Erheenä oli vetäistä töissä tuttuun tapaan kahvia pinttyneen tavan vuoksi ja olettaa, että onhan sitä ennenkin nukahtanut hyvin kahvin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 500
Ei ole tuloselvitys ainakaan helpottunut HVAn myötä. Pitää olla suunnilleen kansiollinen liitteitä mukaan joita ei välttämättä ole kovin yksinkertainen kaivaa, mikäli ei ole pääsyä kaikkiin tietoihin..

Ja luonnollisesti piti olla jo mallia eilen. Ovat ilmeisesti odottaneet päätöstä ennen kuin laittoivat laput liikkeelle. :grumpy:

Ei muuten välttämättä tahdo enää paukut riittää moiseen työpäivän jälkeen. :beye:
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
325
Ekana toista viikkoa koronainfulenssassa tai mikälie olikaan, sit töissä pari päivää ja tänään aamulla "en voi hyvin.jpg" ja 11 aikaa yrjöraivoomaan posliinista idolia vasten.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
210
Wintoosa taas kenkkuilee... Onneksi kyseisen paskeen vastuuhenkilöitä ei ole lähellä, saattaisin taas pyörittää tervassa ja höyhenissä.. :mad:
Onneksi taloudessa ei ole enää kuin kaksi PC:tä jotka vielä on upoksissa tuon lokaliemen uumenissa. Ei sillä, Android ei näemmä ole juurikaan parempi.. Eikä kaikki linux distrotkaan.
Olis vaan antanut mun valita päivitykset ilman turhaa venkoilua niin olisi tämäkin vitutus vältetty :spunch:

E: Unohdin, onhan mulla kolmaskin wintoosa mutta sitä ei voine laskea tähän, se on pysyvästi irti verkosta, pyörittää seiskaa lähinnä musiikin tekemistä varten, uudemmilla kun osa vehkeistä ja softista ei vaan toimi. Kympillä suurin osa toimii mutta on se nyt vaan hitosti helpompaa Windows 7:llä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 984
Wintoosa taas kenkkuilee... Onneksi kyseisen paskeen vastuuhenkilöitä ei ole lähellä, saattaisin taas pyörittää tervassa ja höyhenissä.. :mad:
Onneksi taloudessa ei ole enää kuin kaksi PC:tä jotka vielä on upoksissa tuon lokaliemen uumenissa. Ei sillä, Android ei näemmä ole juurikaan parempi.. Eikä kaikki linux distrotkaan.
Olis vaan antanut mun valita päivitykset ilman turhaa venkoilua niin olisi tämäkin vitutus vältetty :spunch:
Jos windowsista walittawi ei ole Linuxiwa kokeiluwka.
-Vanha it-työläisten viisaus 1880-luvulta.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
210
Jos windowsista walittawi ei ole Linuxiwa kokeiluwka.
-Vanha it-työläisten viisaus 1880-luvulta.
Sinne Linuxin maailmaan olen kovasti siirtymässä, paljon olen opetellut ja vielä enemmän on vielä oppimista, joten ei pidä walitufta afia mik ei tiedä... Olen hidas oppimaan, siksi mulla kestää, muuten olisin hyljännyt wintötsän jo ajat sitten. Siis tarkoitan jotta mähän olen jo 1890 -luvulla :geek: Kyllä se ero kohta finalisoituu :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 454
Sinne Linuxin maailmaan olen kovasti siirtymässä, paljon olen opetellut ja vielä enemmän on vielä oppimista, joten ei pidä walitufta afia mik ei tiedä... Olen hidas oppimaan, siksi mulla kestää, muuten olisin hyljännyt wintötsän jo ajat sitten. Siis tarkoitan jotta mähän olen jo 1890 -luvulla :geek: Kyllä se ero kohta finalisoituu :rofl:
Tervetuloa Linuxin maailmaan. Itse olen linuxia käyttänyt pääsääntöisesti yli 20v ja tuntuu että kaikki on paljon helpompaa kunhan oppii miten se toimii. Oppimiskäyrä saattaa olla jyrkkä mutta kun siitä selviää niin ainakin itselläni elämä on ollut paljon helpompaa ja stressittömämpää.

Windowsissa ärsyttää se, että suunnilleen joka päivityksessä joku asia muuttuu jollain tavalla, joku asetus siirtyy eri paikkaan, päivitys muuttaa jotain asetusta kertomatta siitä, yhtäkkiä joku oletussovellus vaihtuu toiseen tai jotain muuta pientä mutta ärsyttävää. Kotikäytössähän tuo on vielä pientä mutta töissä välillä verenpaine nousee kun yhtäkkiä jonkun päivityksen jälkeen joku juttu ei vaan toimi ja 100 ja 1 puhelua ja yhteydenottoa tulee ovista ja ikkunoista kun asiakkaat huutaa että mikään ei toimi. Ja virheilmoitukset ovat tyyliin "virhekoodi 0x1275b3ab" ja googlaamallakaan ei oikein ota selvää mitä tuo tarkoittaa. Linuxissa sentään lokeista yleensä löytää "selväkielisenä" mikä meni pieleen. Ja windowsissa suunnilleen joka päivitys kestää puoli ikuisuutta ja aina pitää käynnistellä konetta uudestaan ja uudestaan, linuxissa sentään lähes kaikki päivitykset asentuvat ilman rebootia (ja livepatchin avulla periaatteessa ne vähäisetkin boottitarpeet poistuvat).
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
210
Tervetuloa Linuxin maailmaan. Itse olen linuxia käyttänyt pääsääntöisesti yli 20v ja tuntuu että kaikki on paljon helpompaa kunhan oppii miten se toimii. Oppimiskäyrä saattaa olla jyrkkä mutta kun siitä selviää niin ainakin itselläni elämä on ollut paljon helpompaa ja stressittömämpää.

Windowsissa ärsyttää se, että suunnilleen joka päivityksessä joku asia muuttuu jollain tavalla, joku asetus siirtyy eri paikkaan, päivitys muuttaa jotain asetusta kertomatta siitä, yhtäkkiä joku oletussovellus vaihtuu toiseen tai jotain muuta pientä mutta ärsyttävää. Kotikäytössähän tuo on vielä pientä mutta töissä välillä verenpaine nousee kun yhtäkkiä jonkun päivityksen jälkeen joku juttu ei vaan toimi ja 100 ja 1 puhelua ja yhteydenottoa tulee ovista ja ikkunoista kun asiakkaat huutaa että mikään ei toimi. Ja virheilmoitukset ovat tyyliin "virhekoodi 0x1275b3ab" ja googlaamallakaan ei oikein ota selvää mitä tuo tarkoittaa. Linuxissa sentään lokeista yleensä löytää "selväkielisenä" mikä meni pieleen. Ja windowsissa suunnilleen joka päivitys kestää puoli ikuisuutta ja aina pitää käynnistellä konetta uudestaan ja uudestaan, linuxissa sentään lähes kaikki päivitykset asentuvat ilman rebootia (ja livepatchin avulla periaatteessa ne vähäisetkin boottitarpeet poistuvat).
Molemmissa on silti vika siinä että päivityksiä kun tulee niin selitykset on kovin vaisut muuten kuin vaikka googlettamalla, linuxillakin verrattuna entiseen. Onhan mulle linux tavallaan tuttu, mediakoneessa pyöri pitkään ubuntu kunnes vittuunnuin sen pakkopäivityksiin, archiin en ole valmis, mintti nyt kokeilussa kun haen käyttistä jota minä hallitsen mutta toimii mahdollisimman monessa ja monenikäisessä, ja olisi periaatteessa yhtä gui pohjainen kuin windows, mikä asettaa näemmä hieman haastetta, vaativa kun olen näiltä osin.. Tuo mint vaikuttaa ihan lupaavalta, ainakin fedoran jälkeen, mutta Ally ei siitä vielä oikein tykkää, enkä vieläkään tajua wineä, tahto siis asennella gog pelejä (niitä joille ei ole linux pakettia), ja muutama muukin juttu on mulla sitä hidasta oppimista. Mutta jos olen huomenna hengissä, osaan enemmän kuin eilen, kuin sanonta kuuluu.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
598
Tervetuloa Linuxin maailmaan. Itse olen linuxia käyttänyt pääsääntöisesti yli 20v ja tuntuu että kaikki on paljon helpompaa kunhan oppii miten se toimii. Oppimiskäyrä saattaa olla jyrkkä mutta kun siitä selviää niin ainakin itselläni elämä on ollut paljon helpompaa ja stressittömämpää.

Windowsissa ärsyttää se, että suunnilleen joka päivityksessä joku asia muuttuu jollain tavalla, joku asetus siirtyy eri paikkaan, päivitys muuttaa jotain asetusta kertomatta siitä, yhtäkkiä joku oletussovellus vaihtuu toiseen tai jotain muuta pientä mutta ärsyttävää. Kotikäytössähän tuo on vielä pientä mutta töissä välillä verenpaine nousee kun yhtäkkiä jonkun päivityksen jälkeen joku juttu ei vaan toimi ja 100 ja 1 puhelua ja yhteydenottoa tulee ovista ja ikkunoista kun asiakkaat huutaa että mikään ei toimi. Ja virheilmoitukset ovat tyyliin "virhekoodi 0x1275b3ab" ja googlaamallakaan ei oikein ota selvää mitä tuo tarkoittaa. Linuxissa sentään lokeista yleensä löytää "selväkielisenä" mikä meni pieleen. Ja windowsissa suunnilleen joka päivitys kestää puoli ikuisuutta ja aina pitää käynnistellä konetta uudestaan ja uudestaan, linuxissa sentään lähes kaikki päivitykset asentuvat ilman rebootia (ja livepatchin avulla periaatteessa ne vähäisetkin boottitarpeet poistuvat).
Itelläkin vähän samansuuntaisia kokemuksia. Porukoille olin se ICT-tuki, joka hoiti tietokoneet, tulostimet ja netit. Jumaleissön, että veetutti lähtä ajelemaan 150km suuntaansa sen takia kun wintoosa päätti yhtäkkiä kadottaa tulostimen ja/tai netin ilman mitään syytä (heillä ei ollut admin-tason tunnareita, eikä kenelläkään muulla, jotka mahdollisesti konetta käyttivät. Minä olin ainoa admin). Jossain vaiheessa sain tarpeekseni niistä veetun hajoiluista ja asensin heille Xubuntun LTS-version. Sen jälkeen loppui koneen korjaus käynnit kuin seinään ja porukoita alkoi harmittamaan se kun he eivät nähneet minua enään niin usein :D.

Itse olen nyt joitakin vuosia (3-5-vuotta, tai enemmän) sitten siirtynyt täysipäiväisesti käyttämään Linuxia (PopOS + Gentoo) ja rinnalla on myös W11, jota käytän vain parin pelin vuoksi, mitään muuta syytä sen käyttämiseen ei ole, eikä halua. Linuxin ongelmat löytyy, kuten sanoit, pääasiassa sanoina logeista. Windowssin ongelmat taas...
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
430
Kylmäaineet vesikierrossa?
Jep. Meillä on kaksi Niben n. 6 vuotta vanhaa maalämpöpumppua. Molemmissa sama vika, lauhdutin vuotaa. Nibe pesee kätensä asiasta. Kysyin asiaa myös kuluttaja-asiamieheltä. Vastaus oli, että vaikeaa on.

Ja vika on ollut molemmissa jo uutena. Kun olisi silloin tajunnut mittaria näyttää. Nyt ei vain tiedä milloin tuo lopullisesti losahtaa. Nibe, VMP.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
598
X-uskontoa harrastavat kävivät pimputtamassa ovikelloa. Ite oon känässä eilisestä klo 18 lähtien, niin avasin oven viivellä kun en ollut varma kuuluko se kilahdus YT-videosta, vai ovikellosta. Oven kun avasin niin siellä oli 2x n.45-60v. naista kävelemässä pois päin oveltani, mutta tottakait havahtuivat siihen kun avasin oveni ja tulivat juttelemaan. Ulkonäöstä ja pukeutumista en kyllä pystynyt päättelemään mitään sekopäistä heistä (yleensä noi mitä oon kohdannu on tuota... Joo... Sen jotenki näkee ja kuulee, mut ei näköjään aina), propsit siittä heille, mutta kun tän kerrostalon ulko-ovi on aina lukittu, niin osasin heti kysästä et millä asialla ne on. Vastaus oli: "Me ollaan Jee...". Tuohon asti kun kuulin, niin toki vastasin et: "Joo, ei kiitos".

Ja se mikä vituttaa on se et mitä en sanonut: Kun olin melkein sulkenut oveni, niin kysyin heiltä et kuinka he olivat päässeet sisään. He sanoivat että, joku "vanhempi herrasmies" päästi heidät sisään. Ajattelin sillä hetkellä et asia ok...

Jälkikäteen vasta tajusin, että olisi pitänyt kohteliaasti sanoa: "Ok. Siinä tapauksessa pyydän teitä kohteliaasti poistumaan, koska teitä ei ole erikseen kutsuttu sisään. Ulko-ovi on lukossa ihan syystä. Mikäli talon asukkaat kaipaavat teitä, he kyllä ilmoittavat siittä".
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 500
Olen tässä täytellyt tuloselvitystä pelkkien asumiskulujen osalta nyt parisen tuntia. Että ei ole kovin helpoksi tehty tätä - onnea vaan sille, joka näitä joutuu päivät pitkät tarkistelemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Kaukolämmössä suunniteltu katkos eilen klo. 7-15. Lämmöt eivät vieläkään takaisin.
Vähän oli viileä yö.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Jahas... YT:ssä ei saa käyttää (A) samaa "ilkeää" sanaa kuin OP, ja/tai (B) käyttää sanaa ollenkaan, ilman huomatusta.

- OP käytti sanaa "dumb"
- Yritin vastata lauseella, jossa oli sana "idiot"
- YT:ltä tuli huomautus, jotain että se on loukkaavaa. Kaksi painiketta: Lähetä viesti huomautuksesta huolimatta ja Peruuta
- Painoin peruuta, kun ajattelin, että "idiot" sana on YT:n mielestä liian kova korotus vs. "dumb"
- Korjasin viestiäni: "idiot" --> "dumb", eli samaan muotoon mitä OP käytti
- YT:ltä tuli huomautus, jotain että se on loukkaavaa. Kaksi painiketta: Lähetä viesti huomautuksesta huolimatta ja Peruuta
- Kirosanoja...........................................
- Painoin "Lähetä viesti varoituksesta huolimatta"
- Kirosanoja...........................................
- Viesti ainakin näennäisesti meni perille. En oo tsekannu et tuliko siittä haamuviesti(?), vai menikö se oikeasti perille
- Testasin eri videossa noiden sanojen käyttöä ja ei varoitusta. Noh... Ainakin logiikka on kunnossa...
- Kirosanoja...........................................

Onko toi joku uus/beta ominaisuus? Muut törmänny? Ei oo aikasemmin ollu ongelmaa esim. noiden kahden sanan käytössä... Tosin viime kerrasta jolloin oon käyttäny vastaavia sanoja on varmaan 2-6kk. Ei pitäis katella noita viestikenttiä kun tietää et videon aihe on mielipiteitä jakavaa ja iteäkin alkaa ärsyttämään jossain kohdissa.

Ekaan lauseeseen viitaten, oli se A, tai B, tai X, niin vituttaa toi jenkkien paapomis kulttuuri... Jokaista keleen lumihiutaletta tulee varjella hinnalla millä hyvänsä!
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
936
Vatun Kela...... Nyt on sit mun kyydit katkolla kun se taksifirma jota yleensä käytän lopettaa ajamisen ja uus pitäs löytää ja mielellään eilen... Vatunvatunvattu!!!!!!

Pitää kysyä jos yks tuttu suostuis mun uudeks vakikuskiks kun mulla on siihen oikeus.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 606
Vuokralainen johon ei saa yhteyttä
Osui ja upposi. Ei maksa vuokria, ei vastaa yhteydenottoihin. Ulosotot ja muut päällä ja kaveri saadaan helvettiin 5kk maksamattomien vuokrien jlk. Parin kuukauden odottelun jlk löytyy toinen vuokralainen ja nyt vuokra kaksi viikkoa myöhässä, voi helvetti...

Sit sanotaan et valitse vuokralainen hyvin. Miten?? Jos on työsskäyvä, luottotiedot ok, vaikuttaa ihan tasapainoselta niin mitä siinä voi tehdä. Sen verran jonoksi noita vuokralaisia ei ole, että haastattelua voisi ruveta pitämään... itse AINA maksanut vuokrat ja laskut ajallaan, siis aina. Lipsahdus tai pari voi tulla ja niistä soitellaan ja pahoitellaan tai anotaan lykkäystä, mutta tämä ettei oteta mitään yhteyttä niin pistää kyllä vihaksi. Todella ala-arvoista toimintaa.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Osui ja upposi. Ei maksa vuokria, ei vastaa yhteydenottoihin. Ulosotot ja muut päällä ja kaveri saadaan helvettiin 5kk maksamattomien vuokrien jlk. Parin kuukauden odottelun jlk löytyy toinen vuokralainen ja nyt vuokra kaksi viikkoa myöhässä, voi helvetti...

Sit sanotaan et valitse vuokralainen hyvin. Miten?? Jos on työsskäyvä, luottotiedot ok, vaikuttaa ihan tasapainoselta niin mitä siinä voi tehdä. Sen verran jonoksi noita vuokralaisia ei ole, että haastattelua voisi ruveta pitämään... itse AINA maksanut vuokrat ja laskut ajallaan, siis aina. Lipsahdus tai pari voi tulla ja niistä soitellaan ja pahoitellaan tai anotaan lykkäystä, mutta tämä ettei oteta mitään yhteyttä niin pistää kyllä vihaksi. Todella ala-arvoista toimintaa.
Noin se menee, ei sitä voi tietää jos joku näemmäisen hyväkin vuokralainen osoittautuu huonoksi. Toki ihmisillä voi sattua jotain mikä vaikuttaa elämänhallintaan ja siitä seuraa sit isoja ongelmia. Itse aina suhtautunut vuokraan että se on ensimmäinen juttu joka maksetaan. Siis sillon kun vuokralla asuin.. Tuohan on vuokrabusineksen riski ja hankaluus että jos noita selkärangattomia kavereita onnistut saamaan niin kova työ on saada ulos (ihmettelen miten tähän ei tehdä jotain lakimuutosta) ja helposti tulee tosiaan tuo puoli vuotta viivettä. Tsemppiä kuitenkin!
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 606
Noin se menee, ei sitä voi tietää jos joku näemmäisen hyväkin vuokralainen osoittautuu huonoksi. Toki ihmisillä voi sattua jotain mikä vaikuttaa elämänhallintaan ja siitä seuraa sit isoja ongelmia. Itse aina suhtautunut vuokraan että se on ensimmäinen juttu joka maksetaan. Siis sillon kun vuokralla asuin.. Tuohan on vuokrabusineksen riski ja hankaluus että jos noita selkärangattomia kavereita onnistut saamaan niin kova työ on saada ulos (ihmettelen miten tähän ei tehdä jotain lakimuutosta) ja helposti tulee tosiaan tuo puoli vuotta viivettä. Tsemppiä kuitenkin!
Kiitos, helpotti jopa avautua tänne. Itse aloittava (ja kohta varmaan lopettava) asuntosijoittaja. Sen oppinut, että vuokranantajalla on käytännössä nolla mahdollisuutta vaikuttaa uloslähtemiseen tai huoneiston tsekkaamiseen jos ei vuokralainen niin halua tai se onnistuu vasta useiden kuukausien kuluttua. Ehdottomasti lakimuutosta tähän.

Toinen minkä oppinut, että jos et maksa vuokria ja velkasi menee ulosottoon ja sitä kautta perintään ja jälkiperintään niin sunhan ei tarvitse maksaa vuokria, koska tuista ei voida ulosmitata. Menee luottotiedot ja jos saat joskus tuloja/palkkaa niin siitä lähtee pieni osa perintään, mutta jos et saa muutakuin tukia niin vuokranantaja (minä) en tule koskaan saamaan maksamattomia vuokria takaisin. Sekin on tosi väärin. Mielestäni tuista tulisi lähteä pieni osa pois niinkauan kuin velat on maksettu. Katkeran kuuloista tekstiä, mutta viituttaa toden teolla.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Kulut juoksee koko ajan ja luultavasti vuokria maksamaton vuokralainen ei ole kovin tarkka siitä mihin kuntoon kämppä jää. Kyllä noista aikamoisia kauhutarinoita saa lukea. Pitää olla kyllä huono tuuri jos kaksi peräkkäistä vuokralaista tekee oharit.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
936
Toi on kyl persiistä, yks kakkapää pilaa kaikkien vuokralaisten maineen sit, itellä onneks hyvä tuuri kävi tän uuden kämpän kans että kaveri oli suosittelemassa mua sille omistajalle jonka siis tuns että "juu tää on hyvä tyyppi vaikka onkii merkintä tiedoissa"

Kämpän omistaja kävi eilen kattomassa ja ei ollu kehuista tulla loppua kun ylisti miten nätisti oon asunnu täällä, hällä kans ollu yks kauhutapaus toisessa kämpässä niin ihan ymmärrettävää että oli peloissaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 828
Sen oppinut, että vuokranantajalla on käytännössä nolla mahdollisuutta vaikuttaa uloslähtemiseen tai huoneiston tsekkaamiseen jos ei vuokralainen niin halua tai se onnistuu vasta useiden kuukausien kuluttua. Ehdottomasti lakimuutosta tähän.
Vahva tämä. Paskavuokralaisella on aivan käsittämättömän paljon oikeuksia Suomessa ja häätämisprosessi on aivan liian hidas. Alko vituttaa kun pelkästään lukee näistä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 895
prkl telia. on 5g kiintee netti himassa toiminu aina sen mitä liittymä nopeuteni on. mut just nyt sit ku tarviis kaistaa ni toimii 2mb ja kohta pitäis etänä tehä hommiakin ni eihä täst me ku hermo ny
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
531
Höhöö kahtelin OP pankkiautomaatilla hetken kahta 2eur kolikkoo. Toisessa oli Norja ja toisessa ei.
Päätin pitää missä ei ole Norjaa.

Helvetin alhaista aivotoimintaa taas tänään.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 853
prkl telia. on 5g kiintee netti himassa toiminu aina sen mitä liittymä nopeuteni on. mut just nyt sit ku tarviis kaistaa ni toimii 2mb ja kohta pitäis etänä tehä hommiakin ni eihä täst me ku hermo ny
5g ja "kiinteä" ei mahdu samaan lauseeseen.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 895
meinasin lähinnä et kiinteesti modeemi paikallaa, ettei kännykän kautta. Kainy muuten jokainen tietää et 5g on lagaton mobiliyhteys
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
345
Vuokralaisena pisti vituttaan kun ollaan vaimon kanssa oltu tässä samassa vuokra-asunnossa 22 vuotta. Montako kertaa tää kuutio on jo maksettu vuokralordoosille?
No oma valinta tämäkin oli.

Lisäksi vuokraisännät alkaa kohta käymään kahdeksaa kymmentä joten loppuelämä tässäkään ei ole turvattu
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 853
Vuokralaisena pisti vituttaan kun ollaan vaimon kanssa oltu tässä samassa vuokra-asunnossa 22 vuotta. Montako kertaa tää kuutio on jo maksettu vuokralordoosille?
No oma valinta tämäkin oli.

Lisäksi vuokraisännät alkaa kohta käymään kahdeksaa kymmentä joten loppuelämä tässäkään ei ole turvattu
Erikoinen valinta tosiaan. Asuntosäästäminen/omistusasuminen suotavaa ja suositeltavaa, mahdollisimmam nuorena jo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 984
Erikoinen valinta tosiaan. Asuntosäästäminen/omistusasuminen suotavaa ja suositeltavaa, mahdollisimmam nuorena jo.
Kumpa vaan olis saanu lainaa.. mutta pankin mielestä mulla ei ollu varaa maksaa lainaa takas mutta kallimmalla vuokralla asuminen onnistu kyllä ilman muttia.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Erikoinen valinta tosiaan. Asuntosäästäminen/omistusasuminen suotavaa ja suositeltavaa, mahdollisimmam nuorena jo.
Suomalainen pähkinänkuoressa. Maksetaan jollekin muulle asumisesta koska "omistaminen on kapitalistisikailua". Sitten ihmetellään miksi suomalaiset on persaukisia.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Suomalainen pähkinänkuoressa. Maksetaan jollekin muulle asumisesta koska "omistaminen on kapitalistisikailua". Sitten ihmetellään miksi suomalaiset on persaukisia.
Mä maksan jollekin muulle asumisesta, koska en ole ikinä ollut tilanteessa jossa saisin asuntoa varten lainaa. Samassa tilanteessa on aika moni muukin, ilman että mietitään omistamisen olevan kapitalistisikailua.

Toisaalta tätä nykyä ajattelen, että mieluummin ostan sijoitan vaikka kesämökkiin kuin omistusasuntoon. Letkeämpää olla vuokralla kun ei ole itse vastuussa muusta kuin omasta toiminnasta ja pystyy muuttamaan tarvittaessa milloin vaan ilman että joutuu kuseen asunnon kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 575
Viestejä
4 219 570
Jäsenet
71 067
Uusin jäsen
Happi

Hinta.fi

Ylös Bottom