Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447
Eilen osallistuin kokoukseen teamsilla. Oma windows läppäri johon paritettuna applen airpodit. Katsoin pariinkin kertaan että
  1. Airpodit yhdistettynä
  2. Teams laittaa äänet airpodien kautta
  3. Airpodien äänenvoimakkuus on windowsin mukaan 2%.
Ja sitten liityin, napit korvilla. Yksi paikallaolijoista aukaisee mikin ja sanoo tietysti oikein reippaalla äänellä ”no niiiiin, pääsit paikalle!” Ja jumavitunlauta airpodit olivat täysillä (windowsin mukaan eivät olleet), napit niin nopeasti kuin käsistä lähtee maata kiertävälle radalle ja kiroilemaan kun korvassa tuntui hieman pahalta. Ja nyt on tinnitys ollut vasemmassa korvassa kaverina illasta lähtien, joka välillä tuntuu häviävän (tai sitten unohtaa kun keskittyy johonkin muuhun).

Vituttaa. Varsinkin kun aiemminkin olen tällä kombinaatiolla ollut palaverissa eikä näin ole käynyt, ja nyt jos näin naurettavasta syystä tulee loppuiäksi ”ystävä” hiljaisiin hetkiin, niin voihan…
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Kuulokesäädöistä tuli mieleen omat sonyn vastamelukuulokkeet, vitutti tänään ja aiemminkin. Kun tulee puhelu, otan kuulokkeet päästä ja valitsen iphonesta ulostuloksi puhelimen, niin sonyt yrittää väkisin kaapata puhelua itselleen. Ihanaa sekoilua joka kerta kun noin erehdyn yrittämään.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 693
Kuulokesäädöistä tuli mieleen omat sonyn vastamelukuulokkeet, vitutti tänään ja aiemminkin. Kun tulee puhelu, otan kuulokkeet päästä ja valitsen iphonesta ulostuloksi puhelimen, niin sonyt yrittää väkisin kaapata puhelua itselleen. Ihanaa sekoilua joka kerta kun noin erehdyn yrittämään.
Kannattaa jättää suosiolla lelut kauppaan ja ostaa airpodit varsinkin jos on iphone käytössä.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
Olen itsekin käyttänyt bt-kuulokkeita jo vuosia joten niitä on päässyt keräytymään. Eri merkkejä, eri malleja.
Jatkuvasti revin tukkaa päästä kun joku kuulokepari kaappaa puhelimen esim. jos lataus on valmis tai tönäisen esim. yöpöytää ja lataus keskeytyy.
Varmaan oma vika kun kuljeskelen kuulokkeet päässä melkein 24/7. Yöksi on kaksi paria.
Eniten vituttaa ehkä se kun vaikka olisit valinnut sen laiteparin jota haluat käyttää niin joku muu vain yhtäkkiä paiskaa itsensä sen tilalle.
En edes viitsi kertoa millaisia bt-sähköhammasharja minussa aiheutti ennen kuin se siirtyi ajasta ikuisuuteen.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
Lisään oman myös kun sattui puheeksi ja tulin taas vittuuntuneeksi edellisestä hammastaharjastani. Kuka vittu tarvitsee hammasharjan näillä spekseillä?

30 sekunnin muistutuksella et menetä hampaita.

Viisi erilaista asetusta: PUHDAS, VALKOINEN, PUOLAINEN, Pehmeä, Herkkä tila - optimaaliseen puhdistukseen yksilöllisten tarpeidesi mukaan hampaiden ja ikenien, henkselien, täytteiden, kruunujen jne. Suhteen. Sisäänrakennetun paineanturin avulla voit tietää, harjaatko liian kovaa hampaiden ja ikenien suojaamiseksi.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 693
Lisään oman myös kun sattui puheeksi ja tulin taas vittuuntuneeksi edellisestä hammastaharjastani. Kuka vittu tarvitsee hammasharjan näillä spekseillä?

30 sekunnin muistutuksella et menetä hampaita.

Viisi erilaista asetusta: PUHDAS, VALKOINEN, PUOLAINEN, Pehmeä, Herkkä tila - optimaaliseen puhdistukseen yksilöllisten tarpeidesi mukaan hampaiden ja ikenien, henkselien, täytteiden, kruunujen jne. Suhteen. Sisäänrakennetun paineanturin avulla voit tietää, harjaatko liian kovaa hampaiden ja ikenien suojaamiseksi.
Joskus mä ihmettelin että kuka helvetti seuraa harjauksia kännykästä mutta kyllä niitäkin löytyy.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 693
Lisään oman myös kun sattui puheeksi ja tulin taas vittuuntuneeksi edellisestä hammastaharjastani. Kuka vittu tarvitsee hammasharjan näillä spekseillä?

30 sekunnin muistutuksella et menetä hampaita.

Viisi erilaista asetusta: PUHDAS, VALKOINEN, PUOLAINEN, Pehmeä, Herkkä tila - optimaaliseen puhdistukseen yksilöllisten tarpeidesi mukaan hampaiden ja ikenien, henkselien, täytteiden, kruunujen jne. Suhteen. Sisäänrakennetun paineanturin avulla voit tietää, harjaatko liian kovaa hampaiden ja ikenien suojaamiseksi.
Joskus mä ihmettelin että kuka helvetti seuraa harjauksia kännykästä mutta kyllä niitäkin löytyy.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
712
Lisään oman myös kun sattui puheeksi ja tulin taas vittuuntuneeksi edellisestä hammastaharjastani. Kuka vittu tarvitsee hammasharjan näillä spekseillä?
Se on hyvä kysymys.
Mä käytän edelleen ihan perinteistä hammasharjaa jonka vaihdan siinä vaiheessa kun ne harjakset alkaa irtoamaan ja hammaslääkärissä olen saanut vaan kehuja siitä kuinka hyvin olen hoitanut hampaitani.
Nythän tubessa tuli vastaan myös pari mainosta jossa taisi olla oralin sähköhammasharja joka muuttaa väriä kun on vaihtamisen aika. Tuota ei varmasti ole tehty niin, että se harja vaihtaa väriä vaikka ei olisi mitään tarvetta vielä vaihtaa :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Lisään oman myös kun sattui puheeksi ja tulin taas vittuuntuneeksi edellisestä hammastaharjastani. Kuka vittu tarvitsee hammasharjan näillä spekseillä?

30 sekunnin muistutuksella et menetä hampaita.

Viisi erilaista asetusta: PUHDAS, VALKOINEN, PUOLAINEN, Pehmeä, Herkkä tila - optimaaliseen puhdistukseen yksilöllisten tarpeidesi mukaan hampaiden ja ikenien, henkselien, täytteiden, kruunujen jne. Suhteen. Sisäänrakennetun paineanturin avulla voit tietää, harjaatko liian kovaa hampaiden ja ikenien suojaamiseksi.
Heh, hieno google-translate, "puolainen", "henkselien" :D

Itsekin tässä mietiskelin että pitäisi uutta sähköhammasharjaa ruveta etsimään mutta kun kaikissa on 100 ja 1 turhaa toimintoa, bluetoothia sun muita ja itse lähinnä kaipaisin on/off-nappulaa ja jonkinlaista akun varaustilan näyttöä.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
No minä varmaan. Olen/ olen ollut sellainen että mieluummin heitän rahaa johonkin elämää muka-helpottavaan juttuun ja otan sitten takkiin kun se menee päin helvettiä. Eipähän nuo innovaatiot yleensä ole kovin pitkä-aikaiseen käyttöön jääneet. Olen parantanut kyllä mutta kyllä kotoa kaikkea skeidaa löytyy edelleen. En muista viime vuosilta muita käyttökelpoisia hienouksia kuin robotti-ruohonleikkurin vaikka kasapäin kamaa olen kotiin ja mökille kolannut.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 820
Uskomattoman paska tää DNA:n taloyhtiöviritelmä. Vähän väliä suurin osa nettisivuista ei toimi, ja osa toimii. Yleensä alkaa kohtalaisen nopeasti itsestään toimimaan, nyt meni tunti tai pari.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 029
Uskomattoman paska tää DNA:n taloyhtiöviritelmä. Vähän väliä suurin osa nettisivuista ei toimi, ja osa toimii. Yleensä alkaa kohtalaisen nopeasti itsestään toimimaan, nyt meni tunti tai pari.
Kokeile auttaako jos vaihtaa käyttöön toisen DNS-palvelimen. Esim. Cloudflare: 1.1.1.1
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
507
Tein idioottimaisen päätöksen ja ostin jotain Olvin koivunmahla-minttu vichyä. Joisin mieluummin pöntöstä sen jälkeen kun joku paikallinen narkki on heittänyt siihen ruikulit. Mut onneksi saan siitä pantin sentään.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 769
Uskomattoman paska tää DNA:n taloyhtiöviritelmä. Vähän väliä suurin osa nettisivuista ei toimi, ja osa toimii. Yleensä alkaa kohtalaisen nopeasti itsestään toimimaan, nyt meni tunti tai pari.
Itä-vantaalla toiminut DNA:n taloyhtiöviritelmä 5 vuotta ilman mitään ongelmia, ensin 200/100 ja sittemmin 400/200. Pingi aina 1-2ms speedtestissä.

Ootko varma että omat halvat päätelaitteesi/kaapelointisi ei kyykkää välissä? Itellä ainakin oli se joskus. Selvisi sillä kun laitoin läppärin kiinni suoralla johdolla nousukaappiin, kannattaa kokeilla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 820
Itä-vantaalla toiminut DNA:n taloyhtiöviritelmä 5 vuotta ilman mitään ongelmia, ensin 200/100 ja sittemmin 400/200. Pingi aina 1-2ms speedtestissä.

Ootko varma että omat halvat päätelaitteesi/kaapelointisi ei kyykkää välissä? Itellä ainakin oli se joskus. Selvisi sillä kun laitoin läppärin kiinni suoralla johdolla nousukaappiin, kannattaa kokeilla.
DNA:n modeemi. Kaapelit eivät voi tietää milloin yritän ottaa yhteyttä nettisivuun X ja milloin Y, ja systemaattisesti silloin kun tuo vika on päällä, X toimii Y ei.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 769
DNA:n modeemi. Kaapelit eivät voi tietää milloin yritän ottaa yhteyttä nettisivuun X ja milloin Y, ja systemaattisesti silloin kun tuo vika on päällä, X toimii Y ei.
Niin mutta jos sinulla kuormittuu heikko piste kaapeleissa tms, se vaikuttaa verkkolaitteisiin ja etenkin kun wifi laitteet huutavat täysillä tukiasemaa niin häiriöt kasaantuvat myös kaapelisignaaleihin. Ja varmaan toipuvat kun melu vähenee.

Viisi leffalippua vetoa että vika on sinun laitteissasi ja turhaan haukut palveluntarjoajaa.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
699
DNA:n modeemi. Kaapelit eivät voi tietää milloin yritän ottaa yhteyttä nettisivuun X ja milloin Y, ja systemaattisesti silloin kun tuo vika on päällä, X toimii Y ei.
Joko kokeilit tätä?
Kokeile auttaako jos vaihtaa käyttöön toisen DNS-palvelimen. Esim. Cloudflare: 1.1.1.1
Koska kyllä nuo oireet kovasti DNS-ongelmaan viittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
On se hieno Suomen tietoturva. Kiinteistöön x oli tapahtunut vahinko. 112 saanut kaksi ilmoitusta asiasta, silti omistajaa ei voi tavoittaa mitenkään. Henkilö jolla olisi pääsy tietoihin ei voinut kirjautua systeeiin mistä omistajan olisi voinut tavoittaa, koska logeista olisi näkynyt urkkiminen. Toinen viranhaltija ei myöskään saanut mitään tietoja.

Minä poika sain lurkittua omistajan selville ja soitettua että nyt olisi syytä saapua paikalle katsomaan vahingot asap.

jos sattuisi omallle kohdalle niin olishan se kiva että tietää mikä on homman nimi. Että vittu mikä säätö kun kukaan ei muka tiedä mistään mitään vaikka oikeasti tietää. Siis oikeasti jos 112 ei voi tehdä mitään niin morjens.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
739
Vedin kyynärtaipeen uunin luukkuun. Meinasin kerätä oven edessä olevaa roskaa ja luukku oli auki.

T-paitasillaan sitten otti kontaktia ja äkkinäisellä vedolla sai aikaan punaisen taipeeen
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
346
Tänään vituttaa se, että kurkkukipua, kuumetta ja kipua keuhkoissa ollut keskiviikosta lähtien, eikä ole jaksanut edes kaupassa käydä. Alkaispa jo hellittämään pikuhiljaa. Joutui jopa olemaan töistä saikulla ekaa kertaa melkein kahteen vuoteen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
314
Valokuitunen irtisanoi tilauksen vähän aikaa sitten kun ei tullut tarpeeksi tilaajia ja sitten DNA lähestyi kirjeellä, jossa kertovat kehittävävänsä alueen yhteyksiä. Toisin sanoen ADSL irtisanotaan ja tilalle tarjotaan vain mobiilia. Periferia näyttää rumemman puolensa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Valokuitunen irtisanoi tilauksen vähän aikaa sitten kun ei tullut tarpeeksi tilaajia ja sitten DNA lähestyi kirjeellä, jossa kertovat kehittävävänsä alueen yhteyksiä. Toisin sanoen ADSL irtisanotaan ja tilalle tarjotaan vain mobiilia. Periferia näyttää rumemman puolensa.
Odotas kun Elisa alkaa ottamaan yhteyttä ja "kartoittaa" aluetta, samalla pitäis tehdä soppari. Juu ei kiitos.

Itteä vituttaa kun yhtä hyvin(pahoin)vointi alueen ajanvaraus tökkii. Sovittu aika muutettiin multa kysymättä täysin sopimattomaan aikaan. No okei sain eilen siirrettyä ajan myöhempään kun mikään kiire ei ole. Tänään tuli taas tekstari että se edellinen aika on työnnetty mulle uudestaan. Paskalaitoksen tiskille marssin iltapäivällä ja eihän siellä ollut ketään enää siihen aikaan.
Soittelen tässä paraikaa sinne ja yritä taas perua tai siirtää. Vittu tekis mieli kuristaa se akka mikä siellä säätää omineen mun aikoja.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 035
ÖÖööhh, mitä vttua!?! Youtubessa on alkanut tulla "pakollisia" mainoksia ~3min välein, varsinkin pitkissä >15min videoissa. Rankaiseeko ne mua kun on ollut Adblock päällä n+1 vuotta.

Google saa kyllä rahaa multa muista palveluista kuukausittain. Mutta pitääkö tässä nyt tosiaan alata maksamaan muutamasta Youtube-videon katsomisestakin joka kuukausi? Alkaa näillä hinnoilla olemaan halvempaa rakentaa oma hajautettu pilvi kavereiden/sukulaisten kanssa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 769
ÖÖööhh, mitä vttua!?! Youtubessa on alkanut tulla "pakollisia" mainoksia ~3min välein, varsinkin pitkissä >15min videoissa. Rankaiseeko ne mua kun on ollut Adblock päällä n+1 vuotta.

Google saa kyllä rahaa multa muista palveluista kuukausittain. Mutta pitääkö tässä nyt tosiaan alata maksamaan muutamasta Youtube-videon katsomisestakin joka kuukausi? Alkaa näillä hinnoilla olemaan halvempaa rakentaa oma hajautettu pilvi kavereiden/sukulaisten kanssa.
Kannattaa vaan maksaa se 11,99e/kk Premiumista jos kattelee enemmänkin, saa sillä muitakin etuja, esim. YT Musicin ja taustasoitot yms. Ja jos telkkarista kattelee niin siihen nyt saa muutenkaan adblockia.

Jättää sitten vaikka sen verran vähemmän tippeja OnlyFansiin. Ite vaihdoin Netflix 4K:n youtubeen.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 619
Kannattaa vaan maksaa se 11,99e/kk Premiumista jos kattelee enemmänkin, saa sillä muitakin etuja, esim. YT Musicin ja taustasoitot yms. Ja jos telkkarista kattelee niin siihen nyt saa muutenkaan adblockia.

Jättää sitten vaikka sen verran vähemmän tippeja OnlyFansiin. Ite vaihdoin Netflix 4K:n youtubeen.
Samaa mieltä. Tulee itse sen verran paljon käytettyä YouTubea että tuo on hintansa väärti.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 035
Kannattaa vaan maksaa se 11,99e/kk Premiumista jos kattelee enemmänkin, saa sillä muitakin etuja, esim. YT Musicin ja taustasoitot yms. Ja jos telkkarista kattelee niin siihen nyt saa muutenkaan adblockia.

Jättää sitten vaikka sen verran vähemmän tippeja OnlyFansiin. Ite vaihdoin Netflix 4K:n youtubeen.
Tyhmä kysymys!? Saako Youtubesta vs. Netflixille tarjontaa? Leffoja/sarjoja tulee katsottua melko paljon. Tekstitykset on vain ~50/50 ajasta pakolliset, kun ei aina voi ääniä käyttää jne. YTMusic nyt jo varmaanolisi tosin hintanta väärtti. Näin kun "pennejä" laskee (Netflix 4K + Spotify ollut).
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 769
Tyhmä kysymys!? Saako Youtubesta vs. Netflixille tarjontaa? Leffoja/sarjoja tulee katsottua melko paljon. Tekstitykset on vain ~50/50 ajasta pakolliset, kun ei aina voi ääniä käyttää jne. YTMusic nyt jo varmaanolisi tosin hintanta väärtti. Näin kun "pennejä" laskee (Netflix 4K + Spotify ollut).
No se riippuu ihan siitä mitä tykkäät katsella. Itse jaksan harvoin katsella mitään paskaleffoja/sarjoja netflixistä kovin kauaa jos ei erityisesti iske.

Sen sijaan Youtube pyörii tuossa makkarin/työhuoneen telkkarissa melkein joka aamu tai ilta valehtelematta 4-5h. Sieltä pitää vaan etsiä ne seurattavat kontentit niin sitä kyllä löytää.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
712
ÖÖööhh, mitä vttua!?! Youtubessa on alkanut tulla "pakollisia" mainoksia ~3min välein, varsinkin pitkissä >15min videoissa. Rankaiseeko ne mua kun on ollut Adblock päällä n+1 vuotta.

Google saa kyllä rahaa multa muista palveluista kuukausittain. Mutta pitääkö tässä nyt tosiaan alata maksamaan muutamasta Youtube-videon katsomisestakin joka kuukausi? Alkaa näillä hinnoilla olemaan halvempaa rakentaa oma hajautettu pilvi kavereiden/sukulaisten kanssa.
Saat syyttää ihan videon tekijää. Ei niihin itsestään tuollaista määrää mainoksia tule ja ainakin ennen 10 minuutin pituus oli se raja jonka täyttyessä videoon sai oikeastaan tunkea niin paljon mainoksia kun vaan kehtasi.
Vieläkin näkee uusia videoita joiden pituus on 10min 1s joten taitaa vieläkin pitää paikkansa.
Just tänään meinasin katsoa melkein kahden tunnin videon jossa käydään läpi alan waken ja controllin tapahtumat, mutta lopetin vartin jälkeen kun viiden minuutin välein tuli kaks skippaamatonta mainosta.
Onneksi vielä löytyy järkeviä videon tekijöitä joilla on tunnin videossa ehkä kolme mainostaukoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Auton jarrujen merkkivalo palanut paripäivää, joopa joo lisään pari tippaa nestettä pitäis olla bueno, noin siis eilen. Auto oli parkissa vähän vinossa joten säiliökin näytti maksimit vaikei varmaan ollut ihan mutta melkein.

Tänään kun liikkeelle niin joku temppu siinä tapahtui kun poljin alkoi mennä aika syvälle. Marketin tasaisella parkkipaikalla päivänvalossa totesin että valitsemani ruutu missä ei ollut lätäköitä näkyvissä, niin oli lätäkkö ilmestynyt ja säiliö melkein tyhjä. Siinä sitten loppupäivän pakolliset ilman jarruja käytännössä, mehulinkotomaatilla pistäen pienempää tupaan ja välttäen kaikki paikat missä joutuu hidastaaan kovemmin tai pysähtymään. Tuli käsijarrullekin käyttöä... Lopputulemana korjaamolle itse ja auto ehjänä. Pitäis saada huomenna takaisin kun vika on niin helpossa paikassa Letku tai putki siellä missä säiliö on.

Jos ei ehjäänny huomenna niin pitää taas kerjätä kaverilta autoa lainaksi viikonlopuksi.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 739
Auton jarrujen merkkivalo palanut paripäivää, joopa joo lisään pari tippaa nestettä pitäis olla bueno, noin siis eilen. Auto oli parkissa vähän vinossa joten säiliökin näytti maksimit vaikei varmaan ollut ihan mutta melkein.

Tänään kun liikkeelle niin joku temppu siinä tapahtui kun poljin alkoi mennä aika syvälle. Marketin tasaisella parkkipaikalla päivänvalossa totesin että valitsemani ruutu missä ei ollut lätäköitä näkyvissä, niin oli lätäkkö ilmestynyt ja säiliö melkein tyhjä. Siinä sitten loppupäivän pakolliset ilman jarruja käytännössä, mehulinkotomaatilla pistäen pienempää tupaan ja välttäen kaikki paikat missä joutuu hidastaaan kovemmin tai pysähtymään. Tuli käsijarrullekin käyttöä... Lopputulemana korjaamolle itse ja auto ehjänä. Pitäis saada huomenna takaisin kun vika on niin helpossa paikassa Letku tai putki siellä missä säiliö on.

Jos ei ehjäänny huomenna niin pitää taas kerjätä kaverilta autoa lainaksi viikonlopuksi.
Sua vituttaa aika usein.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Ilmeisesti Helsingissä piisaa yli 100 vuotiaita rakennuksia ihan purettavaksi asti. Samalla vaivalla voitaisiin purkaa ne loputkin Helsingin vanhat rakennukset, joutavat ministerit ja presidentti hallitsemaan kerrostaloista.

Olen odottanut lääkäriaikaa 4 kuukautta eikä siitä ole kuulunut mitään.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
388
Kävelen hidasteen päällä olevaa suojatietä keskellä päivää, olen jo puolivälissä yhden kaistan ylittävää suojatietä kun sivutieltä kääntyy Toyota ja kiihdyttää minua kohti. Hyppään aivan viimetippaan pois alta ja kuski painelee pysähtymättä kohti uusia uhreja :facepalm:
Jos näen auton tulevan ja olen suojatien lähellä niin odotan niin kauan että auto pysähtyy suojatien eteen. On nähty niin monta kertaa että se auto ei pysähdy suojatien eteen vaan päällehän ne tulee jollei laita juoksuksi.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
484
Se, kun nykyään joka asiasta pitää tehdä vartin-puolen tunnin video sen sijaan että tiedon voisi lukea ytimekkäänä, jäsenneltynä ja hyvin kirjoitettuna tekstinä. Homma levisi täysin käsiin koronapandemian alussa kun tuubit ja muut mediat alkoivat tulvia jos jonkinlaisia puhuvia päitä höpöttämässä omiaan ja esittelemässä powerpointesityksiään. Ukrainan sodassa sama juttu.

Jos asiaa ei saa tekstimuotoon niin ei se kovin oleellista ja merkittävää voi olla, joten jätän väliin nuo kaikki.

Oma lukunsa samaan tyyliin ovat erilaiset opetusvideot aiheesta kuin aiheesta, joissa puhutaan ensi alkuun minuuttikaupalla jotain aivan muuta. Täydellistä ajanhukkaa.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 949
Se, kun nykyään joka asiasta pitää tehdä vartin-puolen tunnin video sen sijaan että tiedon voisi lukea ytimekkäänä, jäsenneltynä ja hyvin kirjoitettuna tekstinä. Homma levisi täysin käsiin koronapandemian alussa kun tuubit ja muut mediat alkoivat tulvia jos jonkinlaisia puhuvia päitä höpöttämässä omiaan ja esittelemässä powerpointesityksiään. Ukrainan sodassa sama juttu.

Jos asiaa ei saa tekstimuotoon niin ei se kovin oleellista ja merkittävää voi olla, joten jätän väliin nuo kaikki.

Oma lukunsa samaan tyyliin ovat erilaiset opetusvideot aiheesta kuin aiheesta, joissa puhutaan ensi alkuun minuuttikaupalla jotain aivan muuta. Täydellistä ajanhukkaa.
Tästä sivujuonteena se, mikä vituttaa töissä usein: pyynnöt ei tule kirjallisena vaikka miten pyydät. Jos ei saatana pysty kuvaamaan muutamalla lauseella ja vaikka liittämällä yksinkertaisen kuvan mukaan selventämään haluttua toimintaa, on väärissä hommissa. Tosin nuo pyynnöt on aina helppo jättää tekemättä, mutta välillä niitä tulee omalta pomoltakin siihen malliin että "mieti jotain tällaista".
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 035
ÖÖööhh, mitä vttua!?! Youtubessa on alkanut tulla "pakollisia" mainoksia ~3min välein, varsinkin pitkissä >15min videoissa. Rankaiseeko ne mua kun on ollut Adblock päällä n+1 vuotta.

Google saa kyllä rahaa multa muista palveluista kuukausittain. Mutta pitääkö tässä nyt tosiaan alata maksamaan muutamasta Youtube-videon katsomisestakin joka kuukausi? Alkaa näillä hinnoilla olemaan halvempaa rakentaa oma hajautettu pilvi kavereiden/sukulaisten kanssa.
Heheheheh... Adblockiin tuli päivitys. Tosin videon "lataaminen" kestää ~5sek. Mutta ei tule enää välimainoksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Tiistaina kone ei enään bootannut. Noh emoon sitten osui omat ajatukset vihdoin. Tänään sai uuden sähellettyä paikalleen, mutta turhaa säätöä.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
272
Heheheheh... Adblockiin tuli päivitys. Tosin videon "lataaminen" kestää ~5sek. Mutta ei tule enää välimainoksia.
Onkohan näissä eroja esim Firefoxin lisäosan ja Chromen välillä? kun tuntuu, et kahdessa eri koneessa toimii ihan erilailla(tai on toimimatta ollenkaan) sama blokkeri :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Heheheheh... Adblockiin tuli päivitys. Tosin videon "lataaminen" kestää ~5sek. Mutta ei tule enää välimainoksia.
Siis oma havainto oli vaihtaa toiseen blokkeriin, tai itseasiassa ihan mielenkiinnosta poistin adblockin ja toinen tilalle. Rupes toimimaan sellaisetkin sivut missä adblocin kanssa ei ollut mitään asiaakaan. Yuotubea käyttäessä läppärillä en ole kertaakaan törmännyt mainoksiin. Tosin enpä sitä kovin paljoa käytä, mutta joo vaihtamalla paranee vähemän tunnettuun vastaavaan. Toivottavasti nää jutut ei leviä pahemmin eteenpäin ettei sivujen pitäjät tajua mikä toimii ja mikä ei. Siks en nyt julkisesti sano mitä käytän. Ei se mikään täysin tuntematon ole, mutta kait sitten monelle on liikaa vaivaa säätää sivujaan niin että kaikki blockkerit on hoidettu.

Saa toki kysyä yv av hv mikä se on. Muuten kusen omiin muroihin ehkä ja foliota mulle lisää päähän...

Ai nii juu, pitäisköhän mun putsia oma kone, alkaa tökkiä liikaa ja vituttaa taas kirjautua kaikkialle uudestaan sisään, meneehän siinä monta minuuttia.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Riistakameran 6V / 10 Ah akkua rupesin mökillä aggregaatin kanssa lataamaan. Ajattelin, että ei tuossa kauan tuntia pyyhkäistä, vaan mitä vielä. Laturi on 12V/3,8A ja 6V/0,8A.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Vähän alkaa ärsyttämään kun joku flunssapöpö yrittää iskeä ja välillä väsyttää pirusti tai yrittää nostaa lämpöä tai pärskityttää tai muuten vaan on vähän tukkoinen olo mutta ei vaan iske kunnolla päälle, vähän silleen "melkein terve" olo koko ajan mutta kuitenkin jos vähänkin enemmän rehkii niin heti yrittää puskea jotain lentsua päälle.

Tämä on kyllä jokasyksyinen ongelma, ensin monta viikkoa yrittää joku lentsu iskeä ja sitten viimein on pari päivää ihan kuollut ja sitten helpottaa. Saisi iskeä vähän nopeammin ettei tarvitsisi kärvistellä "melkein kipeänä" monta viikkoa.
 
Liittynyt
21.10.2023
Viestejä
80
Laitan itse varmuudeksi spoilereihin. Avaa omalla vastuulla! Sisältää mahdollisesti joillekkin liian rankkaa sisältöä. Ei näitä juttuja kaikki halua lukea, jos kukaan.

Vituttaa herätä joka yö viideltä juoksuttamaan henkilökuntaa, kun selkä kramppaa, särkee ja on kauhea nälkä. Tunnin saa aina kärvistellä, ennen kun voi lääkkeen jälkeen syödä. Tässä kolmattaviikkoa sängyssä maanneena alkaa jo pahasti turhaurua omaan totaaliseen avuttomuuteen.

Tiedän että pitäisi keskittyä noihin positiivisiin seikkoihin, että avustetusti on jo päässyt muutamaan otteeseen posliinille paskalle ja yleisvointi on hyvä, eikä enää ilmeisesti akuuttia halvautumis/kuoleman riskiä ole, mutta tarkemman diagnoosin puuttuessa eivät osaa sanoa elinajanennusteesta mitään. Tuleva viikko pelottaa, kun pitäisi tulla tuloksia ja jos ei, niin lisää kokeita. Olisi lohdullista jos saisi vaikka edes muutaman vuoden, mutta se, että yrittää pitää itsensä positiivisena ja on miettimättä pidemmälle, käy päivä päivältä raskaammaksi kun mitään ei vieläkään tiedetä. Kummasti myös enemmän kun itse diagnoosin saamista, pelkään miten itse osaan asiaan suhtautua. Pakkohan se kai vaan on jotenkin hyväksyä, jos sanotaan, että tämä oli nyt sitte tässä ja pallatiiviselle mars. Eniten vituttaa/pelottaa kertoa läheisille ja se suru jonka se heille tulee aiheuttamaan. Vituttaa myös ne terveyskeskuslääkärit/röntgenlogi jotka ei jo vuosi sitten nähnyt kuvista muuta kun mitä lähetteen perusteella olettivat ja että ei laitettu magneettikuvaukseen. Olisi tämäkin paska löydetty paljon aikaisemmin. Vaatikaa niitä tutkimuksia ja jos ei muuten, niin menkää vaikka viimeisillä pennosilla yksityiselle, jos saatu diagnoosi on vähänkään epävarma tai lääkäri ei vakuuta. Syöpä on paska tauti!

P.S. Halusin vaan avautua ja purkaa vitutusta. Saan täällä sairaalassa oikein hyvää hoitoa ja keskusteluapua. Jos haluat osoittaa myötätuntoa tai tsempata, niin pelkkä tykkäys riittää ja arvostan sitä, mutta edes sitä ei tarvita. Kiitos.
 
Liittynyt
21.10.2023
Viestejä
80
Vähän alkaa ärsyttämään kun joku flunssapöpö yrittää iskeä ja välillä väsyttää pirusti tai yrittää nostaa lämpöä tai pärskityttää tai muuten vaan on vähän tukkoinen olo mutta ei vaan iske kunnolla päälle, vähän silleen "melkein terve" olo koko ajan mutta kuitenkin jos vähänkin enemmän rehkii niin heti yrittää puskea jotain lentsua päälle.

Tämä on kyllä jokasyksyinen ongelma, ensin monta viikkoa yrittää joku lentsu iskeä ja sitten viimein on pari päivää ihan kuollut ja sitten helpottaa. Saisi iskeä vähän nopeammin ettei tarvitsisi kärvistellä "melkein kipeänä" monta viikkoa.
Kuulostaa itsellenikin tyyppilliseltä mies flunssalta. Omalla kohdalla auttanut sinkki-vitamiini kuuri noihin. Saanut monasti sen olemaan puhkeamatta ja päässyt parin päivän kärvisrelyllä ja ollut työkykyinenkin. Sinkkiä vaan heti nassuun, kun alkanut vähäänkään tuntua, että flussa iskee. Jos kerennyt tulla päälle, niin sitten ei ole enää niin paljo ollut apua. Itse olen heti aina vetäny purkin maksimi suositukset, mutta jokaisen kroppa on yksilöllinen, niin kannartaa kokeilla mikä irsellään toimii parhaiten. Noilla konsteilla olen säästynyt monelta flunssalta jo vuosia, ennen oli ihan vastaavan kuuluinen flussa joka syksy.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
739
Viimeinen päivä ennen reissuun lähtöä. Pakkailua, tavaroiden järjestelyä sekä siivoilua kotosalla. Omakotitalon remonttianon tullut tehtyä pidemmän tovin ja se näkyy siisteydessä.

Olisihan sitä voinut ennakoida ja siivoilla pikkuhiljaa, mutta ennemmin käytti ajan remonttiin ja lopputulos on se että koko asunto on täynnä jätesäkkejä, purua, sekä muuta roinaa.

No tämä päivä on täynnä, mutta 24h ja lentokone lähtee taivaisiin.

Mukavempi tulla kotosalle, kun on edes jonkinverran siistitty ja tiskit ovat puhtaat :kahvi:
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 027
Vuokralaisen isännöitsijä valittaa että koira haukkuu kaiket päivät. Ulkoiluttaa kuulemma "joskus" sisäpihalla koiraa eikä aina kerää jätöksiä. Aiemmin se oli tupakansavu mistä tuli kitinää. Muutos pitäisi tähän saada kuulemma pikaisesti.

Vuokralaista ei haluaisi vaihtaa kun tulee helposti tyhjä kuukausi ja markkinalla vaikuttaa olevan kämppiä tarjolla nykyistä vuokraa halvemmalla alueelta. Eikä tippaakaan kaipaa lisävaivaa tuollaisesta shaibasta. Mutta toisaalta onhan sitä vähän huono omatunto jos vuokralainen on painajainen muille asukkaille :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 805
Viestejä
4 299 449
Jäsenet
71 704
Uusin jäsen
puolakka

Hinta.fi

Ylös Bottom