Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 693
Uusi HR-henkilö on pihalla kuin lumiukko, eikä ole saanut prosesseja Terveystalon kanssa kuntoon vieläkään, joten virallinen ohje on, että työntekijät maksavat kiltisti (aiheettomat) laskut ja kirjoittavat sen jälkeen reklamaation terveystalolle. Tämä ohjeistus siis luottamushenkilöiden hyväksymä.. Miksikö laskut pitää sitten maksaa, eikä vain suoraan reklamoida --> Koska Terveystalo on kyvytön käsittelemään reklamaatioita kohtuullisessa ajassa, joten lasku ehtii mennä perintään ennen kuin on merkitty reklamoiduksi..
Onko tässä siis niin että Terveystalo laskuttaa firmaa ekana ja sen jälkeen palauttaa rahat sinulle?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 448
Liian moni on unohtanut kännykän käytön kanssa kaikki käytöstavat. Musiikki ja mitälie paskasomepostaukset soi julkisissa paikoissa kuten liikennevälineissä ja puhelimeen puhutaan kovaäänisesti. Samaan sortuu nuoret ja vanhemmat ihmiset.
Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta valitettavan usein julkisissa todella kovalla volyymillä puhelimeen puhuvat henkilöt puhuvat jotain muuta kieltä kuin suomea. Liekkö muissa kulttuureissa sitten ei opeteta ottamaan muita ihmisiä huomioon...
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 061
Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta valitettavan usein julkisissa todella kovalla volyymillä puhelimeen puhuvat henkilöt puhuvat jotain muuta kieltä kuin suomea. Liekkö muissa kulttuureissa sitten ei opeteta ottamaan muita ihmisiä huomioon...
Tai, ei kukaan kuitenkaan ymmärrä mitä molotan, joten voin tehdä sen mahdollisimman kovaa?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta valitettavan usein julkisissa todella kovalla volyymillä puhelimeen puhuvat henkilöt puhuvat jotain muuta kieltä kuin suomea. Liekkö muissa kulttuureissa sitten ei opeteta ottamaan muita ihmisiä huomioon...
Jännä homma muuten, kun pääosa niistä jotka on vastaan ryhmää X/tjms. (esim. nyt kännykän käytöstavat + ulkomaalaiset) ja eivät uskalla sanoa sitä suoraan, aloittavat lauseensa: Minulla ei ole mitään X:ää vastaan, mutta..."/vastaavaa.

Onko käynyt mielessä, että sua ei niinkään ärsytä se iso ääni, vaan se et sä et ymmärrä mitä ne puhuu/vaan se että ne ovat ulkomaalaisia? Lisään rautalankaa varmuuden vuoksi: Sua ei ärsytä kun suomalainen puhuu suomeksi isoon ääneen vs. ulkomaalainen.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
Otrivin comp nenäsumutetta käyttänyt viikon putkeen ja päätin lopettaa, kun enään ei ole flunssaa. Nyt kolmas yö putkeen kun nenän limakalvot turvonneena umpeen. Kuinka kauan tässä menee että palautuu nenä nornaaliksi. Ei olisi ikinä pitänyt ostaa otrivin compia, aivan kauheaa tämä jälkitila kun on pahempi tukkoisuus kuin flunssa itsessään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Jännä homma muuten, kun pääosa niistä jotka on vastaan ryhmää X/tjms. (esim. nyt kännykän käytöstavat + ulkomaalaiset) ja eivät uskalla sanoa sitä suoraan, aloittavat lauseensa: Minulla ei ole mitään X:ää vastaan, mutta..."/vastaavaa.

Onko käynyt mielessä, että sua ei niinkään ärsytä se iso ääni, vaan se et sä et ymmärrä mitä ne puhuu/vaan se että ne ovat ulkomaalaisia? Lisään rautalankaa varmuuden vuoksi: Sua ei ärsytä kun suomalainen puhuu suomeksi isoon ääneen vs. ulkomaalainen.
Ihan sama mitä kukin puhelimeen puhuu ymmärtää sitä tai ei, vielä parempi kun ei ymmärrä. Suomalaisilla ei tätä tapaa ole ainakaan omien havaintojen mukaan. Jos joku kehtaa soittaa mulle kesken kauppareissun vaikkapa niin häippäsen jonnekin syrjempään lopettamaan puhelun niin nopeasti kuin mahdollista oli asiaa tai ei.

Aiheeseen mikä vituttaa niin eiköhän tämän vuorokauden iltapäivällä puhelinmyyjä soita taas ja ihmettelee miksen ole hyväksynyt sopimusta mikä on epäselvä, epämääräinen, ei tule teknisesti toteutumaan jne.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Jännä homma muuten, kun pääosa niistä jotka on vastaan ryhmää X/tjms. (esim. nyt kännykän käytöstavat + ulkomaalaiset) ja eivät uskalla sanoa sitä suoraan, aloittavat lauseensa: Minulla ei ole mitään X:ää vastaan, mutta..."/vastaavaa.

Onko käynyt mielessä, että sua ei niinkään ärsytä se iso ääni, vaan se et sä et ymmärrä mitä ne puhuu/vaan se että ne ovat ulkomaalaisia? Lisään rautalankaa varmuuden vuoksi: Sua ei ärsytä kun suomalainen puhuu suomeksi isoon ääneen vs. ulkomaalainen.
Ei, kun ongelma on se että 1 ulkomaalainen molottaja saa enemmän ääntä aikaiseksi kuin 30 suomalaista. Maassa maan tavalla. Siellä lähi-idässä taas voi molottaa niin kuin haluaa ja suomalaisilla ei taas siihen ole mitään sanottavaa, koska maassa maan tavalla.

Ärsyttää kun ei missään nimessä saisi vaatia tulijoilta mitään vaan aina meidän tulisi kumarrella ja sopeutua omassa maassamme.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Ei, kun ongelma on se että 1 ulkomaalainen molottaja saa enemmän ääntä aikaiseksi kuin 30 suomalaista. Maassa maan tavalla. Siellä lähi-idässä taas voi molottaa niin kuin haluaa ja suomalaisilla ei taas siihen ole mitään sanottavaa, koska maassa maan tavalla.

Ärsyttää kun ei missään nimessä saisi vaatia tulijoilta mitään vaan aina meidän tulisi kumarrella ja sopeutua omassa maassamme.
Wau! Onnistuit sitten alleviivaamaan mun ennakko-oletukset kokonaan.

BTW: Itse toit itsesi esille

(edit) Jompikumpi meistä ymmärsi toista väärin tykkäyksen/vastauksen kautta...

(edit2) Lukasin omat viestit läpi (sekä sun viestit) ja myös sen josta tykkäsit. Kiitos :lol:!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 448
Jännä homma muuten, kun pääosa niistä jotka on vastaan ryhmää X/tjms. (esim. nyt kännykän käytöstavat + ulkomaalaiset) ja eivät uskalla sanoa sitä suoraan, aloittavat lauseensa: Minulla ei ole mitään X:ää vastaan, mutta..."/vastaavaa.

Onko käynyt mielessä, että sua ei niinkään ärsytä se iso ääni, vaan se et sä et ymmärrä mitä ne puhuu/vaan se että ne ovat ulkomaalaisia? Lisään rautalankaa varmuuden vuoksi: Sua ei ärsytä kun suomalainen puhuu suomeksi isoon ääneen vs. ulkomaalainen.
Ja tämä nimenomaan on se ongelma. Kukaan ei uskalla sanoa mitään jos joku ulkomaalainen käyttäytyy huonosti. Aina vetää joku rasistikortin...

Ja kyllä minua ärsyttää ehkä vielä enemmän jos se täysillä huutava on suomalainen, koska suomalaisten pitäisi tietää miten käyttäydytään.

Tosin se on todella harvinaista että selvinpäin oleva suomalainen pitää hirveää melua ellei sitten ole kehitysvammainen.

Ja se jos kehitysvammainen pitää meteliä ei vituta, koska ei he sille mitään mahda.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Otrivin comp nenäsumutetta käyttänyt viikon putkeen ja päätin lopettaa, kun enään ei ole flunssaa. Nyt kolmas yö putkeen kun nenän limakalvot turvonneena umpeen. Kuinka kauan tässä menee että palautuu nenä nornaaliksi. Ei olisi ikinä pitänyt ostaa otrivin compia, aivan kauheaa tämä jälkitila kun on pahempi tukkoisuus kuin flunssa itsessään.
Mä oon käyttäny Otrivinia/Nasolini/muita samalla vaikutusaineella olevia sumutteita vuosia. Ja joo, tiiän että ei sais käyttää kun kuuriluoteisesti, mutta mulla on kropassa sellainen ominaisuus että kun menen maate niin mulla menee nenä heti tukkoon joten ennen nukkumaan menoa joutuu käyttämään jos meinaa hengittää. Päivisin pärjää melkein kyllä aina ilman, mutta joskus siitepöly sun muina aikoina saattaa vetää kärsään niin helvetin tukkoon että ei ole muuta vaihtoehtoa kun suihkauttaa nenään.
Yleesä kun on illalla laittanut niin aamulla kun vaikutus lakkaa niin pari kolme tuntia on hiukan tukkoisempi nenä mutta sitten se yleensä ihan kohtalaisesti aukeaa. Päivisin siis vältän käyttöä ellei vedä tosiaan niin jumiin että nielastassa menee korvat tukkoon.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Ja tämä nimenomaan on se ongelma. Kukaan ei uskalla sanoa mitään jos joku ulkomaalainen käyttäytyy huonosti. Aina vetää joku rasistikortin...

Ja kyllä minua ärsyttää ehkä vielä enemmän jos se täysillä huutava on suomalainen, koska suomalaisten pitäisi tietää miten käyttäydytään.

Tosin se on todella harvinaista että selvinpäin oleva suomalainen pitää hirveää melua ellei sitten ole kehitysvammainen.

Ja se jos kehitysvammainen pitää meteliä ei vituta, koska ei he sille mitään mahda.
Upea vastaus!

Muistutan kuitenkin vielä et Suomessa on todella pahaa ja rajua rasismia, joka ei katoa mihinkään, vaikka iso osa meistä suomalaisista ollaan sitä vastaan. Populismi vetää joukkoja.

"Suomi suomalaisille" -huuto/-idea ei kestä tarkastelua millään tasolla. Ahh.. Joo, vituttaa kun porukka jotka huutaa/kannatta "Suomi suomalaisille"-ideologiaa tajuamatta mitä se tarkoittaa.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Upea vastaus!

Muistutan kuitenkin vielä et Suomessa on todella pahaa ja rajua rasismia, joka ei katoa mihinkään, vaikka iso osa meistä suomalaisista ollaan sitä vastaan. Populismi vetää joukkoja.

"Suomi suomalaisille" -huuto/-idea ei kestä tarkastelua millään tasolla. Ahh.. Joo, vituttaa kun porukka jotka huutaa/kannatta "Suomi suomalaisille"-ideologiaa tajuamatta mitä se tarkoittaa.
Juuri kukaan ei vastusta normaalia työperäistä maahanmuuttoa. Geelitukkia jotka eivät tee mitään järkevää elämänsä aikana taas vastustetaan. Meillä on tarpeeksi geelitukkia ihan omasta takaa. Näitä ei tarvita yhtään lisää muualta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Juuri kukaan ei vastusta normaalia työperäistä maahanmuuttoa. Geelitukkia jotka eivät tee mitään järkevää elämänsä aikana taas vastustetaan. Meillä on tarpeeksi geelitukkia ihan omasta takaa. Näitä ei tarvita yhtään lisää muualta.
Juuri kukaan ei vastusta normaalia työperäistä maahanmuuttoa.
Paitsi persut ja sen johdannaiset...

Geelitukat? Joo, pidä toi asenne, se auttaa asiaa... Lasketaanko mukaan myös pankiirit, sijoitusammattilaiset, jne. (ne todelliset geelitukat)? Jotka vaan ihan viattomasti oli tuhota koko planeetan talouden, ihan noin vain vaatimattomasti...

Veikkaan et ei vituta ne niin paljoa kuin sun alunperin mainitseman maahanmuuttajat.

Vituttaa kun ryhmään X saa kohdistaa kohdistaa vitutusta ilman ongelmia, mutta kun vitutuksen kohdistaa ryhmään Y, joita vitutti ryhmä X, niin viesti katoaa mustaanaukkoon...
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
876
Paitsi persut ja sen johdannaiset...

Geelitukat? Joo, pidä toi asenne, se auttaa asiaa... Lasketaanko mukaan myös pankiirit, sijoitusammattilaiset, jne. (ne todelliset geelitukat)? Jotka vaan ihan viattomasti oli tuhota koko planeetan talouden, ihan noin vain vaatimattomasti...

Veikkaan et ei vituta ne niin paljoa kuin sun alunperin mainitseman maahanmuuttajat.

Vituttaa kun ryhmään X saa kohdistaa kohdistaa vitutusta ilman ongelmia, mutta kun vitutuksen kohdistaa ryhmään Y, joita vitutti ryhmä X, niin viesti katoaa mustaanaukkoon...
Mun puolesta saa vituttaa ihan mikä tahansa ihan vapaasti. :thumbsup:
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
134
Univaikeuksia ollut. Aiheuttaa muistiongelmia ja ahdistusta. Tentti koulusta palautui täydennettäväksi ja siihen tarvitsee älliä. Ei kivasti alkanut viikko
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 287
Univaikeuksia ollut. Aiheuttaa muistiongelmia ja ahdistusta. Tentti koulusta palautui täydennettäväksi ja siihen tarvitsee älliä. Ei kivasti alkanut viikko
Onko pahakin määräaika? Jos ongelmat on pahat (uni, muisti, jne.), niin ota terkkariin heti yhteyttä. Terkkarin suosituksesta voit saada lisäaikaa, jos se todetaan tarpeelliseksi. Se sun läpisaaminen tentistä on myös koulun eduksi, jos oikein muistan :) .
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Liian positiivinen sävy. Veetuttaa kun oli la töitä taas ja en kerennyt palautua. Ja on tietenkin haastavaa pohtimistehtävää heti maanantaista. Ja vielä tuhlaan ruokatauonkin turhanpäiväiseen naputteluun.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 278
Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta valitettavan usein julkisissa todella kovalla volyymillä puhelimeen puhuvat henkilöt puhuvat jotain muuta kieltä kuin suomea. Liekkö muissa kulttuureissa sitten ei opeteta ottamaan muita ihmisiä huomioon...
Oman havainnon mukaan äänekkäimmin puhelimeen puhuvat suorittavat usein joko a) videopuhelua (ilman kuulokemikrofonia tietty) tai b) kaiutinpuhelua.
Kaupungilla kun käy kääntymässä, niin näyttää siltä että enää eläkeläiset puhuvat puhelimeen ns. "oikein" eli luuri korvalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Oman havainnon mukaan äänekkäimmin puhelimeen puhuvat suorittavat usein joko a) videopuhelua (ilman kuulokemikrofonia tietty) tai b) kaiutinpuhelua.
Kaupungilla kun käy kääntymässä, niin näyttää siltä että enää eläkeläiset puhuvat puhelimeen ns. "oikein" eli luuri korvalla.
Missäs mun eläke viipyy? :D Itse kyllä sanoisin että pikemminkin vieläkin suurin osa puhuu puhelimeen normaalisti puhelin korvalla tai handsfreen avulla, lähinnä nuoriso ja ulkomaalaiset soittelevat noita "näkkileipäpuheluita". Ja noistakin niitä kovaäänisiä kailottajia tuntuu olevan pääosin ne ulkomaalaiset. Lisäksi ehkäpä naispuoliset ovat vähän yliedustettuina tuossa puhelimeen huutamisessa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 566
Juuri kukaan ei vastusta normaalia työperäistä maahanmuuttoa. Geelitukkia jotka eivät tee mitään järkevää elämänsä aikana taas vastustetaan. Meillä on tarpeeksi geelitukkia ihan omasta takaa. Näitä ei tarvita yhtään lisää muualta.
Paitsi persut ja sen johdannaiset...

Geelitukat? Joo, pidä toi asenne, se auttaa asiaa... Lasketaanko mukaan myös pankiirit, sijoitusammattilaiset, jne. (ne todelliset geelitukat)? Jotka vaan ihan viattomasti oli tuhota koko planeetan talouden, ihan noin vain vaatimattomasti...

Veikkaan et ei vituta ne niin paljoa kuin sun alunperin mainitseman maahanmuuttajat.

Vituttaa kun ryhmään X saa kohdistaa kohdistaa vitutusta ilman ongelmia, mutta kun vitutuksen kohdistaa ryhmään Y, joita vitutti ryhmä X, niin viesti katoaa mustaanaukkoon...
Väärä ketju ja alue maahanmuutosta keskustelemiseen...
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
Mä oon käyttäny Otrivinia/Nasolini/muita samalla vaikutusaineella olevia sumutteita vuosia. Ja joo, tiiän että ei sais käyttää kun kuuriluoteisesti, mutta mulla on kropassa sellainen ominaisuus että kun menen maate niin mulla menee nenä heti tukkoon joten ennen nukkumaan menoa joutuu käyttämään jos meinaa hengittää. Päivisin pärjää melkein kyllä aina ilman, mutta joskus siitepöly sun muina aikoina saattaa vetää kärsään niin helvetin tukkoon että ei ole muuta vaihtoehtoa kun suihkauttaa nenään.
Yleesä kun on illalla laittanut niin aamulla kun vaikutus lakkaa niin pari kolme tuntia on hiukan tukkoisempi nenä mutta sitten se yleensä ihan kohtalaisesti aukeaa. Päivisin siis vältän käyttöä ellei vedä tosiaan niin jumiin että nielastassa menee korvat tukkoon.
Nyt on 4:s päivä kun en ole käyttänyt otrivin compia ja edelleen yhtätukkoinen olo illalla kun pitäisi alkaa nukkumaan.
Ennenkuin aloin käyttämään noin reilu viikko sitten tätä flunssaa, ei ollut mitään ongelmia nenän suhteen ikinä aiemmin
Pitää nyt seurailla ja kertoa tänne jos tämä tukkoisuus ajan kanssa parantuu, on tuo otrivin comp aikamoista myrkkyä, kun näin pitkään jo kestänyt tämä oire viellä flunssan jälkeen.

Joo ja sama mulla nyt tullut että päivällä istuessaan tai seissein ei mitään, mutta heti sohvalle jos mene makoileen ja kattoon telkkaa tai nukkumaan, niin nenän limakalvot tuntuu että turpoovat umpeen. Siis mitään räkää ei ole tai mitään, ihan selkeesti tunnen vain sen että ihankuin nenä turpoaa sisältä umpeen.

Mullaki tekee samaa nyt, että päivällä tuntunu että korvatki menee lukkoon.
Ja tosiaan ennen tätä otrivin compin käyttö mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään nenän tukkoisuutta näin pahasti.

Tämä tukkoisuus on noin 200% pahempi jopa nyt kuin ennen nenäsumutteen käyttöä. Että jos olisin tienny, niin olisin jättänyt käyttämättä.

Hetkellisesti nenäni aukesi päivällä kun meinasin autolla ajaa ojaan. Eli jonkinlainen säikähdys poisti nenän tukkoisuuden usean tunnin ajaksi, että oli ihan hyvä fiilis sen jälkeen noin 5 tunnin ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
235
Nyt on 4:s päivä kun en ole käyttänyt otrivin compia ja edelleen yhtätukkoinen olo illalla kun pitäisi alkaa nukkumaan.
Ennenkuin aloin käyttämään noin reilu viikko sitten tätä flunssaa, ei ollut mitään ongelmia nenän suhteen ikinä aiemmin
Pitää nyt seurailla ja kertoa tänne jos tämä tukkoisuus ajan kanssa parantuu, on tuo otrivin comp aikamoista myrkkyä, kun näin pitkään jo kestänyt tämä oire viellä flunssan jälkeen.

Joo ja sama mulla nyt tullut että päivällä istuessaan tai seissein ei mitään, mutta heti sohvalle jos mene makoileen ja kattoon telkkaa tai nukkumaan, niin nenän limakalvot tuntuu että turpoovat umpeen. Siis mitään räkää ei ole tai mitään, ihan selkeesti tunnen vain sen että ihankuin nenä turpoaa sisältä umpeen.

Mullaki tekee samaa nyt, että päivällä tuntunu että korvatki menee lukkoon.
Ja tosiaan ennen tätä otrivin compin käyttö mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään nenän tukkoisuutta näin pahasti.

Tämä tukkoisuus on noin 200% pahempi jopa nyt kuin ennen nenäsumutteen käyttöä. Että jos olisin tienny, niin olisin jättänyt käyttämättä.

Hetkellisesti nenäni aukesi päivällä kun ajoin autolla ja meinasin ajaa ojaan. Eli jonkinlainen säikähdys poisti nenän tukkoisuuden usean tunnin ajaksi.
Ittellä aivan samoja ollu ku käytin otrivia. Olin "koukussa" varmaan 6kk kunnes tuli kesä ja laitoin pingviini ilmastoinnin päälle (varmaan kuivatti ilmaa ja siitä tuli helpotusta).

Toinen pikainen auttaminen (ei tosin kauaa vaikuta) ittellä on tehdä vähän vatsalihaksia. Se jotenkin aukaisee sinukseja ja on helpompi hengittää.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
Ittellä aivan samoja ollu ku käytin otrivia. Olin "koukussa" varmaan 6kk kunnes tuli kesä ja laitoin pingviini ilmastoinnin päälle (varmaan kuivatti ilmaa ja siitä tuli helpotusta).

Toinen pikainen auttaminen (ei tosin kauaa vaikuta) ittellä on tehdä vähän vatsalihaksia. Se jotenkin aukaisee sinukseja ja on helpompi hengittää.
Joo mulla on kans pingviini itellä, olen sitä välillä nyt käyttäny ja hengittäny sitä ilmaa välillä.
Kiitos tuosta vinkistä, koitan tuota vatsalihasten tekoa jos siitä olisi jotain apua. Varmaan jonkinlainen adreanaliini tai dopamiinipiikki helpottaa tuota tunnetta.
Nyt ei voi käyttää ilmastointia kun makuuhuoneessa on äkkiseltään +18 astetta lämmintä, niin hiukan viiloinen on omaan mieleen äkkiseltään.

/etsin kaapista äsken mun ionisoivan ilmankostuttimen, niin annan sen olla nyt tästä hetkestä ajan minimiteholla myös. En tiedä onko siitä hyötyä, mutta suun kautta kun tulee hengitettyä, niin jos ei ihan kurkku kuivaisi.

Olen tänään myös aloittanut alkoholin juomisen, kun senhän pitäisi supistaa verisuonia. Toki tämä alkuunsa otti alkunsa siitä kun minua alkoi vituttamaan tämä oire ja kesäloma alkoi sopivasti syyskuussa.

/sekä myös 2mg vahvuista nikotiinivapea olen käyttänyt samaan aikaan. Senkin pitäisi kai supistaa verisuonia.

/aloitin eilen myös syömään kuuriluontoisesti buranaa 400/600 mg vahvuista siten että 3 kertaa päivässä. En tiedä onkä tässä nyt järkeä, mutta muistelin että burana myös supistaa verisuonia, toki voin olla väärässäkin.

/tuli mieleen että lopetin kahvin juonnin pari viikko sitten myös, että olen siirtynyt juoman kofeiinitonta kahvia. Ainoa kofeiini mikä on tullu, niin on tullu vihreästä inkivääriteestä. Netin mukaan kofeiinikin supistaa verisuonia.
En tiedä onko tästäkin osasyy sitten tullut, kun elimistö ei saa tarpeeksi kofeiinia mitä yleensä on tottunut saamaan.. Kyllä tämä nenä on ihmeellinen keksintö ihmiselle.

/off-asiaa:
itselläni oli aiemmin myös hirveää kutinaa varpaiden välissä joskus, käytin siihen lamisin-voidetta 1,5 viikoa se parani sitten.
Sen jälkeen kynteen tuli jotain vikaa ja leikkasi lyhyemmäksi, niin sieltä tuli mätää.
Olen nyt käyttänyt 5 päivää siihen Bacibact-voidetta 2 kertaa vuorokaudessa, että toivottavasti tuo nyt parenee sillä.
Että oikein hyvin mennyt kesäloma. ja toisekseen kesäloma mikä on syyskuussa niin sekin kyllä vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 731
Olen tänään myös aloittanut alkoholin juomisen, kun senhän pitäisi supistaa verisuonia.
sekä myös 2mg vahvuista nikotiinivapea olen käyttänyt samaan aikaan. Senkin pitäisi kai supistaa verisuonia.
aloitin eilen myös syömään kuuriluontoisesti buranaa 400/600 mg vahvuista siten että 3 kertaa päivässä. En tiedä onkä tässä nyt järkeä, mutta muistelin että burana myös supistaa verisuonia
lopetin kahvin juonnin pari viikko sitten myös, että olen siirtynyt juoman kofeiinitonta kahvia. Ainoa kofeiini mikä on tullu, niin on tullu vihreästä inkivääriteestä. Netin mukaan kofeiinikin supistaa verisuonia.
Lopeta äkkiväärä puoskarointi. Jos oire haittaa, voit joko kysyä lääkäriltä tai puoskaroida huolellisemmin. Älä kuitenkaan tee tuota. Dokaaminen, nikotiini, Burana ja kahvin lopettaminen fiilispohjalta tuskin parantaa mitään tiettyä vaivaa tehokkaammin kuin mitä tahansa muuta satunnaisesti valittua vaivaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 818
Sähkärit. Luvataan mitä sovitaan ja sitten ei jakseta vasta puhelimeen. Toki jos ei helppo homma kiinnosta rahaa vastaan niin ei kai sitten. Tässä nyt esileikit tehty ettei mitään ole tiellä mutta...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Nyt on 4:s päivä kun en ole käyttänyt otrivin compia ja edelleen yhtätukkoinen olo illalla kun pitäisi alkaa nukkumaan.
Ennenkuin aloin käyttämään noin reilu viikko sitten tätä flunssaa, ei ollut mitään ongelmia nenän suhteen ikinä aiemmin
Pitää nyt seurailla ja kertoa tänne jos tämä tukkoisuus ajan kanssa parantuu, on tuo otrivin comp aikamoista myrkkyä, kun näin pitkään jo kestänyt tämä oire viellä flunssan jälkeen.

Joo ja sama mulla nyt tullut että päivällä istuessaan tai seissein ei mitään, mutta heti sohvalle jos mene makoileen ja kattoon telkkaa tai nukkumaan, niin nenän limakalvot tuntuu että turpoovat umpeen. Siis mitään räkää ei ole tai mitään, ihan selkeesti tunnen vain sen että ihankuin nenä turpoaa sisältä umpeen.

Mullaki tekee samaa nyt, että päivällä tuntunu että korvatki menee lukkoon.
Ja tosiaan ennen tätä otrivin compin käyttö mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään nenän tukkoisuutta näin pahasti.

Tämä tukkoisuus on noin 200% pahempi jopa nyt kuin ennen nenäsumutteen käyttöä. Että jos olisin tienny, niin olisin jättänyt käyttämättä.

Hetkellisesti nenäni aukesi päivällä kun meinasin autolla ajaa ojaan. Eli jonkinlainen säikähdys poisti nenän tukkoisuuden usean tunnin ajaksi, että oli ihan hyvä fiilis sen jälkeen noin 5 tunnin ajan.
Kuinka monta päivää käytit otrivinia? Tämä on kyllä niitä lääkkeitä missä kannattaa noudattaa orjallisesti suosituksia, oliko se max 7 päivää saa käyttää? Ymmärtääkseni aika helposti jää koukkuun, kun nenä tottuu otriviniin ja sitten se ei enää pysykkään auki ilman sitä.
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
449
Sähkärit. Luvataan mitä sovitaan ja sitten ei jakseta vasta puhelimeen. Toki jos ei helppo homma kiinnosta rahaa vastaan niin ei kai sitten. Tässä nyt esileikit tehty ettei mitään ole tiellä mutta...
Mikään pidä nykyään paikkaansa sama mitä ja kenen kanssa sopii. Yhden päivän aikana:
- Nuohooja peruu tulonsa. Uutta aikaa kahden kuukauden päähän. Sentään soitti ja pahoitteli asiaa.
- Lattialaatan pinnoittaja sopi tulostaan. Olisi ollut monen päivän poutaputki ja varmasti viimeinen hyvä tilaisuus hoitaa homma ennen kevättä. Ei tullut, nyt sataa ja homma meni käteen.
- Yksi Tori-myyjä vaivautui vastaamaan kahden viikon ja monen kyselyn jälkeen "Kampe on myyty"
- Toinen unohti myymänsä kamppeen jälleen kerran toiselle puolelle Suomea.
- Mainostettu kolmen vuoden Makita-takuu ei pitänyt paikkaansa. Olisi pitänyt rekisteröidä kampe muutaman päivän sisällä ostosta.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
Kuinka monta päivää käytit otrivinia? Tämä on kyllä niitä lääkkeitä missä kannattaa noudattaa orjallisesti suosituksia, oliko se max 7 päivää saa käyttää? Ymmärtääkseni aika helposti jää koukkuun, kun nenä tottuu otriviniin ja sitten se ei enää pysykkään auki ilman sitä.
Kyllä käytin yli 10 vuorokautta. Mutta positiivista nyt, että toinen puoli nenästä on 90% auki ja toinen puoli tukossa puolet. On tuo otrivin edelleen kaapissa, mutta en ole siihen koskenut, vaikka tietäisin että sillä tulisi heti minuuteissa helpostus. Kai tuossa menee yhtä monta päivää toipua kuin mitä käytti näillänäkymin. Että miten tässä nyt sanoisi viidentenä päivänä käyttämättömyyden jälkeen nyt alkanut tuntumaan paremmalta, että voi hengittää. Viime yön sain nukuttua jo hyvin, oli jo illalla toinen puoli nenästä auki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 731
Nenäsumutteen kanssa oli joskus minullakin ongelma, tai ainakin tuntui olevan tarvetta käyttää enemmän kuin ohje sallii. Tähän osittainen ratkaisu löytyi siten, että käytän ensisijaisesti lääkkeetöntä sumutetta (esim. Naso NaCl) ja vain pakon edessä ja alle maksimiajan ksylometatsoliinia (Otrivin, Nasolin). Suolavesisumu ajaa usein saman asian, sillä ei ole konkreettisia haittavaikutuksia ja sitä voi ottaa niin usein kuin huvittaa. Joillekin se ei toki auta mitään, jolloin tarvittaisiin muun tyyppistä lääkettä. Jonkin muodin tai hysterian takia reseptin kirjoittaminen tuntuu tuottavan kummallisia vaikeuksia nykyään.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
401
Nenäsumutteen kanssa oli joskus minullakin ongelma, tai ainakin tuntui olevan tarvetta käyttää enemmän kuin ohje sallii. Tähän osittainen ratkaisu löytyi siten, että käytän ensisijaisesti lääkkeetöntä sumutetta (esim. Naso NaCl) ja vain pakon edessä ja alle maksimiajan ksylometatsoliinia (Otrivin, Nasolin). Suolavesisumu ajaa usein saman asian, sillä ei ole konkreettisia haittavaikutuksia ja sitä voi ottaa niin usein kuin huvittaa. Joillekin se ei toki auta mitään, jolloin tarvittaisiin muun tyyppistä lääkettä. Jonkin muodin tai hysterian takia reseptin kirjoittaminen tuntuu tuottavan kummallisia vaikeuksia nykyään.
Kiitos, pitää itsekki tuollaista lääkketöntä sumutetta ottaa seuraavalla kerralla ja kysyä tuosta suolaliossuihkeesta. Ja jos tulee pakottavaa tarvettä tuollaista otrivinia tai muuta käyttää joissa on jotain supistavaa ainetta, niin en aio käyttää kuin kaksi päivää pahimpaan jos siltä näyttää. Ei nuita ohjeituksia ole huvinvuoksi näköjään kirjoitettu. Katselin eilen areenasta aleksi<30-sarjaa jossa oli alkoholismista juttua, niin siinä yhdessä kohtaa näytti kuvaa sen pöydässä, niin se oli riippuvainen nenäsumutteesta, oli hällä pöydän kulmassa kuvassa näkymässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
782
Minulla ei ole mitään ulkomaalaisia vastaan, mutta valitettavan usein julkisissa todella kovalla volyymillä puhelimeen puhuvat henkilöt puhuvat jotain muuta kieltä kuin suomea. Liekkö muissa kulttuureissa sitten ei opeteta ottamaan muita ihmisiä huomioon...
Ei kuulu ugandaan jos ei huuda. Ja kyllä, vituttaa nää puhelimeen huutajat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Tähän sopii jatkoksi myös Youtubea ja videoita äänet päällä katsovat ihmiset julkisissa paikoissa, varsin ruokapaikat ja junat jne.
Ja tietenkin ihmiset jotka lounasaikaan kälättävät puhelimessa ravintelin sisällä. Varsinkin työasioista.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 075
Ja tietenkin ihmiset jotka lounasaikaan kälättävät puhelimessa ravintelin sisällä. Varsinkin työasioista.
No tämä nyt on aika luonnollista, että joakus työaikana myös lounaalla joutuu ottamaan jonkun puhelun. Varsinkin yrittäjillä. Lounasravintoloissa nyt muutenkin tuppaa olemaan puheensorinaa ja hälinää. Jos tämä ahdistaa, kannattaa syödä kotona tai työpaikalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
No tämä nyt on aika luonnollista, että joakus työaikana myös lounaalla joutuu ottamaan jonkun puhelun. Varsinkin yrittäjillä. Lounasravintoloissa nyt muutenkin tuppaa olemaan puheensorinaa ja hälinää. Jos tämä ahdistaa, kannattaa syödä kotona tai työpaikalla.
Kyllä, mutta jos ihminen on normaalin kasvatuksen saanut niin poistuu ulos puhumaan tai sanoo että voitko soittaa myöhemmin uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Tähän sopii jatkoksi myös Youtubea ja videoita äänet päällä katsovat ihmiset julkisissa paikoissa, varsin ruokapaikat ja junat jne.
Ja tietenkin ihmiset jotka lounasaikaan kälättävät puhelimessa ravintelin sisällä. Varsinkin työasioista.
Pitäisin noita työpuheluita ihan normaalina, tosin itsekin yritän mahdollisuuksien mukaan kertoa soittajalle että olen syömässä ja soittelen kohta takaisin mutta aina se ei ole mahdollista.

Nuo videoita äänet täysillä katsovat ihmiset kyllä ärsyttää itseänikin, varsinkin ravintoloissa, tai sitten kun on se tabletti laitettu lastenlikaksi pikkukersalle ja siihen joku Kiukkulinnut äänet täysillä. Just joku aika sitten olin kaupassa ja jollakin kersalla oli joku tabletti kourassa ostoskärryssä istuessaan ja peliäänet kuuluivat toiselle puolelle kauppaa niin että pelin pystyi tunnistamaan. Miksi sille kersalle pitää ne äänet laittaa täysille? Sikiskö ettei satunnainen itku/huuto kuuluisi äänien yli?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 448
sitten kun on se tabletti laitettu lastenlikaksi pikkukersalle ja siihen joku Kiukkulinnut äänet täysillä
Tämä kyllä ärsyttää todella paljon. Ja mikä ärsyttää vielä enemmän on kun vanhemmat antaa pentujensa huutaa ja räyhätä tekemättä mitään asialle.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 300
Kyllä, mutta jos ihminen on normaalin kasvatuksen saanut niin poistuu ulos puhumaan tai sanoo että voitko soittaa myöhemmin uudelleen.
Ärsyttääkö ihmiset, jotka ylipäätään juttelevat ravintolassa? Ihmiset, jotka juttelevat ravintolassa työasioista? Vai kuuluuko normaaliin kasvatukseen se, että jutella saa, mutta ei puhelimeen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 557
Ärsyttääkö ihmiset, jotka ylipäätään juttelevat ravintolassa? Ihmiset, jotka juttelevat ravintolassa työasioista? Vai kuuluuko normaaliin kasvatukseen se, että jutella saa, mutta ei puhelimeen?
Ravintolassa saa keskustella ja seurustella vaikka sitten työasioista, en tosin ymmärrä miksi joku niin tekisi, mutta puhelimeen kälättäminen yleensäkkin julkisen kulkuneuvon, kirjaston, ravintolan ja elokuvateatterin tapaisissa paikoissa ei minusta ole kovin fiksua ja vielä vähemmän työasioiden koska jokainen tietää että se hernekeittolautastaan syövä tai leffaa katsova ihminen ei ole töissä ja jos on, niin kyseiset paikat eivät ole oikeita paikkoja töitä hoitaa (niin että muut häiriintyvät).
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 844
Voi liittyä siihen että kälättäjät ovat aiemmin asuneet sellaisessa maassa joiden kaupungit ovat niin meluisia että pitää huutaa jatkuvasti. Varovainen arvaus. Ja kai se vaatii ripauksen tyhmyyttäkin.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 300
Ravintolassa saa keskustella ja seurustella vaikka sitten työasioista, en tosin ymmärrä miksi joku niin tekisi, mutta puhelimeen kälättäminen yleensäkkin julkisen kulkuneuvon, kirjaston, ravintolan ja elokuvateatterin tapaisissa paikoissa ei minusta ole kovin fiksua
Miksei?

ja vielä vähemmän työasioiden koska jokainen tietää että se hernekeittolautastaan syövä tai leffaa katsova ihminen ei ole töissä ja jos on, niin kyseiset paikat eivät ole oikeita paikkoja töitä hoitaa (niin että muut häiriintyvät).
Sisältyykö tuo "niin että muut häiriintyvät" tuohon "kälättämisen" määritelmään? Tästä on nyt hankala saada tolkkua, kun muuten viestisi on muotoiltu niin kuin nimenomaan puhelimeen puhuminen olisi mielestäsi ongelmallista, mutta sitten välillä tunnut vertailevan tavallista keskustelua (erittäin?) kovaääniseen puhelinkeskusteluun. Vai ymmärtääkö normaalilla kasvatuksella puhelimeen puhumisen lähtökohtaisesti häiritseväksi, vaikka se tapahtuisi samalla äänenvoimakkuudella kuin paikan päällä olevien ihmisten kanssa keskustelu?

Jos puhelimeen kälättämisessä pointti oli se häiritsevän kova ääni, niin miksi tarve eritellä "puhelimeen kälättäjät" eikä kälättäjät ylipäätään?

Ja jos puhe oli ylipäätään häiritsevän kovasta äänenkäytöstä, niin en silti tajua tuota työasiaa. Kumpuaako se sitten jostain sisäisestä inhosta työntekoa kohtaan vai mistä? Minusta tuntuu että ihan yhtä vähän muut haluaa sinun kuulumisia kuulla kuin työasioitasi.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 300
Voi liittyä siihen että kälättäjät ovat aiemmin asuneet sellaisessa maassa joiden kaupungit ovat niin meluisia että pitää huutaa jatkuvasti. Varovainen arvaus. Ja kai se vaatii ripauksen tyhmyyttäkin.
Jaa-a. Jos kälättämisellä viitataan sellaiseen "ulkomaisten kovaääniseen keskusteluun", mitä toisinaan kuulee, niin ymmärrän tuota "työasioista kälättämistä" vielä vähemmän.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 560
Ylipäätään ihmiset ovat riippuvaisia noista puhelimista nykyään. Itse laittaisin vaikka äänettömälle lounaan ajaksi, ei voi niin kiire olla asioilla ettei ruokaansa saa rauhassa särpiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 699
Ylipäätään ihmiset ovat riippuvaisia noista puhelimista nykyään. Itse laittaisin vaikka äänettömälle lounaan ajaksi, ei voi niin kiire olla asioilla ettei ruokaansa saa rauhassa särpiä.
Itselläni olikin edellisessä puhelimessa "hieno" automaatio että työpuhelin oli äänettömällä ellei se nähnyt joko koti-wifiä tai firman wifiä tai jos puhelin oli liikkeellä 7-17 välillä. Noilla säännöillä firman puhelin siis soi vain jos olin kotikonttorilla tai firmalla tai autolla liikenteessä noin työaikaan, eli esim ruokatunnilla kun kerkisi lounasravintolaan niin meni äänettömälle automaattisesti kunnes taas lähti lounaalta firmalle päin. Tosin, uudempi työpuhelin ei tukenut enää sitä automaatiosoftaa millä tuon olin aikanaan tehnyt niin en ole jaksanut välittää, paiskaan useimpiin tapauksiin lounasaikaan kylmästi punaista luuria.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 799
Viestejä
4 298 891
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom