Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon. Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus. Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis). Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni. Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa. Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan? Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa? Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ. Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen. Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen? Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä. Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.
Mitenkähän tämän muotoilisi ymmärrettävään muotoon.
Viime kesänä kilpailutettiin kivijalan hionta/paikkaus/maalaus.
Samalla oli tarkoitus tehdä sadevesiviemärit ja salaojat, mutta koska sitä urakkaa ei kilpailutettu, niin vaimo totesi, että tehdään se ensi keväänä(tänä keväänä siis).
Minä sitten siihen, että selvä; kilpailuta sinä urakoitsijat ja hoidetaan se keväällä. Kevät tuli ja meni.
Aloin siinä sitten ihmettelee, että remontin pitäs olla jo tehty ja vaimo totesi, että ei hän ole jaksanut urakoitsijaa kilpailuttaa.
Sen sijaan tehdäänkin niin, että vedetään rännistä maan alla putki kivikaivoon, yhteensä 7kpl. Siinä sitten ihmettelin, että kuka piru kaivaa ne putket tuonne saviseen ja juurakkoiseen maahan?
Toki voinhan minä yrittää lapiolla, mutta mitä tehdään jos se onnistu? Siihen vaimo sitten totesi, että otetaan kaivuri sieltä mistä saadaan. Minä olin hölmö ja menin kysymään, että eikö sitä kuuluisi kilpailuttaa?
- Ei kuulemma tarvitse, koska kyseessä on vain pieni työ.
Eipä tässä osaa oikeen muuta ku huokaista syvään. Koetinhan minä tottakai perustella, että tässähän maksetaan 2x sadevesiviemärit, koska tämä ratkaisu on vain väliaikainen.
Eli minkä takia ei voi teettää jollain koko sadevesiviemäröintiä salaojineen?
- Se ei kuulema käy, koska kukaan ei jaksa katsella sitä maan kaivuuta ja siirtelyä.
Voisiko joku perustella mulle tämän logiikan vaikka alkuunsa rautalangasta? Kysyn sitten tarkemmin jos en tajua.