Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
No tämä. Hitostako minä tiedä mitään "eastern standard timeä" jne. :shifty:
Noissa muuten erityisesti huvittaa ainaisen standard-sanan käyttö. Viittaa varmaan oikeasti normaaliaikaan kesäajan sijaan, mutta ensimmäisenä tulee aina mieleen, että kyseessä olisi muka joku isompikin standardi, joka pitäisi tietää. :D
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
itä suunnalla on vielä moskovan aika.
Aikavyöhyke – Wikipedia
Itse opin vasta viime viikolla erään etäpalaverin ansiosta ettei kaikkien aikavyöhykkeiden aikaero ole kokonaisia tunteja, vaan joissakin paikoissa erot ovat puolen tunnin tarkkuudella.

Jaetaanhan Eurooppakin useampaan aikavyöhykkeeseen ja ne ainakin kannattaa opetella (WET, CET, EET). Yllättävän usein puhutaan vain "Central European Timesista" eikä huomattavasti selkeämmästä UTC +1 -ajasta.
 

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Itse opin vasta viime viikolla erään etäpalaverin ansiosta ettei kaikkien aikavyöhykkeiden aikaero ole kokonaisia tunteja, vaan joissakin paikoissa erot ovat puolen tunnin tarkkuudella.

Jaetaanhan Eurooppakin useampaan aikavyöhykkeeseen ja ne ainakin kannattaa opetella (WET, CET, EET). Yllättävän usein puhutaan vain "Central European Timesista" eikä huomattavasti selkeämmästä UTC +1 -ajasta.
Ja esimerkiksi Nepalissa aikavyöhyke UTC+05:45
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Kun ihmiset eivät ymmärrä chatin ja keskustelufoorumin eroa :mad:.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Ei nyt varsinaisesti vituta mutta harmittaa ihan perhanasti tämä uutinen Popular GTA mod OpenIV has been shut down by Rockstar lawyers after 10 years

tl;dr OpenIV jolla olen itse muokannut GTA 4 ja 5 aivan törkeästi niin Take2 nyt sanoi että tämä ohjelma pitää lopettaa. (Ohjelmalla on siis mahdollista avata monia gta:n tiedostoja ja muokata yksittäisiä tiedostoja niistä.)

Alkaa kohta olla 10v siitä kun omalla mikrollani pelasin gta4 ekaa kertaa ja grafiikat oli tyyliä Lowest, Low, Minimum jne. ja tämän kyseisen ohjelman avulla minulla pysyi into gta4 monen monta vuotta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Muijan kaverin pikkupiski oli ilmeisesti pakko ottaa tänne hoitoon ja nyt se on räkyttänyt liki taukoamatta koko päivän.
Alkaa olla lähellä että kuristan sen seurauksista piittaamatta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Keljuttaa ku haluais muuttaa omilleen mutta itsestä riippumattomista syistä en sitä voi vielä tehdä.
Eihän tässä ollakkaan ku 28 elokuussa ja vieläkin asuu kotona...
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Ei nyt varsinaisesti vituta mutta harmittaa ihan perhanasti tämä uutinen Popular GTA mod OpenIV has been shut down by Rockstar lawyers after 10 years

tl;dr OpenIV jolla olen itse muokannut GTA 4 ja 5 aivan törkeästi niin Take2 nyt sanoi että tämä ohjelma pitää lopettaa. (Ohjelmalla on siis mahdollista avata monia gta:n tiedostoja ja muokata yksittäisiä tiedostoja niistä.)

Alkaa kohta olla 10v siitä kun omalla mikrollani pelasin gta4 ekaa kertaa ja grafiikat oli tyyliä Lowest, Low, Minimum jne. ja tämän kyseisen ohjelman avulla minulla pysyi into gta4 monen monta vuotta.
Tämä kyllä. Rockstar ja mikrotransaktiot, aargh.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Ei nyt varsinaisesti vituta mutta harmittaa ihan perhanasti tämä uutinen Popular GTA mod OpenIV has been shut down by Rockstar lawyers after 10 years

tl;dr OpenIV jolla olen itse muokannut GTA 4 ja 5 aivan törkeästi niin Take2 nyt sanoi että tämä ohjelma pitää lopettaa. (Ohjelmalla on siis mahdollista avata monia gta:n tiedostoja ja muokata yksittäisiä tiedostoja niistä.)

Alkaa kohta olla 10v siitä kun omalla mikrollani pelasin gta4 ekaa kertaa ja grafiikat oli tyyliä Lowest, Low, Minimum jne. ja tämän kyseisen ohjelman avulla minulla pysyi into gta4 monen monta vuotta.
Eipä tuossa vielä hätää ole niin kauan kun kyseinen ohjelma vielä toimii, vaikka itse tekijä ei sitä enää jaa niin löytyyhän sitä jatkossakin muilta sivuilta.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Eipä tuossa vielä hätää ole niin kauan kun kyseinen ohjelma vielä toimii, vaikka itse tekijä ei sitä enää jaa niin löytyyhän sitä jatkossakin muilta sivuilta.
Joo mutta tulevan GTA VI:n kannalta luulen että ei toimi enää ellei joku jatka jos saa lähdekoodin kehittäjältä. Sehän tässä ottaakin päähän kun tulevia gta pelejä vaikeampi modata ellei jotain korvaavaa tule.
 

RoopeAnkka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.03.2017
Viestejä
102
Pitkä työpäivä. Tuli kuteinkin tienattua 560 euroa eli ihan hyhä työpäivä noin muuten

Eiku siis pikaisten laskelmien mukaan 720 euroa :O
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Tekemässä auton alustaan yhdenlaista uusioimista. (12 vuotta ja 200 000 ajettu auto) Jouluna meni laakeri, ja nyt olen vaihtamassa sitä toista puolta, saman tien myös vetoniveliä ja ostin sitten uudet tukivarretkin. Saksalaiset Meylet ja niihin sitten ne puslat. Eivät muuten oikein sovi oikein toisiinsa, vaikka ovat samaa merkkiä. Ilta on nyt mennyt noita puslia porakoneella pyörittäen ja viilalla ja rälläkällä niitä "sorvaten"... Eipä ole tämäkään homma taas mennyt niin kuin Strömsössä... Ja kyllä, ovat nuo numeroiden mukaan ns. "oikeat" osat. Hajautettu alihankinta ketju vain tekee varmuuden vuoksi jostain 40 millin osasta toisesta vähän liian suuren ja toisesta vähän liian pienen. Ja metalli ei anna periksi. (puslissa on metallikuoret päällä.) = Öhräämiseksi meni.
Jouluna laittamani uusi raidetangon pää ei lähtenyt nätisti irti, vaan oli pakko käyttää ulosvetäjää. Pultin pää levisi, ja nyt ei mene enää mutteri paikoilleen. Asiaan tietenkin kuuluu, ettei nivelen kierreosaa voi kierrepakalla korjata, kun siinä on jokin eksoottinen "ei normaali" metrinen nousu. Samalla matkalla kuin metrisessä on 4 kierrettä, tuossa on silmällä katsottuna noin viisi. Miksi, oi miksi näihin osiin pitää valita aina näitä eksoottisia vitutusmittoja? Taas meni yli 25 euroa harakoille tuossakin vain 6 kuukautta käytetyssä nivelessä. Vaikka kartiossa oli alumiinitahnat välissä, niin niin oli juminut kiinni ettei mitään rajaa. - Onneksi huomenna on parempi päivä. Nyt on vain vähän peikko olo.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Suvakkien kanssa keskustelu on kuin puhuisi vaikeasti vammaisen kanssa, joka ei halua ymmärtää sanaakaan ja puhuu päälle ideologiahöyryistä siansaksaa.
Kaikista pahimpia ovat naistutkimusta lukevat "korkeakoulutetut". Kuinka paljon verovaroja tuhlataankaan suvakki-ideologian viljelyyn ja kyseisen roskasakin ylläpitoon?
 
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
2
Suvakkien kanssa keskustelu on kuin puhuisi vaikeasti vammaisen kanssa, joka ei halua ymmärtää sanaakaan ja puhuu päälle ideologiahöyryistä siansaksaa.
Kaikista pahimpia ovat naistutkimusta lukevat "korkeakoulutetut". Kuinka paljon verovaroja tuhlataankaan suvakki-ideologian viljelyyn ja kyseisen roskasakin ylläpitoon?
Eipä tähän tarvitse kyllä mitään lisätä. :tup:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Vielä eilen mokomat lupasivat kunnon viikonloppuhelteitä ja auringonpaistetta Etelä Suomeen. Tällä hetkellä vettä tulee kuin Esterin perseestä ja lämpötila huitelee +12 kieppeillä. Onneksi ei lähdetty mökille vaikka mielessä kävi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Vielä eilen mokomat lupasivat kunnon viikonloppuhelteitä ja auringonpaistetta Etelä Suomeen. Tällä hetkellä vettä tulee kuin Esterin perseestä ja lämpötila huitelee +12 kieppeillä. Onneksi ei lähdetty mökille vaikka mielessä kävi.
No Helsingissä on pilvetöntä ja +22 eikä kyllä varmasti tule pisaraakaan tänään. Mitenhän kauaksi pitää mennä, että tulee tuo sinun "Etelä-Suomi"? :think: :btooth:
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 963
Aamulla viimeisen yövuoron jälkeen (alkoi 4-pvän vapaat, jee) kun tulin pyörällä töistä niin huomasin että oli ainakin 5 kilometrin ajomatka muutettu 100kmh>80kmh alueeksi eli vitun talvinopeus alueeksi.

Vitutti heti kun näin 80km/h merkin että vetäisin parin kilometrin suoran samalla alueella 210km/h (5:lla [6-vaihteinen aski] ja reilu 12k rpm)...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
No Helsingissä on pilvetöntä ja +22 eikä kyllä varmasti tule pisaraakaan tänään. Mitenhän kauaksi pitää mennä, että tulee tuo sinun "Etelä-Suomi"? :think: :btooth:
Taitaa olla aika paikallinen sääilmiö :D

Tampere +22,2, Pilvisyys selkeää (0/8), Näkyvyys 41 km kuittaa :tup:
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Vituttaa kun päänäyttöön tuli vika, saan kyllä takuuseen mutta vituttaa silti kun tänään oli viimenen työpäivä ennen kesälomaa :(.
 

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Osuuspankin avainlukulista vituttaa. Se on kaikessa viisaudessa laminoitu vain toiselta puolelta. Kävin tuossa lenkillä ja satoi vähän reippaammin vettä ja lompakko pääsi kastumaan. Nyt toinen puoli avainlukulistasta on täysin lukukelvoton. Uusi pitäisi hakea konttorista silloin, kun kassapalvelut on auki eli klo 10 -13. Itsellä ei töiden puolesta ole mitään mahdollisuutta tuohon aikaan mennä. Sain sitten varattua ajan heinäkuun puolenvälin tienoille. Kaippa nuo laskut ehtii sittenkin maksamaan....
 

Arn

Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
39
Siitepöly vituttaa. Se tunkee sisäänkin ovista ja ikkunoista. Tämä vuodenaika on kyllä allergiselle pahinta.
 

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Sen voi tilata kotiin, tulee kirjeellä parissa päivässä.
Niin voi, mutta se uusi lista pitää aktivoida vanhalla listalla. Aika suuri tödennäköisyys, että aktivointii tarvii jonkun niistä lukukelvottomista numeroista. Toki tilasin kokeeksi uuden listan, jos kävisi tuuri.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619
Ehkä hienoinen vitutus tullut siitä, että huomannut taas alkaneen jyrsimään omia etuhampaita. Pitäsköhä tuo purentalevy laittaa kohta päivisinki suuhun.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Alaselkä tuli kipeäksi istuessa yhtäkkiä viikko sitten. Vieläkin on kipeä jonkin verran. Lääkärin mukaan noidannuolityyppinen vaiva ja hän määräsi vähän tehokkaampaa tulehduskipulääkettä. Ja muutama päivä sitten tuli niskakin kipeäksi. Nojasin selkä kyyryssä koneella kirjoittaakseni lyhyesti jotain ja tuli haukotus ja heti vihlaisi niskasta. Hampaita pestessä kihelmöi iholla lavan kohdalta selässä. Ei auta niskakipuun tuo tulehduskipulääke tai Sirdalud. Opamox auttaa ehkä parhaiten, koska se rentouttaa lihaksia eri lailla kuin Sirdalud. Aina pelottaa niskakivut, nytkin se rutisee käännellessä. Olisipa tehokkaita opioideja, Panacodia on, mutten voi ottaa sitä enää, koska vatsa tulee kipeäksi, varmaankin sappirakkoon vaikuttaa. Oletteko kokeilleet vetää kännejä lihasrelaksanttien ja tulehduskipulääkkeiden sijaan tällaisten vaivojen yhteydessä?

Vituttaa, kun jatkuvasti on fyysisiä vaivoja. Toinen hellittää, niin pian alkaa jokin uusi vaivaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Alaselkä tuli kipeäksi istuessa yhtäkkiä viikko sitten. Vieläkin on kipeä jonkin verran. Lääkärin mukaan noidannuolityyppinen vaiva ja hän määräsi vähän tehokkaampaa tulehduskipulääkettä. Ja muutama päivä sitten tuli niskakin kipeäksi. Nojasin selkä kyyryssä koneella kirjoittaakseni lyhyesti jotain ja tuli haukotus ja heti vihlaisi niskasta.

Vituttaa, kun jatkuvasti on fyysisiä vaivoja. Toinen hellittää, niin pian alkaa jokin uusi vaivaamaan.
-------- Menepäs lääkäriin ja selkä kuvauksiin niin selviää mitä kaikkea siellä on vialla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 177
Opamoxeista saat pään sekaisin, tai nukahdat. Panacodilla saat maksan paskaksi viinan kanssa. En nyt ihan suosittele ellet tiedä, ja nähtävästi et tiedä mitä oot tekemässä tai miettimässä. Menepäs lääkäriin ja selkä kuvauksiin niin selviää mitä kaikkea siellä on vialla.
Kiitos huolenpidostasi, mutta tiedän kyllä, että parasetamoli on maksatoksinen. En aikonutkaan juoda jos olen ottanut lääkkeitä. Kysyin vielä varmuuden vuoksi apteekista voiko Sirdaludia ja Motifene Dualia ottaa samanaikaisesti, vaikkei tuoteselosteissa mitään mainittu. Opamoxista ja Sirdaludista apteekkari varoitti, mutta ihan hyvin voin näköjään ottaa molempia, Sirdalud ei minua väsytä lainkaan.

Fysioterapeutin ohjeilla jumppasin ja se auttoi selkään ja kävely myös niskaan.

Lääkärillä käymisen suhteen olen skeptinen, kun edellinen lääkäri jo sanoi, että jos selkäkipu ei hellitä, niin mene sitten fysioterapeutille. Jos sama lääkäri tulee uudestaan, niin hän tuskinpa niskaa alkaa tutkimaan, muutenkin ko. lääkäri hoputtelee aina pois sieltä.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Osuuspankin avainlukulista vituttaa. Se on kaikessa viisaudessa laminoitu vain toiselta puolelta. Kävin tuossa lenkillä ja satoi vähän reippaammin vettä ja lompakko pääsi kastumaan. Nyt toinen puoli avainlukulistasta on täysin lukukelvoton. Uusi pitäisi hakea konttorista silloin, kun kassapalvelut on auki eli klo 10 -13. Itsellä ei töiden puolesta ole mitään mahdollisuutta tuohon aikaan mennä. Sain sitten varattua ajan heinäkuun puolenvälin tienoille. Kaippa nuo laskut ehtii sittenkin maksamaan....
Seuraavalla kerralla jätä se avainlukulista kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Lääkärillä käymisen suhteen olen skeptinen, kun edellinen lääkäri jo sanoi, että jos selkäkipu ei hellitä, niin mene sitten fysioterapeutille. Jos sama lääkäri tulee uudestaan, niin hän tuskinpa niskaa alkaa tutkimaan, muutenkin ko. lääkäri hoputtelee aina pois sieltä.
Tämä on just tätä - mene fysioterapeutille. Itsekin sain vähän jotain samanlaista, plus täysin käsittämättömän diagnoosin ja "hoitoa" siihen. Joten luottamus puoskareihin on aika vähissä. Siis selkä vähän paskana, ja epilepsia lääkettä ynnä fyssaa tarjolla joten morjens. Lopulta röntgenin kautta selkis mikä on vikana, ja magneettikuvaus. Ei ollut ihan heti kun alkoivat uskomaan että vika ei ole pelkästään korvien välissä.
Vieläkin vituttaa puoskarointi, mutta kyllä tää tästä.

Muoksin pois noi aikaisemmat jutut jos et halua niitä näkyville jatkossa..
 

Agio

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Seuraavalla kerralla jätä se avainlukulista kotiin.
Näinhän se on. Tällä kertaa en vaan osannut arvata, että vettä alkaa tulemaan, kuin saavista kaatamalla. Päin helvettiä tuo lista silti on suunniteltu. Olisi helposti korjattavissa siten, että se läpyskä olisi laminoitu molemmin puolin. Sinänsä haussua, että nykyään älypuhelimen kestää vaikka heittää veteen, mutta avainlukulista antautuu. Aspan tädin mukaan en ollut ensimmäinen, enkä viimeinen, joka tällä asialla soittaa. Kovasti kyllä lupaili, että Osuuspankkikin on jollain aikataululla siirtymässä sähköiseen vaihtoehtoon tai ainakin päivittämässä listan materiaalia hieman kestävämmäksi.

Tai sit hommaa nahkaisen lompakon, ne ei kastu niin herkästi.
Lompakko, tarkemmin ottaen korttikotelo, on nahkaa/metallia. Ei ainakaan tässä tapauksessa paljon auttanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Ei mitään kuvaa avainlukulistoista. Tulee tietoturvaongelmia tuosta.
Miten toi on suurempi ongelma pitää kännykässä kuin pitää lompakossa mukana? Kännykän kuvat saa lukittua/piilotettua ja jos pöllitään tai katoaa niin saat etälukittua/pyyhittyä luurin. Toisin kun jos lompakko pöllitään tai katoaa.
Ja toisekseen, oli se kuinka tahansa niin pelkällä avainlukulistalla kukaan ei tee yhtään mitään.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Tuntuu että en tule saamaan mitään aikaiseksi :( Salille pitäis tästä lähteä mutta ei jaksa.
 

Lihansyöjä

Tukijäsen
Liittynyt
14.04.2017
Viestejä
91
Kiitos huolenpidostasi, mutta tiedän kyllä, että parasetamoli on maksatoksinen. En aikonutkaan juoda jos olen ottanut lääkkeitä. Kysyin vielä varmuuden vuoksi apteekista voiko Sirdaludia ja Motifene Dualia ottaa samanaikaisesti, vaikkei tuoteselosteissa mitään mainittu. Opamoxista ja Sirdaludista apteekkari varoitti, mutta ihan hyvin voin näköjään ottaa molempia, Sirdalud ei minua väsytä lainkaan.

Fysioterapeutin ohjeilla jumppasin ja se auttoi selkään ja kävely myös niskaan.

Lääkärillä käymisen suhteen olen skeptinen, kun edellinen lääkäri jo sanoi, että jos selkäkipu ei hellitä, niin mene sitten fysioterapeutille. Jos sama lääkäri tulee uudestaan, niin hän tuskinpa niskaa alkaa tutkimaan, muutenkin ko. lääkäri hoputtelee aina pois sieltä.
Kyllä sitä motifene dualia ja sirdaludia voi samanaikaisesti syödä, mutta älä syö sen kanssa muita tulehduskipulääkkeitä. Ja motifene dualin kanssa kannatta syödä jotain happosalpaajia (esim. omepratsolia.)
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Perkele Toyotan romu alkoi pitää meteliä kääntäessä rattia oikealle päin vauhdissa mutta paikoillaan ratin käännössä ei kuulu mitään... auton alle kurkkasin ei näy mitään. Paska mikä paska, nyt pännii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 608
Perkele Toyotan romu alkoi pitää meteliä kääntäessä rattia oikealle päin vauhdissa mutta paikoillaan ratin käännössä ei kuulu mitään... auton alle kurkkasin ei näy mitään. Paska mikä paska, nyt pännii
Onkohan pyöränlaakeri paskana?
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Sepä varmaan. Tunkkaa ilmaan ja heiluttele onko väljiä renkailla. Voi myös tuntua kun pyörittää ja pitää kiinni jousesta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Jaha, joku kusipää murtautui reilu tunti sitten tuohon naapurikiinteistöön. Heräsin meteliin, menin ulos ja nappasin nististä videokuvaa lähietäisyydeltä. Poliisit paikalle ja ne saikin sen aika nopeasti kiinni, kun tuntomerkit oli kännykässä.

Tuommonen about 18-vuotias pojankloppi. Olisin piessyt, mutta tässä maassa rosvoilla on kovemmat oikeudet kuin kiinniottajalla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
Naapurin kolina vituttaa, mikä saatana siinä on ettei niitä kaappeja ja ovia voida sulkea kahvasta, vaan ne paiskataan kiinni. Erityisesti nyt yöllä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 993
Viestejä
4 188 708
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom