Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Vituttaa tuossa alle 100m naapurin pihassa räksyttävä koira. Samainen mistä kerroin jo aikaisemmin. Nyt on se ongelma että se haukkuu näin yöaikaan lähes non-stoppina. Noh minä päätin mennä ovesta pihalle nii koirahan lopetti heti räksyttämästä ja vahtasin sitä n.15s ja koira oli aivan hiljaa, ei haukkunut kertaakaan. Painuin takasin sisälle niin sama meno jatkuu.

Koiran omistajat voi kertoa että mikä saatanan skitsofrenia tuolla koiralla on vai mikä vittu sitä vaivaa. Alkaa vituttaa kun joudun heräämään töihin aikaisin klo 4-5(pe alkaa työt myöhemmin) päivästä riippuen, ja kun painun n.9-10 nukkuu nii ei ole ollenkaan harvinaista että se vähän väliä haukkuu millon keskustassa ohi ajavalla autolle tms. onneksi omaan hyvät unenlahjat. Ainakin vielä näin parikymppisenä mieshenkilönä...

Perkele!:rage::rage::rage:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Vituttaa tuossa alle 100m naapurin pihassa räksyttävä koira. Samainen mistä kerroin jo aikaisemmin. Nyt on se ongelma että se haukkuu näin yöaikaan lähes non-stoppina. Noh minä päätin mennä ovesta pihalle nii koirahan lopetti heti räksyttämästä ja vahtasin sitä n.15s ja koira oli aivan hiljaa, ei haukkunut kertaakaan. Painuin takasin sisälle niin sama meno jatkuu.

Koiran omistajat voi kertoa että mikä saatanan skitsofrenia tuolla koiralla on vai mikä vittu sitä vaivaa. Alkaa vituttaa kun joudun heräämään töihin aikaisin klo 4-5(pe alkaa työt myöhemmin) päivästä riippuen, ja kun painun n.9-10 nukkuu nii ei ole ollenkaan harvinaista että se vähän väliä haukkuu millon keskustassa ohi ajavalla autolle tms. onneksi omaan hyvät unenlahjat. Ainakin vielä näin parikymppisenä mieshenkilönä...

Perkele!:rage::rage::rage:
Se koira ei tykkää olla yksin...? o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Siis pidetäänkö sitä öisin pihassa vai niinku mitä? Ja isännät muualla? Vai isännät kotona ja koira haluaa sisään... kuulostaako melko vammaiselta miten päin vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
On sitten kyllä joinakin iltoina ihan rauhassa mutta välil tulee joku hepuli..:confused:
Kannattaa varmaankin soittaa eläinsuojeluyhdistykseen, että vievät sen kenneliin. Omistaja voi olla liian sairas hoitaakseen sitä.
Eräs tapaus oli sydänsairas ja ei jaksanut ulkoiluttaa koiraa niin tämä sen koira ulvoi sitten häkissä ulkona. Noheva lähinaapuri siis isäni sitten ulkoilutti sitä koiraa ja asia parani.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Kannattaa varmaankin soittaa eläinsuojeluyhdistykseen, että vievät sen kenneliin. Omistaja voi olla liian sairas hoitaakseen sitä.
Eräs tapaus oli sydänsairas ja ei jaksanut ulkoiluttaa koiraa niin tämä sen koira ulvoi sitten häkissä ulkona. Noheva lähinaapuri siis isäni sitten ulkoilutti sitä koiraa ja asia parani.
Tästä ei ole kuitenkaan kyse tässä tapauksessa kun omistajat ovat tietääkseni perus terveitä ja on heillä mukuloitakin jotka ovat alle täys-ikäisiä..

Siis pidetäänkö sitä öisin pihassa vai niinku mitä? Ja isännät muualla? Vai isännät kotona ja koira haluaa sisään... kuulostaako melko vammaiselta miten päin vaan.
Nyt kun alkanut "kesä" niin on useinkin pihalla öisin ja isännät ovat ihan kotona. En vain tiedä eikö kukaan muu ole noteerannut koiran haukuntaa..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Pikkuinen menee tänään mummolaan viikonlopuksi. Emäntä valittaa kun ei saa kauppakassiin (Peugeot 206) mahtumaan vaunuja. Sanoin, että siirtää lapsen istuimen eteen ja kaataa takapenkit. No ei voi kun vänkärilläkin on airbag. Sanoin että sen airbagin saa pois päältä ja vaunujen pitäisi mahtua kun irrottaa kopan irti vaunusta ja hattuhyllyn takaata. No ei hän jaksa "tällä fiiliksellä" ja kun lapsi on nuhassa ja koko viikonlopuksi on luvattu sadetta (ei ole, tarkistin ja sanoin asiasta). "No saat viedä ne vaunut sinne jos on tärkeää saada ne sinne, mä en ala näiden rytmihäiriöiden kanssa säätämään". Vastasin vain että "OK", jonka jälkeen tulee viesti, että "tällä hetkellä ainakin sataa ja on +5 astetta lämmintä". Ja sehän tarkoittaakin koko vitun viikonloppua. Ja jos kerta on rytmihäiriöitä, niin ei helevatti lähde ajamaan yhtään mihinkään, vaan oottaa että menee ohi.

Mun täytyy nyt sitten työmatkan (Espoo - Lahti) jälkeen lähteä ajamaan vielä Heinolaan viemään yksiä vitun vaunuja kun neiti ei viitti sen verta ähertää että saisi ne vaunut kyytiin. Tai no, mikäs pakko se on, mutta kivahan se ois että mummilla olisi tarpeelliset välineet ulkoiluun.

Me molemmat tiedämme vallan hyvin, että mummi tekee vaunulenkkejä maastossa, jossa noilla kaupunkirattailla ei tee hevon vittuakaan. Ai että hajoaa kasetti tällä hetkellä.

:sangry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 706
Kylmä, väsyttää. Pakko laittaa lämmitys takaisin päälle. Ulkona tuulee niin vitusti ettei ees tupakalle viitti mennä.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Jos jo nyt on @Vipa^ tuommoista säätämistä niin ootappa kun rupeat sopimaan elatusavusta ja/tai tapaamisoikeudesta....
Saatat miettiä oliko se että pääsi vakoa kyntämään kaiken paskan arvoista?sitten saattaa vituttaa.
Ei mitenkään henkilökohtaisesti sinulle, mutta miksi vitussa nuoret miehet pilaa elämänsä jonkun vosun kanssa
jonka päähän ei mahdu kuin 3 asiaa: minä,minä ja minä.
Ämmän vaihdolla saattaa asia helpottaa.Tai sitten ei?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pikkuinen menee tänään mummolaan viikonlopuksi. Emäntä valittaa kun ei saa kauppakassiin (Peugeot 206) mahtumaan vaunuja. Sanoin, että siirtää lapsen istuimen eteen ja kaataa takapenkit. No ei voi kun vänkärilläkin on airbag. Sanoin että sen airbagin saa pois päältä ja vaunujen pitäisi mahtua kun irrottaa kopan irti vaunusta ja hattuhyllyn takaata. No ei hän jaksa "tällä fiiliksellä" ja kun lapsi on nuhassa ja koko viikonlopuksi on luvattu sadetta (ei ole, tarkistin ja sanoin asiasta). "No saat viedä ne vaunut sinne jos on tärkeää saada ne sinne, mä en ala näiden rytmihäiriöiden kanssa säätämään". Vastasin vain että "OK", jonka jälkeen tulee viesti, että "tällä hetkellä ainakin sataa ja on +5 astetta lämmintä". Ja sehän tarkoittaakin koko vitun viikonloppua. Ja jos kerta on rytmihäiriöitä, niin ei helevatti lähde ajamaan yhtään mihinkään, vaan oottaa että menee ohi.

Mun täytyy nyt sitten työmatkan (Espoo - Lahti) jälkeen lähteä ajamaan vielä Heinolaan viemään yksiä vitun vaunuja kun neiti ei viitti sen verta ähertää että saisi ne vaunut kyytiin. Tai no, mikäs pakko se on, mutta kivahan se ois että mummilla olisi tarpeelliset välineet ulkoiluun.

Me molemmat tiedämme vallan hyvin, että mummi tekee vaunulenkkejä maastossa, jossa noilla kaupunkirattailla ei tee hevon vittuakaan. Ai että hajoaa kasetti tällä hetkellä.

:sangry:
Kuulostaa niin tutulta kaikki vastuu on aina itsellä ja uhrautuminen, mutta nyt voi tilanne hieman muuttua, kun taitaa ottaa jotain vastuuta asioista ja jotenkin nautin siitä tilanteesta, kun on yleensä kova öyhöttämään. Se on helppo öyhöttää, kun ei ole ollut mistään vastuusta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
Koira saanut satunnaisia epilepsiakohtauksia. Tänään sitten vähän rajumpi. Kuola valuu suusta, ei tehoa lääkkeet. Yleensä muutaman sekunnin, nyt useamman tunnin ja alko ulvoa tuskissaan. Monttuun
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Ehkä hitusen alkanu nyppimään se, ettei oikeen osaa nauttia hetkestä. Kun on töissä, haluaa vapaalle, kun on vapaalla miettis et ois kiva jos ois töissä. Kun pelaan jotain mietin, että olis kiva pelata sitä jotain toista peliä ja kun sitä alkaa pelata, alkaa miettiä, että olisi kiva kattoa sarjaa tai leffaa tai mitä vaan muuta. Sit ku niitä tekee nii miettii, et olispa kiva olla töissä, vapaalla, pelata, urheilla yms. Kyseessä ei niinkään olis se, ettenkö tykkäis asiasta, koska sit monesti jälkikäteen muistaa, et se oli kiva asia sillon tehä, mut silti tuntuu ettei oikee osaa elää sillä tavalla et olis 100% siinä asiassa mitä tekee.
Hyvin uppoaa omaankin tilanteeseen. Mitä ikinä tekeekin, pitäisi olla enemmän/parempi tai tehdä jotain muuta.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Viimeisin käänne: aikoo paikkauttaa seinän itse ja ottaa vakuudesta. Ei se ihan noin mene kun uusi vuokralainen on tehnyt sopimuksen jo 3 viikkoa sitten.

Tuleepahan veikeä tapaus tästäkin.
Mulla joskus muinoin vähän vastaava tapaus:
Poismuuton yhteydessä kiinteistöhuolto teki "kuntokartoituksen"ja vuokranantaja(Oulun kaupunki/sivakka) yritti maksattaa makuuhuoneen lattiamaton,pesuhuoneen lattialaatoituksen,uunista puuttuvat pellit&ritilän yms.Onneksi oli tallessa sisäänmuuton yhteydessä tehty lista ja kuvat viosta jotka löytyivät myös
kiinteistöhuollolta.Ei edes anteeksipyyntöä tullut vaikka yrittivät maksattaa edellisen asukkaan tekemät haitat.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
Jossain faceryhmässä joku kauppas oudosti jostain "laatu" spinneriä. No nyt tuli tube video vastaan missä joku teki omansa itse. Katsoin sen kun ajattelin että mikähän tämä on.
Ja siis sormihyrrä. Joku muutaman euron härpäke mitä pyöritetään sormien välissä. Ei saatana. Mitä vittua joku edes myy sellaista. Paiskaisin itse välittömästi roskiin.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Jossain faceryhmässä joku kauppas oudosti jostain "laatu" spinneriä. No nyt tuli tube video vastaan missä joku teki omansa itse. Katsoin sen kun ajattelin että mikähän tämä on.
Ja siis sormihyrrä. Joku muutaman euron härpäke mitä pyöritetään sormien välissä. Ei saatana. Mitä vittua joku edes myy sellaista. Paiskaisin itse välittömästi roskiin.
Hyrrä joka on yleisesti tarkoitettu levottomille ihmisille joiden pitää koko ajan tehdä jotain. Näin siis selvennyksenä.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
2viikon päästä oli tarkoitus mennä pohjoiseen vetouistelemaan. Järvet jäässä:facepalm:
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
En tiiä kuin korkealle Artsi on menossa mutta täällä "etelä-lapin" korkeudella sulavat vauhdilla tällä hetkellä. Parin viikon päästä luulisi tällä korkeudella ainakin onnistuvan. Toki jos ihan käsivarteen niin voi olla heikkoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Menin sitten tilaamaan liian lyhyen verkkokaapelin, kun piti ollakin optimistinen toiveajattelija mitoissa..kyllä se verkkokaapeli venyy..

Onneksi on sen verta hamsteri, että löytyy vaikka mitä jatkokilkettä hönöilyjä varten..:tup:
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
En tiiä kuin korkealle Artsi on menossa mutta täällä "etelä-lapin" korkeudella sulavat vauhdilla tällä hetkellä. Parin viikon päästä luulisi tällä korkeudella ainakin onnistuvan. Toki jos ihan käsivarteen niin voi olla heikkoa.
Inarille asti olis tarkoitus mennä, eteläosa on kuulemma alkanut jo sulaa eli toivoa on.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 600
Jossain faceryhmässä joku kauppas oudosti jostain "laatu" spinneriä. No nyt tuli tube video vastaan missä joku teki omansa itse. Katsoin sen kun ajattelin että mikähän tämä on.
Ja siis sormihyrrä. Joku muutaman euron härpäke mitä pyöritetään sormien välissä. Ei saatana. Mitä vittua joku edes myy sellaista. Paiskaisin itse välittömästi roskiin.
Heh, meillä myytiin noita 200 kpl vajaassa viikossa, siksi joku myy niitä. Tämän kesän Pokemon Go. Turhake tosin mut uppoo kansaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Alkoi eilen jo vitutus, mutta se on jatkuvaa. Varsinkin, kun nyt pitää tehdä töitä ja "HTPC" on rikki.

Olen jotenkin onnistunut taittaamaan pari pinniä emolevyltä. Asian tekee pahemmaksi se, että olen vain nauranut näille sankareille itse. Ensimmäinen kerta ikinä ja asennuksia on varmaan tehty 50-100..

Veikkaan syylliseksi Asuksen jotain helppoa asennuskehikkoa, joka tuli emolevyn mukana ja päätin käyttää.. Toki lopullinen syyllinen olen minä itse. Siksi en korjannut sitä eilen illalla väsyneenä, vaan katson tänään töistä päästyäni toivottavasti semivirkeänä, onko mitään tehtävissä.

Perkele!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Nyt oikeasti vituttaa, kun joku pirun nisti todennäköisesti subbareilla koko yön luukutti menemään. Ensi yönä jos jatkuu sama niin kyllä paikannan tuon lähteen. Aikaisemmin vastaava kuului kuukausia sitten ja lyhyemmän ajan.
Ääniterroristin kanssa en neuvottele, poliisille soitto ja isännöitsijä häätämään nisti.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Henkilökohtaisella tasolla tänään vituttaa tietokonekomponenttien jälkimarkkinoiden puute budjettiluokan kamassa. On joko tosi vanhaa sontaa, tai sitten superpäivittäjäkamaa, mutta muuten onkin sitten hiljaista. Näytönohjaimia tupsahtelee sentään siellä ja täällä, mutta muissa kilkkeissä on ei-oota silmänkantamattomiin. Prosessoreita ajoittain, mutta sitten jää emolevyt uupumaan.

Hyvänä kakkosena tulee todella omituinen hinnoittelulogiikka käytetyssä kamassa rakkaassa kotimaassamme. Jatkuvasti osuu silmään parikin vuotta käytettyä kamaa, jota myydään lähes täysin uuden hinnalla.

Eipä paljon rakennella muutaman vuoden eteenpäin kestävää budjettikonetta vanhemmille käytetyistä osista.

En oikein muissa tuoteluokissa ole näin älyvapaaseen hinnoitteluun jälkimarkkinoilla törmännyt, jossa kokonaisuutena uuden ostaminen on riskiin nähden se edullisempi vaihtoehto :bored:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
733
Video: Viisivuotias kamppaili hengestään helsinkiläisessä uimahallissa – kukaan ei huomannut hukkuvaa lasta

Ihmisten väliinpitämättömyys! Porukka selkeesti näkee tossa lopussa, että elottomana pinnan alla kelluu mutta ollaan vaan "en huomaa, en huomaa, kyllä joku muu tekee asialle jotain"
Ja ihan selvästi poika yritti tarttua kahteen aikuiseen, että pääsisi pintaan. Molemmat vaan väistävät ja menevät pois. Ihan alussa mies katsoo suoraan sitä räpiköivää poikaa.

Lopussa poika vaan kelluu, ja siitä menee perhe vierestä ja odottaa että poika kelluu pois tieltä. Sen jälkeen perheen tyttö vielä ui sitä poikaa päin, eikä mitään reaktiota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Video: Viisivuotias kamppaili hengestään helsinkiläisessä uimahallissa – kukaan ei huomannut hukkuvaa lasta

Ihmisten väliinpitämättömyys! Porukka selkeesti näkee tossa lopussa, että elottomana pinnan alla kelluu mutta ollaan vaan "en huomaa, en huomaa, kyllä joku muu tekee asialle jotain"
En pystynyt kokonaan katsomaan kun on niin ahdistavaa katsottavaa, mutta tuossa on ainakin pari miestä jotka pitäisi asettaa syytteeseen, eli ekalla minuutilla melkein ko. lapsen läpi tallova nuorehko mies, sekä tuo etualalla oleva läski mies jota selvästi vituttaa kun joku pentu hukkuu ja lähtee pois. En anna noille oikeastaan minkäänlaista ihmisarvoa. Ja taitaa noita olla videolla enemmänkin jos katsoisi kokonaan.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Valitettavasti miespuolinen henkilö saa pedofiilin leiman jos alkaa tuntematonta lasta koskettelemaan vaikka auttaakseen...

Kiitos feministit tästäkin paskasta! :sori::mad:
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Siis mitä helvettiä nyt oikeasti tuohon pojan lähellä piti tilanteeseen. Kuinka ihmispaskaa nuo kaikki ovat jotka eivät näe että hän ei pysy pinnalla mutta ei siltikään auta? Tuossa on juurikin tuo yksi naisihminen joka vain kattoo poikaa kuin hän vain leikkisi että ei pysy pinnalla vaikka ei lopeta "leikkiä" missään vaiheessa. Nyt vittu saatana tämäkin maa menossa amerikka-meininkiin jossa ihmiset kuolee vieressä niin katotaan kuin spitaalista. Perkele!

Ei nyt helvetti nuo pitää saada syytteeseen ja vähän äkkiä!!
 

J23

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
68
Helppo huudella, kun itse tietää etukäteen mitä tapahtuu ja katselee tilannetta katosta..
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Helppo huudella, kun itse tietää etukäteen mitä tapahtuu ja katselee tilannetta katosta..
Meinaatko sitten että kuten minä ja moni muu aikaisempi kirjoittaja ei olisi mennyt pojan apuun? :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Tuo nyt lähinnä pätee silloin kun vaikkapa mannet ja muhametit tappelee rajusti ja jonkun pitäisi soittaa poliisille, mutta toteaa mielessään että "tehköön joku muu".

Tuossa videossa oli muutama henkilö joka huomaa hukkuvan vai melko varmasti hädässä olevan, täysin yksinäisen lapsen ja tekee tietoisen päätöksen että "en tee mitään". Suomalainen ihmisluonne on monessa mielessä hyvä, mutta tämä on sen kusipäisin piirre. Ihmiset ei tunnu uskaltavan tehdä julkisesti yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Tuo nyt lähinnä pätee silloin kun vaikkapa mannet ja muhametit tappelee rajusti ja jonkun pitäisi soittaa poliisille, mutta toteaa mielessään että "tehköön joku muu".

Tuossa videossa oli muutama henkilö joka huomaa hukkuvan vai melko varmasti hädässä olevan, täysin yksinäisen lapsen ja tekee tietoisen päätöksen että "en tee mitään". Suomalainen ihmisluonne on monessa mielessä hyvä, mutta tämä on sen kusipäisin piirre. Ihmiset ei tunnu uskaltavan tehdä julkisesti yhtään mitään.
Jos itse on mieshenkilö ja pulassa on nainen tai lapsi, niin voit saada lähinnä huutoa ja syytteen, jos menet lähellekään. Jos ei ole omia lapsia, niin moni mies varmaan lastenahdistelijaksi välttymisen pelosta pysyttelee pois lasten läheltäkin.

Videon lopputilanteessa olisin kyllä mennyt auttamaan, mutta jos lapsi olisi heti alussa koettanut takertua minuun, niin olisin vaan uinut pois alussa. Ei mitään tietoa, mitä on tapahtumassa, mutta tuossa tulee joku lapsi iholle -> pois tilanteesta mahdollisimman nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Aika vaikea tuota hukkumista on nähdä, kun on niin pieni ja veden alla? Lisäksi oli välillä reunassakin, eli voisi kuvitella että saisi reunasta kiinni jotenkin? Ja lopuksihan tuo yksi sen kumminkin löytää ja pelastaa?

Kumma kun hengenpelastaja ei nähnyt tuota sitten tuosta videolta ja mennyt hätiin?

edit:
Niin ja äiti tai isä olisi pitänyt vahtia, mutta äiti oli tapauksen aikana vain saunassa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
249
...

Pesin about viikko sitten ikkunat. Nyt menin parvekkeelle ihan huvikseni. Huomasin, että lintu on jotenkin osunut paskallaan hyvin korkealle yhtä parvekkeen laseista. Ollut ilmeisesti suhteelisen vetistä paskaa sillä, koska se on sitten valunut sieltä ylhäältä alas jättäen valtavan paskavanan alleen.

Vittu...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
18
Viime viikolla palkankorotus ja valmistuminen, tällä viikolla luomen koepalan tulokset ja melanoomaa. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
...

Pesin about viikko sitten ikkunat. Nyt menin parvekkeelle ihan huvikseni. Huomasin, että lintu on jotenkin osunut paskallaan hyvin korkealle yhtä parvekkeen laseista. Ollut ilmeisesti suhteelisen vetistä paskaa sillä, koska se on sitten valunut sieltä ylhäältä alas jättäen valtavan paskavanan alleen.

Vittu...
Mun elämä on vähän niinku linnunpaska. Toisesta päästä valkonen ja toisesta musta. Ja juur yhtä milenkiintoinen.
-ASR
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Aggressiivinen keskustelukulttuuri. Huomasin sitä ensimmäisen kerran Muron aikoihin, minkä vuoksi vierastin Muroa oikeastaan koko ajan. Tänne olen kotiutunut paremmin, mutta edelleen täälläkin näkyy aggressiivista keskustelukulttuuria enemmän kuin runsaasti. On alkanut mietityttää, onko tämä laajemminkin suomalainen tapa vai olenko vain sattunut keskustelukulttuuriltaan vähän huonoihin paikkoihin. Pääosin homma pysyy kyllä hyvin hanskassa, mutta monissa tilanteissa näkyy Tietäjiä, jotka tietävät asian Ainoan Oikean Laidan ja asioista eri mieltä olevat ovat väärässä. Näitä muita ei tarvitse kunnioittaa keskustelijoina eikä edes ihmisinä, ja heistä voikin huoletta käyttää lähes minkälaista tahansa kieltä - mitä halventavampaa, sen parempi. Ajoittain perusteluiksi riittävät Tietäjien mielestä "olen oikeassa, olet tyhmä" -tasoiset jutut. Lienee tarpeetonta sanoakaan, että seurauksena on samanmielisten kesken kollektiivista selkääntaputtelua ja eri mieltä olevien välillä myrkyllistä näennäiskeskustelua. Näissä keskusteluissa ei myöskään virheitä myönnetä.

Tämä ei ole tietenkään pelkästään tämän päivän ärsytyksen aihe vaan on tätä tullut pidempäänkin mietittyä. Eipä tämä nettikulttuurissa sinänsä mikään erikoinen juttu ole, mutta ennen Muroon ja tänne liittymistä olin foorumeilla, joilla keskustelukulttuuri oli asiallisempaa ja keskustelukumppaneita ainakin pääosin kunnioitettiin. Ehkä tässä sitten näkyy nykyään korostunut vastakkainasettelukin jossain määrin. En joka tapauksessa oikein arvosta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Xiyng: Minusta tuo "kulttuuri" johtunee lisääntyneestä netti-käyttäjistä, 80-90 luvulla netissä oli ascii-pohjaisilla purkeissa rajalliset määrät, nyt jokainen kynnelle kykenevä omine mielipiteineen pääsee nettiin älykännyköillään ja juttu on sitten mitä on. Olen havainnut myöskin saman. 90-luvulla ei tällaista ongelmaa ollut :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Xiyng: Minusta tuo "kulttuuri" johtunee lisääntyneestä netti-käyttäjistä, 80-90 luvulla netissä oli ascii-pohjaisilla purkeissa rajalliset määrät, nyt jokainen kynnelle kykenevä omine mielipiteineen pääsee nettiin älykännyköillään ja juttu on sitten mitä on. Olen havainnut myöskin saman. 90-luvulla ei tällaista ongelmaa ollut :(
90-luvun netti jäi iän vuoksi enimmäkseen näkemättä, mutta 2000-luvun alkupuoliskolla alkoi minun foorumielämäni. Ainakin silloin oli vielä erilaista, ainakin minun käyttämilläni foorumeilla. Epäilemättä kyllä iso osa johtuu myös tuosta käyttäjien määrän kasvusta. Osa menee kyllä varmasti myös modernin somen piikkiin.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Xiyng: Minusta tuo "kulttuuri" johtunee lisääntyneestä netti-käyttäjistä, 80-90 luvulla netissä oli ascii-pohjaisilla purkeissa rajalliset määrät, nyt jokainen kynnelle kykenevä omine mielipiteineen pääsee nettiin älykännyköillään ja juttu on sitten mitä on. Olen havainnut myöskin saman. 90-luvulla ei tällaista ongelmaa ollut :(
bbs aikoina purkin pitäjä oli ns jumala joka joko antoi tai oli antamatta lupaa kirjoittaa mitä sattuu purkkiin jos sinne nyt pääsi edes soittamaan.Jos purkin pitäjä ei pitänyt sun mielipiteistä tai olit sen mielestä väärässä vaikka olisit ollut oikeassa niin se antoi sulle bannit joka taas johti siihen että noissa oli välillä kunnon rinkirunkkausta.Toi taas johti siihen että osa porukasta alkoi ihan oikeasti uskomaan omiin juttuihinsa ja kaikki muut oli väärässä.Samanlaista toimintaa voi havaita nykyään jossain rasmus ryhmässä.:)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
172
Monta päivää jo parin tunnin yöunilla. Silmät on turvoksissa ja särkee eilisen OC-altistuksen jäljiltä. On se vaan pirullista ainetta.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
No siis lähinnä että "next video coming up x that time" ni hitostako minä tiedän! Tarkotan siis jtn juutupemiehieä joita seuraan.
Ongelma ratkeaisi jo sillä, jos kansainvälisen yleisön omaavat tahot viitsisivät ilmoittaa aikansa UTC-aikoina. Siitä lähes jokaisen ainakin pitäisi pystyä laskemaan oma aikansa.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Ongelma ratkeaisi jo sillä, jos kansainvälisen yleisön omaavat tahot viitsisivät ilmoittaa aikansa UTC-aikoina. Siitä lähes jokaisen ainakin pitäisi pystyä laskemaan oma aikansa.
Paitsi jos olet unohtanut että milloin vaihtuu talvi/kesäaika täällä suomessa.Itse sekoan aina että onko +2 vai +3.:kahvi:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Paitsi jos olet unohtanut että milloin vaihtuu talvi/kesäaika täällä suomessa.Itse sekoan aina että onko +2 vai +3.:kahvi:
Se kieltämättä vähän mutkistaa, mutta siinähän tuo menee kuin senkin muistaminen, mihin suuntaan kelloja pitää milloinkin siirtää. Kyllä tuokin ainakin kannattaisi opetella muistamaan, vaikkei ehkä olekaan kaikkein olennaisimpia tietoja. Minun puolestani voisi heivata mokoman kellojensiirtelyn kokonaan pois niin päästäisiin tuostakin ongelmasta!
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
113
Isännöitsijä. Että voikin olla aikuinen mies kolmevuotiaan tasolla henkisesti. Olen taloyhtiön hallituksessa ja päätettiin vaihtaa isännöitsijää, koska hän ei hoida hommiansa. Nyt tuli sitten postissa tämän isännöitsijän tekemä lastensuojeluilmoitus. Onneksi on kasa hallituksen pöytäkirjoja, missä ollaan käsitelty isännöinti asiaa, niin on jotain näyttää lastensuojelulle.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Isännöitsijä. Että voikin olla aikuinen mies kolmevuotiaan tasolla henkisesti. Olen taloyhtiön hallituksessa ja päätettiin vaihtaa isännöitsijää, koska hän ei hoida hommiansa. Nyt tuli sitten postissa tämän isännöitsijän tekemä lastensuojeluilmoitus. Onneksi on kasa hallituksen pöytäkirjoja, missä ollaan käsitelty isännöinti asiaa, niin on jotain näyttää lastensuojelulle.
Turpaan vaan tuollasia...:rage:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 812
Viestejä
4 204 652
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom