Kellojen kääntelyn typeryys: kansalaisaloite kesäajasta luopumiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taxman
  • Aloitettu Aloitettu
EU:ssa on pohdittu kellojen siirtelyä vuodesta 2019. Nyt aloitetaan uusi selvitys:

En yhtään ihmettele, jos usko tavallisella kansalaisella loppuu EU:n tapoihin toimia.

Toivottavasti tästä ei tule mitään. Luotan EU:n päättäjiin tässä asiassa. Eiköhän kellojen siirtely saa olla rauhassa.

Joo-o, mikähän lobbausryhmä tämänkin taas kaataa, lentoyhtiöt varmaankin? Ei sen puoleen, onhan siinä aikamoinen soppa valmis lentoyhtiöiden reitti- ja aikataulusuunnittelussa, jos kaikki maat saisi päättää erilaisista aikavyöhykkeistä.

Joo-o, mikähän lobbausryhmä tämänkin taas kaataa, lentoyhtiöt varmaankin? Ei sen puoleen, onhan siinä aikamoinen soppa valmis lentoyhtiöiden reitti- ja aikataulusuunnittelussa, jos kaikki maat saisi päättää erilaisista aikavyöhykkeistä.

Luin aiemmin ketjuun postatutn linkin pikaisesti, meni ohi tuo että nyt työstetään mallia missä maat päättäisi kansallisesti kesäajan käytön / käyttämättömyyden. kai sentäs se kellojen siirtely tapahtuisi samaan (UTC) aikaan.

Jos tosiaan noin niin tuntusi ensin hunolta idealta, mutta jos siinä ajatus se että kesäajasta luopuminen voisi edetä sillä tavalla, ei jumitu yksittäisen maiden vastustamiseen. Niin kai se parempi kuin tämä jäätynyt tilanne.

Lentoyhtiöitä tuskin häiritsee kesäajankäytöstä luopuminen, mutta jos yhteisöalueen sisällä jaa kesäajan käyttäjiä, niin se tuskin on toivottu tilanne.

Eikö tuo ole aikalailla ihan siinä ja siinä, pitäs varmaan teettää uusia tutkimuksia, kin se vanha sanoi että pitäisi jäädä pysyvästi normaaliaikaan (siis talviaikaan).

Itse kannatan hienoisesti normaaliaikaa, kun pysyvä kesäaika vaan siirtäisi elämisen rytmiä tunnin myöhemmäksi pitkällä tähtäimellä ja olisimme Espanjan tiellä.

Itse kannatan hienoisesti normaaliaikaa, kun pysyvä kesäaika vaan siirtäisi elämisen rytmiä tunnin myöhemmäksi pitkällä tähtäimellä ja olisimme Espanjan tiellä.

ryssäthän lopetti kellojen siirron ja jäi kesäaikaan 2011.

2014 vaihtoivat normaaliaikaan:
Muutoksen taustalla on kansalaisten tyytymättömyys. Monet venäläiset ovat valittaneet talvikuukausien aamujen pitkään jatkuvaa pimeyttä sen jälkeen, kun kesäaika jatkui syksyisinkin.

Eikö tuo ole aikalailla ihan siinä ja siinä, pitäs varmaan teettää uusia tutkimuksia, kin se vanha sanoi että pitäisi jäädä pysyvästi normaaliaikaan (siis talviaikaan).

Kunhan lopettavat siirtelyn, niin olen tyytyväinen.

Statistiikka

Viestiketjuista
286 358
Jäsenet
79 169
Uusin jäsen
Fuirrandir

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom