Käyttäjien kotelo- ja työpöytägalleria

Nice, olisko linkkiä millainen? Kiinnostaisi laittaa kans.
Tuo on toteutettu Raspberry 4 + HyperPixel 4.0 - Hi-Res Display for Raspberry Pi näytöllä ja itse tulostetulla kotelolla. Helpommalla pääsee, kun hankkii esim. 7” Tabletin tms. Android käyttöjärjestelmällä varustetun kosketusnäytön ja ajaa siinä Fully Kiosk Browser Lockdown | Android Kiosk Mode App sovelluksen kautta Home Assistantista näkymiä.

Itsekkin olen päivittämässä tuota isompaan, tuo 4” on tuohon käyttöön vähän snadi.

Nice, olisko linkkiä millainen? Kiinnostaisi laittaa kans.
Sivusta näkyvien LAN ja USB porttien perusteella veikkaisin että Raspberry Pi ... osuinko oikeean teemusir.

Edit. jatkuikin näimmän seuraavalle sivulla ja mun vastaus/kysymys on moot.

Tuo on toteutettu Raspberry 4 + HyperPixel 4.0 - Hi-Res Display for Raspberry Pi näytöllä ja itse tulostetulla kotelolla. Helpommalla pääsee, kun hankkii esim. 7” Tabletin tms. Android käyttöjärjestelmällä varustetun kosketusnäytön ja ajaa siinä Fully Kiosk Browser Lockdown | Android Kiosk Mode App sovelluksen kautta Home Assistantista näkymiä.

Itsekkin olen päivittämässä tuota isompaan, tuo 4” on tuohon käyttöön vähän snadi.
Kiitoksia erittäin kattavasta vastauksesta. Tuo pieni koko lähinnä hiveli silmää. Noita tablet / kiosk paketteja löytyykin jo kotoa seinältä.

Jätetään tähän niin ei mene enempää offtopicin puolelle😁

Olipas homma ekaa kertaa vertical mount tuli tehtyä perjantaipuhteeks.

17371382786764424753483816070586.jpg

Moikka!

Oon pitkään siirtänyt oman couch potato setupin postaamista, koska paljon ois vielä tekemistä ja parannettavaa. Rahatilanne on kuitenki aika tiukilla, joten tämä tuskin tulee ihan lähiaikoina valmistumaan nii päätin sitte laittaa vihdoinki tänne. 😅

Ensimmäinen custom loop mitä tullut ikinä tehtyä, helpompiaki koteloita ois varmaan ollut, mutta tykkään tuosta paljon! Joitain suht hankalia mutkia piti tehä, mutta oon kyllä tyytyväinen miten suoraan sain kaikki putket laitettua sekä lähes kaikki kaapelit piilotettua näkyvistä. I5 10600k, Asus RTX 2080 super yms. Näyttönä Samsungin 65" 120Hz telkku. 😊

20250120_214034.jpg
20250120_213030.jpg
20250120_213118.jpg

Miten kannattaa pöytälevy ruuvata kiinni sähköpöydän runkoon? Ihan suoraan ruuvilla puuhun, vai jollain propuilla/ankkureilla? Levynä tulee noin 3cm paksu massiivipuu.

Miten kannattaa pöytälevy ruuvata kiinni sähköpöydän runkoon? Ihan suoraan ruuvilla puuhun, vai jollain propuilla/ankkureilla? Levynä tulee noin 3cm paksu massiivipuu.
Itse vastaavassa tilanteessa aikoinaan käytin sähköpöydän (Elfen Ergodesk Basic II) mukana tulleita ruuveja ja levynä oli myöskin massiivipuu.

IMG_20230328_153212.jpg

IMG_20230328_153303.jpg

Viimeksi muokattu:
Millä olet tätä huoltanut, ja kuinka useasti? Kai se on vielä öljyttävä ja odotettava että saa alkaa kasailemaan työpistettä.
Ennen kokoamista kertaalleen hioin sekä käsittelin kaikki puolet, tämän jälkeen ei ole ollut tarvetta tehdä enää mitään.

Ei löytyny sopivaan hintaan mistään Louqe Ghostiin sopivaa näytönohjainta niin poistin Asus Dual 7800XT:stä vakiotuuletinkotelon. Tilalle Arcticin 120x15 Slim-tuulettimet millä paketista sai 48mm paksun ja kuten kuvasta näkyy paketti mahtuu juuri ja juuri koteloon. Tällä muutoksella näytönohjaimesta tuli sekä hiljaisempi, että viileämpi vaikka kotelo on hyvin ahdas.
Prosessorina vielä toistaiseksi 7600X3D, joka vaihtuu 9800X3D:hen lähiaikoina. Prossujäähynä Thermalrightin AXP90-47 Full Copper mihin vaihdoin Noctuan NF-A9x14 tuulettimen. Jäähylle pitäis värkkäillä jonkinlainen imukanava tullettimelta kotelon kylkeen niin sais lämpöjä hieman alas. Nyt idlenä n. 50-53 astetta.
IMG_20250124_133308.jpgIMG_20250124_133538-EDIT.jpgIMG_20250124_133621.jpgIMG_20250124_133714.jpg

Pitkään pohdin millä / mitkä kajarit saisi vaatehuoneeseen mahdutettua. Vanhassa huoneessa oli genelecin 8040 pari ja nyt vuoden pohtimisen jälkeen vaatehuonesetuppiin valikoitui 8020d + 7040c. Myös kuulokkeille löytyi säilytys paikka. Josko sitä seuraavaksi pohtisi tietokoneen päivitystä ..

20230115_161928.jpg

20230115_162917.jpg

Pari vuotta päästiin taas tällä eteenpäin ja oli aika kokeilla jotain uutta. Takaisin yhden näytön settiin, ja huoneen kääntö vasempaan ja isompaa kuulokekaappia.

20250112_103938.jpg

20250112_104137.jpg

tila riittää putkia/letkuja räbätä :thumbsup:
Joo mutta toivottavasti ei tartteis 😀 Alun perin oli pumppuloihin reilusti pidemmät säiliöt vaan ne ei pitäny nesteitä sisällään vaikka mitä teki. Eivät vissiin ihan sitten olleet käypäset. Onneks jo testauksessa vuotivat nii eipähän tullut isompaa vesivahinkoa heti 😅

Joo mutta toivottavasti ei tartteis 😀 Alun perin oli pumppuloihin reilusti pidemmät säiliöt vaan ne ei pitäny nesteitä sisällään vaikka mitä teki. Eivät vissiin ihan sitten olleet käypäset. Onneks jo testauksessa vuotivat nii eipähän tullut isompaa vesivahinkoa heti 😅
ei noi ain niin hienoja hommia oo jos putket vuotaa;) tahi tiivisteet

Statistiikka

Viestiketjuista
265 787
Jäsenet
75 703
Uusin jäsen
Elaksinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom