Kaupat on kahden välisiä, joten siltä osin OK. Ei se ole muilta kuin siltä ostajalta pois, jos maksaa "ylihintaa". Jos kauppa syntyy sen takia, ettei ostaja ole tietoinen muista järkevimmistä vaihtoehdoista ollee hänen kannaltaan ikävä asia.
Pidän itseäni hyvinkin informoituna ostajana ja 575€ takuullisesta hyvällä jäähyllä varustetusta 2080 ti kortista on täysin kohtuullinen hinta minun mielestä jos TARVITSEE (=uusi pc-pelaaja, edellinen näyttis rikki tai tuli ostettua peli joka ei vaan pyöri hyväksyttävästi edellisellä kortilla) näyttiksen nyt. Itse en maksaisi ihan tuota, mutta mulla onkin toimiva rtx 2080. Jos se nyt päästäisi toimintasavut ulos, niin hyvinkin maksaisin HP melkein mistä tahansa omassa kaupungissa myynnissä olevasta kortista, että pääsis viikonloppuna pelaamaan, 575€ tiittisestä ois ihan erinomainen kauppa
Huvikseen päivittäjälle vähän hintahaitarin yläpäässä, mutta menettelee. Se on normaalia että ne jotka tarvitsevat jotain ostavat sen vähän "ylihintaan" siinä missä huvikseen päivittäjät etsivät parasta mahdollista tarjousta.
Se kun ei ole ylihinnan määritelmä, että muutama käyttäjä pitää käytettyä rautaa kategorisesti useita kymmeniä prosentteja ylihintaisena. Todellisuudessa ylihinta tarkoittaa sitä, että maksetaan markkinoiden keskihinnasta merkittävästi ylöspäin poikkeavaa hintaa tuotteesta jota on jatkuvasti tarjolla.