Iäkkäälle sukulaiselle pitäisi saada uusi läppäri, kun nykyinen on tullut tiensä päähän. Nykyisellä koneella onkin ikää jo varmasti toistakymmentä vuotta.
Tärkeimpänä ominaisuutena oli kuulemma näyttö. Sen pitäisi olla nykyisen kokoinen, eli 15" kokoluokassa. Muita ominaisuuksia käyttäjä ei osannut kaivata. Kuulemma optista asemaa ei tarvitse. Hintaluokka voisi maksimissaan olla 500 euron tietämissä ja itse näkisin koneen käyttöiän jatkumisen puolesta, että sen tulisi olla niin uusi, että koneeseen asentuu (tai on jo asennettu) Windows 11. Käyttäjä ei varmasti Windows-version muutoksesta (nykykoneessa W10) ole mielissään (kuvakkeet ja painikkeet uudennäköisiä, valikotu uudennäköisiä yms.), mutta mielestäni tietoturvasyistä uusimman Windowsin tuki olisi tärkeää.
Luullakseni vanha yrityskannettava on todella helposti ylimitoitettu tehojen puolesta kotikäyttötarpeeseen. Nytkin sukulaisen eniten käyttämä sovellus on satavarmasti nettiselain ja raskainta työtä, johon kannettava joutuu, on kärjistetysti sanottuna nettisivujen mainosten pyörittäminen tai sanomalehden näköislehden pyörittäminen.
Valikoimaan tutustuessani, löysin pari vaihtoehtoista konetta. Mitä mieltä olette näistä? Toki, jos muita ehdokkaita tulee mieleen, niin saa vinkata.
FWD:it ovat käytettyjä yrityskäytössä olleita tietokoneita jotka on tyhjennetty, tarkistettu ja huolettu. Ne sopivat mainiosti esimerkiksi netissä surffailuun, lempisarjojesi katseluun ja ne suoriutuvat myös työpäivän tärkeistä tehtävistä leikiten.
www.verkkokauppa.com
Suorituskyvyltään varmasti aivan yliampuva, mutta annan lisäarvoa 3 v takuulle. Itselläni on nyt neljättä vuotta työkoneena Lenovo (varmasti eri sarjaa) ja eikä minulla ole tästä koneesta mitään pahaa sanottavaa. Ts. merkki ei ärsytä.
Supersuosittu käytetty HP Elitebook 850 G3 vuoden takuulla. Osta vaikka opiskelukoneeksi. Nopealla ilmaisella toimituksella!
taitonetti.fi
HP:n kuluttakoneiden myötä minulla on merkistä hieman kolkko kuva. Yrityskoneista ei kuitenkaan mitään käsitystä. Tämä kone on monelta osin mitättömäpi, kuin Lenovo (prosessori, RAM, SSD), mutta silti varmasti täysin riittävä käyttäjälleen.