No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.En vain käsitä miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.En vain käsitä miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan.
Pitääkö monitorin tai hiiren kuulua pakettiin?No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.
Nojuu, mutta tuo alue on ihan hyvä mikä nyt kaikille on.No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.
Aikuiset ihmiset kontrolloikoot itse itseään, rahojaan ja tavaroitaan.jonkinlaista parempaa kontrollia nykypäivänä kuitenkin tarvittaisiin, kun aikuiset ihmiset vaihtavat rahaa ja tavaraa.
Ei pidä olla eikä tarvita. Esim. tuo epärehelliset... -ketju on nyt jo täynnä samoja ohjeita sataan kertaan eri käyttäjiltä. Jos aikuinen haluaa lähettää rahansa/näyttiksensä/tms. "huoran perseeseen" niin sitten lähettää.Kyllä jonkinlainen vastuu io-techillä pitää olla! Tarkempaa seurantaa, ohjausta ja ohjeistusta selvästi tarvitaan
Esim. itse myin näyttistä vähän aikaa sitten. Vaihdoin YV:jä käyttäjän X kanssa - en edes itse muista nimimerkkiä nyt tässä tarkistamatta. X olisi halunnut näyttiksen ensin postissa ja maksaa vastaanotettuaan. X:llä oli vuosien aktiivinen keskusteluhistoria ja kymmeniä (muistaakseni jopa lähelle 100) positiivista palautetta. Todennäköisesti olis ollutkin ihan rehti kauppamies mutta itse näin tässä vain mahdollisuuden "huoran perseyteen". Ja varmasti minä vain muutamalla palautteellani näytin hänelle mahdolliselta huoran perseeltä, joten ymmärrän täysin, ettei hän halunnut maksaa etukäteen. Hänen asemassaan en olisi itsekään maksanut itselleni. Vähän kauemmin piti näyttistä myydä ja hintaakin jonkin kympin laskea, kunnes sitten löytyi noutokaupat, jotka menikin mallikkaasti. Ei se niin vaikeaa ole.Tärkeä ja ajankohtainen muistutus käyttäjältä @kaaliseppo muille:![]()
Esim. itse myin näyttistä vähän aikaa sitten. Vaihdoin YV:jä käyttäjän X kanssa - en edes itse muista nimimerkkiä nyt tässä tarkistamatta. X olisi halunnut näyttiksen ensin postissa ja maksaa vastaanotettuaan. X:llä oli vuosien aktiivinen keskusteluhistoria ja kymmeniä (muistaakseni jopa lähelle 100) positiivista palautetta. Todennäköisesti olis ollutkin ihan rehti kauppamies mutta itse näin tässä vain mahdollisuuden "huoran perseyteen". Ja varmasti minä vain muutamalla palautteellani näytin hänelle mahdolliselta huoran perseeltä, joten ymmärrän täysin, ettei hän halunnut maksaa etukäteen. Hänen asemassaan en olisi itsekään maksanut itselleni. Vähän kauemmin piti näyttistä myydä ja hintaakin jonkin kympin laskea, kunnes sitten löytyi noutokaupat, jotka menikin mallikkaasti. Ei se niin vaikeaa ole.
Luitko tämän ketjun ensimmäisen viestin?Miten voin laittaa julkisesti viestiä tietylle myyjälle?
Jos asia koskee myynti-llmoitusta, laita viesti siihen ketjuun.Miten voin laittaa julkisesti viestiä tietylle myyjälle?
Minulla lukee siinäJos asia koskee myynti-llmoitusta, laita viesti siihen ketjuun.
Suosittelen lukaisemaan nuo aiemmin linkatut säännöt ja varsinkin kohdat:Minulla lukee siinä
Viesti ketjun kohdalla että sinulla ei ole oikeuksia
Varsin järkevä ehdotus. Karenssin voisi samalla pidentää esim. kolmeen kuukauteen.Pitäisikö kauppa-alue olla uusille käyttäjille kokonaan näkymätön?
Olen kanssa raportoinut, mutta "ei tuossa ole mitään väärää" tyylinen oli vastaus. Eli täältä saa ostaa osan, lyödä koneeseen ja myydä voitolla. Itse suoraan osan ostaminen ja sellaisenaan voitolla myyminen on ilmeisesti se mikä on kiellettyä -vaikka sitäkin täällä tapahtuuMites kun näissä säännöissä on ammattimainen trokaaminen tai voiton tekeminen kielletty ja ainakin yksi aika selvä tapaus täältä löytyy, ostelee siis osia ja nakkailee niitä yrityksensä koneisiin kiinni... Olen siitä jo raportoinutkin mutta eipä ainakaan vielä ylläpitoa ole se kiinnostanut...
Jännä että säännöt kieltää sen ihan selkeästi ja sitten ylläpitokaan ei pidä huolta siitä että niitä sääntöjä noudatettaisiin, alkaa menemään kyllä villiksilänneksi tämäkin foorumi ajansaatossa jos näihin ei puututa. Tässä vielä kuva säännöistäOlen kanssa raportoinut, mutta "ei tuossa ole mitään väärää" tyylinen oli vastaus. Eli täältä saa ostaa osan, lyödä koneeseen ja myydä voitolla. Itse suoraan osan ostaminen ja sellaisenaan voitolla myyminen on ilmeisesti se mikä on kiellettyä -vaikka sitäkin täällä tapahtuu
Mites kun näissä säännöissä on ammattimainen trokaaminen tai voiton tekeminen kielletty ja ainakin yksi aika selvä tapaus täältä löytyy, ostelee siis osia ja nakkailee niitä yrityksensä koneisiin kiinni... Olen siitä jo raportoinutkin mutta eipä ainakaan vielä ylläpitoa ole se kiinnostanut...
No tässä tapauksessa se voiton tekeminen on aika selvää kun osat löytyy hetken päästä yrityksen nettisivuilta koneista kiinni ja tuskin kukaan yritystä perustaa jottai vois tehdä tappiooEi ole yritystä mutta kai se riippuu miten useasti sitä tekee? Itse myönnän joskus tekeväni tuota, eli katson täältä(kin) osia ja myyn sitten kokonaisena eteenpäin. Nopeasti katsoen ostanut 2020 näytönohjaimen minkä jälkeen ollut vähän hiljaisempaa...
Tietysti jos jopa useampia kertoja vuodessa sitä tekee voi herätä kysymys että onko tarkoitus tehdä voittoa eikä vaan välillä auttaa kaveria / naapuria tms.
Voit varmasti olla puhtaalla omalla tunnolla tuosta. Sinulla on 9331 viestiä foorumilla ja 10 palautetta. Itse olen yrittänyt raportoida käyttäjiä, joilla on ~500 viestiä, jotka kaikki kauppa-alueella ja siten 100-300 palautetta. Mutta kuten sanottu, ei tuokaa foorumin ylläpitoa hetkauta. Toki on varmasti vaikea valvoa, ketkä saavat ammattimaisesti voittoa osista kokoamalla ja myymällä sitten, mutta selviin tapauksiin olisi mukavaa vetää rajat.Ei ole yritystä mutta kai se riippuu miten useasti sitä tekee? Itse myönnän joskus tekeväni tuota, eli katson täältä(kin) osia ja myyn sitten kokonaisena eteenpäin. Nopeasti katsoen ostanut 2020 näytönohjaimen minkä jälkeen ollut vähän hiljaisempaa...
Tietysti jos jopa useampia kertoja vuodessa sitä tekee voi herätä kysymys että onko tarkoitus tehdä voittoa eikä vaan välillä auttaa kaveria / naapuria tms.
Ensin myydään puoli vuotta jotain kympin serriä ja kun joku sen suostuu viimein ostamaan niin sit stalkkaus päälle ja syytetään trokariksi. Tähän päälle sitten foorumin voimin lasketaan, että tekeekö "trokari" nyt kympin vai kaksi voittoa, jos edes onnistuu tuon koneen pyynnillä myymään eikä laske omalle ajankäytölleen hintaa. Tää foorumi ei kyllä petä koskaan.
Mikä firma? Voit ihan rohkeasti kertoa.No tässä tapauksessa se voiton tekeminen on aika selvää kun osat löytyy hetken päästä yrityksen nettisivuilta koneista kiinni ja tuskin kukaan yritystä perustaa jottai vois tehdä tappioo![]()
No itsellä tuli vastaan tiktokissa sellanen firma kuin pctrade ja tunnistin hepun samaksi kaveriksi kuka myös facessa aikanaan kauppaili paljon koneita ja täältä löytyy omalla nimelläänMikä firma? Voit ihan rohkeasti kertoa.
Myyjille on ihan hyvä että on ostajia, ja erinomaista että on luotettava nopeita selkeitä ostajia.En tutki kauppa-aluetta niin pieteetillä, että tietäisin kenestä käyttäjästä ja mistä yrityksestä tässä rivien välissä puhutaan. Mutta noin niinkuin yleisesti, jos nyt joku silloin tällöin ostelee foorumilta näyttiksiä ja jotain koneenraatoja, rakentelee niitä toimiviksi paketeiksi ja myy sitten foorumilla niin ketä tuollainen oikeasti haittaa tai edes kiinnostaa? Pääseepähän ihmiset romuistaan eroon ja jotkut toiset saa sitten avaimet käteen CS -koneita tms. Jos joku siinä välissä näitä rakentelee varmaan lähinnä harrastamisen ilosta niin ei kyllä mee mun päivä pilalle vaikka jäiskin vaivastaan jotain kymppejä voitolle. Tuli mieleen melko tuore viesti toisesta kauppa-alueen klassikkoketjusta:
Joo, kuten mainittu, en tiedä tästä yksittäistapauksesta mitään. Lähinnä tarkoitin yleisesti tuota, että jos nyt joku ostelee osia, kasailee kotonaan ja myy eteenpäin koneita niin siitä tuskin hirveänä haittaa on kenellekään vaikka tapahtuisikin "usein" ja vaikka se rakentelija ei itse olisi niillä koneilla pelannut tai muuhunkaan käyttänyt. Vaan enemmänkin tuollaisesta on juurikin hyötyä niin osien myyjille kuin koneen ostajille.Myyjille on ihan hyvä että on ostajia, ja erinomaista että on luotettava nopeita selkeitä ostajia.
Ostajille hyvä että on myyjiä.
Kaupallinen toiminta ymmärettävästi kielletty, sensaliminen täyttää palstat kaupallisilta ammattilaisilta ja ne myös kiertää sillä sivuston kaupalliset palvelut.
Säännöistä en tiedä mikä on suositus, mikä on kieltä, ilmoittajien osalta selkein maininta taisi olla kirpputori, sivuston yksityisten harrastajien alusta.
Mutta jos nyt puhe yrittäjästä joka osaa ilmoitusten perusteella, ei itse ilmoittele myynti eikä ostopuolelle, eikä muutenkaan, niin en ota kantaa onko kiellettyä, mutta mielipiteenä se palvelee myyjiä.
Sitten tuohon kommenttiisi, joka kasaa yksittäisen koneen, jos itsellä joku raato, mistä päättänyt tehdä tomivan koneen ja ostaa siihen puuttuvia komponentteja myyntipalstalta, niin se kai ihan hengen mukaistakin. jos sitten sen myy palstalla, niin jos se peruskone on omassa käytössä ollut, niin kai sekin vielä on hengen mukaista, vaikka sinne joku komponentti olisi vartavasten kokonaisuuden myyntikuntoo saamiseksi ostettu.
Hengen mukaista ei taida olla jos ostelee kokonaan, suurimaksi osaksi komponenteja joista kasaa koneen myyntiin, eli ei ole ollut omassa käytössä. Toki se palvelee niin myyjiä kuin ostajiakin