Kauppa-alue vaikka tekoälyllä visuaalliseksi ja järjestelmällisemmäksi

Päivää ( tai hyvää vuorokautta ) ! Toivomusaloite seuraa seuraavaa pistettä .
Olen muutaman kerran katselleut io-techin ( käytettyjen tavaroiden ) "Kauppa-aluetta" ja sen on mielestäni melko hankalasti ja hitaasti lähestyttävä. Vähän sellainen kaoottinen kirpputori- tahi kaatopaikkafiilis.
Nykyaikaisilla välineillä sen varmasti melko helposti sen saisi sellaiseksi, että sitä voisi lähestyä mukavammin. Tiedän sen "hakutoiminnan" ja osaan itse etsiä tarvitsemani. Alustan lukijoiden ja second-hand-stuffin myyjien kannalta olisikin hienoa, jos löytyisi jokin muu kuin puuduttava tekstimuotoinen ( + plus haluttaessa avattavat jpg/whatever -kuvat ) myyntifoorumi. Kestävää kehitystä ettei Microsoftin Windows-romuralli syö elinmahdollisuuksia monilta asioilta.

Päivää ( tai hyvää vuorokautta ) ! Toivomusaloite seuraa seuraavaa pistettä .
Olen muutaman kerran katselleut io-techin ( käytettyjen tavaroiden ) "Kauppa-aluetta" ja sen on mielestäni melko hankalasti ja hitaasti lähestyttävä. Vähän sellainen kaoottinen kirpputori- tahi kaatopaikkafiilis.
Nykyaikaisilla välineillä sen varmasti melko helposti sen saisi sellaiseksi, että sitä voisi lähestyä mukavammin. Tiedän sen "hakutoiminnan" ja osaan itse etsiä tarvitsemani. Alustan lukijoiden ja second-hand-stuffin myyjien kannalta olisikin hienoa, jos löytyisi jokin muu kuin puuduttava tekstimuotoinen ( + plus haluttaessa avattavat jpg/whatever -kuvat ) myyntifoorumi. Kestävää kehitystä ettei Microsoftin Windows-romuralli syö elinmahdollisuuksia monilta asioilta.
Olisit nyt edes kertonut mitä parannettavaa siellä on. Nyt tuntuu, että olet vain aktivoitunut puskemaan kovalla syötöllä tajunnan virtaa chat viestejä palstalle.

Tämä on ensisijaisesti keskustelualue. Mielestäni kauppa alue on selkeä. Jos kaipaat vilkkuvia valoja ja nappeja niin tori.fi on sopiva teille.

Ja mikähän tämä olisi "puuduttavalla tekstipohjaisella foorumilla"? Clippy alanurkkaan juttelemaan sulle?
Mielestäni tuo kauppa-alue on ihan selkeä ja helppo käyttää.
"Mielestäni tuo kauppa-alue on ihan selkeä ja helppo käyttää."

Niin, yritin 'aaapeenä' kertoa vain sellaisen toivomuksen, joka saattaisi jos vaikka kun mahdollisesti lisätä kauppa-alueen myyntiä ja sen mahdollisuutta laajentua kansalliseksikin käytetyn data-romun ja 'windows-ser-tavaran" myyntiareenaksi. Ok, kaikki bba.oi-tech-tyypit osaavat sitä suvereenisti käyttää ja eivät kaipaa siihen mitään UUDISTA, niin olkoot !
Alustalla olisi varmaan lukijoina todellä päteviä koodaajia moiseen visuaaliseen ehostukseen.
Jostain syystä näin vuosien myötä mediassa olen havainnut kuvia ( ja muuta visuaalista materiaalia ) sisältävän kävijöiden ensikokemuksen liittyvän myös jatkotoimenpiteisiinsä eli siis hakeakko, ostaakko, myykkö. Eihän asia toki minulle tietysti kuulu, mutta kuitenkin haluaisin edistää "Kauppa-alueen" kannatavuutta.

Olisit nyt edes kertonut mitä parannettavaa siellä on. Nyt tuntuu, että olet vain aktivoitunut puskemaan chat viestejä palstalle.

Tämä on ensisijaisesti keskustelualue. Mielestäni kauppa alue on selkeä. Jos kaipaat vilkkuvia valoja ja nappeja niin tori.fi on sopiva teille.
Hei ! Itse joskus discovalojakin alan yhtiössä sorvanneena en niitä kaipaa. Jos tämä ei ollut keskustelua, niin hasta la vista sitten vaan ! Kerroin jo edellä mitä itse toivoin. Nyt voivat muut kommentoida; _ _ _ _ _ _ _ _

"Mielestäni tuo kauppa-alue on ihan selkeä ja helppo käyttää."

Niin, yritin 'aaapeenä' kertoa vain sellaisen toivomuksen, joka saattaisi jos vaikka kun mahdollisesti lisätä kauppa-alueen myyntiä ja sen mahdollisuutta laajentua kansalliseksikin käytetyn data-romun ja 'windows-ser-tavaran" myyntiareenaksi. Ok, kaikki bba.oi-tech-tyypit osaavat sitä suvereenisti käyttää ja eivät kaipaa siihen mitään UUDISTA, niin olkoot !
Alustalla olisi varmaan lukijoina todellä päteviä koodaajia moiseen visuaaliseen ehostukseen.
Jostain syystä näin vuosien myötä mediassa olen havainnut kuvia ( ja muuta visuaalista materiaalia ) sisältävän kävijöiden ensikokemuksen liittyvän myös jatkotoimenpiteisiinsä eli siis hakeakko, ostaakko, myykkö. Eihän asia toki minulle tietysti kuulu, mutta kuitenkin haluaisin edistää "Kauppa-alueen" kannatavuutta.

Käytettyjen tavaroiden kirpputori alustoilla on kova kilpailu, Suomessa niitä hallitsee mm. Vend (Tori.fi) , Meta (Facebook), epRice(?) Huutone.net. ja lsäksi markkinoille tunkee uutta toimijaa isolla kassalla, ja ATK kaman osalta kisaa myös siihen erikoistuneet yhtiöt jotka ostaa/myy.

Ymmärtääkseni tuo osio ei ola tämän sivuston toimijoiden ydinaluetta, vaan enemmänkin kustannus ja suunnattu sivuston aktiiveille, helpottaa kirjoittajien keskenäistä tavaran vaihtoa. Pitää siistinä asiaketjut. Ehkä siihen sopii tietty karuus, ei houkuta ulkopuolisia.

En nyt ole tarkoitus tappaa jos on ideoita hyvästä kirpputorialustasta, toiminnallisuudesta, ihan noin yleisellä tasolla, ja pohtia ajatuksia miten se voisi tehdä liikevaihtoa, erottua kilpailijoista.

Siinä samaa mieltä että alustan haku on umisurkea ja se nyt taitaa käytetyn alustan ominaisuus, ei sinänsä yllpidon näpeissä.

Käytettyjen tavaroiden kirpputori alustoilla on kova kilpailu, Suomessa niitä hallitsee mm. Vend (Tori.fi) , Meta (Facebook), epRice(?) Huutone.net. ja lsäksi markkinoille tunkee uutta toimijaa isolla kassalla, ja ATK kaman osalta kisaa myös siihen erikoistuneet yhtiöt jotka ostaa/myy.

Ymmärtääkseni tuo osio ei ola tämän sivuston toimijoiden ydinaluetta, vaan enemmänkin kustannus ja suunnattu sivustin aktiiveille, helpottaa kirjoittajien keskenäistä tavaran vaihtoa. Pitää siistinä asiaketjut. Ehkä siihen sopii tietty karuus, ei houkuta ulkopuolisia.

En nyt ole tarkoitus tappaa jos on ideoita hyvästä kirpputorialustasta, toiminnallisuudesta, ihan noin yleisellä tasolla, ja pohtia ajatuksia miten se voisi tehdä liikevaihtoa, erottua kilpailijoista.

Siinä samaa mieltä että alustan haku on umisurkea ja se nyt taitaa käytetyn alustan ominaisuus, ei sinänsä yllpidon näpeissä.
>"Pitää siistinä asiaketjut. Ehkä siihen sopii tietty karuus, ei houkuta ulkopuolisia."< Heh, olen tuon tajunnut jo heti ensi silmäyksellä, mutta kuitenkin yritin aloittaa ajatusten vaihdon josko sitä voisi hiukan viilata 2000-luvun tyyliin. Toki DOS-rules vielä joissain korpien kätköissä ja peräkammarien nurkissa ;) Niin, hyvä kun kerroit bbs.io-tech käyttäjien yleisen asenteen ( osaamista heiltä löytyisi kyllä riittää ) - Vielä: ne "ulkopuoliset" saataaisivat tuoda kaivattua piristystä kauppapaikalle taloudellisessa mielessä, mutta ei väkisin... ~];>]

>"Pitää siistinä asiaketjut. Ehkä siihen sopii tietty karuus, ei houkuta ulkopuolisia."< Heh, olen tuon tajunnut jo heti ensi silmäyksellä, mutta kuitenkin yritin aloittaa ajatusten vaihdon josko sitä voisi hiukan viilata 2000-luvun tyyliin. Toki DOS-rules vielä joissain korpien kätköissä ja peräkammarien nurkissa ;) Niin, hyvä kun kerroit bbs.io-tech käyttäjien yleisen asenteen ( osaamista heiltä löytyisi kyllä riittää ) - Vielä: ne "ulkopuoliset" saataaisivat tuoda kaivattua piristystä kauppapaikalle taloudellisessa mielessä, mutta ei väkisin... ~];>]
Foorumin kauppa-alue on VAIN foorumin käyttäjien väliseen kaupankäyntiin, IO-Tech ei saa penniäkään ostoista/myynneistä ja parempi vain kun tästä ei tehdä mitään Tori.fi tai Facebook markettia.

Jep, tuon kyllä olen hiffannut. Parempi ja parempi kai, mutta myynti saattaisi vähän lisääntyä vaikka edes vähän alusta lähestyisi normiostajia ja muita kuin "kernel- ja kuituvaloasiantuntijoita" - Olette voittaneet tämän erän ! Kiitos. "Emme kermaa kerää !"

>"Pitää siistinä asiaketjut. Ehkä siihen sopii tietty karuus, ei houkuta ulkopuolisia."< Heh, olen tuon tajunnut jo heti ensi silmäyksellä, mutta kuitenkin yritin aloittaa ajatusten vaihdon josko sitä voisi hiukan viilata 2000-luvun tyyliin. Toki DOS-rules vielä joissain korpien kätköissä ja peräkammarien nurkissa ;) Niin, hyvä kun kerroit bbs.io-tech käyttäjien yleisen asenteen ( osaamista heiltä löytyisi kyllä riittää )

Onko viestin tarkoitus viestiä että tuo osio nyt vain on yhtä tylsän näköinen kun tämä foorumialusa muutenkin. vai onko tarkoitsu johdatella markkinoimaan jotain kirpputori kikkaretta miten alustan saisi toisenlaiseksi. tai jotain muita kongreettisia ideoita?

Jos harraste osio, niin kustannus kuri, eli se että se ei lisää yläpidon rasitusta, ja ettei se lisää kustannuksia. ja että se on hyödyksi aktiivikäyttäjille.

- Vielä: ne "ulkopuoliset" saataaisivat tuoda kaivattua piristystä kauppapaikalle taloudellisessa mielessä, mutta ei väkisin... ~];>]

Millaista ansaintalokiikkaa sinne mietit ?

Vai oliko ajatuksesi oli se että pidät tuosta osiosta, saanut hyllyyn jääneitä rojut pois, ja tai ostettu jonkin ser komponentin, ja nyt jotain hakusessa mutta haulla ei millään meinaa löytyä.

Jep, tuon kyllä olen hiffannut. Parempi ja parempi kai, mutta myynti saattaisi vähän lisääntyä vaikka edes vähän alusta lähestyisi normiostajia ja muita kuin "kernel- ja kuituvaloasiantuntijoita" - Olette voittaneet tämän erän ! Kiitos. "Emme kermaa kerää !"

Täällä myyjät tavoittelee täällä aktiiveja, laajempaa joukkoa tavoittelevat myyjät käyttää isompia kirpputorialustoja. Toki tämikin vetää pelkkiä kirppis osatajia/myyjiä, jotka ilmeisesti enemmänkin lisää ylläpidon kuormaa kuin toisivat hyvää.

mahdollisesti lisätä kauppa-alueen myyntiä
haluaisin edistää "Kauppa-alueen" kannatavuutta
Kenen näkökulmasta? Eihän Sampsa tästä mitään provikoita vedä välistä, raha ja tuotteet vaihtaa käsiä käyttäjien kesken.

En oikein löydä mitään "ongelmaa" tässä mihin haluaisit ratkaisua. Haku nyt toki on mitä on, se lienee joka foorumin "ominaisuus". Mitään järkeä ei minusta olisi tehdä esim. kauppa-alueen teemasta täysin erilaista kuin foorumi muuten, kauppa-alue kuitenkin on "vain" osa foorumia ja mahdollistaa käyttäjien välisen kaupankäynnin. Toriin ja huutonettiin verrattunahan todella paljon luotettavammin ja paremmin.

"Millaista ansaintalokiikkaa sinne mietit ? Vai oliko ajatuksesi oli se että pidät tuosta osiosta, saanut hyllyyn jääneitä rojut pois, ja tai ostettu jonkin ser komponentin, ja nyt jotain hakusessa mutta haulla ei millään meinaa löytyä." ??? Voisitko ystävällisesti tarkistaa lauserakenteesi ja kirjoitusajatuksen "postauksesi" tiimoilta ! Kiitos - Tämä tietää melko lähellä olevat Sortti-asemat ja sinne on viety vuosien varrella kiinteistöltämme useita eriä sitä sun tätä. Mutta nuo MicroSoftin datajätteeksi tuomitsemat eivät sinne pääty, vaan niille saadaan 'helposti' uusi käyttö vaikkapa sitten suomalaistaustaisen Linux-käyttöjärjestelmän räpyttiminä. Murobbs:n jälkeiset eivät halua kehittyä, ehkä !

"Kenen näkökulmasta? Eihän Sampsa tästä mitään provikoita vedä välistä, raha ja tuotteet vaihtaa käsiä käyttäjien kesken."
En kyllä tiedä tuosta asiasta mitään ja Sampsastakaan. Antaa nyt siis asian olla ja jatkakaa parhaaksi katsomaanne kauppa-aluealustaanne ! Hyvää vuorokauden jatkoa ( lauantai 18.10.2025 AD klo: 16:09 )

Juu, jos mä jotain olen elämääni kaivannut niin hieman tekoälyä techbbs:n kauppa-alueelle...
AP:lle suosittelen pään nukkumista selväksi ja jos sen jälkeenkään ei foorumi miellytä niin esim. tori.fi.

Juu, jos mä jotain olen elämääni kaivannut niin hieman tekoälyä techbbs:n kauppa-alueelle...
AP:lle suosittelen pään nukkumista selväksi ja jos sen jälkeenkään ei foorumi miellytä niin esim. tori.fi.
Foorumissa ei ole muuta vikaa kuin tuo viime vuosituhannella DOS-aikakautta muistuttava kauppa-alue. Ei mulla muuta sanottavaa kuin dingonyrjälle hyvää vuorokautta ! Pää-pää

Koska nyt olen havainnut alustalle kirjoittaneiden tyytyvän nykyiseen "Kauppa-alue" asian tämänhetkiseen tilaan suvereenisti, niin omalta osaltani päätän aloittamani aiheen nyt. Ehkä myöhemmät sukupolvet ovat oivalloisimpia kun nämä digijäärät ! Hasta la SER-Windows ! ~];>)

Viimeksi muokattu:
Joku on tässä nyt aivan vitun sekaisin, muttei täällä keskustella yksittäisistä käyttäjistä niin jääköön jokaisen omaan harkintavaltaan kuka on.

Siis oikeasti lääkkeet nyt kohdilleen tässä hyvinvointiyhteiskunnassa, ekat 10viestiä ihan huumorilla, mutta lopuissa alkoi jo myötähäpeä ja mitävittua fiilis puskemaan.

onneksi on kaljaa ja tämä on käytännön räbä koko ketju niin haistakaa kaikki vittu.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 259
Jäsenet
79 747
Uusin jäsen
rippon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom