• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Verkkokauppa ilmoitti, että voi jakaa tuon tilauksen kun tuolla isommalla pannulla toimitusaika voi olla vasta kuukauden päästä. Eli pitäisi postimaksut maksaa vuan.
Jaoin tilauksen, ja nyt tulikin maksettavaa tuo parikymppiä??

Sä olit siis maksanut joniille jo tuon 57,78 euroa sinne, eli alkuperäisen tilauksen koko summan?
Jos näin, niin ainoa lisäkulu olis pitänyt olla se 5,99 lisää postikuluja...

Miltäs se toinen tilaus tällä hetkellä näyttää? Sieltähän olis pitäny lähteä pois sitten tuon ison pannu hinta 23,90 niin mä ihmettelen mikä tossa jälkimmäisessä tilauksessa näkyvä -8,90 oikein on, onko se nyt olevinaan sen hyvitys vai mistä tuo on tonne raapaistu?
 
Voisiko olla että ovat "korjanneet" hinnan myös, eli ei tule enää 50% alennusta siihen? Mutta aika epäilyttävää toimintaa kun tuollaisesta ei muuten mitään mainintaa...
 
Sä olit siis maksanut joniille jo tuon 57,78 euroa sinne, eli alkuperäisen tilauksen koko summan?
Jos näin, niin ainoa lisäkulu olis pitänyt olla se 5,99 lisää postikuluja...

Miltäs se toinen tilaus tällä hetkellä näyttää? Sieltähän olis pitäny lähteä pois sitten tuon ison pannu hinta 23,90 niin mä ihmettelen mikä tossa jälkimmäisessä tilauksessa näkyvä -8,90 oikein on, onko se nyt olevinaan sen hyvitys vai mistä tuo on tonne raapaistu?
Samalle se vieläkin näyttää. Sitä tässä ihmettelen justiisa, miksi tuollaselta näyttää. Pitää soitella heti kun 9 aikoo aukiaa aspa..

Edit. Soitin ja kysäsin asiaa.
"Jos olet jakanut tilauksesi kahteen osaan, muodostuu uusi myöhemmin toimitettava tilaus, josta veloitetaan postikulut. Jos tilauksesi on maksettu maksukortilla, on myöhemmin toimitettavalle tilaukselle tehtävä uusi katevaraus. Alkuperäiseltä tilaukselta veloitetaan vain siinä olevat tuotteet."

Eli periaatteessa tekevät katevarauksen, ja kun on toimitettu niin peruvat sen alkuperäisen katevarauksen..? Nääin ymmärsin ainakin, eli rahat palautuu sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuplat.

Näyttävästi kun olin maksanut aamulla tuon, niin nyt päivällä sitten tuli ilmoitus, että se tuote löytyykin samointein ja lähettivät sitten kahtena eri pakettina.. vaikka näytti että tulisi varastoon 18.10 - 10.11...
 
Tuplat.

Näyttävästi kun olin maksanut aamulla tuon, niin nyt päivällä sitten tuli ilmoitus, että se tuote löytyykin samointein ja lähettivät sitten kahtena eri pakettina.. vaikka näytti että tulisi varastoon 18.10 - 10.11...

Juu, itsellekin tuli tänään kyllä sähköpostia heti aamusta että osa tavaroista olisi heti lähetettävissä ja voidaan toimittaa osissa jos haluan. Ei ole niin erityinen kiire saada noita (vaikka tilauksen aikana väittikin että olisi ollut varastossa sekä henkilövaakaa että laminointitaskua).
 
Juu, itsellekin tuli tänään kyllä sähköpostia heti aamusta että osa tavaroista olisi heti lähetettävissä ja voidaan toimittaa osissa jos haluan. Ei ole niin erityinen kiire saada noita (vaikka tilauksen aikana väittikin että olisi ollut varastossa sekä henkilövaakaa että laminointitaskua)

Kysäsin chatissa asiaa, että saman päivän aikana kun tehtii tuo jako, ja lähtikin yllätyksenä toinenkin paketti jo (näytti että ehkä kk päästä vasta, sen takia jaoin sen tilauksen). Niin suostuivat postikulut antamaa takasten :tup:
 
Seuraavanlainen case ollut menossa:

Rakennan OKT:ta ja siihen liittyen tilasin saksalaiselta myyjältä maaleja ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tilasin tuotteet elokuun alkupuolella. Elokuun loppupuolella tilaus oli lähtenyt matkaan useampana pakettina ja melko pian tulikin asiakaspalvelusta viestiä, että DHL on ilmoittanut yhden paketin vaurioituneen ja pyysivät olemaan yhteyksissä, kun saan paketit, että mitkä tuotteet vaurioituivat, niin osaavat lähettää korvaavat tilalle.

Syyskuun alussa saan paketit yhtä lukuun ottamatta. Tämä yksittäinen paketti on DHL:n seurannan mukaan jäänyt Saksaan ja DHL seurantatiedoissa ilmoittaa, että on asiasta myyjään yhteyksissä. Laitan myyjän asiakaspalveluun sähköpostia niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta.

Aikaa kuluu ja myyjästä ei kuulu mitään. Laitan ensiksi yhden viestin ja kyselen tuotteiden perään. Ei kuulu mitään. Laitan toisen viestin. Ei edelleenkään mitään. Olisiko mennyt n. kolme viikkoa ja laitan viimeisen viestin, jossa tuon ilmi, että mikäli eivät ole minuun päin yhteyksissä ja kerro tuotteideni tilanteesta ja/tai toimittamisesta, joudun eskaloimaan asian Paypalin disputeksi. Eipä kuulunut mitään. Käytin myös myyjän vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia tavoittaakseni heidät mutta laihoin tuloksin.

Syyskuun loppupuolella laadin Paypalissa disputen kaikista niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta. Tässä vaiheessa myyjä vastaa vuorokauden sisällä ja väittää, etten ole ollut heihin päin ollenkaan yhteyksissä (ei pidä paikkansa, tästä minulla oli myös kaikki lähetetyt viestit ja yhteydenottolomakkeet liitettynä disputen kylkeen). Alkuun eivät meinanneet millään ymmärtää sitä, että minulta jäi osa tuotteista kokonaan saamatta, eikä minulle toimitettu lainkaan sitä vaurioitunutta pakettia. Muutaman viestinvaihdon jälkeen lupaavat toimittaa puuttuvat tuotteet ASAP.

Noin viikkoa myöhemmin tulee viestiä, että ovat tilanneet uudet tuotteet valmistajalta. Nyt tuostakin on jo aikaa ja minulla on tämän viikon perjantaihin asti aikaa, kunnes se Paypalin dispute -lomake erääntyy ja sulkeutuu itsekseen, jos en eskaloi asiaa Paypalille tai sulje sitä itse. Tästä myös laitoin myyjälle viestiä, että mikäli perjantaihin mennessä minulla ei ole puuttuvia tuotteita, on minun pakko tuo eskalaatio tehdä, koska Paypalin ehtojen mukaan en voi disputen sulkeuduttua enää samasta asiasta nostaa uutta disputea.

Eli miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet? Myyjä väittää edistävänsä asiaa, mutta tässä kohtaa minulla ei ole vielä edes seurantatunnusta, että onko sieltä jotain tulossa vai ei. En voi myöskään ottaa riskiä, että tuo dispute sulkeutuu ja sen jälkeen olen täysin myyjän varassa, että välittävätkö mitään toimittaa vai eivät. Mikä mahtaa olla Paypalin kanta asiaan, jos tällaisessa tilanteessa myyjä ikään kuin on yrittänyt ainakin sanomistensa puolesta ratkoa tilannetta, mutta käytännössä homma vaan venyy ja venyy? Eli vienkö perjantaina homman Paypalille ja myyjä saa ratkoa asiaa suoraan heidän kanssaan?

Kaikkien mieluiten tässä kohtaa siis ottaisin ne puuttuvat tuoteet, kun lähtisin enää näin pitkän ajan jälkeen etsimään niitä muualta ja odottelemaan taas toimitusta. En myöskään mielelläni päädy tilanteeseen, jossa tämä alkuperäinen myyjä sitten jollain käsittämättömällä vasteajalla ne toimittaa ja olen jo ehtinyt samat tuotteet tilata muualta. Tulee kalliit maalit siinä kohtaa.
 
Seuraavanlainen case ollut menossa:

Rakennan OKT:ta ja siihen liittyen tilasin saksalaiselta myyjältä maaleja ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tilasin tuotteet elokuun alkupuolella. Elokuun loppupuolella tilaus oli lähtenyt matkaan useampana pakettina ja melko pian tulikin asiakaspalvelusta viestiä, että DHL on ilmoittanut yhden paketin vaurioituneen ja pyysivät olemaan yhteyksissä, kun saan paketit, että mitkä tuotteet vaurioituivat, niin osaavat lähettää korvaavat tilalle.

Syyskuun alussa saan paketit yhtä lukuun ottamatta. Tämä yksittäinen paketti on DHL:n seurannan mukaan jäänyt Saksaan ja DHL seurantatiedoissa ilmoittaa, että on asiasta myyjään yhteyksissä. Laitan myyjän asiakaspalveluun sähköpostia niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta.

Aikaa kuluu ja myyjästä ei kuulu mitään. Laitan ensiksi yhden viestin ja kyselen tuotteiden perään. Ei kuulu mitään. Laitan toisen viestin. Ei edelleenkään mitään. Olisiko mennyt n. kolme viikkoa ja laitan viimeisen viestin, jossa tuon ilmi, että mikäli eivät ole minuun päin yhteyksissä ja kerro tuotteideni tilanteesta ja/tai toimittamisesta, joudun eskaloimaan asian Paypalin disputeksi. Eipä kuulunut mitään. Käytin myös myyjän vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia tavoittaakseni heidät mutta laihoin tuloksin.

Syyskuun loppupuolella laadin Paypalissa disputen kaikista niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta. Tässä vaiheessa myyjä vastaa vuorokauden sisällä ja väittää, etten ole ollut heihin päin ollenkaan yhteyksissä (ei pidä paikkansa, tästä minulla oli myös kaikki lähetetyt viestit ja yhteydenottolomakkeet liitettynä disputen kylkeen). Alkuun eivät meinanneet millään ymmärtää sitä, että minulta jäi osa tuotteista kokonaan saamatta, eikä minulle toimitettu lainkaan sitä vaurioitunutta pakettia. Muutaman viestinvaihdon jälkeen lupaavat toimittaa puuttuvat tuotteet ASAP.

Noin viikkoa myöhemmin tulee viestiä, että ovat tilanneet uudet tuotteet valmistajalta. Nyt tuostakin on jo aikaa ja minulla on tämän viikon perjantaihin asti aikaa, kunnes se Paypalin dispute -lomake erääntyy ja sulkeutuu itsekseen, jos en eskaloi asiaa Paypalille tai sulje sitä itse. Tästä myös laitoin myyjälle viestiä, että mikäli perjantaihin mennessä minulla ei ole puuttuvia tuotteita, on minun pakko tuo eskalaatio tehdä, koska Paypalin ehtojen mukaan en voi disputen sulkeuduttua enää samasta asiasta nostaa uutta disputea.

Eli miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet? Myyjä väittää edistävänsä asiaa, mutta tässä kohtaa minulla ei ole vielä edes seurantatunnusta, että onko sieltä jotain tulossa vai ei. En voi myöskään ottaa riskiä, että tuo dispute sulkeutuu ja sen jälkeen olen täysin myyjän varassa, että välittävätkö mitään toimittaa vai eivät. Mikä mahtaa olla Paypalin kanta asiaan, jos tällaisessa tilanteessa myyjä ikään kuin on yrittänyt ainakin sanomistensa puolesta ratkoa tilannetta, mutta käytännössä homma vaan venyy ja venyy? Eli vienkö perjantaina homman Paypalille ja myyjä saa ratkoa asiaa suoraan heidän kanssaan?

Kaikkien mieluiten tässä kohtaa siis ottaisin ne puuttuvat tuoteet, kun lähtisin enää näin pitkän ajan jälkeen etsimään niitä muualta ja odottelemaan taas toimitusta. En myöskään mielelläni päädy tilanteeseen, jossa tämä alkuperäinen myyjä sitten jollain käsittämättömällä vasteajalla ne toimittaa ja olen jo ehtinyt samat tuotteet tilata muualta. Tulee kalliit maalit siinä kohtaa.
Tuo on epämääräisten myyjien ikivanha kikka, että yritetään venkoilla ja lupailla asioiden korjaamista kunnes dispute ei ole enää mahdollista. Eli dispute tulille kuin olis jo.
 
Tuo on epämääräisten myyjien ikivanha kikka, että yritetään venkoilla ja lupailla asioiden korjaamista kunnes dispute ei ole enää mahdollista. Eli dispute tulille kuin olis jo.

Taidan nyt tehdä niin, että vartoilen vielä hetken, mutta laitan tuon disputen eteenpäin siinä tapauksessa, jos tuotteet eivät konkreettisesti minulla itselläni ja tietysti ennen kuin tuo mahdollisuus sulkeutuu.

Tämä oli kolmas tilaus, jonka tästä ongelmapaikasta olin tehnyt ja vasta tämän viimeisen kanssa on ollut haasteita. Tästäkin tilauksesta kuitenkin osa tuli perille, niin olen antanut reilun mahdollisuuden heidän hoitaa asia maaliin, mutta toki en anna heille sitä iloa, että tuo dispute ehtisi vanhentua, jos eivät sitä ennen ole korvaavia tuotteita toimittaneet.
 
Tjoo-o, lähdin verkkikseltä tätä laitetta hakemaan kun huomasin että oli tarjouksessa vähän päälle viiteenkymppiin: Asus RT-AX53U (AX1800) Dual-band -WiFi-reititin 76,99 Hatusta muistaisin hinnaksi 53€, kaveri totesi vai olisiko ollut 56€, tarkastin lähtiessä nettisivuilta ja paikanpäällä hyllystä. Kuittiin kuitenkin printtaantui 76,99€ ja hinta verkkosivuillekin päivitetty. Ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu. Kerkesin asiasta jo arvostelun antaa tuotteeseen kun asiakaspalvelu ei ollut enää paikalla. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
 
. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?

Itse valittaisin, jos menisin esim. ostamaan 530€ maksavaa näytönohjainta ja huomaisin kotona että velottivat 769,9€ ei se ihan reilulta tuntuisi.. Vaikka miten verkkosivuilla hinta olisi päivitetty. Eli peruisin kaupat jos ei muuten homma selviäisi. Täysin sama prosentuaalinen ero kuin sinulle tapahtuneessa jutussa.
 
Tjoo-o, lähdin verkkikseltä tätä laitetta hakemaan kun huomasin että oli tarjouksessa vähän päälle viiteenkymppiin: Asus RT-AX53U (AX1800) Dual-band -WiFi-reititin 76,99 Hatusta muistaisin hinnaksi 53€, kaveri totesi vai olisiko ollut 56€, tarkastin lähtiessä nettisivuilta ja paikanpäällä hyllystä. Kuittiin kuitenkin printtaantui 76,99€ ja hinta verkkosivuillekin päivitetty. Ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu. Kerkesin asiasta jo arvostelun antaa tuotteeseen kun asiakaspalvelu ei ollut enää paikalla. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
Onkohan ollut jokin rajallinen kampanja erä ja erä myyty loppuun.
 
Tjoo-o, lähdin verkkikseltä tätä laitetta hakemaan kun huomasin että oli tarjouksessa vähän päälle viiteenkymppiin: Asus RT-AX53U (AX1800) Dual-band -WiFi-reititin 76,99 Hatusta muistaisin hinnaksi 53€, kaveri totesi vai olisiko ollut 56€, tarkastin lähtiessä nettisivuilta ja paikanpäällä hyllystä. Kuittiin kuitenkin printtaantui 76,99€ ja hinta verkkosivuillekin päivitetty. Ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu. Kerkesin asiasta jo arvostelun antaa tuotteeseen kun asiakaspalvelu ei ollut enää paikalla. Ei se nyt maata kaatava ero ole, mutta ei kai näitä hintoja kesken päivän tulisi muuttaa?
Hintaoppaan mukaan ollut 54,99 hinnalla alkaen 12.9. ja waybackmachinestä löytyi tarjouksen kesto ja erä alunperin. Veikaan että ovat jatkaneet tota kampanjaa tosta vielä eteenpäin 2 viikkoa jolloin 13.10 olis ollu viimeinen tarjouspäivä.
1728930574044.png
 
Itse valittaisin, jos menisin esim. ostamaan 530€ maksavaa näytönohjainta ja huomaisin kotona että velottivat 769,9€ ei se ihan reilulta tuntuisi.. Vaikka miten verkkosivuilla hinta olisi päivitetty. Eli peruisin kaupat jos ei muuten homma selviäisi. Täysin sama prosentuaalinen ero kuin sinulle tapahtuneessa jutussa.
Kyllä se häätyy meikäläisenkin asiasta valittaa. Ei se hinta vaan periaate, ei se hinta saa hyllyn ja kassan välillä vaihtua.
 
Kyllä se häätyy meikäläisenkin asiasta valittaa. Ei se hinta vaan periaate, ei se hinta saa hyllyn ja kassan välillä vaihtua.
Miten tuota yli 20 euron hintapompsausta ei muka kassalla huomannut. Tai tarkistanut kuittia heti kassalla.
 
Hintaoppaan mukaan ollut 54,99 hinnalla alkaen 12.9. ja waybackmachinestä löytyi tarjouksen kesto ja erä alunperin. Veikaan että ovat jatkaneet tota kampanjaa tosta vielä eteenpäin 2 viikkoa jolloin 13.10 olis ollu viimeinen tarjouspäivä.
1728930574044.png
Ei se hinta nyt kuitenkaan hyllyn ja kassan välillä saa vaihtua, verkkiksellä on digitaaliset hintalaput. Tässä tapauksessa hinta varmistettiin myös hyllystä. Kyllähän siitä nyt vähintään kassalla pitäisi huomauttaa, hei tästä päättyi nyt tarjous tms. Jäi kassalla huomioimatta kun ostin muutakin kilkettä, vähän loppusumma särähti korvaan mutta kuitin tarkastin vasta kotona.
 
Seuraavanlainen case ollut menossa:

Rakennan OKT:ta ja siihen liittyen tilasin saksalaiselta myyjältä maaleja ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tilasin tuotteet elokuun alkupuolella. Elokuun loppupuolella tilaus oli lähtenyt matkaan useampana pakettina ja melko pian tulikin asiakaspalvelusta viestiä, että DHL on ilmoittanut yhden paketin vaurioituneen ja pyysivät olemaan yhteyksissä, kun saan paketit, että mitkä tuotteet vaurioituivat, niin osaavat lähettää korvaavat tilalle.

Syyskuun alussa saan paketit yhtä lukuun ottamatta. Tämä yksittäinen paketti on DHL:n seurannan mukaan jäänyt Saksaan ja DHL seurantatiedoissa ilmoittaa, että on asiasta myyjään yhteyksissä. Laitan myyjän asiakaspalveluun sähköpostia niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta.

Aikaa kuluu ja myyjästä ei kuulu mitään. Laitan ensiksi yhden viestin ja kyselen tuotteiden perään. Ei kuulu mitään. Laitan toisen viestin. Ei edelleenkään mitään. Olisiko mennyt n. kolme viikkoa ja laitan viimeisen viestin, jossa tuon ilmi, että mikäli eivät ole minuun päin yhteyksissä ja kerro tuotteideni tilanteesta ja/tai toimittamisesta, joudun eskaloimaan asian Paypalin disputeksi. Eipä kuulunut mitään. Käytin myös myyjän vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia tavoittaakseni heidät mutta laihoin tuloksin.

Syyskuun loppupuolella laadin Paypalissa disputen kaikista niistä tuotteista, jotka minulta jäivät saamatta. Tässä vaiheessa myyjä vastaa vuorokauden sisällä ja väittää, etten ole ollut heihin päin ollenkaan yhteyksissä (ei pidä paikkansa, tästä minulla oli myös kaikki lähetetyt viestit ja yhteydenottolomakkeet liitettynä disputen kylkeen). Alkuun eivät meinanneet millään ymmärtää sitä, että minulta jäi osa tuotteista kokonaan saamatta, eikä minulle toimitettu lainkaan sitä vaurioitunutta pakettia. Muutaman viestinvaihdon jälkeen lupaavat toimittaa puuttuvat tuotteet ASAP.

Noin viikkoa myöhemmin tulee viestiä, että ovat tilanneet uudet tuotteet valmistajalta. Nyt tuostakin on jo aikaa ja minulla on tämän viikon perjantaihin asti aikaa, kunnes se Paypalin dispute -lomake erääntyy ja sulkeutuu itsekseen, jos en eskaloi asiaa Paypalille tai sulje sitä itse. Tästä myös laitoin myyjälle viestiä, että mikäli perjantaihin mennessä minulla ei ole puuttuvia tuotteita, on minun pakko tuo eskalaatio tehdä, koska Paypalin ehtojen mukaan en voi disputen sulkeuduttua enää samasta asiasta nostaa uutta disputea.

Eli miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet? Myyjä väittää edistävänsä asiaa, mutta tässä kohtaa minulla ei ole vielä edes seurantatunnusta, että onko sieltä jotain tulossa vai ei. En voi myöskään ottaa riskiä, että tuo dispute sulkeutuu ja sen jälkeen olen täysin myyjän varassa, että välittävätkö mitään toimittaa vai eivät. Mikä mahtaa olla Paypalin kanta asiaan, jos tällaisessa tilanteessa myyjä ikään kuin on yrittänyt ainakin sanomistensa puolesta ratkoa tilannetta, mutta käytännössä homma vaan venyy ja venyy? Eli vienkö perjantaina homman Paypalille ja myyjä saa ratkoa asiaa suoraan heidän kanssaan?

Kaikkien mieluiten tässä kohtaa siis ottaisin ne puuttuvat tuoteet, kun lähtisin enää näin pitkän ajan jälkeen etsimään niitä muualta ja odottelemaan taas toimitusta. En myöskään mielelläni päädy tilanteeseen, jossa tämä alkuperäinen myyjä sitten jollain käsittämättömällä vasteajalla ne toimittaa ja olen jo ehtinyt samat tuotteet tilata muualta. Tulee kalliit maalit siinä kohtaa.

Tämä case on nyt lopultakin saatu maaliin (lähes kirjaimellisesti).

Jouduin eskaloimaan tapauksen Paypalille, koska tuotteista tai myyjästä ei kuulunut mitään määräaikaan mennessä, eli siihen mennessä kun tuo dispute olisi vanhentunut. Neljä vuorokautta myöhemmin riitautuksesta sain postilaatikkoon saapumisilmoituksen paketista, jossa ei ollut mm. puhelinnumeroani, joten minulle ei tullut mitään seurantatietoja saapuvasta lähetyksestä (tai edes ilmoitusta että sellainen on lähetetty). Vasta postin paperisen saapumisilmoituksen myötä sain tiedon paketista. Hieman skeptisenä päätin pelata varman päälle ja videoin paketin avaamisen, jottei käy vanhanaikaista ja paketissa ei olekaan sovittuja tuotteita, vaan jotain muuta taikka sitten jotain jää edelleen puuttumaan. Onneksi kaikki puuttuvat tuotteet olivat paketissa ja vaikuttivat kunnossa olevilta. Tämän seurauksena kävin itse perumassa riitautuksen, koska homma nyt maalissa.

Huomattavan p**ka maku jäi tästä tapauksesta ja alkuperäisestä tilauspäivämäärästä ehti kulua täydet kaksi kuukautta. Maaleille olisi ollut käyttöä jo elokuussa ja tämän vuoksi osa töistä talotyömaalla ovat selvästi viivästyneet, joskin onneksi koko projekti ei ole ollut seis. Vaikka myyjä saikin nyt toimitettua kaikki tavarat, ajattelin nyt kuitenkin julkaista toimittajan nimen, koska tällaisiin aivan käsittämättömiin toimitusaikoihin on syytä varautua, jos uskaltautuu ylipäätään jotain sieltä tilaamaan. Kyseessä on saksalainen Naturanum (naturanum.de) -niminen kauppa. Minkäänlaista pahoittelua taikka kompensaatiota en tästä sirkuksesta saanut.

Tein tuolta kolme tilausta, joista tämä kolmas meni aivan vihkoon. Kahden ensimmäisen kohdalla ei ollut ongelmaa. Ainakin maalitilausten kohdalla toimitusaika on erittäin pitkä. Ilman tuota yhden paketin vaurioitumista ja sen ongelmia, olisi joka tapauksessa tilauksesta toimitukseen kulunut n. kuukauden verran aikaa. Asiakaspalvelua ei saa millään kiinni, jos mitään reklamoitavaa tulee. Vasta Paypalin dispute sai keskusteluyhteyden auki myyjään.
 
Ei se hinta nyt kuitenkaan hyllyn ja kassan välillä saa vaihtua, verkkiksellä on digitaaliset hintalaput.

On monissa muissakin paikkaa. Ne hintalaput eivät vaan aina päivity vaikka hintaa systeemissä päivitetään. On tullut tuota vastaan niin Verkkokaupassa kuin S-marketissa.
 
Jatketaan täällä.
Ymmärsinkö oikein, että jos jollain random-keskustelupalstalla spekuloidaan mahdollisesta hintavirheestä, niin sen perusteella kaikkien asiakkaiden olisi pitänyt se tajuta..? :D
No on tuo muiden ihmisten toiminnan ja puheiden arviointi aika merkittävässä roolissa miettiessä sitä, että olisiko kuluttajan pitänyt olla tietoinen hintavirheestä. Etenkin kun moni tilaajista selkeästikin löysi tarjouksen tuon ketjun kautta.
Kuluttajariitalautakunta sanoi:
Myyjän tulee toimittaa tuote, ellei kuluttajan ole pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe.
Esimerkiksi:
eräs ketjun käyttäjä sanoi:
Naurahdin samaa, että miten ihmeessä tuo on mikään perustelu :rofl: Random -asiakkaan olisi pitänyt käydä lukemassa foorumia x ja etsiä ketju aiheesta.
sama käyttäjä aiemmin sanoi:
Perjantailotto vetämään
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla liiketoiminta-alalla on tosiaan vaikutusta noissa Kuluttajariitalautakunnan päätöksissä:
Käytetyssä tavarassa hyvin alhainenkaan hinta ei välttämättä tarkoita, että kuluttajan pitäisi ymmärtää se virheelliseksi, etenkään myyjän ollessa panttaustoimintaa harjoittava yritys. Lautakunnan tietojen mukaan panttiliikkeet myyvät koruja varsin edullisellakin hinnalla.
 
Usein yritykset noudattavat kuluttajaneuvonnan suosituksia. On tullut vastaan pienempi pulju, josta ostin nappikuulokkeet. Ovh. oli muistaakseni ~100€. Sain ostettua kuulokkeet 39€:lla, josta sain vahvistuksen. Jonkin aikaa tilauksen jälkeen sain viestiä kauppiaalta, että tilaukseni on peruttu väärän hinnan vuoksi. Otin yhteyttä kauppiaaseen ja sanoin, että ei hinta ollut niin ilmeinen, että olisi voinut olettaa vääräksi hinnaksi. Kauppias oli kyllä minusta jo silloin tyly ja sanoi selvästi, että ei hän ala ~100€:n kuulokkeita myymään noin halvalla. Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja tiedustelin asiaa. Heiltä tuli selvä viesti, että kauppa sitoo myyjää ja hinta ei ollut niin ilmeinen, että olisi voinut tulkita selkeäksi hintavirheeksi. He olivat yhteydessä myyjään ja myyjä oli ilmaissut asian selkeästi, että ei tule noudattamaan kuluttajaneuvonnan suositusta myydä tuotetta alennettuun hintaan. En sitten alkanut enää enempää asiasta vääntämään. Osa kauppiaista ei vain välitä ja Tesla taitaa olla siitä myös hyvä esimerkki. :)
Tällaisista kuulokkeista oli kyse:

Uutinen teslasta:
 
Viimeksi muokattu:
Haltin "ulkoilukengät" ostettu elokuun puolivälissä. Lokakuun alussa (n. 1.5kk oston jälkeen) lähetin sähköpostilla kaupan sivulla mainittuun konsernin sähköpostiin kyselyä (kauppaan matkaa 50km, niin ei viitsi "käväistä kyselemässä" ensimmäisenä toimena) kun nauhat poikki, sisäpohja(llinen) irti ja ulkopohjat kuluneet aivan tolkuttomasti. Normikäyttöä siis, koirien kanssa lenkkeilyä, fillarointia. Vastaus: "kuulostaa selkeältä reklamaatiolta, vie liikkeeseen".

Liikkeessä ei suostuttu palautukseen/vaihtoon. "Halti on todella nihkeä reklamaatioiden kanssa, eikä ole varmaa saataisiinko rahat takaisin". Tarjosivat nauhat ja uudet pohjalliset. Ulkopohjan kulumiseen ei muuta kuin "todella yleistä Haltin kengissä kulutuskestävyysongelmat. Meillä on oma kansio Haltin reklamaatioille ja toinen kaikille muille merkeille".

Otin nuo tarjotut nauhat ja pohjalliset ja sovittiin homma sillä, että jos tulee muuta vikaa, niin palataan asiaan. Jäin kuitenkin hieman katumaan, että olisi pitänyt olla tiukempi. Tätä menoa keväällä ei ole ulkopohjaa ollenkaan jäljellä... Mitenkäs sitä etenisi, vai menetinkö mahdollisuuteni tehdä mitään, kun hyväksyin "osahyvityksen"?

Mietin, että olisiko sitä yhteydessä suoraan Haltiin?
 
Haltin "ulkoilukengät" ostettu elokuun puolivälissä. Lokakuun alussa (n. 1.5kk oston jälkeen) lähetin sähköpostilla kaupan sivulla mainittuun konsernin sähköpostiin kyselyä (kauppaan matkaa 50km, niin ei viitsi "käväistä kyselemässä" ensimmäisenä toimena) kun nauhat poikki, sisäpohja(llinen) irti ja ulkopohjat kuluneet aivan tolkuttomasti. Normikäyttöä siis, koirien kanssa lenkkeilyä, fillarointia. Vastaus: "kuulostaa selkeältä reklamaatiolta, vie liikkeeseen".

Liikkeessä ei suostuttu palautukseen/vaihtoon. "Halti on todella nihkeä reklamaatioiden kanssa, eikä ole varmaa saataisiinko rahat takaisin". Tarjosivat nauhat ja uudet pohjalliset. Ulkopohjan kulumiseen ei muuta kuin "todella yleistä Haltin kengissä kulutuskestävyysongelmat. Meillä on oma kansio Haltin reklamaatioille ja toinen kaikille muille merkeille".

Otin nuo tarjotut nauhat ja pohjalliset ja sovittiin homma sillä, että jos tulee muuta vikaa, niin palataan asiaan. Jäin kuitenkin hieman katumaan, että olisi pitänyt olla tiukempi. Tätä menoa keväällä ei ole ulkopohjaa ollenkaan jäljellä... Mitenkäs sitä etenisi, vai menetinkö mahdollisuuteni tehdä mitään, kun hyväksyin "osahyvityksen"?

Mietin, että olisiko sitä yhteydessä suoraan Haltiin?
Onkohan noita nauhoja ja pohjallisia edes kirjattu mihinkään ylös, eli löytyyköhän tilaukselta kirjausta tästä reklamaatiosta? Vai onkohan myyjä vaan hoitanut asian ilman sen kummempia paperitöitä? Itse olisin suoraan vaatinut kyllä uudet kengät tai rahat takaisin, kun eivät nuo kuvailujesi ja kauppiaan sanomisen mukaan tule kestämään pitkään. Mutta joka tapauksessa, kyllä sinun pitää toimivat kengät saada vaikka oletkin laastarina nauhat ja pohjalliset jo saanut.

Haltin osalta vaikea sanoa, todennäköisesti ohjaavat vain takaisin kauppiaan puheille. Mutta kokeilemalla ei häviä mitään, kannattaa yrittää.
 
Onkohan noita nauhoja ja pohjallisia edes kirjattu mihinkään ylös, eli löytyyköhän tilaukselta kirjausta tästä reklamaatiosta? Vai onkohan myyjä vaan hoitanut asian ilman sen kummempia paperitöitä?
Paperit tehtiin kyllä ja kengistä tehtiin palautus ja sitten "myivät" koko "bundlen" samaan alkuperäiseen hintaan takaisin. Taidan kysäistä Haltilta suoraan, vaikka sielläkin on kyllä FAQ:ssa neuvottu olemaan yhteydessä ensisijaisesti myyjäliikkeeseen.
 
Tuskin ne uudet kengät ovat yhtään sen paremmat, varmaan kannattaa vaatia kaupan purkua ja ostaa eri merkkiset.
 
Tuskin ne uudet kengät ovat yhtään sen paremmat, varmaan kannattaa vaatia kaupan purkua ja ostaa eri merkkiset.
Juu, ei kyllä tulisi mieleenkään ottaa toisia samanlaisia. Joskus aikaisemmin olen ollut "annetaan vielä toinen mahdollisuus" -tyyppiä, mutta nykyään en. Ei ne toiset mahdollisuudet ole tuoneet merkittäviä muutoksia niihin tilanteisiin...
 
Tämä case on nyt lopultakin saatu maaliin (lähes kirjaimellisesti).

Jouduin eskaloimaan tapauksen Paypalille, koska tuotteista tai myyjästä ei kuulunut mitään määräaikaan mennessä, eli siihen mennessä kun tuo dispute olisi vanhentunut. Neljä vuorokautta myöhemmin riitautuksesta sain postilaatikkoon saapumisilmoituksen paketista, jossa ei ollut mm. puhelinnumeroani, joten minulle ei tullut mitään seurantatietoja saapuvasta lähetyksestä (tai edes ilmoitusta että sellainen on lähetetty). Vasta postin paperisen saapumisilmoituksen myötä sain tiedon paketista. Hieman skeptisenä päätin pelata varman päälle ja videoin paketin avaamisen, jottei käy vanhanaikaista ja paketissa ei olekaan sovittuja tuotteita, vaan jotain muuta taikka sitten jotain jää edelleen puuttumaan. Onneksi kaikki puuttuvat tuotteet olivat paketissa ja vaikuttivat kunnossa olevilta. Tämän seurauksena kävin itse perumassa riitautuksen, koska homma nyt maalissa.

Huomattavan p**ka maku jäi tästä tapauksesta ja alkuperäisestä tilauspäivämäärästä ehti kulua täydet kaksi kuukautta. Maaleille olisi ollut käyttöä jo elokuussa ja tämän vuoksi osa töistä talotyömaalla ovat selvästi viivästyneet, joskin onneksi koko projekti ei ole ollut seis. Vaikka myyjä saikin nyt toimitettua kaikki tavarat, ajattelin nyt kuitenkin julkaista toimittajan nimen, koska tällaisiin aivan käsittämättömiin toimitusaikoihin on syytä varautua, jos uskaltautuu ylipäätään jotain sieltä tilaamaan. Kyseessä on saksalainen Naturanum (naturanum.de) -niminen kauppa. Minkäänlaista pahoittelua taikka kompensaatiota en tästä sirkuksesta saanut.

Tein tuolta kolme tilausta, joista tämä kolmas meni aivan vihkoon. Kahden ensimmäisen kohdalla ei ollut ongelmaa. Ainakin maalitilausten kohdalla toimitusaika on erittäin pitkä. Ilman tuota yhden paketin vaurioitumista ja sen ongelmia, olisi joka tapauksessa tilauksesta toimitukseen kulunut n. kuukauden verran aikaa. Asiakaspalvelua ei saa millään kiinni, jos mitään reklamoitavaa tulee. Vasta Paypalin dispute sai keskusteluyhteyden auki myyjään.
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta näin maallikkona mieleeni tulee, miksi maaleja pitää tilata Saksasta asti?
Ja en ole koko ketjua selannut, että sori siitäkin...
:hmm:

Aikoinaan olin yhdessä maalikaupassa töissä niin siksi kiinnostaa :)
 
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta näin maallikkona mieleeni tulee, miksi maaleja pitää tilata Saksasta asti?
Ja en ole koko ketjua selannut, että sori siitäkin...
:hmm:

Aikoinaan olin yhdessä maalikaupassa töissä niin siksi kiinnostaa :)
Halusimme käyttää Auro-merkkisiä maaleja ja niillä on yksi myyjä Suomessa, joka taas on selvästi kalliimpi kuin vastaavat saksalaiset myyjät. Hintaero tyyliin 30 %. Kun hommaa koko omakotitalon maalit kerralla, niin tuossa on ihan merkittävä kustannus. Kyse ei siis ole mistään perus Tikkurilan tms. maaleista. Samalla käytimme saman valmistajan kipsilevypakkeleita yms.
 
Samsung Z fold 4, iso näyttö ihan rikki vuoden jälkeen. 799e korjausmaksu koska puhelimessa oli 2 kpl noin 0.5mm naarmuja. En suosittele fold sarjan.
 
Samsung Z fold 4, iso näyttö ihan rikki vuoden jälkeen. 799e korjausmaksu koska puhelimessa oli 2 kpl noin 0.5mm naarmuja. En suosittele fold sarjan.

Oma kokemuksesi on varmasti huono, mutta aika turhaa olisi vältellä koko sarjaa yksittäisen, kaksi vuotta vanhalle mallille tapahtuneen asian takia. Varsinkin kun kyse on näytön rikkoutumisessa, joka on yleensä aika paljon käyttäjän omalla vastuulla.
 
Eikös heidän pidä takuuaikana osoittaa että näytön rikkoutuminen johtuisi noista naarmuista voidakseen evätä takuun?
 
Eikös heidän pidä takuuaikana osoittaa että näytön rikkoutuminen johtuisi noista naarmuista voidakseen evätä takuun?
Näinhän se menee joo. Yrityksen pitää pystyä osoittamaan syy-seuraussuhde naarmujen ja näytön hajoamisen välillä evätäkseen takuukorjauksen.

Itse kyllä tappelisin tässä tapauksessa useammankin reklamaatiokierroksen sekä kuluttajaneuvojat ja kkv:t läpi. Edellyttäen toki että en olisi itse sitä näyttöä rikkonut

Ensitöikseen pyytäisin takuuhuollosta kirjallisen teknisen selvityksen siitä miten näytön naarmut ovat johtaneet näytön rikkoutumiseen, jos eivät sellaista pysty tuottamaan niin heidän kannalta pelimerkit aika vähissä evätä takuu..
 
Aika vastaava tilanne oli OnePlus Openin kanssa tuossa taannoin. Yhtenä aamuna kun laitteen avasin niin sisänäytöllä oli musta piste ja siitä lähtevä "kirkkaiden pixelien" viiva näytön reunalle. Päivän aikana tuo piste sitten alkoi laajentua.

Kiikutin laitteen huoltoon josta tuli parin päivän päästä ilmoitus ettei kuulu takuuseen koska "jokin on puhkaissut näyttöpaneelin sisäpuolelta" joka on sinällään jo suht absurdia että tuo olisi käyttäjän aiheuttama. Onhan se tietysti mahdollista jos ympäristö on esim työ osalta täynnä pölyä jne. Itsellä kuitenkin laite oli ihan priimakunnossa (noin 1kk käytetty) ja tulihan sitä sisänäyttöä aina puhdisteltua mahdollisesta pölyhiukkasista jne.

Oneplussan kanssa tuosta joutui hieman vääntämään, mutta "saivat sitten pääkallopaikalta juuri uudet huolto-ohjeet joissa tälläiset viat kuuluvat takuuseen" :D Samanlaisia tapauksia on Openin osalta kyllä muutama muukin tiedossa.

Korjaushinta olisi ollut noin 1100e tuolle näytölle
 
Joo lähtisin kyllä tappelemaan jos tosiaan vain pieniä naarmuja.

Riittää noiden foldien osalta ihan kun googlettaa "galaxyfold it happened" niin löytyy redditistä ties kuinka monta lankaa, missä sisänäyttö rikki ulkoisesti täysin kunnossa olevista puhelimista.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä syy miksi takuu ei korvaa. Kuvassa näkyy milimetri naarmuja. Resete ei enää vastaa ja samsung pyytä olla resetin yhdeydessä. Viimeinen samsung mitä ostin vaikka samsung on paras mun mielestä. Tää z fold 4 on vuoden vanha. Naarmut on varma tullu taskussa tai pöydästä en tiedä mutta ei ole pudotti.
1000039426.jpg
 
Kieltämättä heikkolaatuisia kapuloita jos käytössä tulleiden pienien naarmujen takia näytöt hajoilee. Näin ainakin ymmärsin tuon Samsungin kannan. Mutta kyllähän tuosta ehdottomasti kannattaa olla kuluttajaneuvojaan ja KKV:n yhteydessä jos näyttö ei ole hajonnut omien toimien takia.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin Saksan Amazonista akun ruohonleikkuriin. Myyjänä ei ollut siis Amazon, vaan saksalainen putiikki.

Akku kesti about vuoden ja sit ei kelvannut enää lataus vaan tuli vaan punaista vilkkua laturista.

Tappelin ensin myyjän kanssa, sitten Amazonin aspan. Nämä kaksi olivat yhtä tyhjän kanssa. Sitten löysin eurooppalaisen kuluttasuojaviraston, jossa palveli suomalainen henkilö, jonka yritti parhaansa, mutta saksalainen kolleega osasi ohjata oikeaan paikkaan jonkun saksalaisen kuluttaviraston puheille. Pari viikkoa, muuta maili vaihtaen ja tänään tuli Amazonista viesti, että myyjä on palauttanut koko summan takaisin.

Aika paljon meni aikaa, mutta kannattaa tuntea oikeutensa ja vaatia muita noudattamaan niitä. Takuu ei ole vapaaehtoinen.
 

Löytyykö kuluttaja-asiantuntijoilta vinkkiä, että mitä kannattaa vaatia kyseisen läppäriasian tiimoilta, kun eivät kuulemma voi toimittaa kyseistä tuotetta, koska se on loppunut varastosta? Seurasin kyseisen tuotteen saldotilannetta ja sitä oli saatavilla kauan aikaa oman tilauksen jälkeenkin.

Antoivat hyvitykseksi ilmaisten toimituskulujen koodin, minkä tulkitsen lähinnä piruiluksi, että tilaa vaan itse jotain normaalihintaista tilalle niin saat ilmaiset postit, kuten alkuperäisessä tilauksessakin oli. :)
 
maxgaming ei näköjään ottanut tuplaklikkaavaa g pro wirelessiä takuuseen, kun oon heittänyt sen mukana tulevan adapterin pois.
 
maxgaming ei näköjään ottanut tuplaklikkaavaa g pro wirelessiä takuuseen, kun oon heittänyt sen mukana tulevan adapterin pois.
Varmaan jostain saisi moisen ostettua, täältä foorumilta, ebay, aliexpress..
Tosin kannattaa yleensä olla suoraan Logitechiin yhteydessä, monesti lähettävät uuden tuotteen tilalle ilman että tarvitsee edes vanhaa lähettää vaihdossa.
 
Kärkkäisen läppäreihin vielä: tuli vaan selityksenä, että tarjousta on ilmoitettu olevan rajattu määrä. Verkkokauppa kerää kuulemma tilauksia sekä myymälästä, että varaston puolelta. Tällöin ei voida vähentää netissä näkyvästä saldosta niitä, jotka ovat asiakkaiden ostoskorissa, koska saldo päivittyy vasta kassan kohdalla.

En seurannut myymäläsaldoja, mutta kyllähän tuo selitys ontuu todella pahoin, koska saldoa oli jäljellä monta tuntia oman tilauksen jälkeen ja loppumisen jälkeenkin niitä putkahteli yhtäkkiä lisää myyntiin. Tuskin siellä kovin moni asiakas hengailee myymälöissä esim 5 tuntia läppärit kärryissään.
 

Löytyykö kuluttaja-asiantuntijoilta vinkkiä, että mitä kannattaa vaatia kyseisen läppäriasian tiimoilta, kun eivät kuulemma voi toimittaa kyseistä tuotetta, koska se on loppunut varastosta? Seurasin kyseisen tuotteen saldotilannetta ja sitä oli saatavilla kauan aikaa oman tilauksen jälkeenkin.

Antoivat hyvitykseksi ilmaisten toimituskulujen koodin, minkä tulkitsen lähinnä piruiluksi, että tilaa vaan itse jotain normaalihintaista tilalle niin saat ilmaiset postit, kuten alkuperäisessä tilauksessakin oli. :)
Voit pyytää toimittamaan vastaavan toisen tuotteen, jos kelpaa sinulle. Tai sitten vain odottelet, että saavat lisää.
 
Voit pyytää toimittamaan vastaavan toisen tuotteen, jos kelpaa sinulle. Tai sitten vain odottelet, että saavat lisää.

Pyysin tosiaan vähintään yhtä hyvää samaan hintaan. Ei tullut napattua kuvaa, mutta mielestäni tuotesivulla luki noin 15min sitten, että saatavilla arviolta 3.12, mutta ei lue ainakaan enää. Eivät tarjoa odotusmahdollisuutta, vaan vetoavat siihen, ettei ole velvollisuutta toimittaa vastaavaa rajatun erän loppumisen jälkeen.
 
Kärkkäisen läppäreihin vielä: tuli vaan selityksenä, että tarjousta on ilmoitettu olevan rajattu määrä. Verkkokauppa kerää kuulemma tilauksia sekä myymälästä, että varaston puolelta. Tällöin ei voida vähentää netissä näkyvästä saldosta niitä, jotka ovat asiakkaiden ostoskorissa, koska saldo päivittyy vasta kassan kohdalla.

En seurannut myymäläsaldoja, mutta kyllähän tuo selitys ontuu todella pahoin, koska saldoa oli jäljellä monta tuntia oman tilauksen jälkeen ja loppumisen jälkeenkin niitä putkahteli yhtäkkiä lisää myyntiin. Tuskin siellä kovin moni asiakas hengailee myymälöissä esim 5 tuntia läppärit kärryissään.
Jos tuosta on mennyt maksu ja tullut tilaus vahvistus. Niin kyllä kauppa on silloin sitova eikä tuota voi oikein hinta virheeksikkään laittaa. Jos eivät toimita niin sinulla on periaatteessa oikeus kateostoon. Todennäköisesti vänkäävät vastaan ja yrittävät väsytys taktiikkaa , mutta sinulla on oikeus kyseisen tasoiseen läppäriin hinnalla millä sen ostit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 175
Viestejä
4 531 137
Jäsenet
74 771
Uusin jäsen
Salaliittoteoreetikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom