Kalle Rovanperä uusissa kilpa-autoilu haasteissa

Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.

Niin ja Indy/Nascar ihan kenelle vaan hyviä vaihtoehtoja. Ongelma vaan ei-jenkeille on ovaaliajamisen opettelu, jenkit aloittaa ajaa ovaalikisoja jostain 5-vuotiaasta ja parikymppinen on jo ajanut tuhansia ja tuhansia kisoja. Plus jenkeissä ammattikuskit muutenkin ajavat koko ajan, oman luokkansa lisäksi käydään koko ajan ajamassa milloin mitäkin.
 
Onhan se hienoa että Suomalainen on noteerattu oikein englanninkieliselläkin kanavalla. Suomen on siis pakko olla hyvä. Hyvä Suomi! Tosin sitä ei mainita, että olisi suomalainen. Pitäisiköhän siitäkin suuttua? ;-)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=WqvKK4-ZrI8
 
Toimittajan egon kohotusta en huomaa mutta olenkin (amatööri) toimittajana puolueellinen tässä asiassa.
Lähinnä, että tuollaisia kärjistettyjä kolumneja on tosi helppo tehdä kun joko voi tehdä kolmen vuoden päästä sellaisen "hehheh, olin taas oikeassa" tyylisen jatkokolumnin tai sitten jos Kalle pääseekin ykkösiin niin en usko että ketään suomalaista urheiluihmistä haittaa (epätodennäköisempi vaihtoehto toki, mutta hieno homma että yrittää).
 
Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.

Rovanperä kävi viime vuoden lopulla ajamassa (redbullin) F1 ajamassa, joku vanhempi auto taisi kyllä olla. Mutta varmaan varmaan wrc kauden jälkeen pääsee taas testaamaan, ainakin jotain.
 
Rovanperä kävi viime vuoden lopulla ajamassa (redbullin) F1 ajamassa, joku vanhempi auto taisi kyllä olla. Mutta varmaan varmaan wrc kauden jälkeen pääsee taas testaamaan, ainakin jotain.

Siitä oli toki mainosvideoita:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=qMQC3Ez7hrw

Eiköhän tuossa nyt tarkoitettu sitä että koska pääsee ajamaan sitä Super Formulaa mitä on menossa ajamaan, eikä mitään vanhan F1-auton kokeilua.
 
Eiköhän tuossa nyt tarkoitettu sitä että koska pääsee ajamaan sitä Super Formulaa mitä on menossa ajamaan, eikä mitään vanhan F1-auton kokeilua.
Juu näin. Jos kerran Toyotan tuki niin luulisi olevan no-brainer päästä jo tässä lähiaikoina ekat vedot ajamaan. Plus onko kokeilujen pakko tapahtua Japanissa, autohan olisi helppo tuodaan Eurooppaan tai mihin tahansa.
 

Joko selvinnyt milloin ensi kertaa formulan puikoissa. Pakkohan jo tämän vuoden puolelta päästävä kokeilemaan/valmistautumaan.
Ei ole kerrottu/osunut silmään.

Marraskuussako oli kauden viimeinen kisa, ja hutikuussako alkaa seuraava kausi.

Postausten perusteella siellä on testirajoituksia, mutta tulokkaille helpotuksia.

Luulis että simulaatiota, simulaatiota, mutta varmaan sinne radalle on hinku.

Edit

Juu näin. Jos kerran Toyotan tuki niin luulisi olevan no-brainer päästä jo tässä lähiaikoina ekat vedot ajamaan. Plus onko kokeilujen pakko tapahtua Japanissa, autohan olisi helppo tuodaan Eurooppaan tai mihin tahansa.
En näistä mitään tiedä, mutta voisi kuvitella että auton rattiin sellaisella radalla mikä on hyvin simuloitu simulaattoriin.

Onko ihan niin kova nimi että talli lähtisi varaan rataa ja tuomaan kalluosto henkilökuntineen kuskin luokse, vs se että kuski irottaa viikon sitä varten että pääsää auton luokse. Jos ajasta tiukkaa, niin sovittaa lennot ja ajon niin ettei rasita kauheasti, eli ei tarvi viikkoa varata.

Marraskuussa vielä pari rallia, oliko toinen Japanissa. ja jos se japanin formula kausi loppuu marraskuussa, niin ?
 
Viimeksi muokattu:
Mietin, että millä radalla Kalle aikoo testata Super Formulaa nyt talvella? Suzuka ja Autopolis ovat onneksi niin etelässä, että siellä ei joulu- ja tammikuussakaan ole päivisin pakkasta. Mutta kuten Raikku sanoi, ei se pitäisi olla ongelma rahdata pari autoa Eurooppaan ja testata esim. Valenciassa, Jerezissä tai Barcelonassa.

Itse radat Kalle totta kai opiskelee simulaattorilla, kuten kaikki kuskit nykyään tekevät. Varsinaista ajokokemustahan Kallella on vain Zandvoortista, Imolasta, Red Bull Ringiltä, Zolderista, Monzasta sekä Dubaista. Näistäkin vain Red Bull Ring ja Monza ovat (oletettavasti) enää 2027 F2-kalenterissa mukana.
 

Niinpä Rovanperän urasiirron kannalta järkeenkäypää on huhu, jonka mukaan 25-vuotias suomalainen kilpailisi ennen Super Formula -kauden alkua Oseanian Formula Regional -sarjassa.

...........

Siirto olisi järkevää myös aikataulullisesti. Neljä kilpailuviikonloppua sisältävä Oseanian Formula Regional -kausi ajettaisiin kokonaan tammikuun aikana, joten se ehtii päättyä ennen Super Formula -kauden ensimmäisiä talvitestejä.

Tuosta voisi päätellä, ettei ennen helmikuuta Super formulan rattiin pääsisi. Tai tiedä saako tämän vuoden (kauden) puolella enää testata.
 
Mietin, että millä radalla Kalle aikoo testata Super Formulaa nyt talvella? Suzuka ja Autopolis ovat onneksi niin etelässä, että siellä ei joulu- ja tammikuussakaan ole päivisin pakkasta. Mutta kuten Raikku sanoi, ei se pitäisi olla ongelma rahdata pari autoa Eurooppaan ja testata esim. Valenciassa, Jerezissä tai Barcelonassa.

Itse radat Kalle totta kai opiskelee simulaattorilla, kuten kaikki kuskit nykyään tekevät. Varsinaista ajokokemustahan Kallella on vain Zandvoortista, Imolasta, Red Bull Ringiltä, Zolderista, Monzasta sekä Dubaista. Näistäkin vain Red Bull Ring ja Monza ovat (oletettavasti) enää 2027 F2-kalenterissa mukana.
No ei kai tuo niin vain onnistu millään radalla kun testirajoitukset on olemassa.
 
Kyllä varmasti vanhalla 2022-mallin Dallara SF19 autolla saa testata mielin määrin?

Mutta nythän uumoillaan, että Kalle ajaisi tammikuussa Formula Regional Oceania sarjassa Uudessa-Seelannissa.

Mutta toisaalta Kallenhan piti käydä armeija loppuun, joten saa nähdä.
 
Armeija voisi antaa nyt siimaa. Ehtii sitä paukutella myöhemmin. Enemmän Suomelle hyötyä auton ratissa.
Antaaha se nyt sinne 30 ikävuoteen asti? Siihen asti on vain kutsuntoja joita voi lykkäillä ja 30 vuotiaana sit vuoden loppuun mennessä tulee määräys tms? Paskamaistaha se on käydä vanhempana "lasten" seurassa :) Toki näillä erikoistapauksilla omat jutut ja suunnitelmat.
 
Nii sitähän on kiva sitten kolmekymppisenä kesken F1 kauden käydä inttiä :lol:
Mikä tän viestin pointti oli? Vastasin siihen, että siimaa on kyl tarjolla ja ehtii kyl myöhemminki, jos tilanne niin vaatii. Jos sit sinne viimeiseen mahikseen asti menee, nii sit menee. Mut kyllähä inttiäki saa "osa-aikaisesti" käydä, että kilpa-kauden tauoilla vaa aamuja vähemmäksi..
 
Koiraselta lisää kommentteja Rovanperästä, mm:
Hän antaa tulosliuskan lukuohjeen innokkaille faneillekin.

– Vaikka Kalle jäisi parikin sekuntia kärkivauhdista, se on silti hyvä tulos. Tuollainen ero on kurottavissa, kun tulee rutiinia ja kokemusta.

Kun kokemusta tulee lisää, kierrosajoista aletaan höylätä kymmenyksiä. Sen aika on myöhemmin.

– Mutta jos Kalle on lähellä kärkivauhtia heti alusta pitäen, sitten tulee tapahtumaan todella isoja asioita, Koiranen lataa.
Summasummarum artikkelista; Koiranenki ajattelee, että se on täysin Rovanperästä kiinni nähdäänkö hänet F1:ssä. Taustavoimat on semmoiset, että ajopaikka löytyy, jos rahkeita riittää. Eikä tartte varmasti olla ees dominoivan nopee, vaa tarpeeksi nopee? :) Mainosarvoki on melkoinen tässä keississä sen lisäksi, että Rovanperä muutenkin tunnettu nimi wrc:n ennätyksiä rikkoneena. Kaksinkertainen (kolminkertainen.. ) WRC:n maailmanmestari formula1 tallin vakikuskina olisi melkoinen juttu. Muutenki koko tarina, jos formula ykkösiin asti johtais. Hyppäys pystymetsään kohti uusia haasteita (mahdollisesti rallin tuoreimpana mestarina) suoraan wrc-uran huipulta. Ei siis mikää jäähdyttely-projekti harrastusmielessä, kuten monesti on näissä lajin vaihdoissa.

 
Koiraselta lisää kommentteja Rovanperästä, mm:

Summasummarum artikkelista; Koiranenki ajattelee, että se on täysin Rovanperästä kiinni nähdäänkö hänet F1:ssä. Taustavoimat on semmoiset, että ajopaikka löytyy, jos rahkeita riittää. Eikä tartte varmasti olla ees dominoivan nopee, vaa tarpeeksi nopee? :) Mainosarvoki on melkoinen tässä keississä sen lisäksi, että Rovanperä muutenkin tunnettu nimi wrc:n ennätyksiä rikkoneena. Kaksinkertainen (kolminkertainen.. ) WRC:n maailmanmestari formula1 tallin vakikuskina olisi melkoinen juttu. Muutenki koko tarina, jos formula ykkösiin asti johtais. Hyppäys pystymetsään kohti uusia haasteita (mahdollisesti rallin tuoreimpana mestarina) suoraan wrc-uran huipulta. Ei siis mikää jäähdyttely-projekti harrastusmielessä, kuten monesti on näissä lajin vaihdoissa.


Älä nyt, täälläkin joku sankari jo ehtis sanoa, että tutun tuttu ei pidä Rovista rattimiehenä radalla, kuulemma vaan ihan ok. Nyttenkin vaan painaa tuolla pohja-aikaa rallissa :lol: :lol: :lol:
 
Älä nyt, täälläkin joku sankari jo ehtis sanoa, että tutun tuttu ei pidä Rovista rattimiehenä radalla, kuulemma vaan ihan ok. Nyttenkin vaan painaa tuolla pohja-aikaa rallissa :lol: :lol: :lol:
Nii, eihä sitä oikee vielä tiedä. Mutta tähän astiset näytöt on kyl ollu kovia kakkos ja kolmoslajeissansa dirftauksessa ja porcheilla. Porche oli tosiaa se semi-amatöörisarja, mut silti nollakokemuksella samantien voittotaisteluun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 227
Viestejä
4 970 873
Jäsenet
79 743
Uusin jäsen
Elle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom