• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Kalle Rovanperä uusissa kilpa-autoilu haasteissa

Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
52
Minä haluaisin tänne keskusteluja ja linkkejä, mitä tapahtuu kun on Kallen uskomattoman upeat taidot ratintakana, ja mitä saadaan aikaiseksi, kun luonteena SE suomalaisuus. Mitä se voi tuottaa tulevina vuosina, ainakin takuuvarman upeaa moottori-viihdettä ja jännitystä meille.
Siksi oma lanka Hänen matkalla uusiin haasteisiin ja toivottavasti menestyksiin.

 
Pakko nostaa hattua, että menee sen mukaan mikä itseä kiinnostaa. Nyt kun tämä on kaikille tiedossa, voi Kalle varmaan aika huoletta ajaa loput rallit. Tuossa on kuitenkin MM vielä voitettavissa.

Ja toki, ainahan voi palata WRC:hen takaisin, jos innostuu myöhemmin. Itsellä kyllä varmaan loppuu WRC:n seuraaminen, ikävä kyllä.
 
Realistisia mahdollisuuksia F1:een ei juurikaan ole mutta ei ne rata-auto sarjatkaan huonoja vaihtoehtoja ole, hänellä on kuitenkin kokemusta Porsche Carrera Cupista. Suomessa vaan noita ei arvosteta kun on vaan F1 F1 F1.

Rata-autolla Rovanperä on siis jo hyvä mutta ei ilmeisesti huippu. Näin muistaakseni kommentoi minulle kaveri joka testasi hänen kanssaan Porschea.

F1 taas ihan eri maailmansa. Arvaan että pari vuotta kokeilee ja sitten routa (rahat loppu) ajaa porsaan kotiin (WRC:hen). Mutta aina kannattaa yrittää!
 
Rata-autolla Rovanperä on siis jo hyvä mutta ei ilmeisesti huippu. Näin muistaakseni kommentoi minulle kaveri joka testasi hänen kanssaan Porschea.

F1 taas ihan eri maailmansa. Arvaan että pari vuotta kokeilee ja sitten routa (rahat loppu) ajaa porsaan kotiin (WRC:hen). Mutta aina kannattaa yrittää!

Olipas negatiivinen kommentti. Ei taida sun "kaveri" tietää kyllä mistään mitään. Suht noviisina Rovis voitti useamman osakilpailun Carrera Cupissa, joten kyllä huipusta voi puhua. No aina löytyy näitä "tietäjiä".
 
Kimi Räikkönen tulee mieleen. Kalle tekee mitä itse haluaa ja kun on rahaa mikä mahdollistaa sen, niin miksi ei. Kalle toki median suuntaan avoimempi kuin Kimi, mutta noin muuten vähän vastaava ura tulossa.
 
Realistisia mahdollisuuksia F1:een ei juurikaan ole mutta ei ne rata-auto sarjatkaan huonoja vaihtoehtoja ole, hänellä on kuitenkin kokemusta Porsche Carrera Cupista. Suomessa vaan noita ei arvosteta kun on vaan F1 F1 F1.

Rata-autolla Rovanperä on siis jo hyvä mutta ei ilmeisesti huippu. Näin muistaakseni kommentoi minulle kaveri joka testasi hänen kanssaan Porschea.

F1 taas ihan eri maailmansa. Arvaan että pari vuotta kokeilee ja sitten routa (rahat loppu) ajaa porsaan kotiin (WRC:hen). Mutta aina kannattaa yrittää!

Toyota alkaa Haasin tekniseksi kumppaniksi (ensi kaudesta 2026 alkaen muistaakseni), yritetäänkö tälläkin pedata Rovanperälle paikkaa F1:ssä, testaamaan varmaan pääsee jossain kohtaa.

Toinen on sitten, jos Kalle saa jonkun huonon auton millä ei ole mahdollisuutta pärjätä, kiinnostaako auton kehittäminen tai ajaminen riittävästi että saisi näytetty paremmille talleille taitonsa?
 
Olipas negatiivinen kommentti. Ei taida sun "kaveri" tietää kyllä mistään mitään. Suht noviisina Rovis voitti useamman osakilpailun Carrera Cupissa, joten kyllä huipusta voi puhua. No aina löytyy näitä "tietäjiä".
Kommentti oli realistinen. Ei se mikään supercup sarja ollut, tuolla on keskitason semi-pro kuskeja. Huippukuskin pitäisi dominoida tuolla.
 
Olipas negatiivinen kommentti. Ei taida sun "kaveri" tietää kyllä mistään mitään. Suht noviisina Rovis voitti useamman osakilpailun Carrera Cupissa, joten kyllä huipusta voi puhua. No aina löytyy näitä "tietäjiä".
Plus, että oli yli puolet ajamistaan kilpailuista podiumilla ja koko sarjan neljäs, vaikkei edes ajanut koko kautta.
 
Kommentti oli realistinen. Ei se mikään supercup sarja ollut, tuolla on keskitason semi-pro kuskeja. Huippukuskin pitäisi dominoida tuolla.
Pystymetsästä sarjaan ja mitä nyt jonkun kisan katsoin alusta loppuun niin dominoi kisaa mutta sai jonkun aikasakon varaslähdöstä. Saattoi kyllä siltikin voittaa sen :smoke:
 
Ihmeellistä suomalaiseen sielunmaisemaan tyypillistä negailua tuntuu tämäkin hieno uutinen herättävän. Ihan hemmetin siistiä et nuori kaveri joka tohon ikään mennessä on voittanut rallissa kaiken mitä sieltä on voitettavissa lähtee haastamaan itseään uusien kuvioiden kanssa. Voi olla ettei riitä kuninkuusluokkaan asti, mutta mä ainakin arvostan että tavoitteet lyödään korkealle ja lähdetään tekemään duunia sen eteen. Tähänkin sopii sanonta "You miss every shot you don't take" erittäin hyvin.
 
Ei nyt realismi ole koskaan negailua ollut, jos joku asia arsyttävää niin se on jenkkityylinen jees jees missä kaikki on fantsua ja täydellistä, eikä koskaan sanota asioiden todellista laitaa.
 
Hattu päästä kaverille, joka uskaltaa jahdata unelmiaan. Varsinkin kun päätöksellä jättänee vähintään pari-kolme rallimestaruutta pöydälle muiden napattavaksi. Meinaan siinä kohtaa kun nykyinen kolmikymppinen kuskisukupolvi eläköityy ja tilalle nostetaan Rovanperän ikätovereita, niin Kallehan olisi muutamat pystit lisää napannut lähes väkisin pelkästään ylivertaisen kokemuksensa turvin. Ja onhan se edelleenkin mahdollista, jos ura rata-autojen ratissa ei ota irrotakseen. Turvaverkko on sikäli olemassa, ettei tarvitse kuin vihjata ralliin paluusta, niin penkki järjestyy kyllä alle alta puolen tunnin.

Jos hyvin käy, niin ehkä tämä osaltaan ravistelee FIA:akin tekemään jotain näivettyvälle rallisarjalle. Jotain tarttis tehrä, että pääluokkaan saataisiin lisää tehdastiimejä.
 
Minä haluaisin tänne keskusteluja ja linkkejä, mitä tapahtuu kun on Kallen uskomattoman upeat taidot ratintakana, ja mitä saadaan aikaiseksi, kun luonteena SE suomalaisuus. Mitä se voi tuottaa tulevina vuosina, ainakin takuuvarman upeaa moottori-viihdettä ja jännitystä meille.
Siksi oma lanka Hänen matkalla uusiin haasteisiin ja toivottavasti menestyksiin.
Onko tämä kirjoitettu sanakirjan avulla? :confused: Google Translate tuottaa parempaa suomea.

Mutta jotta pysytään aiheessa, niin tässä on ensi vuoden Super Formula kalenteri:
NroRataPvm
1Motegi (la)4.4.2026
2Motegi (su)5.4.2026
3Autopolis26.4.2026
4Suzuka (la)23.5.2026
5Suzuka (su)24.5.2026
6Fuji (la)18.7.2026
7Fuji (su)19.7.2026
8SUGO9.8.2026
9Fuji (la)10.10.2026
10Fuji (su)11.10.2026
11Suzuka (la)21.11.2026
12Suzuka (su)22.11.2026

Melko väljä kalenteri, joten Kalle ehtisi periaatteessa tehdä muutakin, kuten ajella koppiautoja tai...rallia? Nähdäänkö Kalle sittenkin Jyväskylässä ensi vuonna?
 
Viimeksi muokattu:
Teksti on aetoo sawolaes piän tuotantoo, ja Sulle tietty vierasta, mutta kuuluu kantaväestön murrekirjoo.
Koeta kestöö veikkone..

Kyllä Kalle itse ja piättäjät läheltään ilmaisivat selkeästi ettei osa kautta ajella, kun nyt focus muualla, niin Harjulla tuskin nähdään, ja hyvä niin.
 
Kyllä Kalle itse ja piättäjät läheltään ilmaisivat selkeästi ettei osa kautta ajella, kun nyt focus muualla, niin Harjulla tuskin nähdään, ja hyvä niin.
Missä focus on? Voihan Kalle tulla sinne Focuksella ja istua tienvieressä lippis päässä. Pakkoko siellä on enää ajaa kun kerran voitettu. Suattaapi tulla tai ei.
 
Toyota alkaa Haasin tekniseksi kumppaniksi (ensi kaudesta 2026 alkaen muistaakseni), yritetäänkö tälläkin pedata Rovanperälle paikkaa F1:ssä, testaamaan varmaan pääsee jossain kohtaa.
Tuo yhteistyö julkistettiin jo vuosi sitten. Eikä valmistaja siirry tai lähene kilpakategorian kanssa vain siksi että sinne yksi kuljettaja ehkä saataisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 418
Viestejä
4 956 151
Jäsenet
79 644
Uusin jäsen
Tare81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom