Hmm, taitaa mennä tämä porakonekairaprojekti vaikeaksi, kun kone on vanhempaa mallia ja siihen saatava kahva on ilmeisesti sysipaska. Saisikohan tuohon purkattua kahvan jollain ilveellä
No onhan niitä porakone adaptereja missä on kahva itsessään?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, taitaa mennä tämä porakonekairaprojekti vaikeaksi, kun kone on vanhempaa mallia ja siihen saatava kahva on ilmeisesti sysipaska. Saisikohan tuohon purkattua kahvan jollain ilveellä
Pystyyköhän adapterin purkkaamaan kiinni ihan tavan kairaan?No onhan niitä porakone adaptereja missä on kahva itsessään?
Siis tota Pisto e-boostia on saatavilla moralle ja UR/Heinolaan.Pystyyköhän adapterin purkkaamaan kiinni ihan tavan kairaan?
Eikai siinä mitään purkkapatenttia tarvi kun ne on tehty juurikin tavallisen kairan kanssa käytettäväksi?Pystyyköhän adapterin purkkaamaan kiinni ihan tavan kairaan?
Porakonekairaamisessa tärkeintä on se, miten päin siitä pitää kiinni. Tämä pätee myös silloinkin kun koneessa on kahva. Ote pitää olla niin, että kone ei lähde peukaloa päin jos pora jää jumiin.ite oon poraillut kyllä ilman kahvaa.. enpä nyt oo mitään ongelmaa siinä nähnyt ku varovasti poraa
Juuri näin.Mutta tietysti kahva täytyy aina ja poikkeuksetta koneessa olla eikä ole soveliasta jakaa vastuuttomasti vinkkejä potentiaalisesti vaarallisiin toimintamalleihin! /s
Kahvaa käyttäessä vaarana on kahvakäden peukalo. Ilman kahvaa taas konekäden peukalo. Kylkeen tukemalla voi saada vahingon aikaiseksi jos kaira pysähtyy. Vääntö pitäisi siis aina olla poispäin käyttäjästä. Kairoja löytyy myös eri pyörimissuunnalla, joten kahvan puoli saattaa vaihdella.Oma käsitys on että kun porakone ampuu vastapäivään terän jumiessa niin ilman kahvaa kairatessa konekätenä tulisi olla vasen jolloinka ote pääsee avautumaan kun terä jumahtaa. Tässä tosin homma voi mennä leikkimiseksi kun vehkeet lähtee kirjaimellisesti käsistä koko ajan.
Siispä vääntävällä koneella tuen akun vasempaan kylkeen jolloin kone ei pääse karkuun vaan koko paketti pysähtyy kun jumi tulee (ei ehkä päde kaikkiin koneisiin, omani tekee näin). Ja sehän sen lisäkahvan funktio onkin, pitää kone koko ajan kairaajan hallinnassa.
Mutta tietysti kahva täytyy aina ja poikkeuksetta koneessa olla eikä ole soveliasta jakaa vastuuttomasti vinkkejä potentiaalisesti vaarallisiin toimintamalleihin! /s
Sivukahvaa käytettäessä kairaajalla on kahden käden ote jolloin kone ei pääse pyörähtämään. Kahdella kädellä ihminen pystyy käyttämään paljon vahvempiakin koneita kuin porakairaa.Kahvaa käyttäessä vaarana on kahvakäden peukalo. Ilman kahvaa taas konekäden peukalo. Kylkeen tukemalla voi saada vahingon aikaiseksi jos kaira pysähtyy. Vääntö pitäisi siis aina olla poispäin käyttäjästä. Kairoja löytyy myös eri pyörimissuunnalla, joten kahvan puoli saattaa vaihdella.