Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kalatiskistä?Olen montavuotta hoitanut rapujuhlien ravut onkimalla ensin syöttikalat (särjet) itse. Tänä vuonna näyttää siltä etten ehdi kalastamaan syöttejä joten onko jollain hyvää vinkkiä helppoon syöttiin?
Jollen väärin muista, niin koiran kuivamuona kelpaa hätävarana syötiksi.Olen montavuotta hoitanut rapujuhlien ravut onkimalla ensin syöttikalat (särjet) itse. Tänä vuonna näyttää siltä etten ehdi kalastamaan syöttejä joten onko jollain hyvää vinkkiä helppoon syöttiin?
No eipä tullut edes mieleenKalatiskistä?
täälä ainakin motonetissä myydään myös täkykaloja pakastimesta.
Mitä teet Säynelle? Mökiltä tulee myös, mutta pitävät "roska kalana" vaikka isona kuulema ihan hyvää.Pikainen pisto lähijoelle toi uuden ennätyksen. Harmillisen lähellä tavoiterajaa, mutta ei mene yli niin ei mene. Savagen rattling crayfish cheburaska päässä.
Säyne 2950g.
Mitä teet Säynelle? Mökiltä tulee myös, mutta pitävät "roska kalana" vaikka isona kuulema ihan hyvää.
Tackle Warehousin vapatoimitus tuli tänään vihdoin perille ja olihan se lähdettävä koeponnistamaan. Toimituksen piti tulla 3-5 työpäivässä mutta paketti jäi viikoksi jumiin Ranskaan, odottavan aika oli pitkä
Hienosti meni hyrrällä heitot pitkästä aikaa ja olihan tuo mukavaa vaihtelua haspeleihin. Vapakäden asento selvästi ergomisempi eikä tarvi olkapäätä jäkittää, vastaritkin kävi vähemmän sormien päälle mitä haspelilla.
Ensipuremalta vaikutti kyllä hyvältä nämä Phenixin vavat.
7'1L on ahvenvavaksi just passeli ja lataa kevyttä viehettä hyvin, tuli heitettyä 4g & 6g hornettejakin ongelmitta. Sanoisin että viehepainot n. 3-15g Kärki on herkkä, fast toiminta mutta rangassa hyvin ruutia. Tuli päivän isoin kuha (56cm) tällä kepillä ja tarjos kyllä mukavat väännöt. Näillä äärikeveillä vehkeillä tuntuu kalat siiman päässä isommalta mitä oikeasti onkaan. Tekee kalastuksesta kyllä hauskempaa.
7'1MH menee just hyvänä kevyenä kuhavapana, extrafast toiminta ja heittopainosuositus n. 7-25g. Herkkä kärki, menee varmaan välttävästi ahvenellekkin. Hyvin voimaa kuhan tartutukseen.
Aldebaran 22 BFS jarru ei tuntunut ihan pitävän tuon isomman kuhan vastarissa vaikka oli ihan tapissa, hyvin tuo silti tarttui. Ehkä ihan hyvä että tuli tuolle kuhakepille kaveriksi Aldebaran MGL 30, siinä taitaa olla hieman enemmän jarrutehoa ja kuhakoon romut tuntu lentävän tuolla siinä missä kevyemmät bfs mallilla.
Itse olen aina savustanut ja on hyvää. Tikkuinen on, mutta siivoan savustuksen jälkeen rasiaan, josta herkkua on sitten helppoa lapioida leivän päälle.Mitä teet Säynelle? Mökiltä tulee myös, mutta pitävät "roska kalana" vaikka isona kuulema ihan hyvää.
Riippuu oletko Kitkalla vai Puruvedellä. Syvällä pohjan tuntumassa varmaan vielä molemissa.Mistäs korkeudelta muikkua tähän aikaa pitäisi löytyä? Yöksi heitin pohjaan 25m syvyyteen verkot ja saalis oli 3 muikkua viidellä verkolla.
Oon nyt kokeillut pohjaan 15m syvälle yöksi, pohjaan 25m syvälle yöksi, väliveteen 15m korkeuteen aamusta ja illasta veke ja saalis oli tuolloin 15 muikkua viidellä verkolla.
Mäntyharjun nurkilla kalastelen. Järvellä kokoa joku 30km2.Riippuu oletko Kitkalla vai Puruvedellä. Syvällä pohjan tuntumassa varmaan vielä molemissa.
en oo vielä, kun en oo uskaltanut, ettei tule hirveää määrää pieniä ahvenia. Voishan sitä huomenna aamusta kokeilla sitäkin. Voisin kokeilla tapsit laittaa kolmeen metriin ja verkot sitten vesille.Et oo alle kymmenen metrin vesiä ja ihan pintaa kokeillu? Kuhat seurailee muikkuparvia ja ainakin meillä päin tutkan mukaan kalaparvet on pyöriny tuolla 5-8 metrin syvyydellä ja sieltä nuo kuhatärpitkin on tulleet.
Uuden kalapaikan löytyminen nostaa aina suupielet ylöspäinOn kyllä tähdet kohdillaan, mökkirannassa muutama heitto ja hyvät ahvenet pannulle. Nyt tuli järvelle ja tuuliolosuhteiden pakosta ajauduin uudelle spotille kaislan reunaan. Kymmenkunta minuuttia ja 34cm aapo sumpussa
Olispa tää aina yhtä helppoa
@nuusk1s @Erkkimerkki
Onkohan tässä MGL 30:sessä säädettävät jarrupalat? Jossain isommassa aldessa näin 4kpl on/off naksautettavia jarruja. Hyvin tää kyllä toiminut näillä tehdasasetuksilla, puolan vaan kiristin Toki tuota heittojarun dialia oon säädellyt.
Mites näiden hyrrien huolto? Mukana tuli öljypurkki, kuinka usein rasvaus ja vaatiiko muita toimenpiteitä?
Edit. youtuben perusteella tässä 18- mallissa on joku uudempi svs infinity, ei taida olla säädettävissä nämä.
Kyllähän noi ihan samalta näyttä kuin esim. Curadossa eli ovat on/off napsahtavat. Eihän tuossa olisi mitään järkeä laittaa muunlaisia, paljon enemmän rangea jarrun säätöön kun saa paloja pois ja päälle@nuusk1s @Erkkimerkki
Onkohan tässä MGL 30:sessä säädettävät jarrupalat? Jossain isommassa aldessa näin 4kpl on/off naksautettavia jarruja. Hyvin tää kyllä toiminut näillä tehdasasetuksilla, puolan vaan kiristin Toki tuota heittojarun dialia oon säädellyt.
Mites näiden hyrrien huolto? Mukana tuli öljypurkki, kuinka usein rasvaus ja vaatiiko muita toimenpiteitä?
Edit. youtuben perusteella tässä 18- mallissa on joku uudempi svs infinity, ei taida olla säädettävissä nämä.
Kyllähän noi ihan samalta näyttä kuin esim. Curadossa eli ovat on/off napsahtavat. Eihän tuossa olisi mitään järkeä laittaa muunlaisia, paljon enemmän rangea jarrun säätöön kun saa paloja pois ja päälle
Tämän näköinen systeemi vanhemmassa aldebaranissa missä säädettävät, mun kelassa ei lue on/off tekstejä eikä palat tunnu liikkuvan ainakaan helposti eri asentoihin.
Tää MGL30 malli on Japanin markkinoilta eikä löydy muualta myynnistä.
Siinä curado. Jos aldebaranissa on vähemmän säädettävä jarru syön hatullisen. Jo nimi infinity viittaa laajaan kirjoon säätöjä, ei 10-20 säätörinkulasta mahdolliseen
Siis eikö tuossa ole rasvaevä eli joko mädistä asti Suomessa tai meillä lisääntynyt? Olisin vapauttanut, mutta olenkin aloittelija.Tuollainen 1085g suolistettuna kirre nousi n. Viikko sitten 4-koon Galico catilla. Liekkö ollut tovin jo joessa, kun ruumiinrakenne muistutti lähinnä taimenta, eikä perinteistä istukasta.
Ei kirjolohia yleensä leikata. Ja eivät lisäänny kun kaikki istutettavat ovat naaraita.Siis eikö tuossa ole rasvaevä eli joko mädistä asti Suomessa tai meillä lisääntynyt? Olisin vapauttanut, mutta olenkin aloittelija.
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, että nuo eivät pystyisi muutenkaan lisääntymään Suomen oloissa, kuin hyvin pienellä rajatulla alueella?Ei kirjolohia yleensä leikata. Ja eivät lisäänny kun kaikki istutettavat ovat naaraita.
Kirjolohi on haitallinen vieraslaji, niitä ei kannata vapauttaa.Siis eikö tuossa ole rasvaevä eli joko mädistä asti Suomessa tai meillä lisääntynyt? Olisin vapauttanut, mutta olenkin aloittelija.
Tuli eilen huomattua et mulla on joelle suora pyörätie pihalta ja matkaa n. 2km
Tullukki sit eilen ja tänään kävästyä, saaliina muikkua siikaa haukee kiiskiä ja lahna. Kaikki muut paitsi lahna kämmenen kokosta kalaa
Missähän lie ahvenet luuraa? Kuvan lahna lähti pakkaseen oottelee kavereita, savustuspönttöön matkaa kuhan lissää saa..
Perjantaina tuli merensuulta 40cm kuha, takas lähti viel pari senttiä kasvamaan. Ahven taas loisti poissaolollaan.
Oulujoki ja jokisuisto kalastusalueena
Missäpäin tuota suistoa ja millä kalastit? Joskus käynyt tuossa joella vähän iltaa istumassa näissä merkeissä, mutta ei paljoa ole tullut. Olishan se vähän vaihtelua kun jotain nappaisi
Kauan sitten kun asuin oulussa niin allaolevan linkin kohdassa oli erittäin usein porukkaa pohjaongella. Jotkut yrittivät taimenta,mutta en koskaan nähnyt siitä nousevan muuta kuin sietoisankokoista ahventa. Paikka lienee niin tunnettu, että ei linkki muuta kalastuspainetta suuntaan tai toiseen.
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Kiitos linkistä. Tuossa tosiaan noita pohjaonkijoita riittää ja ilmeisesti vuorollaan veneilijöitä. Mietin lähinnä oliko tiedossa paikkoja muuhunkin kuin tuohon pohjaongella lohta metrin välein rannalla heittelyyn..
Hartaanselältä on tullut aikanaan soudettua varmaan kymmentä eri kalalajia. Yhteen aikaan taimentakin satuin samaan syksyllä lähes kymmenkunta mitallista. Yli kilon ahvenkin on koukkuun tarttunut. Saaliit tippuivat sitten ainakin itsellä dramaattisesti ja yli viiteen vuoteen en ole siellä kalastanut. Ja hankalaksi soutu meneekin punttirivistön vuoksi. Alempaakin kyllä kalaa on tullut ja paras kuukausi oli lokakuu - joka on nykyään rauhoitettu.Heikkilänsuvanto vois olla otollinen paikka. Sinne kai kaatavat nykyään kierrä myös. Toki sekin taitaa olla samanlainen massakalastuspaikka kuin hartaanselkä.