Kahvihifistely

Eikös inverted-metodilla laiteta mäntä jonkun verran putkeen, laite pöydälle ylösalaisin männän varren varaan, kahvit ja vedet sisään ja sitten filtteri kiinni kun siltä tuntuu.
No mulla se metodi on luonnollinen näin, kun se alkaa siitä, kun putki on kasattu. Sitten rojut sisään ja vesi perään. Kevyt sekoitus ja filtteri päälle. Maailman yksinkertaisin asia. Se 180 astetta ei vaadi erityistä motoriikkaa imho.

Jos laittaisin jonkun superhärpäkkeen ensin kiinni ja sitten rojut putkeen ja vesi päälle, mulla olis edelleen se mäntä ihmeteltävänä ja putkellinen kuumaa vettä odottamassa purujen kanssa. Sitten taiteillaan mäntää kiinni ja raavitaan päätä, että se kahvi pitäisi houkutella vielä ulos. Jotain ranneliikettä tarvitaan yhä, jos tuollaista tippalukko-gizmoa käyttää.

En usko, että kumpikaan menetelmä menee kikkailun puolelle, mutta mun mielestä inverted on silti vähemmän kikkailua isossa kuvassa.

Viimeisten sivujen pohdintojen jälkeen tänne ei kehtaa enää mitään mokkapannu- ja muita mökkikahvivirityksiä kirjoitella kun nyt on ihan otsikon mukaista hifistelyä. :)

Miksi ei?
Tai siis, itse olen vankasti sitä mieltä että esim. tällä:
alle 15€ pressopannulla saa oikein hyvät kahvit.
Toki löytyy parempia ja kalliimpia mutta itse sen kahvikupillisen makuun ei hirmuisesti eroa tule (toki esim. siihen miten pitkään säilyy lämpöisenä jne. voinee vaikuttaa). Miettien siis alle 15€ ja päälle 100€ pressopannun eroja.

Jos siis tarkoituksena tehdä yksi (isompi tai pari pienempää) kupillinen kahvia. Toki ruostumaton teräs kestää (jos vaikkapa lapsia) ja vastaajasta riippuen eroa makuun ei ole tai sitten on vs lasi.

Miksi ei?
Tai siis, itse olen vankasti sitä mieltä että esim. tällä:
alle 15€ pressopannulla saa oikein hyvät kahvit.
Toki löytyy parempia ja kalliimpia mutta itse sen kahvikupillisen makuun ei hirmuisesti eroa tule (toki esim. siihen miten pitkään säilyy lämpöisenä jne. voinee vaikuttaa). Miettien siis alle 15€ ja päälle 100€ pressopannun eroja.

Jos siis tarkoituksena tehdä yksi (isompi tai pari pienempää) kupillinen kahvia. Toki ruostumaton teräs kestää (jos vaikkapa lapsia) ja vastaajasta riippuen eroa makuun ei ole tai sitten on vs lasi.
Minä kyllä varoittaisin noista lasisista, jotka kenties kestävät JOPA konepesun. Itselläni on kuusi vuotta ollut Amazonista ostettu 0,6 litran vetoinen teräspannu, hinta noin 40 euroa kotiin kannettuna ilman lisäkuluja. Kestää pudotuksen melko korkealtakin. Ja on kaksikuorinen, eli "termos".

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
305 061
Jäsenet
82 603
Uusin jäsen
Alexa13

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom