Käytettyjen näyttisten jälleenmyyntiarvot

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Käytetyn (2080Ti) Strixin hinta ei loogisesti ole enempää kuin 3070:n hinta. Suorituskyky aika samaa tasoa, mutta virrankulutuksessa 3070 vie voiton (ja on toki myös nopeampi yksittäisissä peleissä). Käytännössä uusia 2080Ti Strixejä myytiin 699 (myöhemmin kyllä taisivat kovan kysynnän vuoksi nostaakin hinnaksi jollekin erälle 799) Verkkokaupan Outletissa. Saatavuus toki noita kaikkia hintoja nostaa, varsinaisesti mitään kortteja ei ole hyvin uutena saatavilla ja sen vuoksi käytetystä 2080Ti:stä (oli se ROG Strix tai ei) voinee jopa yli 600 euroa pyytää ja jopa saada.
Miksei voi? 2080 Ti ylikellottuu paremmin eli on osaavalle ihmiselle tehokkaampi kuin 3070. Itse pelaan 4k:na jossa 2080 Ti on jo muutenkin tehokkaampi, ja lisäksi ylikellotus tuo muutaman lisäpisteen FPS:ään.

Toki tuo vähäisempi virrankulutus on plussaa 3070:lle, mutta pääosin ihmiset hakevat näytönohjaimessa tehoa eikä muutaman euron vuosittaista säästöä sähkölaskuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
Miksei voi? 2080 Ti ylikellottuu paremmin eli on osaavalle ihmiselle tehokkaampi kuin 3070. Itse pelaan 4k:na jossa 2080 Ti on jo muutenkin tehokkaampi, ja lisäksi ylikellotus tuo muutaman lisäpisteen FPS:ään.

Toki tuo vähäisempi virrankulutus on plussaa 3070:lle, mutta pääosin ihmiset hakevat näytönohjaimessa tehoa eikä muutaman euron vuosittaista säästöä sähkölaskuun.
2080 Ti:ssä on enemmän muistia, sekin voi vaikuttaa. En kyllä ostasi yli 500€, mutta moni ostaa. Nyt tällä hetkellä on ihan sekaisin markkinat, kun pitää laittaa vähintään parisataa, että saa näytönohjaimen kaupasta (ts. ostettava valkoinen strix tai muuta perseilyä (ihan kuin se uusi malli ei ole vaan "rahat pois jonottamiseen kyllästyneiltä")).
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 914
Miksei voi? 2080 Ti ylikellottuu paremmin eli on osaavalle ihmiselle tehokkaampi kuin 3070. Itse pelaan 4k:na jossa 2080 Ti on jo muutenkin tehokkaampi, ja lisäksi ylikellotus tuo muutaman lisäpisteen FPS:ään.

Toki tuo vähäisempi virrankulutus on plussaa 3070:lle, mutta pääosin ihmiset hakevat näytönohjaimessa tehoa eikä muutaman euron vuosittaista säästöä sähkölaskuun.
Ja kun tehoa hakee, niin 2080Ti ei ole enää kenenkään valinta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Käytetyn (2080Ti) Strixin hinta ei loogisesti ole enempää kuin 3070:n hinta. Suorituskyky aika samaa tasoa, mutta virrankulutuksessa 3070 vie voiton (ja on toki myös nopeampi yksittäisissä peleissä). Käytännössä uusia 2080Ti Strixejä myytiin 699 (myöhemmin kyllä taisivat kovan kysynnän vuoksi nostaakin hinnaksi jollekin erälle 799) Verkkokaupan Outletissa. Saatavuus toki noita kaikkia hintoja nostaa, varsinaisesti mitään kortteja ei ole hyvin uutena saatavilla ja sen vuoksi käytetystä 2080Ti:stä (oli se ROG Strix tai ei) voinee jopa yli 600 euroa pyytää ja jopa saada.
Jos julkaisisin Ratkakapu 1800 kortin jonka lupaisin olevan 10% nopeampi kuin RTX 3080 ja hinta 500€, niin olisiko mikään kortti enää juuri minkään arvoinen?

Saatavuus tuolle on ihan yhtä todellinen kuin RTX 3070 kortille. Vain ostettavissa olevien tuotteiden hinta määrittää muiden tuotteiden hintaa
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 914
Jos julkaisisin Ratkakapu 1800 kortin jonka lupaisin olevan 10% nopeampi kuin RTX 3080 ja hinta 500€, niin olisiko mikään kortti enää juuri minkään arvoinen?

Saatavuus tuolle on ihan yhtä todellinen kuin RTX 3070 kortille. Vain ostettavissa olevien tuotteiden hinta määrittää muiden tuotteiden hintaa
Ei 3070:n saatavuus mitenkään äärimmäisen huono ole. Kyllä muutaman viikon odotuksella sellaisen kykenee hankkimaan?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Käytetyn (2080Ti) Strixin hinta ei loogisesti ole enempää kuin 3070:n hinta. Suorituskyky aika samaa tasoa, mutta virrankulutuksessa 3070 vie voiton (ja on toki myös nopeampi yksittäisissä peleissä). Käytännössä uusia 2080Ti Strixejä myytiin 699 (myöhemmin kyllä taisivat kovan kysynnän vuoksi nostaakin hinnaksi jollekin erälle 799) Verkkokaupan Outletissa. Saatavuus toki noita kaikkia hintoja nostaa, varsinaisesti mitään kortteja ei ole hyvin uutena saatavilla ja sen vuoksi käytetystä 2080Ti:stä (oli se ROG Strix tai ei) voinee jopa yli 600 euroa pyytää ja jopa saada.
Niin, "käytännössä sama". Jos joku osaa selittää, miks mun score on time spy gpu scoressa 1000 pts suurempi kuin yhdenkään 3070:n? About puolivälissä 3080 korttien kategoriassa. Mutta varmaan se on sitten saman tehoinen, kun niin sanotaan. Kaikki maailman 3070:t ottaa pataan mun kokoonpanolta (myös vetyjäähdytetyt)...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Niin, "käytännössä sama". Jos joku osaa selittää, miks mun score on time spy gpu scoressa 1000 pts suurempi kuin yhdenkään 3070:n? About puolivälissä 3080 korttien kategoriassa. Mutta varmaan se on sitten saman tehoinen, kun niin sanotaan. Kaikki maailman 3070:t ottaa pataan mun kokoonpanolta (myös vetyjäähdytetyt)...
Mitä jos me vähän vähennettäisiin uskoa Time Spy -tuloksen kaikkivoipaisuuteen vertailukohtana? Ja mitä tarkoittaa "about puolivälissä"? 2080Ti ei ole about yhtä nopea kuin 3080, joten en tiedä miten tulkita tuota väitettä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Mitä jos me vähän vähennettäisiin uskoa Time Spy -tuloksen kaikkivoipaisuuteen vertailukohtana? Ja mitä tarkoittaa "about puolivälissä"? 2080Ti ei ole about yhtä nopea kuin 3080, joten en tiedä miten tulkita tuota väitettä.
Katsomalla tilastoja. Ei se ole väite. Se on toteamus.

Uskon mieluummin itse tekemiäni benchmarkkeja kuin muita lähteitä. Jokainen voi valita mitä uskoo.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Katsomalla tilastoja. Ei se ole väite. Se on toteamus.

Uskon mieluummin itse tekemiäni benchmarkkeja kuin muita lähteitä. Jokainen voi valita mitä uskoo.
No olen testannut itse 3080:ejä. Ne antaa vakiona ~17500 graphics score. Ilmeisesti sä haluat uskoa omaan 2080Ti-tulokseen, ja sitten vertailukohdaksi luet Ampere-korttien tuloksia kuin piru raamattua. Plus sitten se, että Time Spy ei ole == pelisuorituskyky.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
No olen testannut itse 3080:ejä. Ne antaa vakiona ~17500 graphics score. Ilmeisesti sä haluat uskoa omaan 2080Ti-tulokseen, ja sitten vertailukohdaksi luet Ampere-korttien tuloksia kuin piru raamattua. Plus sitten se, että Time Spy ei ole == pelisuorituskyky.
Varmaan kannattaa ottaa prossu huomioon. Mulla antaa vakiona 15 k gpu scorea... I7 9700k ja 3200 MHz ram. Paras oma gpu score on pari pistettä vaille 17 k, jolla ollaan kohdassa 46% 3080 on alle tämän. Kortit ei ole samoja, tää on strix, ja hyrrää hiljaisena 16k gpu scorella.

Se tässä on tullut huomioitua, että 2080ti on ihan hiton pätevä kortti, ja porukka luulee sitä aivan virheellisesti samaksi, kuin halvinta 3070:stä. Ei todellakaan ole sama. 3080 kiilaa edelle, totta kai. Siksi tilauksessa kaksi 3080-korttia.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 329
Jos vain Time Spy tuloksia katsoo 6800XT on paljon nopeampi kuin 3080. Tuollakin omalla tuli yli 20000 Graphics score 293W power limitillä...

Todellisuudenhan varmasti tietää kaikki...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Varmaan kannattaa ottaa prossu huomioon. Mulla antaa vakiona 15 k gpu scorea... I7 9700k ja 3200 MHz ram. Paras oma gpu score on pari pistettä vaille 17 k, jolla ollaan kohdassa 46% 3080 on alle tämän. Kortit ei ole samoja, tää on strix, ja hyrrää hiljaisena 16k gpu scorella.

Se tässä on tullut huomioitua, että 2080ti on ihan hiton pätevä kortti, ja porukka luulee sitä aivan virheellisesti samaksi, kuin halvinta 3070:stä. Ei todellakaan ole sama. 3080 kiilaa edelle, totta kai. Siksi tilauksessa kaksi 3080-korttia.
Prossu ei oleellisesti vielä merkkaa graphics scoressa. Hieman kyllä vähitellen, mutta ei ratkaisevasti. Enemmän ratkaisee se, miten puhtaalla kokoonpanolla tulos on ajettu. Juuri siinä menee pieleen, jos itse hioo tuloksen vimpan päälle ajuriasetuksilla, taustaprosessit sulkemalla ja muuten hiomalla, ja sitten vertaa 3DMark-tietokannan keskiarvoihin tai muuten normaalijakauman piiriin lukeutuviin tuloksiin.

3080 antaa puhtaassa kokoonpanossa sen 17500 ilman mitään säätöä. Sen alle jääminen vaatii siis käytännössä testiajon ryssimistä tavalla tai toisella. Eikä 3080:iä kannata edes verrata 1440p-tuloksilla, kuten Time Spyllä. 3070:n osalta 1440p-vertailu on perustellumpaa, koska se ei oikein 4k-kortti ole vaikka miten katsoisi. Itsehän olen pitänyt 3070:iä aika failina julkaisusta asti, ja vastaavasti 2080Ti on ollut mun mielestä hyvä kortti koko olemassaolonsa ajan, ainoana huonona puolena naurettava ylihinnoittelu aina viime syksyyn asti. Sen sijaan syyskuussa 2080Ti:n ostaminen saattoi hyvin olla vuoden paras diili.

Hyvä 2080Ti on siis hyvä kortti. Huonot 3070:t ei ole yleensä aivan roskaa, koska lämpöä ei synny ihan tuhottoman paljon eli melu ei nouse välttämättä ihan kauheaksi. Karkeasti ottaen hyvän, käytetyn mutta takuullisen 2080Ti:n arvo on mun mielestä sama kuin alemman keskiluokan uuden 3070:n. Molemmat karanneet turhan korkeiksi, mutta niin on kaiken muunkin.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
Niin, "käytännössä sama". Jos joku osaa selittää, miks mun score on time spy gpu scoressa 1000 pts suurempi kuin yhdenkään 3070:n? About puolivälissä 3080 korttien kategoriassa. Mutta varmaan se on sitten saman tehoinen, kun niin sanotaan. Kaikki maailman 3070:t ottaa pataan mun kokoonpanolta (myös vetyjäähdytetyt)...
TUFOM rank 120 3070 gpu score on sama kun sun 2080 ti:llä time spy listassa
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 914
Ei yhden benchmarkin tuloksia kannata varsinkaan kortin arvonmäärityksessä liikaa tuijottaa. 2080Ti oli ilmestyessään huippukortti ja hintakin sen mukainen. Päätyi varmasti haltuun usealle sellaiselle omistajalle, joka yrittää puristaa viimeisetkin tehot kortista irti eli iso osa sen käyttäjistä mahdollisesti tuijottaakin jotain yksittäistä benchmark scorea kuin papin aamenta. 3070 on sitten sellainen midrange/mahdollisesti jopa ylempi midrange kortti, jonka omistaja ajelee yleisesti käytetyn benchmarkin huvin vuoksi kertaalleen ja unohtaa koko jutun.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Ei yhden benchmarkin tuloksia kannata varsinkaan kortin arvonmäärityksessä liikaa tuijottaa. 2080Ti oli ilmestyessään huippukortti ja hintakin sen mukainen. Päätyi varmasti haltuun usealle sellaiselle omistajalle, joka yrittää puristaa viimeisetkin tehot kortista irti eli iso osa sen käyttäjistä mahdollisesti tuijottaakin jotain yksittäistä benchmark scorea kuin papin aamenta. 3070 on sitten sellainen midrange/mahdollisesti jopa ylempi midrange kortti, jonka omistaja ajelee yleisesti käytetyn benchmarkin huvin vuoksi kertaalleen ja unohtaa koko jutun.
Hinnat alkaen 600€ näytönohjain ei kyllä ole midrange. Massat ostaa niitä 200-300€ näyttiksiä ja ne ovat yhä midrangea, ehkä nykyään ylärajan voisi venyttää johonkin 400€ luokkaan.

Toki tilastotieteen kielenkäytössä 600€ kortti tai edes 750€ premium 3070 ei yltä edes sinne midrangeen, mutta kulutuselektroniikassa käytetään vähän erilailla kuin tilastotieteessä kyseistä termiä:kahvi:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 628
Hinnat alkaen 600€ näytönohjain ei kyllä ole midrange. Massat ostaa niitä 200-300€ näyttiksiä ja ne ovat yhä midrangea, ehkä nykyään ylärajan voisi venyttää johonkin 400€ luokkaan.

Toki tilastotieteen kielenkäytössä 600€ kortti tai edes 750€ premium 3070 ei yltä edes sinne midrangeen, mutta kulutuselektroniikassa käytetään vähän erilailla kuin tilastotieteessä kyseistä termiä:kahvi:

Jep, nykyiset "budjettisarjan" kortit tyyliin 3060 ti maksaa saman verran, kuin huippumallit, esim. GTX 980 aikoinaan. :cautious:

Nyt tosin ei taida kaupasta edes saada mitään järkevää tuolla 200-300 eurolla... :rolleyes:
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Itse olen seurannut käytettyjen osien markkinoita aktiivisesti tässä jonkin aikaa. Olen kyllä huomannut hintakehityksessä nousua. Itsellä on pian ylimääräinen 5700 xt ja olen miettinyt että sen hintataso on jossain 380-390 euron välillä. Eri asia sitten että laitanko myyntiin mutta tuntuu oudolta että hinnanalennus näyttiksellä olisi vuodessä vain 15%. Yleensä kyllä vuoden vanha serri on jo melkein 30% uutta halvempaa.

Myös pari sukupolvea vanhat prossut ja lankut menee nopsaa kaupan. DDR4 muisteja ei ole kauheasti myöskään. Aikalailla kaikki tuntuu menevän.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
virhe olin kattonu jotain toista riviä
Juu, ei mitään. Mä lähinnä oon kärkkäällä otteella kritisoinut "nettigurujen" (eli tekniikkasivujen) toistamia nvidian markkinointipuheita, joissa toistetaan että 3070=2080ti. Ne on suoraan nvidian antamista höpömainoslipareista. Ei pidä siis paikkaansa. 3070 on kuitenkin hyvä kortti, ja yks on tilauksessa, mutta se on tulossa ns. kakkoskoneeseen. 3080 suprim ja 3080 ftw3 ultra hybrid sitten myös arpalistalla, eli tilauksessa. Ainakin tää strix 2080ti oc sijoittuu selkeästi 3070 ja 3080 väliin. Oikein kutiteltuna pärjää time spyssä aika hyvin myös osalle 3080-kortteja. Asiantuntevat toki menevät viheltäen ohi :)
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Mä lähinnä oon kärkkäällä otteella kritisoinut "nettigurujen" (eli tekniikkasivujen) toistamia nvidian markkinointipuheita, joissa toistetaan että 3070=2080ti. Ne on suoraan nvidian antamista höpömainoslipareista. Ei pidä siis paikkaansa.
Ehkei tosiaan pidä paikkaansa jos jostain kumman syystä testaa vain ja ainoastaan Time Spylla.

Tuossa esim. yhdessä taulukossa keskiarvot 17 revikan testeistä:


2080 Ti ja 3070 ovat aivan tasoissa 1080p ja 1440p resoilla, 4k:lla 2080Ti ripauksen edellä. Väärin testattu, kun ei väännetty pelkää Time Spyta?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ehkei tosiaan pidä paikkaansa jos jostain kumman syystä testaa vain ja ainoastaan Time Spylla.

Tuossa esim. yhdessä taulukossa keskiarvot 17 revikan testeistä:


2080 Ti ja 3070 ovat aivan tasoissa 1080p ja 1440p resoilla, 4k:lla 2080Ti ripauksen edellä. Väärin testattu, kun ei väännetty pelkää Time Spyta?
Hoh. On tässä nyt muutakin väännetty. Jos nyt jokin testi mielessä, niin voin vetäistä sen läpi. Ei kannata uskoa ihan kaikkea netissä. Olisko vaihtoehto, että mä olen puhunut koko ajan mun asus rog strix 2080ti oc:stä, joka voi olla vähän parempi kortti?
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Hoh. On tässä nyt muutakin väännetty. Jos nyt jokin testi mielessä, niin voin vetäistä sen läpi.
Ei tarvitse, testejä on netissä yllin kyllin eikä minua kiinnosta miten just sun korttisi pyörittää pelejä.

Olisko vaihtoehto, että mä olen puhunut koko ajan mun asus rog strix 2080ti oc:stä, joka voi olla vähän parempi kortti?
Ei vaikuta siltä että puhut pelkästään omasta Strix OC:stasi, kun sanot kritisoivasi tekniikkasivuja siitä syystä, että ovat sanoneet 3070=2080ti. Noi tekniikkaisivuthan testaa monia eri kortteja, ei pelkkää strixiä!
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ei tarvitse, testejä on netissä yllin kyllin eikä minua kiinnosta miten just sun korttisi pyörittää pelejä.
Eli ei tule yhtään testiä mieleen? Kyllä nyt pitää joku tulla, jos väittää. Time spy todistettu, oliko muuta? Mä voin puhua ja todistaa mun kortilla. Myönnän jos oon väärässä. Se on helppoa mulle. Jos olen väärässä...
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
Eli ei tule yhtään testiä mieleen? Kyllä nyt pitää joku tulla, jos väittää. Time spy todistettu, oliko muuta? Mä voin puhua ja todistaa mun kortilla. Myönnän jos oon väärässä. Se on helppoa mulle. Jos olen väärässä...
En edelleenkään puhunut sinun kortistasi vaan tekniikkasaittien testeistä, ihan niinkuin sinäkin. Io-techin 3070 FE revikassa oli 2080 Ti Strix OC verrokkina joten ihan riittävästi juuri tuosta yksittäisestä mallista on tietoa senkin perusteella jo.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
En edelleenkään puhunut sinun kortistasi vaan tekniikkasaittien testeistä, ihan niinkuin sinäkin. Io-techin 3070 FE revikassa oli 2080 Ti Strix OC verrokkina joten ihan riittävästi juuri tuosta yksittäisestä mallista on tietoa senkin perusteella jo.
Jos nyt jaksaisit lukea trediä taaksepäin, niin puhe oli koko ajan tästä mun kortista. Siitä se lähti. Kommenttisi menee jo rajusti offtopikiksi, koska olen jo osoittanut yhdellä testillä mun käytetyn 2080ti asus rog strix oc:n olevan kaikkia maailman 3070:n edellä. Olen itse pysynyt tredin aiheessa puhuen oman käytetyn korttini spekulatiivisesta arvosta ja suorituskyvystä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Montako sataa käytetyn 2080 Asus rog strixin (huom. OC) hinta nousee jos sillä saa time spyssä hyvän tuloksen mutta se suoriutuu peleissä samoin kuin nuo uudet täyden takuun 3070 kortit?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Montako sataa käytetyn 2080 Asus rog strixin (huom. OC) hinta nousee jos sillä saa time spyssä hyvän tuloksen mutta se suoriutuu peleissä samoin kuin nuo uudet täyden takuun 3070 kortit?
849 on nyt 3070 rog strix oc hinta. Eli muistin huomioiden oman kortin arvo pompsahti jonnekin 900€ luokkaan. Näyttikset ovat olleet parempi sijoituskohde kuin mikään muu.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
849 on nyt 3070 rog strix oc hinta. Eli muistin huomioiden oman kortin arvo pompsahti jonnekin 900€ luokkaan. Näyttikset ovat olleet parempi sijoituskohde kuin mikään muu.
No joo, ei todellakaan. 3070 TUFissa on hyvin pitkälti samantyylinen jäähy kuin tuossa sun 2080Ti:ssä. 3070 TUF OC on tilattavissa hintaan 669,90. Siinä on se ehdoton maksimi sun kortin hinnaksi. Periaatteessa non-OC TUF on tilattavissa pari kymppiä halvemmallakin, mutta saatavuus on sen kanssa sitten aika kyseenalaista. Ja valitsit sitten lisäksi vielä absoluuttisesti kalleimman hinnan sille 3070 Strixille. Mitä sä koitat todistaa näillä täysin liioitelluilla vertauksilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Melkein alkaa jo harmittaa, että annoin pojalle 5700xt red devilin koneeseen. Nykyhinnoilla olisin saanut melkein omani pois "vanhasta" kortista. Tuola se nyt innoissaan pelailee robloxia, onkohan kortissa edes tuulettimet pyörähtäneet :rofl2:

Minä kun tyhmänä ajattelin, että hinnat tippuu kuin lehmän häntä kun 6000 sarjalaiset tulee myyntiin.
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Ja kun tehoa hakee, niin 2080Ti ei ole enää kenenkään valinta.
Lähes kaikilla konetta rakentavilla on jonkinlainen budjetti. Sillä budjetilla yritetään saada mahdollisimman paljon tehoa irti, ja tässä katsannossa jos 2080 Ti ja 3070 ovat stockina yhtä hyviä ja kaveri osaa käyttää MSI Afterburneria, 2080 Ti jossa on edes muutama kuukausi takuuta jäljellä, tarjoaa paremman vastineen rahalle. Tähän päälle vielä se että jos haluaa ostaa 2080 Ti:tä paremman kortin tällä hetkellä, voi olla hankalaa. Noita 3080:jä ja 6000-sarjalaisia ei hirveästi ole tarjolla. Eli absoluuttisellakin tasolla 2080 Ti on valtaosalle ihmisistä edelleen se tehokkain näytönohjain jota on saatavilla.

Lisäksi 2080 Ti:n omistajana en voi kun ihmetellä miten pelit vieläkin pyörivät. On se jännää miten muutama kuukausi sitten maailman selvästi tehokkain näytönohjain ei ole vielä lakannut toimimasta ja pyörittää edelleen samoja pelejä 4k ultrana kuin ennenkin. Pöyristyttävää, suorastaan. Luulisi että se tuki olisi jo lakkautettu, eihän tässä takuutakaan ole enää kuin vuosi jäljellä. Eikö ne pelit tosiaan vielä vuonna 2021 osaa lukea että kyseessä on VaNhA rAuTa jonka tehon täytyy tippua kun uutta on kerran julkaistu, ainakin näin paperilla?

Onneksi minulla tällaisena SER-jätten maestrona on vielä yksi ässä hihassa. Nyt kun 3080 Ti:stä vuotaa tietoja, ei ole kun ajan kysymys kun 3080:n hinta romahtaa 400€:n tienoille, ja minä olen haavi auki ottamassa parhaan mallin itselleni joka vie minua ainakin vuoden eteenpäin ennenkuin lentää romukoppaan vanhana roskana. Ja jos tämä suunnitelma ei sitten toimikaan, tulen sitten tänne forumille rutisemaan miten ihmiset eivät osaa hinnoitella tuotteitaan oikein kun myyvät vanhoja, jälkeenjääneitä korttejaan 900€:lla. Itse ainakin aion olla HyVä TyYpPi joka tietää tuotteiden oikeat hinnat, ja myyn tämän 2080 Ti:n parilla sadalla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
849 on nyt 3070 rog strix oc hinta. Eli muistin huomioiden oman kortin arvo pompsahti jonnekin 900€ luokkaan. Näyttikset ovat olleet parempi sijoituskohde kuin mikään muu.
Miksi muuten määrittelet oman korttisi hintaa 3070:n hinnan mukaan? Eikös se ollut Nvidian markkinointinpropagandaa ja tekniikkalehdistön valeuutisointia että suorituskyvyltään 2080ti=3070? o_O
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Miksi muuten määrittelet oman korttisi hintaa 3070:n hinnan mukaan? Eikös se ollut Nvidian markkinointinpropagandaa ja tekniikkalehdistön valeuutisointia että suorituskyvyltään 2080ti=3070? o_O
En ole nähnyt että kukaan olisi koskaan väittänyt tuollaista. Markkinointipropagandaa oli se että 3070 olisi tehokkaampi kuin 2080 Ti, vaikka juurikin vaativimmilla asetuksilla ja vaativimmissa tehtävissä se on tehottomampi.

Kun noita 3000-sarjalaisia julkaistiin, hommahan meni niin että ihmiset ilkkuivat miten he saavat alle 500€:lla 2080 Ti:tä tehokkaamman kortin ja täten 2080 Ti romahtaisi 400€:n kortiksi. Kuitenkin tilanne on se että halvimmatkin 3070:t maksavat Jimmsillä 650€ jos niitä on edes saatavilla, ja hintakehitys on nousemaan päin. Ja käytetyt 2080 Ti:t menevät helposti yli 600€:lla tuolla myyntiosastolla ja myyvät muutamassa tunnissa, ja hyvästä mallista luultavasti saisi parin päivän kyttäyksellä nopeasti sen 680-700€.

Olen tässä ketjussa jo pari kertaa sanonut että ihmisten kannattaisi opetella miten kysyntä ja tarjonta toimivat. Ei ole mitään "oikeita" hintoja vaan hinta on se mitä tuottesta ollaan valmiita maksamaan. Jos tuotteesta pyytää liikaa, se ei mene kaupaksi ja jos tuotetta myy liian halvalla, se menee heti ja kohta niitä "oikean hintaisia" tuotteita ei ole enää tarjolla. Jossain vaiheessa se hinta stabilisoituu jonnekin noiden välimaastoon joka on sen hetkinen markkinahinta, ja tuo markkinahinta elää jatkuvasti kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Ihmiset vertaavat 2080 Ti:tä 3070:aan koska vivahde-eroista huolimatta ne ovat tehoiltaan lähimpänä toisiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 028
En ole nähnyt että kukaan olisi koskaan väittänyt tuollaista. Markkinointipropagandaa oli se että 3070 olisi tehokkaampi kuin 2080 Ti, vaikka juurikin vaativimmilla asetuksilla ja vaativimmissa tehtävissä se on tehottomampi.
Tästä kommentista juuri pari viestiä ylempänä keskusteltiin:

Mä lähinnä oon kärkkäällä otteella kritisoinut "nettigurujen" (eli tekniikkasivujen) toistamia nvidian markkinointipuheita, joissa toistetaan että 3070=2080ti. Ne on suoraan nvidian antamista höpömainoslipareista. Ei pidä siis paikkaansa.
Ei tuossa kritisoida väittämää, että 3070 on tehokkaampi vaan sitä väittämää, että se on samantehoinen, vai oletko tästä eri mieltä?
 

Trollercoaster

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
401
Tästä kommentista juuri pari viestiä ylempänä keskusteltiin:

Ei tuossa kritisoida väittämää, että 3070 on tehokkaampi vaan sitä väittämää, että se on samantehoinen, vai oletko tästä eri mieltä?
Okei, piste sinulle tuosta. Olin näin maantantai keskiviikkoaamusta onnistunut sivuuttamaan kyseisen postin ja käsitin väärin. My bad.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
No joo, ei todellakaan. 3070 TUFissa on hyvin pitkälti samantyylinen jäähy kuin tuossa sun 2080Ti:ssä. 3070 TUF OC on tilattavissa hintaan 669,90. Siinä on se ehdoton maksimi sun kortin hinnaksi. Periaatteessa non-OC TUF on tilattavissa pari kymppiä halvemmallakin, mutta saatavuus on sen kanssa sitten aika kyseenalaista. Ja valitsit sitten lisäksi vielä absoluuttisesti kalleimman hinnan sille 3070 Strixille. Mitä sä koitat todistaa näillä täysin liioitelluilla vertauksilla?
Sen, että tuotteen hinta ei muodostu ostajan väittämästä, vaan myyjän hintapyynnöstä. Netissä saa naurattaa itseään näillä myyntipalstojen ostotarjouksilla. En todellakaan vaihtaisi omaa korttiani 3070 strixiin päikseen.

Ja kyllä, olen ostanut joskus näytönohjaimen. Joskus myös myynyt.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Sen, että tuotteen hinta ei muodostu ostajan väittämästä, vaan myyjän hintapyynnöstä. Netissä saa naurattaa itseään näillä myyntipalstojen ostotarjouksilla. En todellakaan vaihtaisi omaa korttiani 3070 strixiin päikseen.

Ja kyllä, olen ostanut joskus näytönohjaimen. Joskus myös myynyt.
Mä en ole ostaja. Mä ihan vaan katson vastaavan uuden tuotteen hintoja ja vedän siitä johtopäätökseni käytettyjen osuvista hinnoista. Jos luet ketjun alkupäätä, niin mua vastaan hyökättiin sillä perusteella, että pidin esim. 2080Ti:tä liian suuressa arvossa (kun sanoin, että se on hyvinkin 500-550 euron arvoinen). No, en pitänyt. Mutta en myöskään kauheasti pidä siitä, että sille heitellään keskusteluketjuissa ihan epärealistisia hinta-arvioita yläkanttiin kun on oma lehmä ojassa. Voi olla, että kuukauden päästä hintataso on vielä korkeammalla, mutta suoraan sanottuna niin huono ei saatavuus noissa 3060Ti- ja 3070-korteissa ole ollut, että 2080Ti olisi nousemassa ihan äkkiä 900 euron kortiksi. Itse asiassa koskaan.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
Mä en ole ostaja. Mä ihan vaan katson vastaavan uuden tuotteen hintoja ja vedän siitä johtopäätökseni käytettyjen osuvista hinnoista. Jos luet ketjun alkupäätä, niin mua vastaan hyökättiin sillä perusteella, että pidin esim. 2080Ti:tä liian suuressa arvossa (kun sanoin, että se on hyvinkin 500-550 euron arvoinen). No, en pitänyt. Mutta en myöskään kauheasti pidä siitä, että sille heitellään keskusteluketjuissa ihan epärealistisia hinta-arvioita yläkanttiin kun on oma lehmä ojassa. Voi olla, että kuukauden päästä hintataso on vielä korkeammalla, mutta suoraan sanottuna niin huono ei saatavuus noissa 3060Ti- ja 3070-korteissa ole ollut, että 2080Ti olisi nousemassa ihan äkkiä 900 euron kortiksi. Itse asiassa koskaan.
Tälläisissä tilanteissa konepaketitkin voivat olla ihan hyvä vaihtoehto ja niitä saa kaupan hyllyltä

IMG_20210113_154344.png
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
484
Eipä mahda saada, gigantti listaa kaiken maan ja taivaan väliltä +100 keskusvarastoon vaikka todellista saldoa ei ole yhtään/se on pirusti miinuksella. Kuten monen näyttiksen kohdalla
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Juu ei tuo 2080Ti:n hinta nyt ole päässyt ihan sinne 300€ tasolle romahtamaa, mitä "rohkeimmat" hekumoi Ämpärien julkkarien jälkeen ja taisi joku innokas maalailla kuinka aatelisista 2080Ti omistajista tuli maalaisia yhdessä hetkessä... :lol:
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Eipä mahda saada, gigantti listaa kaiken maan ja taivaan väliltä +100 keskusvarastoon vaikka todellista saldoa ei ole yhtään/se on pirusti miinuksella. Kuten monen näyttiksen kohdalla
Eikös tua Gigantin keskusvarasto ole ruåttis ja siällä tua 100+ voipi ollakin?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 313
Tälläisissä tilanteissa konepaketitkin voivat olla ihan hyvä vaihtoehto ja niitä saa kaupan hyllyltä

Valmiskone jonka emolevyssä ei ole virransyötöllä minkäänlaista jäähdytystä, ja jonka virtalähde on 500 hattiwattia eli merkki tuntematon. Veikkaan että virtalähteen kyljessä on lätkä ''käynnistä omalla vastuulla'', ja emolevy kulkee nimellä Moria 3, liittyykö jotenkin 2000-luvun alun Taru Sormusten Herrasta leffoihin?

Vakavasti ottaen, valmiskoneet on ehdoton nounou. Emolevyt ja virtalähteet on aivan mitä sattuu, päivitettävyys tästä johtuen surkeaa, ja tuokin Omenin koppa suorastaan henkii hyvää ilmanvaihtoa. Vaahtosammutin kaupanpäälle ja 699 pois hinnasta = Deal!
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
45
Itse arvioisin pitkällä takuulla olevan 2080ti:n nyt 600-700€ hintahaitariin. Oman ventukseni sain myytyä 650€, mutta kun katsoo miten ihmiset tarjoo täällä NORMI 2070 ohjaimesta 400€, niin olisi varmaan pitänyt pyytää enemmän :D Samoin torista "trokarilta" ostamani avaamaton tuf3080OC 970€ hintaan alkaakin tuntua jo hyvältä kaupalta! Omituisia aikoja indeed.
 
Liittynyt
26.06.2019
Viestejä
204
Miksi ihmeessä täällä jälleenmyyntiarvoketjussakin puhutaan siitä ettei 30-sarjalaisia ole? Mutta itselläni sellainen kyssäri että mitä tämmöisestä ASUS DUAL RX 580 OC 4GB kehtaisi pyytää? 8Gb mallit menee vissiin jossain 120-150€ hujakoilla niin mitäs 4 gigasesta?
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Miksi ihmeessä täällä jälleenmyyntiarvoketjussakin puhutaan siitä ettei 30-sarjalaisia ole? Mutta itselläni sellainen kyssäri että mitä tämmöisestä ASUS DUAL RX 580 OC 4GB kehtaisi pyytää? 8Gb mallit menee vissiin jossain 120-150€ hujakoilla niin mitäs 4 gigasesta?
Mielestäni 120-140 euron tietämillä. 4 gigainen ei oo ihan niin kuumaa kamaa kuitenkaan. Toki vain minun mielipide. näköjään asuksen strix 570 oli mennyt kaupan hiljattain 130 eurolla.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Itse arvioisin pitkällä takuulla olevan 2080ti:n nyt 600-700€ hintahaitariin. Oman ventukseni sain myytyä 650€, mutta kun katsoo miten ihmiset tarjoo täällä NORMI 2070 ohjaimesta 400€, niin olisi varmaan pitänyt pyytää enemmän :D Samoin torista "trokarilta" ostamani avaamaton tuf3080OC 970€ hintaan alkaakin tuntua jo hyvältä kaupalta! Omituisia aikoja indeed.
Ehkä tästä nousi hyvä kysymys. Genin vaihtuessa, tuntuu että edellisen genin korttien erot eivät näy hinnoissa. Eli halvimmasta mölynimuri-blower tiitistä maksetaan about sama kuin strixeistä, msi lightning zetoista, yms. Ja on aivan eri asia, onko kortti ostettu kaks vuotta sitten, tai lokakuussa 2020. Mut ei vaan näy hinnassa kuten ehkä pitäisi?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 260
Ehkä tästä nousi hyvä kysymys. Genin vaihtuessa, tuntuu että edellisen genin korttien erot eivät näy hinnoissa. Eli halvimmasta mölynimuri-blower tiitistä maksetaan about sama kuin strixeistä, msi lightning zetoista, yms. Ja on aivan eri asia, onko kortti ostettu kaks vuotta sitten, tai lokakuussa 2020. Mut ei vaan näy hinnassa kuten ehkä pitäisi?
Käytettyjen markkinat ovat tehokkaammat ja Strixit yms ylihintaiset mallit eivät vedä samanlaista premiota edes suhteellisesti, puhumattakaan että absoluuttinen hintaero pysyisi.

Varsinkin alemmissa hintaluokissa kun noi premium mallit maksaa usein uutena enemmän kuin halvimmat ylemmän luokan kortit, niin eihän tuollainen älyttömyys käytettyjen markkinoilla mene läpi. Siis esim. RTX 2070 Strix on ollut samoja hintoja kuin heikoimmat RTX 2080 kortit. Premium mallit keräävät käytettyjen markkinoilla noin 10% premion niihin pahnanpohjimaisiin verrattuna oman kokemukseni mukaan, joka on linjassa sen kanssa kuinka paljon niitä itsekin arvostan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 194
Viestejä
4 194 429
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom