Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa, että Torin kautta ostetussa modeemissa on yhä jonkinlainen liittymä- tai laitetilaus voimassa...
Yritin rekisteröidä laitteen omiin nimiini DNA:n asiakaspalvelun kautta, mutta se ei onnistunut. He väittävät, että laitteeseen on yhä liitetty aktiivinen tilaus, eikä sitä voi siirtää minulle. Modeemi on kuitenkin fyysisesti minun hallussani. DNA:n chatti vetosi johonkin tietosuoja-asioihin, etteivät voi siirtää laitetta toisen nimiin.
Jos tilanne on se, etten enää saa yhteyttä edelliseen omistajaan, niin onko tämä laite muka käyttökelvoton verkonpaino? Pystynkö tässä jotenkin taistelemaan vastaan?
Minulla DNA:n aspahenkilöstä on riippunut, onnistuuko homma, jos käytetty modeemi on vielä järjestelmässä edellisen omistajan nimissä. Tämä on ihan vakioruletti käytettyä kaapelimodeemia ostaessa.
Tähän on kaksi vaihtoehtoista ratkaisutapaa:
a) Ole yhteydessä modeemin myyneeseen henkilöön ja pyydä häntä poistamaan modeemi nimistään DNA:n järjestelmässä olemalla yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun.
b) Yritä uudestaan DNA:n aspaan kunnes saavutat sellaisen aspahenkilön, joka osaa ja suostuu homman tekemään. Voit ehdottaa esim. kuitin tai valokuvan lähettämistä todisteeksi, että laite on sinun hallussasi, tai DNA:n toimipisteeseen paikalle tulemista modeemin kanssa, sitä he eivät ainakaan halua
Olen onnistunut tavalla "b" kaksi kertaa, mutta viimeisimmästä kerrasta on jo 5 vuotta aikaa, joten on mahdollista, että käytännöt olisivat muuttuneet jäykemmiksi. Silloin vaihtoehto "a" olisi ns. oikea tapa toimia.