Itse käytän NextDNS mobiilivehkeissä, koska helppo saada mainoksia pois. Laittanut/ehdottanut myös muillekin tuota luureihin ja ilmaisena on riittänyt niille käyttäjille, en tiedä miten jollekin luurin suurkuluttajalle riittäisi ilmaisen raja, voi joutua maksamaan.
Tietokoneilla on sitten Quad9 käytössä, koska mainosestot tarvii vain selaimessa ja siihen taasen uBlock on ylivoimainen.
Eli ilman dedikoitua sisäverkon DNS-palvelinta vaihtuvilla IP-osoitteilla operoitaessa helpointa mennä halutun blokkitason palvelimella Cloudflaren tai Quad9 kanssa. Nopeuksissa ei ilmeisesti mainittavia eroja ole, tuskin ainakaan hitaampaa kuin operaattoreiden omilla?
Miksei tuollakin joskus voisi käyttöä olla. Nopeus samoissa noiden ykkösten ja ysien kanssa?Itse olen tykännyt Controld DNS-palvelusta. Tuossa ei liene mitään sen isompia eroja NextDNS:ssään kuin se että voi ohjata yksittäisiä domaineja eri maihin proxyn avulla. Kätevää kun pystyy esimerkiksi Samsungin TV:ssä blokkaamaan Twitchin mainokset laittamalla liikenteen ohjautumaan vaikka Ukrainan kautta ja HBO Max jenkkien kautta jotta näkee heidän sisältönsä (tämä lopetti tosin toimimisen hetki sitten kun siellä muuttui palvelu pelkäksi Maxiksi mutta näin esimerkkinä).
Controld:n saa puoleen hintaan jos on voimassa oleva Windscribe tilaus (myös lifetime tilaus sisältyy tähän nykyään).