Ilmeisesti nyt ei olekaan 4k-lähetystä tarjolla? Ei ainakaan löydy omasta LG:n appiksesta.
LG C9, eilen sekä tänään Areenassa näkyy kolme lähetystä, taktinen/suomi/ruotsi ja suomi on 4k HLG HDR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmeisesti nyt ei olekaan 4k-lähetystä tarjolla? Ei ainakaan löydy omasta LG:n appiksesta.
No mulla kyllä tuli ihan perus streami tuosta suomi-versiosta. Mutta olin käynnistänyt aplikaation ilmeisesti liian aikaisin jolloin 4k-striimiä ei ollut vielä saatavilla. Täytyi siis sulkea sovellus ja käynnistää uudelleen jolloin lista päivittyi ja tuli neljäs suomi-striimi saataville (missä ei tietenkään lue mitään 4k:hon viittaavaa). On kyllä päin helvettiä tuokin appis toteutettu.LG C9, eilen sekä tänään Areenassa näkyy kolme lähetystä, taktinen/suomi/ruotsi ja suomi on 4k HLG HDR.
No johan on "hieno" tuo fanien telttakylä, ei helvetti. Tuosta ilosta maksettava 175 puntaa per yö.
![]()
World Cup 2022: Inside Qatar's £175-a-night fan village
BBC Sport's Nesta McGregor visits Qatar's £175-a-night tented fan village to find out what supporters think of the experience.www.bbc.com
Eikä kisojen järjestäminenkin maksanut kuin:
"Norjalainen talouslehti Dagbladet Börsen kertoo yhdysvaltalaisen Wells Fargo -pankin tietoihin nojaten, että MM-kisat ovat järjestäjille historiallisen kalliit.MM-kisojen arvioidaan maksaneen jopa 213 miljardia euroa."
Sitten saatu lopputulokseksi tuollaisia muovitelttoja aavikolle ilman ilmastointia.
En oikein itse ymmärrä mitä järkeä olympialaisia tai jalkapallon MM-kisoja on järjestää paikassa, jossa pitää rakentaa kymmenillä miljardeilla euroilla kisapaikkoja, joille ei ole pienintäkään käyttöä kisojen jälkeen.
Kyllä mulla ainakin LG OLEDilla luki Areenan streamin kuvauksessa suoraan että on 4k kyseessä. Eilen ei lukenut joten piti arpoa kahdesta, ei kovin vaativa homma.No mulla kyllä tuli ihan perus streami tuosta suomi-versiosta. Mutta olin käynnistänyt aplikaation ilmeisesti liian aikaisin jolloin 4k-striimiä ei ollut vielä saatavilla. Täytyi siis sulkea sovellus ja käynnistää uudelleen jolloin lista päivittyi ja tuli neljäs suomi-striimi saataville (missä ei tietenkään lue mitään 4k:hon viittaavaa). On kyllä päin helvettiä tuokin appis toteutettu.
Olisikohan tuosta nyt sitten jotain tyyliin 90% mennyt välistävetoihin eli korruptioon. Kai sillä on voideltu ainakin FIFA:a ja varmasti pitkä lista Qatarilaisia. Kannattaisi tuota kusetusta tutkia ihan taloudellisessakin mielessä eikä pelkkää orjatyövoimaa jne. Katsomot näyttää ainakin telkkarista käsin siltä että olisi yhtä hyvin voinut pelata niitä matseja jossain 70-luvun olympiastadiolla. Toki niitä ei olisi ollut tarpeeksi, mutta sitten mennäänkin siihen koko kuvion typeryyteen.
Ei toki FIFA:lle mitään uutta, samaahan se oli edelliset MM-kisat.
No nyt lukee joo kun tarkistin, mutta mielestäni aikaisemmin ei lukenut. Myöskin tuo mitä striimejä on listauksessa tuntuu riippuvan siitä mitä kautta sattuu listaa katsomaan. Suorat-osiossa näkyy vain kolme vaihtoehtoa joista yksi on nyt tosiaan se 4k, sitä perusversiota ei näy tuolla enää ollenkaan. Jos menee haun kautta MM-kisa-kategoriaan ja sieltä "jaksot ja klipit" niin sieltä löytyy kaikki neljä vaihtoehtoa. Aika sekava systeemi on varsinkin jos nuo saatavilla olevat striimit eivät edes päivity muuten kuin käynnistämällä sovelluksen uudestaan. Tai en tiedä mistä oli kyse, mutta ei sitä 4k-striimiä kyllä mistään saanut käyntiin heti aluksi.Kyllä mulla ainakin LG OLEDilla luki Areenan streamin kuvauksessa suoraan että on 4k kyseessä. Eilen ei lukenut joten piti arpoa kahdesta, ei kovin vaativa homma.
Sony Google TV käytössä ja riittää, kun avaa Areena sovelluksen -> suorat, niin heti tulee näkyviin 4 vaihtoehtoa. Ekana vasemmalla (ei näy kuvassa.) on perinteinen vaihtoehto, joka näyttää suoran lähetyksen TV2 kanavalta 1080p ja sitten on nuo 3 muuta vaihtoehtoa.No nyt lukee joo kun tarkistin, mutta mielestäni aikaisemmin ei lukenut. Myöskin tuo mitä striimejä on listauksessa tuntuu riippuvan siitä mitä kautta sattuu listaa katsomaan. Suorat-osiossa näkyy vain kolme vaihtoehtoa joista yksi on nyt tosiaan se 4k, sitä perusversiota ei näy tuolla enää ollenkaan. Jos menee haun kautta MM-kisa-kategoriaan ja sieltä "jaksot ja klipit" niin sieltä löytyy kaikki neljä vaihtoehtoa. Aika sekava systeemi on varsinkin jos nuo saatavilla olevat striimit eivät edes päivity muuten kuin käynnistämällä sovelluksen uudestaan. Tai en tiedä mistä oli kyse, mutta ei sitä 4k-striimiä kyllä mistään saanut käyntiin heti aluksi.
Jospa MTV:llä osaisivat keskittyä jalkapalloon. Tämä YLE:n politiikkapallo alkaa jo kyllästyttää. A-Studio on sitä varten.
On kyllä pakko sanoa, että ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1990 harkitsen Ylen MM-lähetysten vaihtamista johonkin muuhun, tai vähintään katsomaan pelkästään ottelut. Lähetykset ovat niin vahvasti politisoituneet, että "Maailman Suurimman Urheilutapahtuman" katselu alkaa aiheuttamaan enemmän negatiivisia kuin positiivisia fiiliksiä. Voin vain kuvitella, miten joku 8-vuotias jalkapallon ylin ystävä on ymmällään lähetysten aikana.
Ei sillä, että olin edes alunperin niin kiinnostunut näistä kisoista, mutta ei tuo Ylen meininki auta yhtään asiaa.
Ite katellu sport 1 kanavaa perus hd kuva, samanlainen kuin ylen tv lähetys ja vain pakolliset oman sisällön mainostamiset studioiden alussa, ei muuten.MTV3 TV & Katsomo lähetykset näköjään mainoksia täynnä, toivottavasti itse ottelut kuitenkin mainos vapaita. CMore lähetykset luultavasti mainos vapaita ? Onko tietoa ovatko kaikki kolme eri lähetystä teknisesti samat ?
https://media.api.yle.fi/v3/79-9ae4d225b13c442fb7460e89bf2af46f/playouts.json?protocol=HLS&hardsubtitles=false&device_type=unknown&model_name=BRAVIA%25204K%2520UR2&uhd=true&hevc=true&app_id=android_tv_prod&app_key=6a3b40f31b138c5cb0feee0656489c3d&isPortabilityRegion=true&isInEU=true&country=FI
Itse katson vain pelkät pelit talleenteelta noin tunnin matsien alkamisen jälkeen ja skippaan kaikki studiot jne. höpinät.Niin sellaista se on kun jotkut urheilutoimittajat ja niiden esimiehet kuvittelevat voivansa parantaa maailmaa. Ne asiat siellä taustalla on sinänsä ihan oikeita, mutta ei se suomalaisille jeesustelu auta mitään eikä ketään.
Varmaan jonkun verran auttaa jos skippaa kaikki studiot ja etkot ja jatkot.
Tuleekohan boxereiden vaihtoon käsky, jos boxereissa lukee The Other Danish Guy vai suora punainen ?Ja kun kapteeninnauhaepisodista päästiin, kielletään seuraavaksi pelipaita, koska paidassa on sana "Love" niskassa sisäpuolella
![]()
Yksi sana oli liikaa – Fifa kielsi Belgian pelipaidat
Belgian vierasasu ei ole Fifan mielestä sovelias.www.is.fi
Ja samaan syssyyn myös lämmittelypaita liian värikkäänä. FIFA:n mielestä kisat näemmä pitäisi pelata yksivärisillä paidoilla. Toiselle vaikka valkoinen ja toiselle musta. Ei logoja, ei värejä, ei painatuksia.
Vai lahjoittiko Messi voiton Lionel Messi teki kyseenalaisen sopimuksen Saudi-Arabian kanssa – saa nyt rajua kriitiikkiä: "Myi itsensä paholaiselle"VAR -tarkistukset varasti Messin Argentiinalta voiton!!. Katsos kuka hoiti VAR-tarkistukset!!!!!katso liitettä 1001290
Tuleekohan boxereiden vaihtoon käsky, jos boxereissa lukee The Other Danish Guy vai suora punainen ?![]()
Menee melkoiseksi pelleilyksi Fifalta koko touhu pantojen ja paitojenkin osalta. No mutta, keskitytään peleihin.
VAR kyllä pilaa lajin mielenkiinnon. Hyvä kaksinkamppailu äsken boxissa ja pilkulle pallo. Tuomarista kiinni että miltä siitä tuntuu sinä päivänä että mikä on virhe ja mikä ei.
Hieno analyysi. Pitänee paikkaansa. Taka jeejee antaa futarille siivet ja kalapuikot itseluottamusta.Saksan joukkueen pitää näyttää tältä, pitää olla viiksiä ja pitkiä hiuksia ja raudankovia futaajia:
On ne nyt tuohon 4k HDR HLG streamiin saaneet sellaisen pelikellon, joka silloin tällöin nousee alareunasta.
Samsung Q90R (2019) ei kytkeydy HDR päälle lähetyksessä. Onkojan on liian vanha TV, kun 2020 halpis mallillakin kytkeytyy?
Ja Tunisialla on mustanaamio vahvistuksena.....
Espanja aivan ylivoimanen. Ranskan ja Englannin kanssa selkeesti parhaat tähän asti.
Alussa oli se 4k-lähetys hajalla, mut on se nyt 15min varmaan toiminu. Ehkä kannattaa rebootata. Mikäs käyttis tuossa philipsissä on?Minulla on Philips 43 tuumainen 43PUS8887 4K televisio joka on hankittu nyt syksyllä. Areena sovelluksessa kyllä näkyy 4K striimi mutta se ei käynnisty ollenkaan. Nettiyhteys on 150 mbit/s kuitu joten siitä ei ole kiinni. Kokeilin tablettimesta Chromecastin kautta ja sillä toistuu mutta laatu ei kyllä eroa HD lähetyksestä. Mikähän mättää..
Vaikea sanoa näkeekö noin pieneltä eroa kuinka helposti. Liiketoiston luulisi olevan parempaa, jos on 4k ilman i:tä. Tosin areenan 1080p on myös imo parempi kuin tvn paska 1080i mikä pitäisi kieltää lailla.Minulla on Philips 43 tuumainen 43PUS8887 4K televisio joka on hankittu nyt syksyllä. Areena sovelluksessa kyllä näkyy 4K striimi mutta se ei käynnisty ollenkaan. Nettiyhteys on 150 mbit/s kuitu joten siitä ei ole kiinni. Kokeilin tablettimesta Chromecastin kautta ja sillä toistuu mutta laatu ei kyllä eroa HD lähetyksestä. Mikähän mättää..