Tarina jatkuu...Terve vain kaikille, nyt palataan ihan alkutekijöihin.
Hain taas kerran työpaikkaa, nyt 3-vuorotöihin tehtaalle tuotantoon jossa olen ollut ennenkin. Puhelintyöhaastattelun jälkeen aloin miettimään että mitä vittua mie tuonne menen, 3-vuorotyöhän on yhtä helvettiä! Varsinkin kun ottaa huomioon erittäin tylsän liukuhihnatehdastyön ja että ihan EU-tasolla ollaan aikuisten oikeasti poistamassa kesä- ja talviaikaa, joka on niin pieni murunen verrattuna siihen että joka viikkoa vuorokausirytmi vaihtuisi 8 tuntia eteenpäin... VITUT, ei enää koskaan paskahommia. Pystyn parempaan.
Kuin tilauksesta sain pari päivää sitten mahdollisuuden päästä työkkärin järjestämälle 7 kk pituiselle modernille C++-kurssille ja olen erittäin innostunut pääsemään sitä kautta oikeisiin töihin, tai vähintään kokemusta ja ymmärrystä mihin suuntaan kannattaa kehittyä.
No mikä mättää?
3 kierrosta tekussa valmistumatta. Varmasti iso miinus, mutta käytynä silti 75% hyvin arvosanoin. Ekan kerran jätin kesken rahan ja hanttihommien houkutusten takia, toisella kerralla konemuusikon ura meni vituksi ja taisin jonkinlaisen masennuksen käydä myös läpi. Viimeisellä kerralla taas luokkakaverit oli aivan saatanan nuoria kun itse kärsin keski-iän kriisistä (olen nyt 38v).
Miksi haluan kurssille:
Unelma ala, pidän ohjelmoinnista, tietotekniikasta ja uuden tekemisestä. C-peruskurssin aikana/jälkeen tein if, while, forilla sudokun ratkojan ja 2-ulotteisessa taulukossa toimivan avaruusräiskinnän. Molemmat toimivat tietty vain konsolissa/komentokehoitteessa, mutta mielestäni rikoin rajoja verrattuna kokemukseen & tietotasoon ja oivalsin uusia asioita. 2015 olin kesätöissä tekemässä C# & Unity3D mobiilipeliä josta sain mukavasti rutiinia koodin kirjoittamiseen, mutta oppimista on vielä hillittömästi.
Saa nähdä miten käy, jatkan tarinaa kun uutta ilmaantuu. Neuvot tulevalle C++-ohjelmoijolle ovat tervetulleita.
Kurssin ryhmähaastattelujen aikataulujen mukaan hakijoita oli n. 25 kpl. Menin sinne itsevarmana mutta kanssahaastatellut heput paljastuivat heti paljon kokeneimmiksi ja luoviksi pellepelottomiksi joilla oli vaikka mitä kiinnostavia omia projekteja tehtynä. Huh, tällä viikolla katselin jo muita työpaikkoja kun en uskonut millään pääseväni mutta äsken tuli ilmoitus että tervetuloa! En tiedä millä lihaksilla pääsin, mutta aivan mahtavaa päästä vihdoin tekemään kiinnostavia hommia ihan työkseen!
Pitää tässä parin viikon aikana tehdä niin paljon C++ tutoriaaleja sun muuta kun kerkeää. Mukava plussa että tulevat kurssikaverit näyttävät olevan 100% tiukkoja harrastajia ja pääsin hyvään seuraan.