Siis Israelin istuvassa hallituksessa voi lausua mitä vaan ja sillä ei ole mitään merkitystä minkään suhteen, vai mitä sä yrität sanoa?
Yritin sanoa että miksi sinulla on tuplastandardit missä syytät koko Israelia yhden ääripuolueen ministerin sanomisista, mutta et vastaavasti syytä kaikkia palestiinalaisia siitä mikä joku Hamasin väliportaan pomo on sanonut juutalaisista tai israelilaisista tai elämästä ylipäätään?
Eikä Israelin hallitusta voi syyyttää siitä mitä se tekee tai puhuu?
Teoista kyllä, sanomisilla ei ole minulle niin väliä. Minulle teot kertovat enemmän kuin sanat koska valehtelu sanoin on niin paljon helpompaa kuin teoin. Sanat ovat halpoja, teot maksavat jopa satojatuhansia dollarsseja.
Lisäksi tekoihinkin on hyvä laittaa aikajänne että saadaan konteksti selville, kuten että palestiinalaisten yleinen rauhantahdottomuus läpi vuosikymenien on saanut israelilaisetkin heittämään hanskat tiskiin ja ymmärtämään että ilmeisesti rauha palestiinalaisten kanssa on mahdotonta joten miksi yrittää enää tekohengittää jotain "kahden valtion mallia" kun palestiinalaisetkaan eivät sellaiseen ole valmiita?
Toisaalta Israelin pääministeri on edelleen sanonut ettei Israelilla ole halua pitää Gazaa hallussaan pitkiä aikoja, jos kerran niin tärkeää on se mitä Israelin hallitus sanoo.
Minulle riittää se että Israel on lukuisilla teoillaan osoittanut rauhantahtoisuutensa. Palestiinalaiset eivät ole joten en pane enää painoa palestiinalaisten sanoille ja haluille. Muutan mieleni heti kun palestiinalaiset alkavat aidosti osoittaa rauhantahtoisuuttaan ja Israelin oikeutta olemassaoloon. Teoin, ei pelkin sanoin.
Kukaan ei tiettävästi ole syyttänyt israelilaisia siviilejä yhtään mistään?
Jos syytät yleisesti Israelia eli israelilaisten kotimaata jostain, syytät samalla israelilaisia yleisesti.
Pelkän Hamasin syyttely ja tuomitseminen on tosiaan sama kuin keskittyisi Israelin sijaan kritisoimaan vain esim. Jewish Power-puoluetta, tai mitä puoluetta se ministeri edustikaan jota tuossa aiemmin kauhistelit.
Jos palestiinalaiset oikeasti haluaisivt rauhaa, he menisivät IDF:n puolelle taistelemaan Hamasia vastaan. Se olisi hyvä alku, niin ranskalaiset vastarintamiehetkin tekivät natseja vastaan liittoutuneiden tukena, ja liittoutuneiden joukot otettiin Ranskassa iloisina vastaan.
Itse olen takavuosina tavannut useampiakin israelilaisia opiskeluikäisiä tyyppejä eri tapahtumissa, eikä tulisi mieleenkään pitää heitä vastuullisina hallituksensa tekemisistä. Sen enempää kuin minkään muunkaan valtion yksittäisiä siviilejä. En mä syytä edes yliopistovuosilta tuttuja kokoomuslaisia Suomen nykyhallituksen tekemisistä, kun ei kukaan heistä ole siellä vallan ytimessä tai edes laitamilla.
Auttaako sinua jos tästä lähtien sinäkin muistat syyttää Palestiinaa ja vaatia Palestiinan tuomitsemista pahoista teoistaan? Ainakaan Palestiinaa ei tule tunnustaa palkkiona pahoista teoistaan?
Se että Hamasin terrori-iskussa kuoli 1300 ihmistä kaksi vuotta sitten ja että se oli kansainvälisesti tuomittu yksiselitteinen ihmisoikeusrikos ei edelleenkään mitenkään poista sitä että myös Israel tai joku muu osapuoli voisi syyllistyä rikoksiin. Eikä yksi rikos oikeuta toista, ei sodassakaan.
Tuo on jälleen samanlainen täysin valheellinen vertailu kuin puhua Venäjän ja Ukrainan toisiaan kohtaan suorittamista sotarikoksista. Olen varma että itäukrainalaiset kyllä kokivat jonkin sortin sortoakin muiden ukrainalaisten taholta mutta sillä ei ole minulle merkitystä isossa kuvassa enkä väitä sen perusteella "molemmat osapuolet ovat ihan samalla tavalla syyllistyneet sotarikoksiin".
Minulle merkitystä on sillä että palestiinalaiset (ei vain Hamas) kohdistavat terrorinsa nimenomaan siviileitä kohtaan ja pyrkivät maksimoimaan siviiliuhrit. Israelilaiset eivät näin tee. Siksi en vedä yhtäläisyysmerkkejä osapuolien välille, ikäänkuin muka molemmat syyllistyvät ihan samalla tavalla sotarikoksiin ja olisivat yhtä syyllisiä nykyiseen tilanteeseen.
Palestiinalaiset ovat yleisesti pahuuden asialla, israelilaiset eivät. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä. Länsimaiset propalestiinaidiootit eivät suostu näkemään palestiinalaisia muuna kuin syyttöminä ja sorrettuina uhreina, eivätkä ole edelleenkään valmiita tuomitsemaan heidän pahoja tekojaan ja vaatimaan heiltä rauhantahtoisuutta.
Lisäksi, ja tätä ei voi liikaa korostaa vaikka sä et sitä hyväksykään, oikeusvaltion hallinnolla on korkeampi velvollisuus välttää rikosten tekemistä jos se haluaa säilyttää asemansa tunnustettuna oikeusvaltiona. Hamas on yleisesti nimetty terroristijärjestöksi, koska se tekee terroristisia tekoja, siis törkeitä kaikkien kansallisten ja kansainvälisten lakien vastaisia rikoksia. Venäjä on roistovaltio koska se tekee rikoksia ja on hylännyt miltei kaikki oikeusvaltioperiaatteet. Israelin täytyy valita kumpaan porukkaan se haluaa kuulua, paitsi nyt niin ennenkaikkea Netanjahun jälkeisenä aikana. Aivan kuten Venäjä joutuu aikanaan Putinin jälkeen asemoimaan itsensä uudelleen kansainväliselle kartalle.
Kiitos että myönsit tuplastandardisi Gazan konfliktissa. Eli et vaadi palestiinalaisilta samaa rauhantahtoisuutta ja sotarikoksista pidättäytymistä kuin israelilaisilta koska Israel on oikeusvaltio ja palestiinalaiset eivät ole.
Minulle riittää se ettei Israel tai sen enempää Ukraina pyri tekemään iskuja nimenomaan palestiinalaisia siviileitä vastaan, vaan päinvastoin välttelee niitä. Sekä palestiinalaiset että venäläiset puolestaan tekevät iskuja siviileitä vastaan, siksi he ovat molemmat paskasakkia minun kirjoissani.