iRacing

Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Pari viikkoa takana iRacing:ä.
Kisalähtöjä yhteensä 74 (viime viikon loma tuli käytettyä tähän).
iR oli parhaimmillaan jo ~2000 ja karvan vajaa A-lisenssi, mutta ei niitä näemmä niin vaan poimita kun aina on niitä muuttujia...noh ehkä se tulee sitten kun sen ansaitsee :)

Joukossa on melkoisia pelaajia, mm eilen kaveri jolla iR 2700, mutta lisenssinä vain D.
Ajoi takakonttiin ja piti kauhean meuhkauksen siitä kuinka olen idiootti ja en tajua kuinka hän on nopeampi jne :rolleyes:
Noi tapaukset pistää välillä sapettamaan etenkin jos niitä sattuu 2-3 peräkkäisissä kisoissa.

Mutta pienen alkujännityksen jälkeen noin kokonaisuutena moninpeli on silti oikeinkin hauskaa verrattuna aiemmin harrastamaani tekoälyä vastaan pelailua.
Meinaa syke aina nousta lähtövaloja odotellessa...se kait on ihan normaalia :nb:;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
^Saman verran kuin mulla road-kisoja reilun kymmenen vuoden aikana... :rolleyes:

Viime yönä tuli sadas iR-kisa, kun testasin ekan kerran dirttiovaalia. Hauskaa vääntöä!
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Mulla tuli viime viikolla täyteen sata kisaa. Ja samantien mentiin sen yli kun oli hauska auto/rata kombo. :) Audi/Laguna Sega
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Pari viikkoa takana iRacing:ä.
Kisalähtöjä yhteensä 74 (viime viikon loma tuli käytettyä tähän).
iR oli parhaimmillaan jo ~2000 ja karvan vajaa A-lisenssi, mutta ei niitä näemmä niin vaan poimita kun aina on niitä muuttujia...noh ehkä se tulee sitten kun sen ansaitsee :)

Joukossa on melkoisia pelaajia, mm eilen kaveri jolla iR 2700, mutta lisenssinä vain D.
Ajoi takakonttiin ja piti kauhean meuhkauksen siitä kuinka olen idiootti ja en tajua kuinka hän on nopeampi jne :rolleyes:
Noi tapaukset pistää välillä sapettamaan etenkin jos niitä sattuu 2-3 peräkkäisissä kisoissa.
Ahkerasti oot ajanut kisaa. Se on ihan hyvä, kisaamalla oppii kisaamaan ja itekseen ajamalla saa sitten paremmin raakaa vauhtia lisää.

Lisenssi ei välttämättä nouse (vaikka olisi kuinka nopea) ellei aja ylemmän lisenssin sarjoja. Toisaalta matala lisenssi suhteessa ratinkiin voi vihjata siitä että kyseessä on hasardi kuski.

Kannattaa opetella ja tehdä protestit tahallisista/selvistä peräänajoista. Tahallisuus on vaikea näyttää toteen eikä "vahingoista" rankaista mutta tuon suullisen/kirjallisen meuhkaamisen voi protestoida myös. siitä lähtee voice/chat oikeudet tauolle aika helposti.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
^Saman verran kuin mulla road-kisoja reilun kymmenen vuoden aikana... :rolleyes:
Tulipahan käytyä online-kisaamassa kahdeksan ja puolen vuoden tauon jälkeen...
Sulla onkin pitkä tauko alla.
Oletko sitten pelannut pelkkää AI:ta vastaan tai kierrosenkkaa?

Toki tuohon mun parin viikon settiin mahtuu harjoittelua ja AI kisaharjoitteluakin, nuo oli vain sarjakisoja, joista suurin osa Skippyllä.
Muutama WRX ja Dirt ovaali, sekä formuloilla harjoittelua jotka kans ihan mahtavia ajella, etenkin Lotus 40 vuoden takaa.

Niin jos kaverilla on korkea iRating ja D-lisenssi, niin kertonee ajotyylistä aika paljon...kauhee meuhkaaminen siihen päälle vielä, ni oikein hyvää peliseuraa ja fiilis kohoaa :)
Siis se eilinen Adrian mikälie.
Painoin jo raportointia, mut ei mun elämä kaadu yhteen kolarointiin ja vittuiluun, ni jätin tekemättä.
Taitaa muutenkin olla aika turhaa touhua jos ottaa liian tosissaan ja repii pelihousut jokaisesta toisen aiheuttamasta kolaroinnista.

Eikös lisenssi nouse vain puhtaasta ajosta ja iRating sijoituksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Mutta kun ne sikailijat ja muut idiootit ei opi muulla kuin protestilla. Varsinkin kielenkäytöstä ehdottomasti heti vaan protestia menemään, repla vaan talteen. iRacingissa on todella tiukka sääntö esim kiroilun suhteen.
Jotkut kisat on yhtä F-pommitusta jatkuvasti, sitä on saakelin rasittava kuunnella kisan aikana. Mutettaa ei viitti jos jollakulla tulee mulle asiaa ja koska fomo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Sulla onkin pitkä tauko alla.
Oletko sitten pelannut pelkkää AI:ta vastaan tai kierrosenkkaa?
Alkuvuodesta pelkkää itsekseen ajelua ja jossain vaiheessa myös AI tuli mukaan kuvioihin. iR:n AI julkaistiin (sopivasti) vasta viime vuoden loppupuolella.
Aiemmin tuli ajettua vain pari vajaata kautta Radikaalilla ja Lotus 79:lla. Ovaalipuolella trukkeja, mutta kyllästyin jatkuviin kasoihin. Kyllästyminen iskee aina jossain vaiheessa oli peli mikä tahansa, mutta nyt VR on pitänyt otteessaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Eikös lisenssi nouse vain puhtaasta ajosta ja iRating sijoituksesta.
Kyllä, mut tosiaan jos ajaa puhtaasti vain ja ainoastaan D lisenssin sarjoja niin ei koskaan nouse C lisenssiin vaikka ei kolaroisi. Silloin tosin se kirjaimen jälkeen oleva numeroarvo nousee 4.99:n. Eli jos kaverilla oli D 4.99 on kyseessä siisti kuski joka ei vaan ole suorittanut C lisenssin ehtoja. Jos taas joku D 2.91 tjsp niin kierrä kaukaa.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Ahaa...en kyllä ole pelannut kuin yhden B-sarjan kisan ja mulla silti oli jo B 3.8x jonka ajattelin parin kisan rauhallisella ajolla nostaa 4:ään ja siitä nousee A:han...vaan ei onnistunut itsestä johtumattomista syistä...

Joku kirjoitti että tämä lisenssiluokitus on muuttunut aiemmasta ja nyt jos vaan tarvittavat kisat tai aika-ajot on ajettu ja arvo nousee 4:ään, niin siitä seuraa nousu seuraavaan lisenssiin ja niin se ainakin omalla kohdalla on edennyt.

Pro-lisenssistä ei tietoa.

Mutta kun ne sikailijat ja muut idiootit ei opi muulla kuin protestilla. Varsinkin kielenkäytöstä ehdottomasti heti vaan protestia menemään, repla vaan talteen. iRacingissa on todella tiukka sääntö esim kiroilun suhteen.
Jotkut kisat on yhtä F-pommitusta jatkuvasti, sitä on saakelin rasittava kuunnella kisan aikana. Mutettaa ei viitti jos jollakulla tulee mulle asiaa ja koska fomo.
Mulla ei CC:n lisänä ole kuulunut vielä mitään, ilmeisesti on sitten jotenkin mute päällä :confused:
Tarkoitin tässä tuota tekstichättiä ja senhän näkee kokonaisuudessaa kisan jälkeen ja voi myös ottaa talteen.
Ite kytkenyt sen nyt pois kisan aikana, ei muuta kuin häiritse. Selittelyt sitten kisan jälkeen jos tarve.

No ens kerralla kun tuollainen selkeä muiden ilonpilaaja osuu kohdalle ja vielä latistaa haukkumisellaan maanrakoon, ni pitänee raportoida.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Ylemmän lisenssin saa mielestäni liian helposti. Se oli helppoa jo silloin kun minä ajoin A:n keväällä 2010. Vaatikohan se jotain 4 kisaa ja 4 TT:tä, saatan muistaa väärinkin. Eikös alkuvuosina lisenssin nostot olleet vasta kauden päätyttyä?
Safety rätinkiä voisi myös käyttää useammissa sarjoissa osallistumisen ehtona!

Mulla tuli viime viikolla täyteen sata kisaa. Ja samantien mentiin sen yli kun oli hauska auto/rata kombo. :) Audi/Laguna Sega
Ajattelin jättää Lagunan kokonaan väliin, kun on treenit jääny vähiin enkä muutenkaan diggaa radasta.
Osallistuinpa sitten kuitenkin, ja eikös startissa joku torspo yritä keskeltä läpi ja osuu takakulmaan ja siitä meikä seinään vieden samalla yhden auton mukana. Teki mieli avautua, mutta varikkokäynnin jälkeen ajoin kisan loppuun, viimeisenä* maaliin, iR -109, kiitos ja näkemiin! Jos kaverilla on keskimääräinen inc/race päälle yhdeksän, niin... Pyyteli kyllä anteeksi heti tapahtuman ja uudelleen kisankin jälkeen.


*TCC on paska sarja siinä mielessä, että harva keskeyttää... :p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
TCC on paska sarja siinä mielessä, että harva keskeyttää...
Joo huomannut saman ei helposti kukaan jätä kesken. Eilen olin tukevasti sijalla neljä aina viimeiselle kierrokselle asti kolmos mutkassa joku sijalla 14. Ollut kaveri (kierroksen kärjelle jääneenä) päätti ajaa kylkeen. En onneksi menettänyt siinä kun yhen sijan. Lähdin siihenkin kisaan sijalta 8.

Tuosta kisasta on edelleen replay olemassa.

Ois varmaan pitänyt heittää report tuosta täysin turhasta osumasta jolla se kierroksen muille jäänyt ja ei voittanut itse mitään.

Mutta samalla kun harva jättää kesken niin kisat on melkoisen tasaisia :)

Identtisillä autoilla tuo on mahdollista.
Siitä aiemmassa kisassa lähtö sijalta 9 taas surkea aika-ajo. Maaliin kolmantena.

Tuntuu olevan että ihan se ja sama mikä auto tai sarja niin mä en onnistu juuri koskaan aika-ajossa. Jonkinlaista ajotaitoa tuokin vaatii että pystyy kisassa poimimaan sijoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
...kierroksen muille jäänyt ja ei voittanut itse mitään.

Tuntuu olevan että ihan se ja sama mikä auto tai sarja niin mä en onnistu juuri koskaan aika-ajossa. Jonkinlaista ajotaitoa tuokin vaatii että pystyy kisassa poimimaan sijoja.
Itse odottelin että kärki menee ohi ja vasta sitten varikolta sopivaan saumaan takaisin radalle. Jossain välissä himmailin reilusti ja päästin takana tulleen suoralla ohi.

Aika-ajot on mullakin mennyt järjestään päin honkia. Pitäisi treenata kahden nopean kierroksen vetoja. Vanha systeemi erillisine rajoittamattomine aika-ajoineen oli helpompi, mutta nykyinen juuri ennen kisaa tapahtuva kahden kierroksen aika-ajo on ehkä kuitenkin parempi ja realistisempi.



EDIT:

Joo, on tää lisenssin nosto nykyään aivan liian helppoa. Kaksi dirttiovaalikisaa takana, eli MPR suoritettu. Time Trialeilla vois nostaa SR:n yli 3.0, niin D-lisenssi olis jo takataskussa! B-lisenssi vaatii sentään 4 kisaa tai 4 TT + SR3.0.

Hauskaa touhua ja kierroajatkin parani, kun oppi oikean ajotekniikan katsomalla yhden kisavideon tuubista..! Ekassa kisassa tuli käytettyä ihan turhaan jarrua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
B-lisenssi vaatii sentään 4 kisaa tai 4 TT + SR3.0.
En tiedä miksi pelissä lukee niin, koska B ja A lisenssiin vaaditaan SR4.0

Ehkä joo vähän liian helpolla ja voisi olla enemmän sarjoja joissa korkeampi SR, mutta riittääkö sitten osallistujia.
Helpommalla SR:ää saa nostettua vain B-lisenssin kisoissa vaikka iRating siitä kenties kärsiikin jos muut paljon parempia.
Pelkkä korkea iR ei riitä sarjoissa joissa myös D koska siellä on näitä vatipäitä jotka menee kärkeen muiden autoista välittämättä ja romua syntyy.

Ehkä paras olisi joku rating joka muodostuu sekä lisenssistä että iRating:stä, niin että vaikkapa jos iRating on 2000, niin samassa lähdössä ei voi olla D-lisenssin kilpailijaa.
 

Capt. Hastings

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
64
Huomasin, että iR-tililläni oli reilut 30 krediittiä, ja maksoin nillä kolmen kuukauden tilauksen. Olisi kiva, jos vanhat ratingit ja lisenssit saisi resetoitua ja aloittaa alusta; edellinen kisa on ajettu joskus -12 tai -13, eli niillä ei ole mitään tekemistä nykyisyyden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Kyllä lisensseillä ja ratingilla on edelleen merkitystä, ei ne ole miksikään muuttunu.
Oli mullakin 8 vuoden tauko, mukava oli vaan jatkaa kun oli vanhat omat statsit ym tallella.
Jos taas meinaat että niillä vanhoilla omilla kierrosajoilla ei ole enää merkitystä, niin sitten saat olla alottamassa alusta joka kausi, sen verran muuttuu tuo tire model että edelliskauden ajat on jo vanhoja eikä juuri vertailukelpoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
Varmaan tarkoitti, että taitotaso ei ole enää ratingin mukainen :D
Kyllä se sieltä laskee sille oikealle tasolle aika nopeasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
En tiedä miksi pelissä lukee niin, koska B ja A lisenssiin vaaditaan SR4.0
Mulla on Oval B 2.12 ja profiilisivuni väittää että saadakseni A-lisenssin:

• You need 4 more Races or 4 more Time Trials in your license class or above.
• Your SR is below 3.0.
• NOT ready for promotion.


Helpommalla SR:ää saa nostettua vain B-lisenssin kisoissa vaikka iRating siitä kenties kärsiikin jos muut paljon parempia.
Time Trialit nostaa SR:ää ilman pelkoa iR:n laskusta.


Huomasin, että iR-tililläni oli reilut 30 krediittiä, ja maksoin nillä kolmen kuukauden tilauksen. Olisi kiva, jos vanhat ratingit ja lisenssit saisi resetoitua ja aloittaa alusta; edellinen kisa on ajettu joskus -12 tai -13, eli niillä ei ole mitään tekemistä nykyisyyden kanssa.
iRätinki on helppo pudottaa alemmas, ilmoittaudu pariin kisaan, mutta älä osallistu niihin.
 
Viimeksi muokattu:

Exe

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
105
Vähän sama ongelma, palasin kuuden vuoden tauon jälkeen ajamaan. Irating on liian korkea, olen ollut joka lähdössä 1-2 sekuntia hitaampi kierroksella kuin toisiksi hitain (mx-5 autona), nopeimmat menevät viitisen sekkaa nopeammin kierroksen. Ehkä tosiaan pitää tehdä muutama tyhjä kisa, niin pääsee oman tasoisia vastaan ajamaan.
 

Capt. Hastings

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
64
Parasta varmaan vain uskaltautua kisoihin mukaan, ja ajaa ehjin nahoin maaliin, niin ratingit asettuvat oikeisiin uomiinsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Turha sitä ratingia on tuijottaa. Mulla oli 3300 iR 10 vuotta sitten, nyt paluun jälkeen se on pudonnut tasaisesti ja nyt alle 2k.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Ni, kaikki tuo info löytyy sieltä Sporting Codesta.. ;)

Käsi pystyyn kuka on lukenu sen?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
142
Huomenna olisi ilmeisesti mahdollisuus taas testata mitä vain autoja klo 16 suomen aikaa testiserverillä? Ajattelin ekan kerran nyt kokeilla Ferrari GT3 ja Skip barber.

Itselläni 3kk takana ja vähän samoja mietteitä kuin muillakin noista törmäilyistä. Tämähän ei ole siinä mielessä realistinen, että monesta hölmöilystä tulisi oikeassa elämässä kunnon rangaistukset. Liian usein tässä ohitat jonkun selvästi hitaamman niin tästä sisuuntuneena ajaa jarrutuksessa perään tai sitten, jos edessä oleva ajaa leveäksi niin aika yleinen tapa on kääntää sisään vielä väkisin ja kylkeen. Monesti myös aletaan mutkitella edessä jottei pääse ohitse.

No mutta enivei on tämä peli kyllä parasta mitä moninpelinä löytyy ja jää kyllä nuo muuten "paremmat" pelit kokonaan ajamatta (Automobilista 2 esim.)


Mitään chättejä en tässä pysty seurailemaan, kun ajan VR, joten kaikenlainen siellä meuhkaaminen jää onneksi minulta näkemättä ja kuulematta.


Onkohan tähän odotettavissa mitään tarjousta jatkoa ajatellen, kun tämä ensimmäinen 3kk kohta umpeutuu vai joutuuko vain ostamaan 2 vuoden sopimuksen uudestaan -50%?



edit: Mitenköhän tässä saa ladattua noita autoja ja ratoja etukäteen tuota testiserveriä varten? Pystyy ainoastaan ostamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Onkohan tähän odotettavissa mitään tarjousta jatkoa ajatellen, kun tämä ensimmäinen 3kk kohta umpeutuu vai joutuuko vain ostamaan 2 vuoden sopimuksen uudestaan -50%?
Eikös tuo -50% ole uusien asiakkaiden etu ja on käytettävissä vain kerran?
Sen takia itse otin suoraan 2 vuotta.

Juu Sportin Code ja videot on tullut katsottua ihan alussa, mutta mulla ei vaan jää asiat päähän kerrasta eikä kahdestakaan, saatikka että englanti olisi niin hyvää että tuota pitkähköä tekstinpätkää olisi helppo lukea ;)

Hitsi kun ei meinaa töiden jälkeen jaksaa ajaa...no pe-su sitten viimeistään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Ni, kaikki tuo info löytyy sieltä Sporting Codesta.. ;)

Käsi pystyyn kuka on lukenu sen?
Tottakai se on luettu! Reilu kymmenen vuotta sitten!
No joo, tuli se käytyä läpi vuodenvaihteessa.


Huomenna olisi ilmeisesti mahdollisuus taas testata mitä vain autoja klo 16 suomen aikaa testiserverillä? Ajattelin ekan kerran nyt kokeilla Ferrari GT3 ja Skip barber.

edit: Mitenköhän tässä saa ladattua noita autoja ja ratoja etukäteen tuota testiserveriä varten? Pystyy ainoastaan ostamaan.
Ferkku 488 GT3 fixed kisat on ollu ihan kivoja. Porukkaa on reilusti, illalla saattaa olla jopa 10 splittiä, joten omantasoista ajoseuraa löytyy.

Jos sulla ei ole mitään ladattavaa, niin voit poistaa vaikka jonkun auton koneeltasi. iR tarjoaa sen jälkeen sulle päivitettävää, jolloin saat ladattua puuttuvat autot. Päivittäminen onnistuu ennakkoon myös päivityksen aikana.
Testata voit vain radoilla jotka omistat.
Kaikki autot ovat testattavissa, paitsi uusimmat, jotka tulee 4-5 viikon viiveellä. Corvette C8.R GTE ja Dallara P217 pääsee testaamaan parin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Niin ajatus on tehdä uusi tili eri nimellä. Siksi tuolla on niin paljon nimiä joissa on numero perässä.
Ja sen takia että saman nimisiä ihmisiä nyt vaan on useampia tällä pallolla. ;)
Mutta en mä silti suosittele tekemää kokonaan uutta accoa vaan rahan takia, menetät kaiken contentin mitä olet ostanu + kaikki lisenssit yms. Toki jos mitään ei ole ostettuna niin sit menetät vaan lisenssit yms.
 

Capt. Hastings

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
64
Muutamassa practice sessionissa olen ehtinyt ajelemaan. Harrastustoimintaa haittaa aika lailla upean työläppärin (joka kyllä pyörittää peliä ihan nätisti) satunnainen kaatumatauti. Ajurien yms. pitäisi olla ajan tasalla.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
142
Ja sen takia että saman nimisiä ihmisiä nyt vaan on useampia tällä pallolla. ;)
Mutta en mä silti suosittele tekemää kokonaan uutta accoa vaan rahan takia, menetät kaiken contentin mitä olet ostanu + kaikki lisenssit yms. Toki jos mitään ei ole ostettuna niin sit menetät vaan lisenssit yms.
Juu sitten ei kannata tietenkään, jos on ostanut jo autoja ja ratoja.

Haluaisin nyt tosiaan huomenna päästä testaamaan tuota Ferraria ja sen ajettavuutta. Sitten jos ostaisi uudella tilillä tuon kahden vuoden sopparin ja satasella sisältöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Muutamassa practice sessionissa olen ehtinyt ajelemaan. Harrastustoimintaa haittaa aika lailla upean työläppärin (joka kyllä pyörittää peliä ihan nätisti) satunnainen kaatumatauti. Ajurien yms. pitäisi olla ajan tasalla.
Mulla on tainnut kaatua itse peli yhden kerran tänä vuonna. Tuon lisäksi PC on suorittanut useamman kerran BSOD:n kesken ajelun (tätä sattuu satunnaisesti muillakin peleillä), mutta onneksi vain harjoituksissa tai AI-kisoissa. Kokoonpano (4770K@4.2MHz, 16gt, 1080) täyttää nyt syksyllä näyttistä lukuunottamatta kuusi vuotta. Winkkukin on sama asennus, paitsi talvella päivitin seiskasta kymppiin.

Ainoa isompi ongelma on iRacingin xAudio2, joka saattaa pimentää kuulokelinjan (Sound Blaster Z -äänikortti) kesken kaiken replaa katsellessa, mutta onneksi ei koskaan itse kisassa. Jännä juttu että kaikki muut linjat toimii edelleen, mutta kuulokelinjan toimintaan saattaminen vaatii koneen uudelleenkäynnistyksen. Ongelman voi tarvittaessa kiertää vetämällä äänet kuulokkeisiin suoraan Rift S:stä tai viri-vahvarista. Tai vaihtaa iR:n vanhaan äänimalliin. Mutta kun tuo xAudio2 on niin paljon parempi!
Pitäis jossain vaiheessa asentaa winkku uusiksi, alkaa olemaan kaikenmaailman muitakin pikku juttuja ja hidasteluja.
Yllättävän hyvin tämä kone jaksaa pyörittää VR:ssä tasaista 80fps, toki silmäkarkki on aika minimissä. Isompi konepäivitys saa odottaa ainakin ensi syksyyn.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Niin ajatus on tehdä uusi tili eri nimellä. Siksi tuolla on niin paljon nimiä joissa on numero perässä.
Ok, mulla mennyt jo yhden tilin verran rahaa tähän, niin ei ole vaihtoehto.

Olipahan romurallia illalla taas...yksi ainoa D-lisenssin pelaaja koko lähdössä joka aiheutti kaaoksen muille.
Pariin kertaan hajos oma auto, SR laski 0.56 kertaheitolla...huoh, on siinä taas nostamista.
Ferrarilla 6. ja Skippyllä 3. että oli myös pari ok kisaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Tuli käytyä muistelemassa trukkikisoja PicUp Cupin Phoenixissa. Sehän oli siistimpi kisa kuin C-trukit aikoinaan!

Oliko täällä ovaalikisaajia? Onko suosituksia hyvästä, mielellään fixed-sarjasta, jossa reilu osallistujamäärä iltapäivästä myöhäisiltaan?
  • Late Model, Rookie D4.0>Pro, fixed, mikkihiiriradat,1500+ osallistujaa tällä kaudella , 6 rataa puuttuu
  • Super Late Model, D4.0>Pro, fixed, 1700+ osallistujaa,auto ja 7 rataa puuttuu
  • SK Modified, Rookie 4.0>Pro, avoin sarja, 1400 osallistujaa, auto ja 6 rataa puuttuu
  • ARCA, D4.0>Pro, fixed 5500+ osallistujaa, auto ja 6 rataa puuttuu
  • Gander-trukit, D4.0>Pro, fixed, 8000+ osallistujaa, auto ja 7 rataa puuttuu omasta kokoelmasta
  • Nasse Cup, kaksi sarjaa: D4.0>Pro sekä B4.0>Pro, fixed, 11000+ osallistujaa, 11 rataa puuttuu, etuna mahdollisuus treenaata AI:ta vastaan
  • Tour Modified, D4.0>Pro, fixed, 900+ osallistujaa, auto ja 6 rataa puuttuu
  • Nasse Legends, D4.0>Pro, fixed, 1300+ osallistujaa,auto ja 4 rataa puuttuu.
Jokunen sarja puuttuu listasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Olipahan romurallia illalla taas...yksi ainoa D-lisenssin pelaaja koko lähdössä joka aiheutti kaaoksen muille.
Joo nää sankarit ottaa päähän. Eivät välitä edes siitä vaikka olisivat kierroksen muille jääneitä. :/

Täälläkin kertaalleen kaatunut iRacing ja muutama muu peli mutta se taisi johtua siitä hajonneesta powerista joka vain päätti että yhtäkkiä kone sammuu.

Vaihdoin Corsairiin ja on toiminut loistavasti.

Oliko täällä ovaalikisaajia? Onko suosituksia hyvästä, mielellään fixed-sarjasta, jossa reilu osallistujamäärä iltapäivästä myöhäisiltaan?
Minäkin mietin tätä ovaalia mutta siinä juuri tuo että sisältöä puuttuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Jos ovaalia meinaan ajaa + satunnaiset dirttiovaalit, niin lienee pakko pudottaa toinen roadsarja pois. Huoh, dirttiroadiinkin pitäis ajaa lisenssi.

Kävin testaamassa Arcaa, Xfinityä sekä trukkia muutamalla ovaalilla. Trukki tuntui näistä ehdottomasti parhaalta (helpoimmalta) ajaa ja tuntui pysyvän hyppysissä myös Glen Cup -radalla. Kuluva sekä pari seuraavan viikon rataakin löytyy valmiiksi. Ja koska trukki on trukki! :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Mulle nuo dirttiovaalit on ollu vaan sellasta viikon täytettä tai höntsyilyä jos "pääsarjat" on ajettu eikä muutakaa keksi, ja sattuu olemaan rata jonka omistaa. 305 Dirt car pysyy vielä kivasti hanskassa mutta jo 360 alkaa olemaan omille käsille turhan raju vehje.
Katusukalla (street s(t)ock) toki ajellaan jotain random dirttejä myös.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Dirttiovaalit tosiaan rennompana meininkinä! Dirttiroadia joutuu oikeasti opettelemaan!
Kävin joskus alkuvuodesta testaamassa noita Dirt Sprinttejä, ihan mahottomia ajaa, varsinkaan, kun ei ollut hajuakaan ajotekniikasta. Täytyy joskus testata uudelleen. "Ruohonleikkuri (Dirt Midget) menee samaan sarjaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Ainakin tuo 305 on todella helppo, kaasu pohjassa vaan ja lievässä sladissa.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
142
Hyvät testit oli. Varmaan tuota Ferrari GT3 sarjaa tulee tulevaisuudessa ajettua. Ferrari tuntui tasapainoiselta ajettavalta jossa oli kuitenkin auton paino ja radan tuntu läsnä. Kokeilin myös Porsche GT niin se oli tuohon nähden paljon levottomammin käyttäytyvä. Ihmettelen onko tuo Porsche oikeassa elämässä noin vaativa ajettava. Mitä olen joskus niiden kisaa Ahvenistolla käynyt oikeassa elämässä kuvaamassa niin tuntuvat jopa vähän tylsiltä katsoa, kun eivät luista mutkissa ollenkaan.

Skip barber oli tosiaan hauska ajettava. Menee luisussa ilman, että spinnaa. Varmasti saisi hyviä kisoja tuossa. Mutta onko tuossa mitään fixed ajoja? Tai onko helppo säätää muutamalla jutulla niin, että pärjää?

Formula Renault 2.0 oli myös todella hyvä ajettavuus niinkuin olin aiemmin kuullut. Se ilmeisesti vaatii vaan enemmän tuota säätöä ja onko siinä miten kova taso?

Bonarina vielä tuo Mustang GT joka voisi olla kyllä Mazdan jälkeen oikein hauskaa. Siinä auton paino, koko ja tuo vääntö oli hyvin toteutettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Skippy on helppo säätää mieleisekseen, käy lukaisemassa ohjeet Skippy-foorumilta (toiseksi ylin topikki). Vaihtamisvinkit kannattaa myös lukaista.
F3 on kanssa hyvä ajettava. AI:sta saa vakaata ajoseuraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Tottakai. Jetta, Mustang, Solstice ja Mazda kisaa multiclassissa Simlab Production Car Challengessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
634
Tulipahan tänään vasta ensimmäistä kertaa kokeiltua tuota AI:ta vastaan ajelua. Ei siinä mitään, mutta näin jälkeenpäin pistää pikkuisen hymyilyttämään kuinka luontevasti sitä huutelee radioon sorry kun tuli vähän kontaktia otettua. No nyt on sitten PC:ltä tullu pyydettyä anteeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Itsellä aina ollut mute iracingissä(vuodesta 2009 ollut jäsen) ja kaikissa muissakin peleissä. Yksinkertaisesti en edes keksi miksi haluaisin muita kuunnella tai koskaan kenellekään mitään sanoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom