• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Internetin paskamyrskyt

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Kyllä varmasti näkyy tuollainen tuloksessa, eiköhän moni asiakas(kin) siirry sinne Silmäasemalle kun TJ niin kehotti.

Paska osuu tuulettimeen ja pahasti joulukuvioiden jälkeen ellei firma jollain tavalla pyydä anteeksi ja sanoudu irti tuosta kohtelusta.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
667
Kyllä minä uskon että se vaikuttaa paljonkin. Tuon kaltaisesta operaatiosta, jossa henkilöstöä nöyryytetään julkisesti, seuraa varmasti aivan valtava ongelma henkilöstön keskuudessa. Myös niiden, joita ei ole moitittu. Sanoisin että sellaisessa keskivertofirmassa 90% vähintäänkin haistattaisi mielessään yritysjohdolle. Tällä on suora yhteys motivaatioon ja työtehoon. Imagohaitta on merkittävä, asiakkaat boikotoivat. Henkilöstöongelmien selvittely maksanee ainakin satoja tuhansia, ehkä enemmänkin. Ihmettelen, jos yrityksen tulos ei tuon johdosta heikentyisi, itse asiassa olen ihan varma että niin käy. Kun tulos heikkenee toimitusjohtajan näkemysten takia, se tukaloittaa kummasti asemaa.
Jatkuvastihan näitä keissejä tosiaan on, joissa yksi varomaton lausahdus vaikuttaa toimarin tai paikallisjohtajan pesteihin aikas äkäseen. Se yks joka kutsui kaupungilla hilluvia nistejä "ihmisjätteiksi", audipomo jolla vähän konservatiivinen naiskäsitys, jne..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Eniten kummastuttaa, että miksi Instru Optiikan toimitusjohtaja ei ole vielä saanut kenkää, vaikka tuosta "koulutuksesta" on jo 4 päivää. Käsittämätöntä.
No niin no, onko tässä rikottu jotain lakia? Jos ei, niin lähtökohtaisesti omistajat/hallitus on palkannut toimarin tekemään hommansa. Parhaassa tapauksessa jopa ohjeistaneet tai ainakin siunanneet kyseisen tilaisuuden. Joten, jos lakia ei ole rikottu, niin toimari jatkaa ja nauttii omistajien/hallituksen luottamusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
No niin no, onko tässä rikottu jotain lakia? Jos ei, niin lähtökohtaisesti omistajat/hallitus on palkannut toimarin tekemään hommansa. Parhaassa tapauksessa jopa ohjeistaneet tai ainakin siunanneet kyseisen tilaisuuden. Joten, jos lakia ei ole rikottu, niin toimari jatkaa ja nauttii omistajien/hallituksen luottamusta.
Lain rikkomattomuudesta ei seuraa että nauttisi luottamusta. Paska julkisuus voi yksin romuttaa sen luottamuksen. Sen lisäksi tyytymätön henkilöstö, irtisnaoutumiset jne. Mielenkiintoinen tilanne, jos hallitus suunsa avaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Lain rikkomattomuudesta ei seuraa että nauttisi luottamusta. Paska julkisuus voi yksin romuttaa sen luottamuksen. Sen lisäksi tyytymätön henkilöstö, irtisnaoutumiset jne. Mielenkiintoinen tilanne, jos hallitus suunsa avaa.
Ja mihin noi irtisanoutuneet/irtisanoutuvat työllistyvät? Nyt on kortit esitetty ja sen kun lyöt CV:n pöytään, niin olet ollut automaattisesti punaisella ja/tai keltaisella listalla, varmaan helppo hakea kilpailijalle duuniin ja esittää, että olet kuulunut siihen pieneen osaan koko firmaa, jolla mennyt hyvin ja hoitanut hommansa, eli vihreisiin.

Taitaa tuo firma olla markkinajohtaja tällä hetkellä ja saa aika paljon tapahtua, että tuo julkisuus kaataa tuon toimarin, varsinkin jos noi kaikki jutut on totta.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
No niin no, onko tässä rikottu jotain lakia? Jos ei, niin lähtökohtaisesti omistajat/hallitus on palkannut toimarin tekemään hommansa. Parhaassa tapauksessa jopa ohjeistaneet tai ainakin siunanneet kyseisen tilaisuuden. Joten, jos lakia ei ole rikottu, niin toimari jatkaa ja nauttii omistajien/hallituksen luottamusta.
Kyllähän tässä käsittääkseni epäillään työsuojelurikosta. Mutta joo, tietysti tuo toiminta boostaa firman ennätystulokseen. Seuraavalla kerralla vielä vaikka turpaanvetoa lisäksi.

Nyt puhuvat kohun keskelle joutuneet Instrumentarium-yrittäjät: ”Toivottavasti et suuttunut meille”

Instrumentarium-ketjun franchising-yrittäjät pelkäävät, että heidän asiakkaansa äänestävät jaloillaan ja vaihtavat kilpailevaan ketjuun vastalauseena Instru Optiikka Oy:n johdon toimintatavoille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Jos frankkarit jo teippaa "me emme ole osallisia" lappuja A-telineisiin, niin fiksumman firman hallitus olisi jo reagoinut.

Henkistä väkivaltaahan tuo kuulostaisi olleen. Voi seurata muutakin, mutta liitot kohta pomputtaa tuota kusipäätoimaria lattiaan kuin korispalloa.
Joo, onhan se, työnantaja vaatii ja työntekijä haistattaa pitkät paskat, lisäksi vielä käyttäytyy miten sattuu. No, näin työntekijän näkökulmasta toivon todellakin tämän yleistyvän...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
”Tässä menee jono!” Poliisi tutkii tapausta, jossa päiväkoti Touhulan työntekijä retuuttaa lapsia videolla

Artikkelissa olevalla videolla Touhulan Hiekkaharjun päiväkodin työntekijä näyttää miten lasten liikennekasvatusta hoidetaan heillä.

Ilmeisesti täti sai jo kenkää ja someraivokin on jo osittain laantunut, joten siinä mielessä tässä ei ole enää mitään paskamyrskyä, mutta kun en parempaakaan paikkaa tälle keksinyt.
Mielenkiintoista, että itse kuvaaja voi selittää mikä on oikein. Siis kenkää toivottaisiin ja ollaan "mielenpahoittuneena".

OT: Tuli vaan mieleen, kun uimahallissa tuli ämmä yleisenä syyttäjä "mielipahoittuneena", kun jonkun venäläisen lapsi itkupotku itki siinä. Tyrkytti sitä ajatusta, että lapsi on omani ja meni lässyttämään sille. Vihjasin, että kannattaisi puhua venäjää sille. Olisi pitänyt myöskin "mielenpahoittua" laittaa kunnianloukkaussyytteet tulille. Todistajia varmasti oli siinä, kun hysteerisen kovaäänisesti siinä toimi yleisenä syyttäjänä.
Ei ollut ennen tälläistä. Nyt vaan puhaltelee nämä totalitaristiset ajatussuunnat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mielenkiintoista, että itse kuvaaja voi selittää mikä on oikein. Siis kenkää toivottaisiin ja ollaan "mielenpahoittuneena".
Kenkäähän tuollaisen pitikin saada, kun ei selvästikään kykene hoitamaan tehtäviään. Miksi kuvaaja ei olisi saanut sanoa mielipidettään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Mitali sen olisi pitänyt saada. Muksut ei jäänyt auton tai pyöräilijän alle kovan kurin ja ohjeistuksen takia. Enemmänkin ihmettelen miksei poliisit kysellyt tuolta mieheltä kuinka usein kuvailee lapsia.
 

Brainsome

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
711

Nyt on mennyt jo erittäin herkäksi. OCD:n kanssa eläminen ei varmistakaan ole helppoa, ja juttu ei ole siksi hauska. Minulla itselläni ei ole OCD:tä, mutta jos kuvittelisin, että olisi ja tietooni tulisi tuollainen mainos, niin tuskinpa loukkaantuisin (ainakin vaikea kuvitella), kun eihän tuo mainos ole edes kohdistettu sairauden olemassaolon tai sen kanssa elämisen vaikeuden vähättelyyn. Tuossa mainoksen laatija on löytänyt jostain kolmikirjaimisen akronyymin, ja tietäen, että se liittyy johonkin pakko-oireisiin, yhdistänyt sen kahvinhimoon. Mielestäni aika viatonta. Psykiatri tuskin yhdistelisi asioita näin, mutta ei pitäisi aina provosoitua, jos joku johonkin alaan vihkiytymätön löytää yhteyden (vaikkapa kirjainlyhenteen kautta), ja tekee siitä huumoria vaikkapa markkinointitarkoitukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Minua häiritsi enemmän tuo, että somepäivityksen tekijä ei osaa kirjoittaa sanoja loppuun :btooth: Eihän näillä mitään muuta pointtia ole kuin että joku parikymppinen tytteli haluaa saada somepäivityksellä itselleen näkyvyyttä ja aivoihin dopamiinia kun kaikki sitten porukalla kimpaantuu. Sitten kohde pyytää anteeksi, ja saadaan lisää dopamiinia kun joko "tuli hyvä mieli nopeasta anteeksipyynnöstä" tai sitten anteeksipyyntö ei kelpaa ja jatketaan alkuperäistä mielensäpahoittamista. Helvetin alkeellista porukkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Zuckerberg: Facebook will prohibit hate speech in its ads

Facebook joutunut aikamoisen p-myrskyn kohteeksi nyt mainostajiensa osalta. Ilmeisesti tilanne kytenyt enemmän tai vähemmän siitä lähtien, kun Facebook ei sensuroinut/laittanut varoitustageja Yhdysvaltojen presidentin viestiin. :facepalm:

Hauskoja aikoja varmaan tulevaisuudessa Sampsallekin tiedossa, kun saa täälläkin kaikkia viestejä tagailla ja suurennuslasilla tutkia, ettei vaan nyt joku pääse loukkaantumaan jostain. Sillä tuskinpa tämä tulee mihinkään pelkkään Facebookkiin/Twitteriin jäämään. Vaan vastaavat alustojen joukkolynkkauskampanjat tulevat netissä jatkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
En myös heti keksi, miksi satunnainen mopoilija ja tälle jostain syystä huutava nainen liittyisi mitenkään paskamyrskyyn.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
102
Eli linkin perusteella, jos hieman avaa videon tapahtumia. Joku nainen törmännyt "peniksenesittelijään". Videolta voi havaita, että tosiaan vastapuolella jortikka vilahtelee videolla. :facepalm:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En myös heti keksi, miksi satunnainen mopoilija ja tälle jostain syystä huutava nainen liittyisi mitenkään paskamyrskyyn.
Joko moottoripyöräilevä itsetyydyttäjä kyseessä. En minäkään mitään sen suurempaa paskamyrskyä tuosta saa aikaiseksi.

Tässä itse asia videon lisäksi:
VANHEMMAT! Olkaa todella, todella varovaisia lastenne turvallisuuden puolesta! Tässä kerron tapahtuneesta, joka tänään sattui minun kohdalle. Vastaavanlainen tapahtuma voi ihan hyvin tapahtua myös alaikäisille lapsille, jotka valitettavan usein saattavat pelosta lamaantua ja jättää asioita kertomatta vanhemmilleen.
Tänään rankan duunivuoron jälkeen päätin käydä kävelyllä kotiseudullani. Tikkurilan Kielotietä kävellessäni aivan Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen vieressä — Kielotien ja Esikkotien risteyksessä — tämä videossa oleva mies pysäytti moottoripyöränsä ja rupesi seksuaalisesti tyydyttämään itseään.
Tilanne meni niin, että olin katsomassa puhelintani ja yhtäkkiä huomioni kiinnittyi jonkun ihmisen viheltelyyn. Huomasin, että moottoripyöräilijä on pysäyttänyt pyöränsä, vaikka liikennesääntöjen mukaan hänen ei edes tarvinnut pysähtyä (Kielotiellä ei siis ollut sillä hetkellä autoja liikkeellä). Moottoripyöräilijä katsoi minua, vihelteli ja mumisi jotakin sekä samalla näytti penistään tyydyttäen itseään seksuaalisesti. Hän ihan selkeästi odotti, että minä lähestyn.
Kun minun piti ylittää jalankulkutie, päätin puhutella tätä miestä, joka siihen asti jatkoi kuvottavaa tekoaan. Kysyin, miten hän kehtaa tyydyttää itseään julkisella paikalla? Lyhyen hetken olin tämän pyöräilijän edessä, jotta hän ei voisi lähteä karkuun. Juuri sillä hetkellä toinen mies käveli ohi. Hänellä oli päällään rakennustyöntekijöiden vaatteet, mutta hän ei puuttunut tilanteeseen vaan poistui paikalta. Lisäksi lähistöllä oli myös pikkulapsia, mutta onneksi he eivät olleet kovin lähellä enkä usko, että lapset olisivat nähneet episodia tarkemmin.
Mies ei selkeästikään odottanut, että minä blokkaan hänen tiensä ja paniikissa yritti peruuttaa pyöräänsä taaksepäin. Samalla siirryin sivummalle ja rupesin nauhoittamaan videota. Mies huomasi, että olen nauhoittamassa videota ja yritti rikkoa rekisterikylttinsä ja lopulta väänsikin kyltin niin, etten saanut rekisterinumerosta selvää.
Nauhoittamassani videossa näkyy, että miehen penis on näkyvillä, lisäksi hän oli jo tarkoituksella pysäyttänyt moottoripyöränsä ja odottanut, että minä varmasti kävelen hänen ohitseen ja näen mitä hän tekee. Hän myös sanoi minulle, että "hei mä ajan pois tai tuun sinne", johon esitin tarkentavan kysymyksen, että ”uhkailetko mua?”
Tapahtuman jälkeen kävelin Tikkurilan torille päin, koska tiesin, että siellä saattaa olla partioiva poliisi. Siellä olikin onneksi poliisiauto. Näytin nauhoittamani videon autossa oleville poliiseille ja he ohjeistivat minua tekemään rikosilmoituksen ja samalla ilmoittivat, että kuuluttavat myös muita partioivia poliiseja pysäyttämään moottoripyöräilijän, jos törmäävät häneen.
Rikosilmoitus on tehty, mutta tekijän henkilöllisyys ei ole tiedossani. Ota minuun yhteyttä, jos tunnistat videossa olevan miehen.
Ei voi koskaan tietää, mihin muihin vastaavanlaisiin rikoksiin tämä sekopää on syyllistynyt. Eikä tämä varmastikaan ole hänen ensimmäinen kertansa, että julkisilla paikoilla seksuaalisesti ahdistelee ihmisiä.
Tällä kerralla vaan ”väärä” nainen osui hänen kohdalleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Ehkä parempi postata se paskamyrsky ketjuun vasta kun meillä todella on paskamyrsky. Eikä veikkailla, mistä sellainen saattaisi tulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Taitaa olla poistettu. Video ei näy enää minullakaan.
Kuin myös fese-päivitys. Mietinkin että saattaapi olla julkista runkkausta isompi rikos se ns. oman käden oikeus tyyliin "kertokaa jos tiedätte kuka on kyseessä" josta sitten olisi tullut näille some-naisille tyypillinen "näytetäänpä somen voima" jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
edit: ko. nainen on muuten Vihreiden kuntapoliitikko.

Ja facepäivityskin tästä.
Screenshot_20200716-111139638.jpg
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
En jaksa katsoa videota mutta oliko sillä kireät ajohousut? Miten ne päällä voi tumputella? Oliko niissä munan kohdalla reikä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Mikä tossa ees on niin kamalaa että jaksaa nostaa metelin. Ittee ainakin lähinnä huvittais jos joku nainen jotain revaa esittelis liikennevaloissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Mikä tossa ees on niin kamalaa että jaksaa nostaa metelin. Ittee ainakin lähinnä huvittais jos joku nainen jotain revaa esittelis liikennevaloissa.
Sitähän minäkin. On tuo nyt outoa, pervoa ja minusta noloakin, mutta että "rikoksiin" ja "sekopää". Ei ihan kulje seksuaalinen vapaus ja intersektionaalinen feminismi molempiin suuntiin.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Onhan tuollainen sairasta kun aikuinen ukko esittelee munaansa lasten ja tuntemattomien naisten nähden ja tumputtelee menemään.

Itse en miehenäkään kovin mukavana koe tuollaista käytöstä. Voi vain arvailla miltä se jostakin naisesta, teini-ikäisestä tai lapsesta tuntuu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mikä tossa ees on niin kamalaa että jaksaa nostaa metelin. Ittee ainakin lähinnä huvittais jos joku nainen jotain revaa esittelis liikennevaloissa.
Itsepaljastelu on sukupuolisiveellisyyden julkista loukkaamista. Siitä tuomitaan tekijälle pääsääntöisesti sakkoja. Tuo rikosnimike voi täyttyä monessakin eri tilanteessa, jossa sivullinen joutuu tahtomattaan todistamaan sukupuolielinten esittelyä tms.

Lisäksi itsensäpaljastelun taustat ja tarkoitusperät ovat tutkitustikin miehille eri asia kuin naisille:

Tuota somevöyhkäämistä en ymmärrä, eli ilmoitus poliisille (videon kanssa) olisi varmasti ollut ihan riittävä, mutta tuo some nyt on kokonaisuutena sellainen idioottien paskalaari muutenkin, niin ei siitä sen enempää. Videon julkistaminen oli sinäänsä typerää, koska se voi itsessään olla rikos ja varmaan tässä tapauksessa onkin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Onhan tuollainen sairasta kun aikuinen ukko esittelee munaansa lasten ja tuntemattomien naisten nähden ja tumputtelee menemään.

Itse en miehenäkään kovin mukavana koe tuollaista käytöstä. Voi vain arvailla miltä se jostakin naisesta, teini-ikäisestä tai lapsesta tuntuu.
Jos esimerkiksi televisiossa on vilahtanut iljettävää alastomuutta, omat lapsukaiseni ovat suhtautuneet asiaan traumatisoitumisen sijaan huvittuneesti. Siitä alkaa välitön "tuolla näkyy pehva!" -lällätys käyntiin. En ihan heti keksi, miten aikuinen ihminen voisi suhtautua pelkkään ihmisvartalon vilahtamiseen kuin korkeintaan ihmetyksellä. Asia erikseen sitten jos aletaan tulemaan (hih) päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Jos esimerkiksi televisiossa on vilahtanut iljettävää alastomuutta, omat lapsukaiseni ovat suhtautuneet asiaan traumatisoitumisen sijaan huvittuneesti. Siitä alkaa välitön "tuolla näkyy pehva!" -lällätys käyntiin. En ihan heti keksi, miten aikuinen ihminen voisi suhtautua pelkkään ihmisvartalon vilahtamiseen kuin korkeintaan ihmetyksellä. Asia erikseen sitten jos aletaan tulemaan (hih) päälle.
En tiedä miten muilla, mutta meillä vaikutti murrosiän kynnyksellä tulevan sellainen vaihe että yhtäkkiä nousi parku jos vanhempi näki vilauksen suihkun jälkeen pukeutuvasta lapsesta. Silti, sen ikäinen esiteini osaa jo pitää välimatkaa jos tuollainen julkitumputtelija tulee vastaan. Menee mielestäni samaan sarjaan kuin aikuinen, joka huutelee, kiroilee, uhkailee tai ehdottelee lapsille. Sopimaton käytös.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 671
Voidaan myös miettiä että millaiset reaktiot täällä olisi jos munaa olisi heiluteltu prätkän päällä risteyksessä joka on päiväkodin tai ala-asteen vieressä ja lapset pihalla. Ei tollaset hommat ole mitenkään hyväksyttävää.

Mutta niinkuin @Kautium sanoi niin ihan turha tota on alkaa somessa jauhamaan, poliisille vaan ilmoitus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
102
Nyt tapaus päässyt Iltalehden uutiseksi.


Viheltelyyn havahtunut Eva videoi säädyttömän näyn Vantaalla: motoristi tyydytti itseään keskellä kirkasta päivää

Eilen klo 22:09
Itä-Uudenmaan poliisin mukaan keskiviikkona Tikkurilassa liikkunutta tekijää ei ole saatu kiinni.

Ohikulkija puuttui tilanteeseen, kun moottoripyöräillyt mies tyydytti itseään liikenteessä keskiviikkona. Kuvituskuva.
Ohikulkija puuttui tilanteeseen, kun moottoripyöräillyt mies tyydytti itseään liikenteessä keskiviikkona. Kuvituskuva.

Ohikulkija puuttui tilanteeseen, kun moottoripyöräillyt mies tyydytti itseään liikenteessä keskiviikkona. Kuvituskuva. MOSTPHOTOS
Vantaalainen Eva Tawasoli oli keskiviikkona lopettelemassa työpäiväänsä, kun hän kohtasi Tikkurilassa tien risteyksessä moottoripyöräilijän.
Kyseessä oli Kielotien ja Esikkotien risteys.
– Katsoin puhelintani, ja yhtäkkiä huomioni kiinnittyi viheltelyyn. Huomasin, että moottoripyöräilijä pysäytti pyöränsä. Hän katsoi minua, vihelteli ja mumisi jotakin sekä näytti samalla penistään. Hän ihan selkeästi odotti, että minä lähestyn, Tawasoli kertoo.
Kun Tawasolin piti ylittää jalkatie, hän puhutteli miestä ja jäi tämän tielle seisomaan. Paikalla oli hänen mukaansa muitakin ihmisiä ja kauempana myös pikkulapsia.
– Kysyin, miten hän kehtaa tyydyttää itseään julkisella paikalla. Mies ei selkeästikään odottanut, että minä blokkaan hänen tiensä, ja yritti peruuttaa pyöräänsä taaksepäin. Samalla siirryin sivummalle ja rupesin nauhoittamaan videota.
Tawasoli kertoo, että mies huomasi, että hän nauhoitti videota, ja väänsi ajoneuvon kilven niin, ettei rekisterinumerosta saanut selvää.
Iltalehti on nähnyt Tawasolin videotallenteen. Siitä käy ilmi sukupuolisiveellisyyttä loukkaava tapahtuma ja ajoneuvon takakilven vääntäminen.

Ei tavoitettu
Tapahtuman jälkeen Tawasoli käveli Tikkurilan torille päin, jotta löytäisi mahdollisesti siellä partioivan poliisin.
Hän näytti videonsa autossa oleville poliiseille, ja he ohjeistivat häntä tekemään rikosilmoituksen. He myös kuuluttivat muita partioivia poliiseja pysäyttämään moottoripyöräilijän, jos törmäävät tekijään.
Itä-Uudenmaan poliisilaitos on kirjannut kyseiseltä päivältä tehtävän, jonka tuntomerkit täsmäävät Tawasolin kertomaan. Itä-Uudenmaan poliisista kerrotaan, että miestä ei ole tavoitettu tehtävän aikana.
– Tämän tyyppisiä rikoksia tutkitaan usein sukupuolisiveellisyyden julkisena loukkaamisena, kertoo komisario Hanna Kiiskinen Itä-Uudenmaan poliisista.
Tawasoli kertoo tehneensä heti sähköisen rikosilmoituksen, johon hän on liittänyt tiedon videon olemassaolosta. Rikosilmoitusta ei oltu perjantaihin mennessä kirjattu Itä-Uudenmaan poliisin järjestelmään.
Tawasoli itse kirjoitti asiasta Facebook-seinälleen ja lisäsi videon päivitykseensä. Hänen mukaansa ideana oli sekä varoittaa muita että saada vinkkejä tekijään liittyen.
Facebook poisti videon hyvin pian. Facebookissa ei sallita alastomuutta tai muuta seksuaalissävytteistä sisältöä.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 801
Voidaan myös miettiä että millaiset reaktiot täällä olisi jos munaa olisi heiluteltu prätkän päällä risteyksessä joka on päiväkodin tai ala-asteen vieressä ja lapset pihalla. Ei tollaset hommat ole mitenkään hyväksyttävää.

Mutta niinkuin @Kautium sanoi niin ihan turha tota on alkaa somessa jauhamaan, poliisille vaan ilmoitus.
Kuntavaalit tulossa ensi keväänä. Jää nimi ihmisten mieleen kun pyörittää filkkaa somessa.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
317
Jos esimerkiksi televisiossa on vilahtanut iljettävää alastomuutta, omat lapsukaiseni ovat suhtautuneet asiaan traumatisoitumisen sijaan huvittuneesti. Siitä alkaa välitön "tuolla näkyy pehva!" -lällätys käyntiin. En ihan heti keksi, miten aikuinen ihminen voisi suhtautua pelkkään ihmisvartalon vilahtamiseen kuin korkeintaan ihmetyksellä. Asia erikseen sitten jos aletaan tulemaan (hih) päälle.
Nyt en kyllä pysty kuvittelemaan miten teinityttö alkaisi huvittuneesti huudella "tuolla näkyy pehva" tai se etupuoli jos satunnainen setämies sattuisi vilauttelemaan selvästi tarkoituksella vaikka kaupasta kotiin kulkiessa. Voisin kuvitella että ei paljoa naurattaisi. Siinä on se ero että television vilauttelija ei ala seuraamaan tai tule päälle mutta oikeassa elämässä ei ikinä tiedä.

Videon tuomista someen en kyllä ymmärrä. Ilmoitus poliisille ja vaikka ilmoitus ilman videota someen jos kokee tarvetta varoittaa muita alueella olisi ollut asiallista.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Nyt en kyllä pysty kuvittelemaan miten teinityttö alkaisi huvittuneesti huudella "tuolla näkyy pehva" tai se etupuoli jos satunnainen setämies sattuisi vilauttelemaan selvästi tarkoituksella vaikka kaupasta kotiin kulkiessa. Voisin kuvitella että ei paljoa naurattaisi. Siinä on se ero että television vilauttelija ei ala seuraamaan tai tule päälle mutta oikeassa elämässä ei ikinä tiedä.

Videon tuomista someen en kyllä ymmärrä. Ilmoitus poliisille ja vaikka ilmoitus ilman videota someen jos kokee tarvetta varoittaa muita alueella olisi ollut asiallista.
Kuka puhui teineistä? Kun niistä nyt aloit puhumaan, niin aivan varmasti naurattaisi. Jos ei naurattaisi, on ihmisessä kyllä jotain syvempää vikaa. Tai no, nauramisen sijaan voi toki ihailla, jos vilauttelijalla on parempia ansioita. Jos kokee elimen näkemisen ahdistavana, kannattaa hakeutua johonkin terapiaan.

Enkö myös erikseen kirjoittanut, että päälle tuleminen on asia aivan erikseen? Ensi kerralla sitten luetaan ne lainaamisen kohteena olevat viestit ennen vänkäämistä, eiköstä juukosta.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
317
Ilmaus "omat lapsukaiset" sai minut kuvittelemaan ettei kyse ole aikuista lapsista mutta tottahan voivat olla vaikka viisivuotiaita tai viisikymppisiä. Tämä selvä. Nyt ei ilmeisesti ollut kyse mistään elimen näkemisestä vaan jostain muusta.

Ihmisvartalon vilahteluja nyt on monenlaisia aina tarpeillaan käymisestä lähtien. Harva jostain puskapissistä saa edes hihittelyä aikaiseksi mutta en kyllä ymmärrä miksi ei saa närkästyä jos joku tumputtaa keskellä tietä josta pitäisi päästä ohi. Päälletulemisen riski kasvaa mitä lähempänä olet, televisioon voit vaikka lyödä nenäsi kiinni eikä taatusti sieltä kukaan tule päälle.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ilmaus "omat lapsukaiset" sai minut kuvittelemaan ettei kyse ole aikuista lapsista mutta tottahan voivat olla vaikka viisivuotiaita tai viisikymppisiä.
Siitä lällättelystä voi yrittää suorittaa arvion lasteni iästä. Tai no, en tiedä nykyteineistä, ehkä ne käyttäytyvät kuin viisi-vuotiaat.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Nyt en kyllä pysty kuvittelemaan miten teinityttö alkaisi huvittuneesti huudella "tuolla näkyy pehva" tai se etupuoli jos satunnainen setämies sattuisi vilauttelemaan selvästi tarkoituksella vaikka kaupasta kotiin kulkiessa. Voisin kuvitella että ei paljoa naurattaisi. Siinä on se ero että television vilauttelija ei ala seuraamaan tai tule päälle mutta oikeassa elämässä ei ikinä tiedä.
Kaiken maailman kylähulluja on ollut aina. Ehkä niistä voi huvittua tai olla huvittumatta, mutta mitä sitten? Minkäänlainen loukkaantumiskulttuuri ei ole mistään kotoisin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom