Intel Haswell (LGA1150 Z87/Z97) kellotukset & kokemukset!

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Rupesin koittamaan pääsyä 4,2GHz:iin, mutta vaikuttaa siltä etten sinne pääse. Voltit 1,270 lämmöt nousee(94 astetta maksimit) ja kippaa jossain puolentunnin jälkeen.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Rupesin koittamaan pääsyä 4,2GHz:iin, mutta vaikuttaa siltä etten sinne pääse. Voltit 1,270 lämmöt nousee(94 astetta maksimit) ja kippaa jossain puolentunnin jälkeen.
Näytä sille vähän ruuvipenkkiä niin laskee lämmöt ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Rupesin koittamaan pääsyä 4,2GHz:iin, mutta vaikuttaa siltä etten sinne pääse. Voltit 1,270 lämmöt nousee(94 astetta maksimit) ja kippaa jossain puolentunnin jälkeen.
Cachen voltagen nosto (eli ainakin omalla lankulla ring voltage) saattaa vakauttaa corea, vaikka omakohtaisessa tapauksessa en huomannut mitään eroa :D
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Näytä sille vähän ruuvipenkkiä niin laskee lämmöt ;)
En jaksa ruveta korkkaamaan, jos ei kulje niin ei kulje. Mulle piisaa 4,1ghz(taidan pitää vaan 4ghz vakio volteilla 24/7 kelloina). Tää on vaan tällästä testailua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Nyt on korkkaus tehty i7 4790K. En ehtinyt testata kuin pikaisesti koppa auki, mutta hyvältä näyttää. Prosun tuulettimet pyörivät vain 60% siitä mitä ennen korkkausta ja lämpötila laski 15-20 astetta. Ytimetkin ovat 1-2asteen eroilla toisistaan, ennen oli 6-7astetta. Pitää tänään testailla koppa kiinni virallisemmat lukemat.

Ja sitten kokeilemaan saako menemään ilmalla 24/7@5GHz. :)
Nykyisillä lämpötiloilla 4,9GHz pitäisi ainakin mennä jos ei ihmeitä tapahdu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Eli lämmöt tippui IBT haswell kidutuksessa kuumimman ytimen osalta 23 astetta. Haswell ystävällinen prime versio 26.6 lämmöt tippuivat kuumimman ytimen osalta 14 astetta. Tyytyväinen olen.

Nyt testissa 4,9GHz@1.285v
Kakulla kelloja 4,5GHz. Max lämmöt primellä nyt näillä jännitteillä ja kelloilla kuumimman ytimen osalta 77astetta.

Ytimillä on kyllä edelleen eroa lämpötiloissa 4 astetta, eli tuo 1-2 ei pitänyt paikkaansa pidemmässä rasituksessa.
5GHz pitää näköjään nostaa reilusti jänöä. Pitäisi kokeilla ring voltagen nostoa ja kakun tiputusta kunhan jaksaa. Tällä hetkellä ring voltage 1.8V
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
3
Eli lämmöt tippui IBT haswell kidutuksessa kuumimman ytimen osalta 23 astetta. Haswell ystävällinen prime versio 26.6 lämmöt tippuivat kuumimman ytimen osalta 14 astetta. Tyytyväinen olen.

Nyt testissa 4,9GHz@1.285v
Kakulla kelloja 4,5GHz. Max lämmöt primellä nyt näillä jännitteillä ja kelloilla kuumimman ytimen osalta 77astetta.
Millä jäähdyttelet kiveä ja onko korkattu? Itsellä 24/7 vakaana vuoden pyörinyt 4790K @4.6/1.31V. En hirveän kauaa hionut jänöjä, mutta ei mielestäni hirveästi alemmas mennä. Thermalright TrueSpirit 120 toimii täällä viilentäjänä.

E: Jäipäs jotain lukematta, korkattuhan tuo. Ilmanko näyttää makoisilta lukemilta. Oman kiven sai IBT:llä suoraan boksista, ilman kellojakin tuonne +90 asteen tuntumaan.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
152
Täällä kans 4670k ollut toista vuotta jo vakaana 4.3@ ilmalla. Korkattuna tottakai
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Täällä 4670k 4.2GHz alivoltitettuna ilmalla vuoden verran pöhissyt, ei ole korkattu. Aikaisempi omistaja piti 4.5GHz kelloja NH-D14 coolerilla, itsellä ei tuohon jäähdytysteho riitä Raijintekilla.

Jossain vaiheessa korkkaus ja parempi cooleri.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Milläs väki seuraa lämpötiloja? Käytin itse pitkään RealTemppiä, kunnes huomasin sen näyttävän +6-8 astetta isommat lämmöt mitä esim. CoreTemp tai HWMonitor.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Millä jäähdyttelet kiveä ja onko korkattu?
Juu, juuri tosiaan korkkasin. Jäähynä noctua nh d15. Tippui vielä pari astetta nyt lisää kun käänsin powerin toisin päin ja laitoin aktiiviseen tilaan niin ei höngi kaikkia lämpöjä koppaan.
Pitäisi näköjään muutenkin vielä parantaa kotelotuuletusta.

HWMonitoria olen käyttänyt lämpöjen seurakseen.

Ei ollut vielä vakaat kellot tuolla 4,9GHz@1.285v. 50min primen jälkeen tuli yksi errori. Ja olisikohan tuo edes pelivakaa vielä vaikka prime menisikin vakaasti.
4,9GHz@1,29V testisssä nyt. Max lämmöt 76 astetta primessä tuon powerin käännön jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Juu, juuri tosiaan korkkasin. Jäähynä noctua nh d15. Tippui vielä pari astetta nyt lisää kun käänsin powerin toisin päin ja laitoin aktiiviseen tilaan niin ei höngi kaikkia lämpöjä koppaan.
Pitäisi näköjään muutenkin vielä parantaa kotelotuuletusta.

HWMonitoria olen käyttänyt lämpöjen seurakseen.

Ei ollut vielä vakaat kellot tuolla 4,9GHz@1.285v. 50min primen jälkeen tuli yksi errori. Ja olisikohan tuo edes pelivakaa vielä vaikka prime menisikin vakaasti.
4,9GHz@1,29V testisssä nyt. Max lämmöt 76 astetta primessä tuon powerin käännön jälkeen.
Mitä prime versiota käytät? Itsellä 26.6 ja lämmöt pyörii siellä ~80 asteen hujakoilla, sama IBT:ssä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Vastataan toisen puolesta. :shy:
Eli lämmöt tippui IBT haswell kidutuksessa kuumimman ytimen osalta 23 astetta. Haswell ystävällinen prime versio 26.6 lämmöt tippuivat kuumimman ytimen osalta 14 astetta. Tyytyväinen olen.
Kummalisen kuumina käy nuo teidän prossut, jos vertaan omaani. Ottaen huomioon, etten ole tätä edes korkannut.

Juuri testasin P95 26.6:lla tunnin verran, ja ytimien max. lämmöt 74, 72, 74 ja 65, vcore 1.31. Varsinkin tuon 4. ytimen huomattavasti alempi arvo pistää mietityttämään, että onkos tässä jotain hämärää. :lol: Kotelon tuuletus on kyllä kunnossa. Käytössä Define R4, ja edessä 2x 140mm sekä takana/katossa 3x 120mm Noctuat pöhisemässä 12 voltilla. Huonelämpö sellainen 23 astetta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Oon ite miettinyt pitääkö nuo mun jännitteet paikkaansa just tuon lämmön takia :D kummiskin menee reilusti enemmän sinne. Package power näytti ibt:ssä jotain 185w.

Ja ei ole kuin 3 kotelotuuletinta jotka pyörivät hitaasti.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Mitä tarkalleen ottaen tuo ring voltage meinaa? Puhuit tuolla aikaisemmin asettanees sen 1.8V. Mulla hwmonitor näyttää LLC/Ring 1.229V, joten aika raju ero jos samasta asiasta lienee kyse?

edit: Lähellä tuota jännitettä omassa lankussa lienee Input IO voltage.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Hwmonitor ei taida mulla edes näyttää ring voltagea. Mutta varmaankin juuri tuo input io mistä puhut. Emon oma softa näyttää sen kyllä samaksi, mitä bios näyttää. VCCIN taitaa joissakin lähteissä olla myös nimenä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Lueskelin mielenkiinnosta tuosta VCCIN:stä. Siitä annetaan monessa paikassa ohjearvoja, mutta ei juuri syitä tukemaan ohjetta. Mulla VCCIN Auto asennossa asettuu 1.8V, ja olin nostanut manuaalilla 1.9V. Lähdin testimielessä laskemaan 0.1V kerrallaan, ja ajoin aina hetken primeä Small FFTs ja Blend tiloissa. Nyt ollaan 1.6V:ssa, ja minkäänlaista epävakautta ei ole havaittavissa. Lämmötkin lähes asteelleen samat kuin 1.9V:ssa.

ROG foorumeilta löytyi aika selventävä ohje:
The Key Lesson: VCCIN = +0.4 VCore

Intel defines the VCCIN specification (called the 'Eventual CPU input voltage' in the ROG BIOS) in relation to CPU Vcore as follows:
  • Less than 0.4V - not recommended. Instability is almost guaranteed
  • 0.4V - ideal value
  • 0.4-0.6V - general 'OK' range
  • Above 0.6V - not recommend as long-term damage can occur
  • Generally speaking, higher VCCIN can cause a higher CPU temperature
As all 5 internal power rails are pulled from the single VCCIN, below 0.4V difference is not recommended as high loading on the;input voltage will cause a voltage drop that can lead to it being lower than the internal voltages. This will cause the system to lock-up. Above the safe range can cause long-term damage due to a larger than necessary potential difference. This is the same reasoning why DDR3 voltage should not exceed 1.5V, as the CPU Uncore can be damaged. Due to the small voltage difference, the Maximus VI Extreme now has 8 Steps of VCCIN Load-Line Calibration, up from 5 in the previous generation, to more accurately moderate its VCCIN according to detected loading. Why is this foundation info important? Find out in Part 2 soon.

Lähde: http://rog.asus.com/articles/maximu...grated-voltage-regulators-fivr-on-maximus-vi/
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Ajoin cinebenciä joutessaan ja lopultakin meni 1000 pojon raja rikki.
CPU: 1016
CPU(Single Core): 199
5GHz se vaati. Muistit on halvimmat rupu muistit ddr3 1600@2133.
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Mitä tarkalleen ottaen tuo ring voltage meinaa? Puhuit tuolla aikaisemmin asettanees sen 1.8V. Mulla hwmonitor näyttää LLC/Ring 1.229V, joten aika raju ero jos samasta asiasta lienee kyse?

edit: Lähellä tuota jännitettä omassa lankussa lienee Input IO voltage.
Eikös ring voltage ole cachen voltit?

Mulla on package power 110w IBT:ssä. G3258 mulla oli kahden coren ero n.10 astetta :) Korkkauksen pitäisi tasoittaa corejen lämpötiloja.

Itse olen suht.koht tyytyväinen noihin kelloihin+lämpöihin+voltteihin+halpis 20e cooleriin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Eikös ring voltage ole cachen voltit?

Mulla on package power 110w IBT:ssä. G3258 mulla oli kahden coren ero n.10 astetta :) Korkkauksen pitäisi tasoittaa corejen lämpötiloja.

Itse olen suht.koht tyytyväinen noihin kelloihin+lämpöihin+voltteihin+halpis 20e cooleriin.
Juu, samassa käsityksessä olen itsekkin, että ring=cache. Eri valmistajien nimet vaan hämää. Ja autolla on siis mulla 1.8V.

193,5W IBT näillä asetuksilla, mitähän tää mun emo säätää.. Lähes kaikki automaatilla. Toisaalta jos kivi kulkee ja lämmöt kurissa niin ihan sama :D
Milläs kelloilla notebox ajaa kiveä?
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Juu, samassa käsityksessä olen itsekkin, että ring=cache. Eri valmistajien nimet vaan hämää. Ja autolla on siis mulla 1.8V.

193,5W IBT näillä asetuksilla, mitähän tää mun emo säätää.. Lähes kaikki automaatilla. Toisaalta jos kivi kulkee ja lämmöt kurissa niin ihan sama :D
Milläs kelloilla notebox ajaa kiveä?
Kuullostaa kyllä kovalta ring voltagelta, ettei olis vaan input voltage mitä notebox aikasemmin selventi. Tolla ring voltagella kyllä lahotat prossun nopeasti :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Mulla on nyt ollut 4.4ghz ja 1.315 vcore. Enempää ei oikeen irtoa, tai sitten ollaan jo 1.35vcoren paremmalla puolella ja lämmöt alkaa nousta. Harrastukseksi tässä kellotellaan muutenkin, prossu on kyllä ihan tarpeeks nopea vakionakin. :geek:

Lisättäköön vielä että prossuna 4690k.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Pyöritään vielä ihan turvallisten jänöjen rajoissa. :geek: Alkaako lämmöt tulemaan vastaan? Muistaakseni 1.35V on sellainen jännite minkä nämä vielä ihan kunnialla kestää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Ei tule vielä lämmöt vastaan tuolla 4,9. Mutta 5GHz vakaasti näillä näkymin vaatii yli 1,4V. Ja sitten alkaa jo lämmöt haittaamaan. Taitaa olla tää 4,9 optimaalinen tällä jäähdytyksellä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Laitahan 1.35V ja hae kellot viimisen päälle BCLK:lla. :D Ihan mielenkiinnosta että näkee kuinka paljon noissa taajuuksissa 100mhz nosto vaatii lisää vcorea.
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Eihän tuo ole ollenkaan paska, terveisin 4670K 4,7GHz @ 1,41V.

Tämä on myös paras yksilö kokeilemistani kolmesta Haswellista.
Tuntuu että nää haswelli prossut ennen devils canyoneita on aika susia, ellei sitten ole voittanut silicon lotossa. Mulla vaatii 4.5GHz yli 1.3v.

Sweetspot on tässä haswellissa 4.2GHz ja 4.0GHz cache.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
598
Tuntuu että nää haswelli prossut ennen devils canyoneita on aika susia, ellei sitten ole voittanut silicon lotossa. Mulla vaatii 4.5GHz yli 1.3v.

Sweetspot on tässä haswellissa 4.2GHz ja 4.0GHz cache.
Voi hyvinkin olla. Itsellä oli sen hetkinen säätämiskiintiö täynnä ennen devils canyonia, joten ei tullut niihin perehdyttyä oikeastaan yhtään. Ei mitään hajua mikä tämän sweet spot olisi, mutta ei ainakaan tämä 4,7GHz. Yleensä vaan säädän voltit niin ylös kuin 24/7 uskaltaa pitää ja nostan hertsit tappiin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Tätä ei kyllä vitsilläkään kehtaa sanoa. Itsellä oli 4770k ja just ja just sai vakaaksi 4.4Ghz, 1.35V :D
Eikös nämä pitäneet mennä 5GHz ilmalla suoraan paketista tai sitten Intelin puolelta tulee neuvomaan miten kellotetaan :D
3h BF1 ja sitten kaatui. Eli lisää jännitettä taitaa vielä vaatia.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Eikös nämä pitäneet mennä 5GHz ilmalla suoraan paketista tai sitten Intelin puolelta tulee neuvomaan miten kellotetaan :D
3h BF1 ja sitten kaatui. Eli lisää jännitettä taitaa vielä vaatia.
En jaksa uskoa, että Kaby lakekaan pääsee vielä 5ghz päivittäisessä ajossa lukuunottamatta n. 5% tuotetuista yksilöistä.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Tässä vähän putsailin Murosta ostettua 4770k. Mallia korkattu..



Vähän huono kuva mutta näyttäisi että kahdesta kohtaa alhaalta halki tai sitten kunnon naarmut.

Villejä arvauksia toiminnasta? :shake:
 

mkoivisto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
104
Tässä vähän putsailin Murosta ostettua 4770k. Mallia korkattu..



Vähän huono kuva mutta näyttäisi että kahdesta kohtaa alhaalta halki tai sitten kunnon naarmut.

Villejä arvauksia toiminnasta? :shake:
Ja näyttäis että puuttuu pieni pala oikealta alhaalta, veikkaan ettei toimi. Itse yrittäisin purkaa kaupat :comp:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 599
Tässä vähän putsailin Murosta ostettua 4770k. Mallia korkattu..



Vähän huono kuva mutta näyttäisi että kahdesta kohtaa alhaalta halki tai sitten kunnon naarmut.

Villejä arvauksia toiminnasta? :shake:
Eikai tota sen enempää tartte arvailla, ku isket koneeseen kii ja katot postaako. Ei tartte olla tahnoja tai coolereita, katot vaan lähteekö tulille. Jos lähtee ni sittenhän se toimii, mutta kyllä näillä prossuilla tollanen murtunut nurkkakin on jo huono.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Kuten jo yllä mainittu niin kiinni ja kokeiluun. Ei tuo muuten selviä. Omasta 4790k puuttuu myös pieni pala kulmasta. Ei ole haitannut toimintaa kahteen vuoteen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Joo täytyy kokeilla illalla jos Kusti tuo lankun tänään. Pari iveya ja haswellia ruuvipenkissä korkannut enkä ole ikinä mitään jälkiä saanut aikaiseksi. Toivotaan parasta :)
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 373
Toimi tai ei, niin vaatisin kyllä kaupanpurkua. Ei voi olla varma, että on 100% vakaa kaikissa tilanteissa vaikka suostuisikin boottaamaan ja toimisi päällisin puolin. Kannattaa myös kokeilla integroitu näytönohjain, sillä toi lohkeama voi olla sen alueella.
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
126
Itsellä 4790k ollut nyt muutaman kuukauden alla @4,7GHz 1,255V päivittäisessä käytössä. 4,9 meni muistaakseni 1,375 volteilla, mutta 5GHz ei pysynyt vakaana millään. Ilmeisesti niitä paremmin suoriutuvia Haswelleja kuitenkin :)
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Itsellä 4790k ollut nyt muutaman kuukauden alla @4,7GHz 1,255V päivittäisessä käytössä. 4,9 meni muistaakseni 1,375 volteilla, mutta 5GHz ei pysynyt vakaana millään. Ilmeisesti niitä paremmin suoriutuvia Haswelleja kuitenkin :)
Siinä on jo hyvä yksilö. Ex prossuni kulki 1.38V 4.5ghz. :D
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 077
Itsellä 4790k ollut nyt muutaman kuukauden alla @4,7GHz 1,255V päivittäisessä käytössä. 4,9 meni muistaakseni 1,375 volteilla, mutta 5GHz ei pysynyt vakaana millään. Ilmeisesti niitä paremmin suoriutuvia Haswelleja kuitenkin :)
Nokitan, 4.8ghz @ 1.25v :cigar:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Ei tainnut tykätä tuo mun haswell neljästä muistikammasta. Ajoin testiä kahdella kammalla primellä(26.6) small fft. 7h 47min, ei virheitä.
Ytimien max lämmöt 73,76,74,70. Prosun tuulettimet ei käyneet täysillä vielä.

Kellot ja jännite: 4900@1,32V Hetkellisesti piikannyt yön aikana jännite 1,332V
Kakku @4500.

Pystyykös tuossa laittamaan muistiohjaimelle lisää jänöä? Toisaalta 16GB riittää tuolle koneelle vallan mainiosti.
Neljällä kammalla tuli testailtua nostamalla core jännitettä aina 1,365V asti. Nyt kahdella kammalla olen vaan tiputtanut jännitettä, vielä ei ole alaraja tullut vastaan.

Muisteina halpis Crucial Ballistic sport 1600@2133 11, 12, 12, 30 1T
Pitäs testata millä kelloilla menisivät cas 10.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Ei tainnut tykätä tuo mun haswell neljästä muistikammasta. Ajoin testiä kahdella kammalla primellä(26.6) small fft. 7h 47min, ei virheitä.
Ytimien max lämmöt 73,76,74,70. Prosun tuulettimet ei käyneet täysillä vielä.

Kellot ja jännite: 4900@1,32V Hetkellisesti piikannyt yön aikana jännite 1,332V
Kakku @4500.

Pystyykös tuossa laittamaan muistiohjaimelle lisää jänöä? Toisaalta 16GB riittää tuolle koneelle vallan mainiosti.
Neljällä kammalla tuli testailtua nostamalla core jännitettä aina 1,365V asti. Nyt kahdella kammalla olen vaan tiputtanut jännitettä, vielä ei ole alaraja tullut vastaan.

Muisteina halpis Crucial Ballistic sport 1600@2133 11, 12, 12, 30 1T
Pitäs testata millä kelloilla menisivät cas 10.
VCCSA on muistiohjaimen jännite. Taisi olla system agent toiselta nimeltään. 0,9v oli muistaakseni vakio jännite.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Kannattaa muuten laittaa muistit johonkin ihan perusasetukseen 1333/1600 ja löysät latenssit ja vakiovoltit. Sitten kun core ja cache on kohdallaan hinataan lopuksi muistin nopeudet kohdalleen.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Hieman tekisi mieli kyllä enemmän ottaa tästä kivestä irti. Onko ITX platformille olemassa mitään parempaa emoa kuin tämä Z97I-PLUS jolla voisi olettaa saavan kivestä enemmän irti? Vai onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan muutaman sadan megahertsin takia?

En mielellään lähtisi vaihtamaan isompaan platformiin tässä koneessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Kannattaa muuten laittaa muistit johonkin ihan perusasetukseen 1333/1600 ja löysät latenssit ja vakiovoltit. Sitten kun core ja cache on kohdallaan hinataan lopuksi muistin nopeudet kohdalleen.
Juu, näin olen yleensäkkin tehnyt. Ennen korkkausta oli kellot 4600 ja sen jälkeen nuo muistiasetukset haettu. Nyt korkkauksen jälkeen olen laiskana antanut olla samat asetukset ja kellottanut vain prosua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
Ei tästä nyt tunnu saavan pelivakaata. Nyt tarviis apuja kellotuksen suhteen. Gigabyte gaming 5 emo. Kaikki autolla, paitsi offsetillä jännitettä säädetty. 4.8GHz pelivakaa.

4.9GHz ei vaan tule pelivakaaksi. Primeä yms testiohjelmia voi ajaa vaikka tappiin asti 4.9GHz. BF1 kaatuu 15min-3h. 5GHz saa ajettua myös testiohjelmia, mutta kaatuu kyllä muutamissa minuuteissa kun en ole yli 1,36 "uskaltanut" nostaa. Kakku ja muistit vakiona testailin myös, ei vaikutusta. Onko nyt joku asetus, mikä pitäisi vielä muuttaa? 5.1 taisi vielä postata winukkaan. Tuntuisi, että prosu lupailee kulkua, mutta sitten ei ole vakaa kuitenkaan.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ei tästä nyt tunnu saavan pelivakaata. Nyt tarviis apuja kellotuksen suhteen. Gigabyte gaming 5 emo. Kaikki autolla, paitsi offsetillä jännitettä säädetty. 4.8GHz pelivakaa.

4.9GHz ei vaan tule pelivakaaksi. Primeä yms testiohjelmia voi ajaa vaikka tappiin asti 4.9GHz. BF1 kaatuu 15min-3h. 5GHz saa ajettua myös testiohjelmia, mutta kaatuu kyllä muutamissa minuuteissa kun en ole yli 1,36 "uskaltanut" nostaa. Kakku ja muistit vakiona testailin myös, ei vaikutusta. Onko nyt joku asetus, mikä pitäisi vielä muuttaa? 5.1 taisi vielä postata winukkaan. Tuntuisi, että prosu lupailee kulkua, mutta sitten ei ole vakaa kuitenkaan.
Epäilisin, että virransyöttö ei anna tarpeeksi tenkua pelatessa. Hyvä yksilöhän tuo on jo tuollaisenaankin.

E Siis volttia voit nostaa aina sinne 1.4V, kunhan lämmöt pysyvät kurissa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
77
No niin, nyt hokasin, että mullahan ei laske kellot ikinä tästä prosusta, vaan ne on aina tapissaan. Jännite kyllä laskee näköjään 0,756V arvoon. Taidan kokeilla seuraavaksi ottaa kaikki cstatet pois käytöstä. Jos ongelma onkin siinä, että prosu laskee kesken pelin jostain syystä jänöä. BF1 ei tuolla nykyisellä näyttiksellä (970) nimittäin käytä kuin n. 65% ytimistä. Jos tuo ei auta niin pitää sitten vielä nostaa vaan jännitettä roimasti, että missä vaiheessa alkaa olla vakaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 021
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom