Intel Game On -ajurit Arc / Xe -arkkitehtuureille 2024

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 524


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Intel on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. Intel Graphics Driver 31.0.101.5382 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön Arc-näytönohjaimia sekä Xe-arkkitehtuureihin perustuvia integroituja grafiikkaohjaimia. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Intel Graphics Driver 31.0.101.5379 -ajureissa ei ole poikkeuksellisesti lainkaan uusia ominaisuuksia tai suorituskykyparannuksia. Sen sijasta ajureissa on keskitytty bugikorjauksiin.

Korjatut bugit:
  • Arc A -sarjan näytönohjaimilla
    • Horizon Forbidden Westin normaalia pidemmät latausajat ensimmäisellä käynnistyksellä (DX12)
    • 3DMark Speed Wayn kaatuilu (DX12)
    • Starfieldin kaatuilu High- tai Ultra-asetuksin (DX12)


  • Core Ultra -prosessoreiden integroidulla Arc-grafiikkaohjaimella
    • 3DMark Speed Wayn kaatuilu (DX12)



Tiedossa olevat ongelmat:
  • Arc A -sarjan näytönohjaimilla
    • Doom Eternalissa saattaa esiintyä grafiikan korruptoitumista (Vulkan)
    • PugetBench Extended Preset Benchmarkissa osa Adobe Premiere Pro -testeistä saattaa jäädä kesken
    • Topaz Video AI:ssa saattaa esiintyä virheitä joillain videonparannusmalleilla


  • Core Ultra -prosessoreiden integroidulla Arc-grafiikkaohjaimella
    • Diablo IV:ssä saattaa esiintyä grafiikan korruptoitumista (DX12)
    • Avatar: Frontiers of Pandora saattaa kaatua latauksen aikana (DX12)
    • Uncharted: Legacy of Thieves Collection saattaa kaatua ladatessa jos varjostimien kääntämistä ei ole suoritettu loppuun
    • PugetBench Extended Preset Benchmarkissa osa Adobe Premiere Pro -testeistä saattaa jäädä kesken
    • Autodesk Maya saattaa kaatua SPECAPC-testin aikana
    • Blender saattaa kaatua tietyillä keskusmuistikonfiguraatioilla kesken renderöinnin
    • Topaz Video AI:ssa saattaa esiintyä virheitä joillain videonparannusmalleilla
    • Procyon AI saattaa kaatua float32-tarkkuutta käyttävän testin aikana


  • 12. - 14. sukupolven Core-prosessoreiden Xe-grafiikkaohjaimella
    • Dragon Quest X Online saattaa kaatua kesken pelin (DX9)



Lataa Intelin ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:

prc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
873
Olisko A380 hyvä linux mediatoistimeen?
Jos tarkoitus on vaan toistaa, niin matalin GPU joka tukee haluamasi vedon decoodausta riittänee. Mulla on media PC (nuc) ihan ingeroidun GPU:n varassa jostain haswell ajalta. Tosin mulla plex tarvittaessa transkoodaa jos ei client pysty itse purkamaan.

Jos tarkoitus ajaa Plex serveriä ja pystyä tekemään transkoodaus GPU:lla niin sitten menee jo ajurituen tutkimiseksi ja ehkä ihan mopoin malli ei käy.

--

Kyllä näkee noista suorituskyky parannuksista kuinka vaiheessa ajurit on ja kuinka hankalaa niiden tekeminen on, silloin arc paperijulkaisun aikaan osa porukasta oli todella optimistisia ajureiden suhteen, kun tekijänä sentään on Intel.

No se on hienoa nähdä, että siellä selvästi paiskitaan hommia asian parissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Hyviä suorituskykypäivityksiä. Vähitellen Intelistä tulee potentiaalinen haastaja. Onkohan noita surkeasti pyöriviä pelejä paljonkin?
 

prc

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
873
Hyviä suorituskykypäivityksiä. Vähitellen Intelistä tulee potentiaalinen haastaja. Onkohan noita surkeasti pyöriviä pelejä paljonkin?
Tuosta listauksen määristä DX11 vs DX12 voisi päätellä, että uudempien pelien puolella ei kovin valtavia ongelmia ole. Lisäksi kun muistaa, että arkkitehtuuri on DX12/Vulcan:lle suunniteltu, ja vanhemmat tulee jonkun yhteensopivuus käkkärän kautta, niin eiköhän uudet pelit skutaa ihan ok.

Vanhoissa sitten harva liene on niin raskas, etteikö siedettävästi pyörisi. Toki tuolla ilmeisesti pari lähelle pelikelvotonta on ollut, jos FPS nousee 160-260%. Elieli jos retropelaa niin varmaan parempi pysyä toisissa korteissa, muuten liene uskaltaa ostaa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 524
Ketjun aloituspostaus päivitetty uusilla ajureilla (5330)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 524
Ketjun aloituspostaus päivitetty uusilla ajureilla (5379)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 823
Olisi mielenkiintoista tietää joskos Intel-ajureiden suorituskyky saatika käyttökelpoisuus vanhempiin DX9-peleihin on parantunut mitenkään viimeiseen pariin vuoteen? DX9-toiminnallisuushan näillä oli aikanaan yleinen vitsi hyvästä syystäkin. Siis jotta kelpaisiko halpis-Intel vihdoin jonkinlaiseksi ikivanhan GPU'n korvaajaksi vanhempaan 2010-16 -koneeseen? En pidätä hengitystäni moisen suhteen mutta kiinnostaisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 689
Hyvää työtä intelillä painavat, toki sitä edelleen riittää. Pelkkää tsemppiä noille korteille toivoo, kolmas kilpailija markkinoille on hyväksi kilpailulle. Tom Petersen (Intel Engineer) oikealla asenteella esimerkiksi tuolla Gamers Nexuksen videoissa esittelee mitä kehittelevät ja mitä haetaan, avointa kommunikointia pelaajien suuntaan siis. Ehkä joku päivä eksyisi omaan koneeseenkin intelin kortti, seuraavassa sukupolvessa?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 524
Uudet ajurit julki, aloituspostaus päivitetty
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 444
Viestejä
4 191 500
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
smuuU

Hinta.fi

Ylös Bottom