En suosittelisi Samsungin imuria. Meillä on kotona n. 10 vuotta vanha dyson, jonka akun kesto ei ollut enää entisenlaista. Ostin sitten halvalla Samsung Jet 60 turbo pölynimurin. Ei tuntunut kuitenkaan dysonia paremmalta, joten vietiin samsung mökille, jossa vähäisellä käytöllä kun akunkesto ja imuteho jo uutenakin varsin huonot. Käytetty mökillä mieluummin 20 vuotta vanhaa johdollista imuria.
Reilu vuosi ostamisesta akku lopetti toimimasta. Laitoin samsungin chattiin viestiä takuusta. Tuli viesti, että laittavat uuden osan takuuna, mutta tulikin vain uusi laturi. Kysyin akusta ja lupasivat sitten senkin laittaa kun uudesta laturista ei apua.
Kun sitä ei kuulunut ja kysyin asiaa uudelleen, niin vastasivat, että akulla onkin vain vuoden takuu. Itse en tuollaista tietoa mistään löydä, ainoastaan takuuehdot, että imureilla on 24kk takuu. Asiaa hoitaessa olen roikkunut samsungin chatissa yhteensä 2-3h ajan (odottaen aina kun joku Ahmat tms konekääntäjällä kirjoittaa "odota hetki") ja vaihdettu toistakymmentä sähköpostia. Joka kerta eri henkilölle pitää laittaa uudelleen sähköposti, puhelinnumero, sarjanumero, tuotenumero, ostokuitti ja kuvia tuotteesta. Ei riitä, että on kirjautunut samsung tunnuksilla ja sieltä ostettu tai aiemmin on nuo tiedot lähetetty. Viestit voi olla suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi. Kun kysyin mistä kuluttaja voi nähdä tuon akun 1 vuoden takuun ja eikö virhevastuu ole pidempi niin vastauksena: "nämä on meidän lakimme ja säännöt". En näin tuskaista takuuprosessia ole kyllä missään kokenut. Kai olisi voinut kertoa jo ensimmäisessä chat keskustelussa, ettei takuu ole voimassa eikä veivata asiaa edestakaisin.